Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:26

Sirius_ schreef:
Wat een mooie boeken Marjo!

Ik ben een nieuw lijstje aan het maken voor dit topic en ga ook wat uit mijn comfort zone. Zo staat er al wat op in een voor mij onbekend genre (fantasy) maar dat maakt de voorpret zo leuk <3

Oeh dan zou ik helemaal los kunnen gaan qua boeken bij jou als je zelf nog onbekend bent met fantasy! :):) en welk genre lees je normaalgesproken eigenlijk?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:43

Cynn schreef:
Sirius_ schreef:

Ik ben een nieuw lijstje aan het maken voor dit topic en ga ook wat uit mijn comfort zone. Zo staat er al wat op in een voor mij onbekend genre (fantasy) maar dat maakt de voorpret zo leuk <3

Oeh dan zou ik helemaal los kunnen gaan qua boeken bij jou als je zelf nog onbekend bent met fantasy! :):) en welk genre lees je normaalgesproken eigenlijk?

Het meest fantasie volle wat ik lees is Harry Potter :D ooh en tijdreizen zoals in Outlander of The invisible life of Addie LaRue. Maar dat schaar ik meer onder romans omdat het verder zoveel raakvlakken heeft met de werkelijkheid.
Maar ik hoor zoveel enthousiaste verhalen over het genre dat ik een paar aanraders op mijn lijst heb gezet en verder laat ik mij graag verrassen. Dat is het mooie van dit soort topics <3

Ik lees graag historische romans en contemporary, verschillende subgenres hierin. Stacy Reid, Lisa Kleypas, Rebecca Yarros, Brittainy Cherry somt het wel op. En thrillers lees ik wel graag maar wat dat betreft ben ik de laatste tijd een beetje inspiratieloos

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:58

Sirius_ schreef:
Cynn schreef:
Sirius_ schreef:

Het meest fantasie volle wat ik lees is Harry Potter :D ooh en tijdreizen zoals in Outlander of The invisible life of Addie LaRue. Maar dat schaar ik meer onder romans omdat het verder zoveel raakvlakken heeft met de werkelijkheid.
Maar ik hoor zoveel enthousiaste verhalen over het genre dat ik een paar aanraders op mijn lijst heb gezet en verder laat ik mij graag verrassen. Dat is het mooie van dit soort topics <3

Ik lees graag historische romans en contemporary, verschillende subgenres hierin. Stacy Reid, Lisa Kleypas, Rebecca Yarros, Brittainy Cherry somt het wel op. En thrillers lees ik wel graag maar wat dat betreft ben ik de laatste tijd een beetje inspiratieloos

Ik zou ook wel helemaal los kunnen gaan qua boeken voor jou denk ik :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:27

Marjolijn.. even hé. Wat doe je mij (cq mijn bankrekening) aan? :') zit nu op die site te kijken en echt alleen maar 'ohh die wil ik.. oh die serie wil ik al heel lang en dan heb ik t gelijk compleet!'.. pfft. Ik zit op mijn vingers. Ik ben een beetje blut door vakantie plannen en extra fysiotherapie na de operatie en dan komt dit voorbij _O-

Marjo schreef:
Marjo schreef:
Ik heb deze week voor het eerst een bestelling geplaatst bij Books2Door. Dat is een hele goedkope website en ik hoor daar goede verhalen over. Zodra de boeken binnen zijn zal ik dat hier ook plaatsen want voor ons is dat misschien ook interessant. De verzendkosten zijn ook niet zo bizar hoog namelijk :D

Wel is het belangrijk opletten dat je de juiste link hebt omdat er veel nepsites in omloop zijn met dezelfde naam. Ik heb besteld op https://www.books2door.com/ .

Doodleuk in een ander topic geplaatst dat het pakket binnen is, maar ik kwam er vanmorgen achter dat ik dat in dit topic moest doen :')

Gisteren is mijn pakket binnen gekomen. Supersnelle levering, geen douane kosten en alle boeken zien er super netjes uit *\o/*

[ [url=m/8eQepa.webp]Afbeelding[/url] ]

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 14:35

Cynn schreef:
Marjolijn.. even hé. Wat doe je mij (cq mijn bankrekening) aan? :') zit nu op die site te kijken en echt alleen maar 'ohh die wil ik.. oh die serie wil ik al heel lang en dan heb ik t gelijk compleet!'.. pfft. Ik zit op mijn vingers. Ik ben een beetje blut door vakantie plannen en extra fysiotherapie na de operatie en dan komt dit voorbij _O-

Eehhhh sorry? :')

Cynn
Fotograaf

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:54

_O- boeken kopen is gewoon een hobby. Niet goed :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 17:37

Cynn schreef:
_O- boeken kopen is gewoon een hobby. Niet goed :')

I'm not a bookworm. I'm a bookdragon

I hoard books.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 11:24

Ynskek en ik zijn al rustig begonnen met de verdeling van de lootjes (geen zorgen, aanmelden mag nog steeds!)

We vroegen ons af of er mensen zijn die bezwaren en/of wensen hebben? Wie je bijvoorbeeld juist wel of juist niet zou willen? Stuur dat even in een PB naar ynskek en/of mij :)

De lijst van vorig jaar houden we sowieso aan voor uitsluitingen, dus je krijgt sowieso een ander lootje dan vorig jaar :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:32

Uhm, bij mijn aanmelding had ik bvb al aangegeven wat ik qua genres niet lees/geen verstand van heb dus dan zou ik voor mijn gevoel mijn lootje tekort doen.. weet niet of ik dan een goed pakket zou kunnen samen stellen.
En e-books cadeau geven zou ik niet willen. :n :o

Iemand met fantasy wensen maar die ook thrillers leest bvb (of deze genres zou willen leren kennen), ik denk dat ik daar een heel leuk gecombineerd pakket voor zou kunnen maken omdat ik dat zelf ook lees :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:45

Ik heb ook wel een voorkeur voor iemand die ik kan overladen met fantasy :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:01

Fantasy lees ik zelf het meest en is mijn grote liefde. Moet nog wel wat boekenseries ontdekken in die wereld maar inmiddels zelf ook genoeg boeken in de kast gelezen die ik een ander zou willen aanraden te lezen <3 heb ook diverse thrillers gelezen dus daar heb ik ook wel wat weet van, maar lees ik momenteel zelf minder, al heb ik nog wel een paar wensen daarin!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:13

Ik heb geen voorkeur, hou er ook wel van om voor mij onbekende genres te ontdekken.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:33

Ik heb ook geen voorkeur. Liefst niet enkel e-books. Daar heb ik niet zoveel mee.
Ik vind onbekende genres leuk! Alleen lastig als ik iemand heb die helemaal verzot is op fantasy terwijl ik daar zelf helemaal niet zo in thuis ben en heel veel series niet ken en dus ook niet iets alternatiefs kan bedenken op een serie wat ook leuk zou zijn omdat ik het gewoonweg niet ken :D

Ik heb er nu alweer zin in!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:44

Voor mij is eigenlijk alles best, zolang ik maar geen lootje krijg die echt alleen fantasy georiënteerd is. Want dan ben ik vooral bang dat ik gewoon niet een geschikt pakket weet samen te stellen omdat ik er niets van weet.
Ik vind een lootje wat meer verschillende genres wil (ontdekken) een pluspunt maar geen verplichting.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:22

Oh dit lijkt mij zo leuk om mee te doen! Ik zie dit topic nu al een paar dagen voorbij komen in de lijst met laatste berichten, maar ik ben zo niet thuis in de boekenwereld momenteel. Zou niet weten waar ik naar moet vragen en boeken voor iemand anders uitzoeken gaat ook een uitdaging zijn dan -O- Hoewel ik de verrassing van wat er voor mij uitgezocht wordt ook erg op prijs zou stellen, misschien ontdek ik nog wel iets nieuws.
En ik wil zo graag weer terug naar die tijd van vroeger dat ik met gemak een boek per week las en mijn boekenlijsten voor school heb samengesteld door voor de boekenkast te gaan staan en uit de vele gelezen boeken er een paar te kiezen om op mijn lijst te zetten ;(

*heeft nog een paar dagen om erover na te denken*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:40

Dorus is de 1 boek editie dan niks voor jou? Een hele advent kalender is dan misschien nog wat veel, maar zo kan je toch weer je weg terug naar de boekenwereld vinden door verrast te worden met een mooi boek :D

[LZP] Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Dorus schreef:
Oh dit lijkt mij zo leuk om mee te doen! Ik zie dit topic nu al een paar dagen voorbij komen in de lijst met laatste berichten, maar ik ben zo niet thuis in de boekenwereld momenteel. Zou niet weten waar ik naar moet vragen en boeken voor iemand anders uitzoeken gaat ook een uitdaging zijn dan -O- Hoewel ik de verrassing van wat er voor mij uitgezocht wordt ook erg op prijs zou stellen, misschien ontdek ik nog wel iets nieuws.
En ik wil zo graag weer terug naar die tijd van vroeger dat ik met gemak een boek per week las en mijn boekenlijsten voor school heb samengesteld door voor de boekenkast te gaan staan en uit de vele gelezen boeken er een paar te kiezen om op mijn lijst te zetten ;(

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:43

Dorus schreef:

Gewoon mee doen! Je hebt nog maanden de tijd om hier dan mee te kletsen en na te denken over al die vragen. In een boek wegkruipen is zo heerlijk <3

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:42

Dat was ik dus ook aan het denken, het is nog maaaanden voor er iets verzonden moet worden. In die tijd moet ik toch wel kunnen achterhalen wat de ander graag leest en daar een mooie selectie boeken voor uitkiezen?
Zelf laat ik me graag verrassen!

Ik heb een start gemaakt met het topic van vorig jaar te lezen ook om mij te helpen met ideeën voor de non-book cadeautjes. Ik doe niet zo aan bookish accessoires en voor mij volstaat een willekeurig papiertje of bonnetje als boekenlegger dus er gaat een wereld voor me open :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 14:47

Dorus schreef:
Dat was ik dus ook aan het denken, het is nog maaaanden voor er iets verzonden moet worden. In die tijd moet ik toch wel kunnen achterhalen wat de ander graag leest en daar een mooie selectie boeken voor uitkiezen?
Zelf laat ik me graag verrassen!

Ik heb een start gemaakt met het topic van vorig jaar te lezen ook om mij te helpen met ideeën voor de non-book cadeautjes. Ik doe niet zo aan bookish accessoires en voor mij volstaat een willekeurig papiertje of bonnetje als boekenlegger dus er gaat een wereld voor me open :D

Haha leuk toch juist? En als extra cadeaus kun je ook goed denken aan thee of chocolade, net wat je lekker vindt als je aan het lezen bent!

En we kunnen elkaar allemaal helpen :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:48

Ik durf het gerust aan om eventueel voor jou een pakket te maken Dorus ;) dus ik zou zeggen meld je aan en laat je verrassen ;)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:13

Ik ben juist door dit soort topics (nou ja de 1 boek versie) weer meer gaan lezen. Dat was september vorig jaar. Dit is echt zo leuk om te doen <3 zo heb ik hele nieuwe schrijvers en boeken ontdekt. Dus als het budget niet bezwaarlijk is zou ik gewoon opgeven Dorus :D en de komende 10 maanden genieten van de voorpret.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:22

Ik twijfel ook nog om mee te doen. Het lijkt mij wel heel leuk om een pakket samen te stellen en te openen. Maar 12 boeken is wel weer een hoop :+ Verder heb ik ook nou niet echt een verlanglijstje. Ik koop altijd maar wat.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:33

Na een paar week twijfelen heb ik mij aangemeld. Mijn man zal waarschijnlijk wel mopperen dat we echt niet meer boeken nodig hebben, maar het lijkt mij leuk om uitgedaagd te worden, maar ook om boeken te gaan ontdekken waar ik zelf niet aan heb gedacht.

Heb het vorige topic een beetje door gescrold, nooit geweten dat er zo iets als een duimlegger bestaat! Super handig

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:42

Als je graag boeken leest is er volgens mij niks meer wat in de weg staat om mee te doen (behalve het budget misschien)! Je hebt maanden de tijd en we helpen elkaar allemaal! Misschien nog makkelijker doordat we nu de app hebben

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 15:49

Citaat:
Aanmeldingen
  • Marjo
  • Ynskek
  • Lielle
  • M_D_H
  • MarloesHJ
  • Lolacabana
  • Cynn
  • Fem