Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:55

KimD schreef:
Met 30°C buiten, iemand al inkopen gedaan? _O-

Ja. O:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:57

KimD schreef:
Met 30°C buiten, iemand al inkopen gedaan? _O-

Ik ontken niks :))

lor1_1984

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:08

Ik wacht even af ivm evt allergieën en voorkeuren van de hond(en) die ik toegewezen krijg.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:10

Waarschijnlijk wel O:)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:23

Ik heb wel al veel ideeën, maar ik wacht even af wie ik toegewezen krijg :D

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:43

Welneeee wie doet dat nou weer?

*klikt alle mogelijke sites waar inkopen gedaan kunnen worden snel weg

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:43

Citaat:
Boktnaam: Momo94

Naam hond(en): Molly & Ringel

Ras(sen): Molly -> berner sennen Ringel -> mengelmoesje

Leeftijd hon(en): Molly 7 en Ringel 5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Molly kan niet tegen natvoeding. Ringel gelukkig wel.

Top lijst voor mijn hond(en): Alles wat eetbaar is, behalve voor molly dan natvoeding. Voerspellen. Alles met eten. :')

Flop lijst voor mijn hond(en): Speelgoed met uitzondering van speelgoed waar je iets met eten mee kan. :') Ze slopen niks en hebben nog een hele mand vol speelgoed.

Leef je uit: Het zijn beide herplaatsers. Molly komt uit drenthe en Ringel uit zuid-holland. Ringel is met 4 maanden vanuit Bosnië naar Nederland gekomen. Is de eerste +- 2 jaar bij andere mensen geweest. Alleen Ringel is bang voor vreemde mensen. Ringel is iets een mengelmoesje met windhond erin. Dit is duidelijk zichtbaar aan haar bouw en ook haar gedrag. Buiten op het afgesloten veld is ze heel actief, maar binnen ligt ze het liefste met een dekentje in haar mand. Molly komt van een fokker af. Soms is ze ook een beetje een vreemde eend. :o Ze is altijd in voor een wandeling. Zelfs al ben je net 5 minuten terug. Molly is altijd te paaien voor eten. Ringel niet, vooral niet als die in de stress is. Gelukkig gaat dit al wel veel beter, maar zelfs voor een biefstuk kan je soms niet haar aandacht krijgen. Verder zijn het 2 heerlijke knuffelkonten!

Molly
Afbeelding

Ringel
Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:54

Hier te druk bezig met honden shows….. maar daar heb ik wel al hele leuke/lekkere ( voor honden dan ) dingen gespot.

Afbeelding
Gelukkig zijn de shows niet zonder succes

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:59

Ik doe dit jaar niet mee, maar blijf wel graag meelezen/reageren :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:59

Wij hadden ons eerst ingeschreven, maar gaan dit jaar toch even overslaan dus onze aanmeldingen hebben we teruggetrokken. Ik ga wel meelezen en meegenieten van alles :j Alvast veel plezier met de voorpret van alles!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:19

Ja ik heb al wat ingeslagen..... Moet ik bekennen. Maar ook wel met 't idee dat als 't niet geschikt is voor mijn uiteindelijke slachtoffer(s) dat ik het dan alsnog hier wel kan gebruiken of opmaken. gewoon dingetjes meepakken in de uitverkoop etc

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:55

Citaat:
Boktnaam: Tigress

Naam hond(en): Jarvis en Parker

Ras(sen): Cardigan welsh corgi

Leeftijd hon(en): 8 en 2

Allergieën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nee, geen allergieën.

Top lijst voor mijn hond(en): Snacks, speelgoed, hersenwerk. Die zijn al blij met cadeautjes kunnen uitpakken dus ze zijn snel tevreden zegmaar _O- Parker is dol op kleine knuffels met een pieper en/of knisper erin.

Flop lijst voor mijn hond(en): Ik heb al veel likmatten, dus dat is niet meer nodig bij de verzameling :)) Jarvis houdt niet van hard speelgoed zoals hard plastic of rubber.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Nouja, wat kan ik vertellen over dit duo...uh :') Het zijn clowns, allebei. Een stel monsters, dat ook op z'n tijd. Tevens ook mijn drempels in huis om overheen te moeten stappen en tochtstrip tegen de deur in de winter _O- Maar het zijn wel mijn draakies <3 Jarvis is vader van Parker. Hoewel ze in veel dingen op elkaar lijken, is Parker echt mijn knuffelhondje en grapjas, terwijl Jarvis mijn enthousiaste, serieuze alleskunner is. Ik hoef hem maar te vragen of hij mee gaat iets te doen, en hij gaat aan :):) Parker heeft recentelijk mee mogen doen aan de eerste dogsurvival, waarna bleek dat er toch een flinke werker ook in hem zit.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Oke, dat waren de nette poseerfoto's _O- Dit is meer het dagelijks leven _O-
Afbeelding
(doos moest stuk :)) https://flic.kr/p/2pWpezp )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:26

Hier nog niet :o

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:27

Hier ook nog niet hoor haha, wacht even af wiens lootje ik krijg :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 15:37

Ik zag dat ze bij de AH nu hondenijsjes verkopen, helaas hier nog niet kunnen spotten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:08

Daar ben ik ook benieuwd naar! Hier ook nog niet gezien helaas.
Bij een dierenwinkel in de buurt hebben ze ze ook, misschien dat ik daar eens heen ga van de week.

Maak weleens die Smoofl ijsjes voor d'r, die vind ze heerlijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:13

Jaa, het leukste topic van bokt *\o/* . Natuurlijk doen we weer mee.

Citaat:
bokt naam: Sharani

Naam hond(en): Freddy en Limbo

Ras(sen): mini Aussi x mops en chihuahua

Leeftijd hon(en): 7 en 12

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen allergien

Top lijst voor mijn hond(en): Freddy: pluche speelgoed dat kraakt, piept enz, hoe meer geluid hoe leuker 8)7 :') , Burrows, voedsel verrijking.
Limbo: speelt eigenlijk niet maar houd wel van smakelijke snackjes op chihuahua formaat en zachte dekentjes/ kussentjes. Verder vind ik zelfgemaakte of gepersonaliseerde dingen erg leuk en vind ik tweedehands ook helemaal prima (mits schoon natuurlijk)

Flop lijst voor mijn hond(en): kauwsnacks met vacht. Al vinden ze momenteel gedroogde visjes wel lekker.

Leef je uit:
Limbo is echt een oud mannetje maar ondanks dat hij niet speels is vond hij de afgelopen edities het uitpakken geweldig. Freddy is categorie blij ei en vind alles leuk en lekker.

[/mod]

Afbeelding

Afbeelding

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:49

Wij doen ook weer graag mee :D
Boktnaam:Jess_Ashlinn

Naam hond(en):Diesel

Ras(sen):Benner Sennen x Deense dog x Sint Bernard

Leeftijd hon(en):25 november 3

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:nee

Top lijst voor mijn hond(en):stevig speelgoed, kluiven (niet van die witte of gekleurde sticks), iets om te snuffelen

Flop lijst voor mijn hond(en):supermarkt botjes , witte kluiven etc

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Diesel is een onwijs lieve grote lobbes die het leven op de boerderij tussen alle dieren heerlijk vind. Iedereen vind hem leuk en hij vindt ook iedereen leuk. Denkt af en toe dat hij nog een schoot hond is.

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:04

Citaat:
Citaat:
Boktnaam:
Ivy_power89

Naam hond(en):
Twiggle, Woezel, Lykke

Ras(sen):
2x Teckels , Flatcoated retriever

Leeftijd hon(en):
14, 11 en 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
nope!

Top lijst voor mijn hond(en):
Twiggle: Botten!
Woezel en Lykke zijn met alles blij, speeltjes die gegooid kunnen worden hebben ook de voorkeur :)

Flop lijst voor mijn hond(en):
Twiggle doe je echt geen plezier met speeltjes, die doet er echt helemaal niets mee. Ook voor hem geen snoepgoed wat hij snel door kan slikken (voordat ik weer een heimlich greep kan doen....)

Leef je uit:
3 honden die echt een roedeltje vormen. Vrolijke snuiters, goed luisteren, los lopen in het bos en zo heerlijke wandelingen kunnen maken. Ik ben helaas chronisch ziek, sinds 3 jaar is mijn leven van actief naar huis gekluisterd gegaan en ik heb bijzonder veel steun aan de honden. Ze komen lekker bij mij liggen, of knuffels halen, en ik moet voor hun de deur uit. Zo voel ik mijzelf iets minder alleen. ik heb gewoon 3x een hulphond :)

Woezel

Afbeelding

Twiggle

Afbeelding

Lykke

Afbeelding

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:33

Citaat:
Boktnaam: _xDyan

Naam hond(en): Roscoe & Kix

Ras(sen): Dwergpoedel & Australian Cattledog X Border Collie

Leeftijd hon(en): 1,5 jaar & 5 maand

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nope

Top lijst voor mijn hond(en): Roscoe wil nog een nieuwe auto deken voor op de achterbank van de auto verder is hij vrij éénkennig en speelt niet snel met speelgoed.
Met Roscoe doe ik ook behendigheid.

Kix vindt heeeeel erg veel leuk. Vooral als hij moet nadenken of slopen.

Flop lijst voor mijn hond(en): alles wat met eten te maken heeft. Ik werk zelf bij Farm Food Hondenvoeding, dus daar ligt het huis al mee vol…

Leef je uit:
Roscoe is de dwergpoedel. Hij is éénkennig en wat onzeker, maar als je hem voor je gewonnen hebt dan geniet hij echt van alle aandacht!
Ik loop met hem in de behendigheidssport en daar geniet hij heel erg van. Hij is mega snel en wendbaar.

Kix is nog jong en houd er van om uitgedaagd te worden. We hebben een aantal honden spelletjes voor hem, maar die heeft hij al redelijk onder de knie. Hij is gek op alle aandacht die hij krijgen kan.

Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:45

Citaat:
Boktnaam: Taifoen

Naam hond(en): Fleur

Ras(sen): labrador x Engelse springer spaniël

Leeftijd hon(en): 1,5 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen

Top lijst voor mijn hond(en): scrunchies (ja de haarelastiekjes haha :')), alles waar ze achter aan kan rennen (of zwemmen), hersenwerk spelletjes, dingen waar ze op kan kauwen (maar niet keihard), voer verrijking

Flop lijst voor mijn hond(en): konijnen oren met haar, geen ballen want die hebben we zat, net als halsbanden/tuig en likmatten

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Fleurtje is een megaaa actieve hond. Ze is echt altijd vrolijk en een allemans vriend. We hebben haar geadopteerd uit het asiel toen ze 8 weken was. Haar moeder is bij die broodfokker uit Eersel vandaan geplukt.
Ze vindt eigenlijk alles en iedereen leuk. We gaan eind augustus starten met agility!
Je ziet echt beide rassen uit haar kruising in haar terug. Dat is zo leuk! Ze heeft dat gekke dolle echt van de springer spaniël.
Daarbij is ze echt een waterrat, ze kan ook heel goed zwemmen! {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 08:01

Ik ben benieuwd naar het verhaal achter scrunhies. :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:03

KimD schreef:

Mijn moeder heeft haar ooit voor de grap geleerd om een scrunchie uit mijn haar te halen. Sindsdien is ze helemaal obsessed met scrunchies :')
Ze zijn namelijk heel leuk om mee te gooien, maar ze zijn ook rekbaar dus je kan er ook goed aan trekken :j
Ze legt ze vaak voor je klaar en dan is het de bedoeling dat je ze omhoog gooit zodat zij ze uit de lucht kan vangen haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 14:23

Taifoen schreef:
KimD schreef:

Mijn moeder heeft haar ooit voor de grap geleerd om een scrunchie uit mijn haar te halen. Sindsdien is ze helemaal obsessed met scrunchies :')
Ze zijn namelijk heel leuk om mee te gooien, maar ze zijn ook rekbaar dus je kan er ook goed aan trekken :j
Ze legt ze vaak voor je klaar en dan is het de bedoeling dat je ze omhoog gooit zodat zij ze uit de lucht kan vangen haha

Wat grappig zeg! _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:06

We mogen gewoon alweer bijna lootjes gaan trekken.

Tweedehands en zelfgemaakt heb ik trouwens geen enkel issue mee! Als jouw hond er niet meer blij mee is heb ik er vast wel een idioot voor rond lopen. En Santa schrik straks niet van mijn subtiele lijst van enrichment artikelen die ik al heb.