Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:44

Een goede plek om ze te wassen en drogen in huis voor shows.

Autokennels

Voor nu ben ik gewoon al mijn geld in shows aan het stoppen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 20:05

Ik denk dat ik zelf ook voor het antwoord grotere camper & (honden)aanhanger ga. _O-

Maar we mogen ons gelukkig prijzen, we hebben er immers een voor de deur staan. <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:09

Mijn eigen trimsalon ruimte alles aangepast aan een xxl hond en een kleine baas :+

Wat zouden mijn lichaam en Cody hier blij mee zijn!

Op plaats 2 een ergonomische matras voor elke hond, dat hebben ze hier helaas niet omdat Pipa graag manden enz sloopt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:10

Rijbewijs en auto
Huisje buitenaf met een lekker stuk goed omheind land eromheen

Maar die dingen zullen altijd bij dromen blijven gok ik zo. :+

CupCakes_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:17

Op deze reageer ik ook even mee.

Een nieuw honden maatje of een roedel. ( Jip is niet te vervangen, maar ik merk dat ik er zelf redelijk aan onderdoor ga bij gebrek aan een honden maatje..)
Een huis met een grote tuin!

En nog zoveel meer. :')

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:16

Pfoeh, goede vraag zeg! Wij waren afgelopen weekend op de Veluwe en nu staat er een vakantiehuisje daar op het lijstje :) ik heb niks te klagen met zuid Limburg als omgeving maar de Veluwe zijn toch wel heel erg mooi!. Maar een tweede hond zou ik ook heel graag willen, denk alleen dat Marlo daar niet mee akkoord gaat. Daarmee gelijk wat onbewust is aangeleerd: die hond is zo gruwelijk verwend dat de aandacht delen eigenlijk geen optie meer is haha

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 22:24

Pff ik heb heel wat gemist, sorry!! Meestal lees ik wel mee maar nu door drukte ff niet inkomen geweest. Ik heb alles weer bijgelezen en zal even op de vragen reageren:

Citaat:
Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?

Leuke vraag! Ik vind dat altijd erg leuk om uit te leggen.

Mijn moeder fokt met harlekijn dwergpoedeltjes en een nestje kreeg dan altijd een naamthema zoals fokkers dat nog wel eens doen. Mijn moeder hield het dan altijd bij televisie series. Zo was er eens het “Big Bang Theory” nest en “Two and a half man” nest. Mijn vriend riep toen gekscherend dat het volgende nest namen moest krijgen uit de serie “Dukes of Hazzard” en dat hij/wij dan Roscoe P Coltrane wilden hebben. Op dat moment had ik Buddy “meegenomen” vanuit m’n moeder en waren we dus ook helemaal niet met een eigen hond bezig omdat we Buddy al hadden. Helaas overleed Buddy te vroeg en kwam er een pupje vanuit de fokker van Buddy (wat toevallig ook een oom is) op ons pad en toen is het verhaal van Roscoe gebleven en is hij dus vernoemd naar Roscoe P Coltrane :p

Dan Kix, met Roscoe was ik ondertussen begonnen met behendigheid en ik merkte dat ik 2 lettergrepen soms toch wat onhandig vond in het snel roepen haha. Toen Kix dus geboren werd, moest er worden nagedacht over een naam met 1 lettergreep, want hij mag ook de sport in als alles goed gaat. Mijn vriend en ik zijn nogal al fan van countrymuziek dus al snel kwam er tijdens een brainstorm aan de telefoon het idee om Kix te vernoemen naar Kix Brooks van Brooks & Dunn <3

Voor Roscoe gebruik ik overigens voornamelijk paars en voor Kix nu bruin tinten.

Citaat:
Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd

Mijn vriend is doordeweeks niet thuis dus de hondjes mogen gezellig mee naar de slaapkamer. Zij bepalen nu ook wanneer het bedtijd is en gaan voor de slaapkamer deur staan :')

Citaat:
Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget. [&]

We hebben een badkamer op de begane grond die niet meer dient als badkamer. Dit wordt ooit het washok + hondenbad/wasplek. Op ons verlanglijstje staat dus een fijne “trimsalon” op deze plek :p

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:53

Citaat:
Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget. [&]

Een volledig omheind erf/tuin zodat de honden veilig los kunnen. We hebben hier nogal een drukke straat voor het huis waar te hard word gereden met een fietspad ernaast waar veel voet/fiets verkeer over gaat wat enorm leuk is om achteraan te rennen. De honden hebben nu een eigen veld van 20x25meter, delen ze met stiefzoon als voetbalveld maar het zou zo lekker zijn ze overal mee te kunnen nemen op stal, de werkplaats achter en de wei e.d. zonder steeds achterom te moeten kijken of ze aan de lijn mee te nemen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:00

Tis meer mn vader die het de meisjes heeft geleerd… als ze met uitlaten tegen je benen aanspringen, of je benen aantikken met de neus (of een beetje knagen), dan willen ze een snoepje… en dankzij mn vader weten ze dat deze manier van vragen werkt….

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:36

Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd?

Als ik mijn lepel over mijn yoghurt kommetje haal, om het laatste beetje er uit te halen, staat Mona naast mij, want dat betekend dat zij bijna het kommetje mag uitlikken! :9

Lang over nagedacht, maar ik ben een gelukkig mens, ik zou zo nu 1-2-3 niks kunnen bedenken! Ik ga komende maand verhuizen, naar een gelijkvloerse woning met een tuintje. Mona blij, ik blij! *\o/*

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:26

Citaat:
Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget

Euhm.... een 2e hond zou ik wel erg leuk vinden (een Corgi of een Rottweiler, ja I know, 2 totaal verschillende rassen haha) maar daar heb ik helaas echt te weinig tijd voor! Een kat (of liever 2) staat ook mega hoog op het lijstje hier, maar manlief wil écht écht geen kat en met Lena kan dat ook niet, die is gek op kattenvlees namelijk :')

Een nieuwe marathonwagen zou ook leuk zijn haha. Ach, nog zó veel te wensen, maar dat is prima... Ben verder een gelukkig en gezond mens :)

Paar weekjes geleden een badjas mét pootjes gekregen voor Lena. Man, wat een fijn ding! Misschien hierna eentje zónder pootjes aanschaffen want Lena is toch wel een beetje lomp met die pootjes en struikelt daardoor af en toe :(:) maar voor nu ben ik er mega blij mee!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:44

Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget.
Een vakantiehuisje op Vlieland of Terschelling of in Zweden om daar heerlijk te wandelen met de hondjes als ik wat dagen vrij ben. En/ of een camper :j :') . En wat realistischer, een dog Copenhagen tuig (dezelfde die Limbo al heeft, want die is super) voor Freddy met een 10 meter biothane sleeplijn.
Maar de allergrootste wens is dat beide hondjes nog een lang en gezond leven mogen hebben :o .

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:25

Sorry Santa, ik loop hopeloos achter _O- De afgelopen paar weken waren hectisch, maar er komt rust :D

Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?

Ik vind het wel ontzettend leuk, maar de jongens lopen niet standaard met halsbanden om. Dus ik heb het momenteel aan de lijnen hangen die ik voor ze gebruik :))

Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?
Ik ben dol op marvel films, en in Iron Man was er een computer systeem van Iron Man genaamd Jarvis. Maar ja...is dat geen gekke naam? Nee, blijkbaar is het ook een jongensnaam kwam ik achter toen ik eens TLC keek _O- Jarvis it is :)) En voor Parker bleef ik in hetzelfde thema; (Peter) Parker, Spider man :D Ze hebben geen specifieke kleuren. Ik heb er wel eens een poging toe gedaan, maar het gaat alsnog alle kanten uit _O-

Uh. Ik denk de visboer :') Ondanks dat ik al een half jaar geen vis heb gehaald als de visboer langs reed, heb ik nog steeds blaffende honden. Visboer gaf altijd een stukje kibbeling voor beide honden mee. Als de jongens mee waren naar de kar, dan kregen ze het daar. En anders stopte hij het voor ze in de zak erbij. Wel heel lief <3 Maar ik heb twee honden die knettergek worden zodra ze de bel horen. Zowel binnen in huis, als buiten aan de lijn. Whoops :')

Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget.
Een passende badjas voor Parker. Ik wil eigenlijk net als voor Jarvis een Dryup Cape aanpassen voor Parker. Verder zou een huis met een tuin ook welkom zijn. Momenteel heb ik tussenwoning met ''Klein Balkonië'' als ons stukje buiten. Als ze even willen stoeien in de tuin mogen we van een van onze buurtgenoten haar tuin gebruik maken. Hoewel fijn, gun ik ze natuurlijk die ruimte elke dag :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:55

iets onbetaalbaars... het eeuwige leven voor mijn meisjes... en dat ik mijn overleden meisjes weer terug zou kunnen halen... ;(

Als het iets tastbaars moet zijn... ehm... goede vraag... misschien een groter bed, waar nog meer honden op kunnen?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:16

Een nieuwe motor :')
En een huisje ergens in de middle of nowhere <3

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:24

Poeh, ik denk een 'Vervoersbox' voor in de auto. Maar daarbij komt er wel kijken dat we een auto moeten hebben die daar geschikt voor is :') We hebben nu een hele fijne hondenmand van pelsbarn. Maar kijkende naar de veiligheid....

Verder vind ik zoiets nog wel heel tof (wasplaats):
Afbeelding

Maar denk dat we dat ook weer te weinig zouden gebruiken. Een eigen speelveld lijkt me ook nog wel heel erg tof:

Afbeelding

We blijven dromen haha

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:40

Een hondenbadjas. Novi zwemt bijna elke dag (ook in de winter :brr: ) en dan kan hij mooi zijn badjasje aan als we naar huis rijden.

Als het echt alles mag zijn, dan graag een huisje met een stukje grond erbij ergens in de middle of nowhere.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:04

Vast wel iets maar schiet me zo niks te binnen.

Freddy de zeehond <3

KimD: wow dat is wel snel als je het nu al een vermoeden hebt :+

Zie bij TheJokerr een mooie collectie bakken voorbij komen :Y) En bij Deniseee96 een mega collectie van van alles :D

Huis met een grotere tuin. En een perfect hondenmaatje voor Floyd :j

Cupcakes: :(:) t is ellendig stil in huis zonder hond he...ben je aan t rondkijken of dat niet?

Wij hebben lekker vakantie. Gaan morgen richting Utrechtse Heuvelrug voor een week, zin in *\o/*

CupCakes_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 06:27

Suusw,

We zijn hier en daar wel al aan het rondkijken, maar het heeft nog geen haast. Ik sta er nog heel erg dubbel in, mijn gevoel gaat namelijk alle kanten op. Het voelt alsof ik Jipperd probeer te vervangen, maar dat is onmogelijk. Jip was uniek, bijzonder & one of a kind. Hem vervangen is onmogelijk en ik ben bang dat ik constant ga vergelijken.

Maar ik mis echt wel een honden maatje. Dat was mijn uitlaatklep, steun en toeverlaat. Dus het is heel dubbel allemaal. :=

Zo, nu kruip ik weer onder mijn meeleessteen. :Y)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:57

Damelza schreef:
Even een tussendoor vraag die me te binnen schoot:

Ik kan me zo snel niet echt iets bedenken. :o?

KimD schreef:

Realistisch:
* Orthopedische hondenmand van Knuffelwuff
* Tuig Dog Copenhagen maat L (blauw, roze of paars) voor Ginger als ze uit haar huidige gegroeid is.
* Regenjassen (vooral om ze schoon te houden op buitenshows
* Een mooie lederen halsband (in ieder geval voor Ginger).

Onrealistisch:
* Een gezond lijf zonder gebreken
* Een huisje in the middle of nowhere, dichtsbijzijnde buren verder dan je met een steen kan gooien (en dus ook geen vuurwerkoverlast).
* Bij dat huisje een speciale was, trim en droogruimte voor de honden.
* Een geschikte honden auto
* Een camper

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:29

Heb je hond onbewust iets aangeleerd

Haha!! Waar zal ik beginnen. Nee, het valt best mee.
Saar is vooral erg van de schema’s. Dus wandelen en dan eten. Op de bank in de avond is een botje ect.

Senna neemt vooral over van Saar.

Wenslijstje

- nog een aussie-pup en dan een blue-merle met blauwe ogeb
- vrijstaand huis zonder buren en grote tuin
- reiskennel voor Saar
- tondeuze op de accu voor de pootjes
- trimtafel
- pompa perus voor Saar
- zoekspeeltjes van zippypaws

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:45

Voor onze Ringel en Molly staat een huisje ergens bij een bos of heide waar je zo op kan lopen. Een grote afgesloten tuin, zonder prikkels. Geen verkeerd, alleen natuur. Een mooie plas of zwembad in de tuin. Speciale kamer om ze te wassen en te föhnen. En vooral de heeeeeeele dag knuffelen. :D

ooh.. wacht dit was het lijstje van Molly en Ringel, maar ach, doe mij die ook maar. Hondjes blij, ik blij. :')

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:04

Zo, ik zal ook weer eens aan het lezen gaan. Door omstandigheden loopt het allemaal even anders dan ik had gehoopt/gewild..

Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?

Ik vind het wel leuk! Nu moet ik zeggen dat ze hier standaard zonder halsband/tuig lopen, enkel met het wandelen hebben ze deze om. Ben op de boerderij dan al snel bang dat wanneer ze gaan rondsnuffelen etc. ze ergens aan blijven haken. Nu zit er aan de tuigjes dan een tag met naam en telefoonnummer etc. er op, maar ik heb er wel eens aan gedacht om de namen op het tuig te zetten door middel van de klittenband patches die er op zitten.

Luna heeft bijvoorbeeld ook een badjas met haar naam erop, haha
Die wil ik voor Nova ook graag nog, maar ik dacht eerst maar eens kijken hoe groot ze echt wordt, haha

Luna betekent ook wel 'maan'. Onze vorige hond is helaas veel te vroeg overleden, tijdens volle maan.. toen we Luna ophaalden als pup, was het die avond weer volle maan.

En om dan in het thema te blijven :+

Nova betekent 'nieuw', maar is ook wel een ster die plotseling toeneemt in helderheid, een (super) nova. Nu kunnen we hier altijd heel mooi sterrenkijken, en ja, soms denk je wel eens, goh die ster lijkt veel feller nu.. :o

Mijn pa laat Nova altijd op schoot springen.. dus nu gaat ze er vanuit dat ze altijd, overal en ten alle tijde op schoot mag springen...Ik had nog zo gezegd.. :')

Eigen wasruimte voor de honden incl. waterblazer etc., mooie autobenches, voor Nova een matchende regenjas met die van Luna. Ik vergeet nu vast nog wel dingen, haha

Nova haar slaapzak is van de week binnen gekomen, ze is helemaal DOL op dat ding, zo leuk!
Toen het wat kouder werd/was ging ze zelf slepen met de fleecedekentjes, daar sliep ze graag op, en wou ze graag onder kruipen, alleen wou dit niet zo als ze het zelf had bedacht, haha.
Ik kwam toen heel toevallig een hondenslaapzak tegen, en ik dacht, dat is wel wat voor haar..
Ze kruipt daar heel graag in, en sochtends wil ze er eerst niet uit komen :')

Ik merk alleen wel dat als het echter kouder gaat worden buiten, ik haar wel iets aan mag gaan trekken..
Soms ziet het er echt uit of ze het gewoon koud heeft :brr:
Daar heeft haar grote vriendin Luna wat minder last van :D
Iemand misschien tips voor leuke/handige truitjes/jasjes?
Ik heb daar helemaal geen ervaring mee met de berner, haha.

Inmiddels kan ik ook aardig wat nieuwe speeltjes gaan aanschaffen, er sneuvelt hier nu nog wel eens wat met het ruige gespeel :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:44

Wat een rust hier ineens!

Ik was ook even afwezig, drukke dagen gehad en Bailey plaste ineens bloed afgelopen week. 's Nachts had ze me ook al om het uur wakker gemaakt, omdat ze naar buiten wilde (dacht dat ze last van d'r buik had) en deed ook ellendig aan. Dezelfde dag nog naar de dierenarts geweest en ze bleek een fikse blaasontsteking te hebben. Antibiotica en pijnstillers met ontstekingsremmers meegekregen en sinds zaterdagavond lijkt ze weer op te knappen. Ze had er echt goed last van, vond het zo sneu. :knuffel:
Nu is ze weer haar vrolijke zelf, dus ik hoop erop dat vrijdag met controle bij de dierenarts de ontsteking weer weg is.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:50

CupCakes: dat kan ik heel goed begrijpen, had hier hetzelfde gevoel :(:) Het is heel dubbel en moeilijken dit klinkt misschien een beetje 'zweverig', is niet zo bedoeld...maar Jip zal altijd een plek in je hart houden, en hij zal jou ook een nieuw maatje gunnen :j

Mandarijn: ach arme, gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelf :(:)

Wij hebben een heerlijk rustig huisje aan de rand van het bos, vandaag even naar vennetje geweest, waar honden vast moeten, blijkbaar is lezen nog steeds moelijk voor sommige mensen. En je vervelende hond bij je houden is ook lastig (zelfs na 3 keer vragen) _-:( Maar Floyd reageerde redelijk goed, alleen 1 hond vond hij echt heel erg eng, zo heb ik hem nog nooit gezien :n Maar gelukkig geen overvolle emmer als gevolg dus dat is wel weer 'winst'

Ik gooi er nog even een vraag in, zal deze later zelf even beantwoorden:

Wat is jouw meest dierbare honden foto?