Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 09:23

Wij hadden trouwens een eerste hint in de brievenbus! *\o/* En ik heb aan de hand hiervan direct een vermoeden wie mijn SS is. <<)

Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:52

Zo even achter de laptop gekropen om alles bij te lezen, sorry Santa ik zal proberen wat actiever te reageren; maar met een bijna voltooide re-integratie op werk en alleen huishouden na lange tijd zijn wij nog onze weg aan het zoeken met ons drietjes :)

Citaat:
Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?

Ik vind dat wel echt heel zoet als honden echt hun eigen 'ding' hebben, hier is Ace vooral Emerald/Donkergroen en Eve meer Koraal achtige kleur, maar tbh ik hou van poeder/taupe/groen en ben daar niet zo secuur in :')

Ze hebben nu al superfijne biothane jachtlijnen die fan-tas-isch zijn; Ik wil graag nog een halsband voor ze en dat heb ik het liefst ook in biothaan, maargoed dat verwacht ik niet hoor! Het wordt misschien smerig maar is zo weer schoon en met mijn twee waterratten is het simpel gewoon ideaal <3
Tags etc. zijn onwijs leuk, maar liefst wel subtiel/rustig en niet te groot, anders bungelt het al gauw te erg.

Citaat:
Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?

Bovenstaand dus al wat toegelicht, meestal speel ik met een basic kleur zwart en daar een accent kleur bij zodat ik snel de riem kan pakken wat perfect voor de hals van die hond is.
Tuigjes etc. ben ik niet zo kleurvast in, nu heb ik toevallig een Turquoise (Anny-X maat S) en donkerblauw (van ZeroDC maat M) maar als er al een bijpassende lijn bij te krijgen is ben ik al happy :')

Eve
Eve is mijn eerste eigen hond en eigenlijk heeft zij de naam gekregen omdat Eve betekent adem van leven. Zij heeft mij door de donkerste dagen gekregen en hoe moeilijk die ook waren stond zij er altijd <3 Eve is een heel gevoelig hondje, ze merkt gelijk aan een persoon als er wat aan de hand is en afhankelijk wat haar connectie met die persoon is kan zij daar enorm goed in opspelen.

Ace
En ja, Ace.. :P die naam komt ongelofelijk veel voor zoals al eerder beschreven in het topic, maar ik wou graag iets wat kort en bondig was, lekker bekt en gewoon functioneel: Ace betekent eenheid of eerste (/ hoogste in rang }:0 ) en Ace heeft absoluut leven in de brouwerij gebracht. Hij is alles waar ik op gehoopt had en ondanks dat hij nu vol op in de zogeheten puberfase zit is hij zich echt onwijs goed aan het ontwikkelen op gebied van luisteren := , kracht en drift.

Afgelopen zondag show gehad, Ace werd tweede van de reutjes en ik kan ook niks anders zeggen dat hij het onwijs goed gedaan heeft: Hij vindt het ook allemaal fantastisch, enkel de omroeper had niet zijn voorkeur en dat liet hij weten :Y)

Komende zondag hebben Eve en ik de dog survival van Ede op de planning, ik hoop dat de weergoden ons gezind zijn :7

Citaat:
Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd

Goeie! Eve kent 2 lie downs :') waar wij confronterend achter kwamen tijdens onze body awareness les. Als ik met mijn vinger wijs gaat zij vanuit staan liggen (dus een goede lig) en als ik er geen 'moeite' voor doe dan gaat ze altijd vanuit zit.

Bij Ace is dat op dit moment het woord Bah :+ alles wat bah is gaat zo mlem de mond weer uit; kapot handig, maar als ik het dus gebruik in een zin/of roep vanwege iets anders: dropt hij zijn tong uit de mond :9

@KimD
post! zo snel een vermoeden ook, wat leuk! nog heeeel lang wachten tot het verlossende woord.

@Sharani
Freddy lekker mee naar Terscheling, heerlijk en fijn dat Limbo de kans heeft om thuis te blijven, dat vind ik nou echt goed naar je honden en zijn/haar persoonlijke voorkeuren luisteren. Niet alle honden vinden alles leuk en altijd maar er mee zeulen omdat de baasjes dat willen vind ik echt een no-go.
Soms kun je natuurlijk niet anders, maar belangrijk ook om je honden te geven wat ze nodig hebben.

@Fem
Gefeliciteerd met Ginger als beste baby! Het is een hele mooie golden <3

TheJokerr

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:32

Dit is trouwens ons rek voor riemen/tuigen/allerhande dagelijkse dingen :)
Afbeelding

En onze enrichment bakken
Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:41

Wat een verzameling bakken TheJoker :wow: en een handig rek! Bij ons hebben ze gewoon een haakje aan de kapstok.

Leuk dat je post hebt Kim, en zo snel al een vermoeden.

Wij genieten hier van heerlijke lange wandelingen. Maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat Freddy in zijn vorige leven echt een zeehond was :j :') , dat kan niet anders. Bos, heide en duinen zijn leuk, maar op het strand is hij zo in zijn element.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:13

Ik heb ook een mega verzameling aan voerbakken en voer speeltjes etc. Ben zo blij dat ik niet de enige ben .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 19:44

VillaNeusjes schreef:
Ik heb ook een mega verzameling aan voerbakken en voer speeltjes etc. Ben zo blij dat ik niet de enige ben .

Die verzamel ik godzijdank niet, dan moesten we een uitbouw hebben denk ik. _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:06

Ik zwijg in alle talen. :x :')

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:45

Ik heb vorig jaar de boel eens uitgezocht. Een groot deel hiervan ligt tegenwoordig op de hondenschool, maar de ruimte thuis is ondertussen wel weer opgevuld met nieuwe hondenspullen :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:50

Oeh onbedoeld aan geleerd, de kat in z'n nekvel pakken als ze aan de stoel krabt O:)
Gelukkig altijd heel zachtjes, maar was niet geheel de bedoeling >;)

Qua speeltjes heb ik niet veel meer over, want Gimli sloopt alles :')
Hij vind z'n speelgoed vernielen echt top ofzo

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:29

@Fem Gefeliciteerd met jullie keuringsresultaat!

@KimD geweldige watermeloen nagels zeg! Superleuk ook al een hint en dan nu al een idee hebben wie het is haha

@VillaNeusjes, dat doorblaffen tot je je zin krijgt herken ik hier helemaal... de heren hebben er ook een handje van en dan met name Wolf. Nu wordt het beter met negeren maar soms hebben ze toch geluk en dat is dan toch weer een top beloning voor de honden :Y)

@Sharani, lekker hoor Terschelling! Had hier ook nog dagje naar het strand gewild deze week maar kwam weer van alles tussendoor...houden de honden dus nog even tegoed.

En jeetje wat een hoop verzamelingen aan bakken, speeltjes en spelletjes bij iedereen! Hier vooral heel veel pluche en wat hersenwerk spellen voor als het te smerig weer is buiten om daar met ze te 'werken'.

Onbedoeld aangeleerd gedrag; tja dat zijn er meer...
- Wanneer ik mijn werktas pak, blaffen en vervolgens braaf in de bench gaan liggen omdat ze dondersgoed weten, vrouwtje gaat werken dan gaan wij slapen.

- Dex gaat rond etenstijd voor mijn neus gaan zitten en me heel erg aanstaren en kwispelen, als ik niet snel genoeg reageer dan krijg ik een poot op mijn schoot en wordt er overtuigend 'gekrabt/geslagen' met die poot op mijn been. Wolf gaat dan gezellig mee blaffen. Eerst kregen ze rond 10uur 's avonds standaard nog een kauw item nou ze wisten precies hoe laat het was...nu hebben we dat afgebouwd naar 2 of 3 x per week want ze werden wat dik en nu zijn ze extra blij als ze wat krijgen.

- Als ik kwark heb gegeten wachten op het bakje om uit te likken of de lege verpakking komen ophalen.

- Wolf: Zoek de mol zeggen...en dan alle molshopen gaan uitgraven in het veld... :+

- Dex: Gekke Dexie zeggen en dan gaat meneer als een jekko zoomies maken, dat dus nooit in huis zeggen en alleen buiten :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:09

Sorry ben heel inactief geweest! Sorry santa!

Met mijn job nu heb ik sowieso een stuk minder tijd voor social media en dan op vakantie geweest.

Ik ga even de vragen bijbenen :D

Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?
Dingen met naam erop enz vind ik heel leuk! Ieder hondje heeft zijn eigen halsband hier met naam erop en onze telefoonnummer. Op vakantie hebben ze die altijd aan.

Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?

Eigenlijk is Cody de enige waarvan we de naam zelf hebben gekozen :+ we zijn gaan zoeken naam een naam eindigend op y omdat we al Billy, Chucky hadden. Cody was het enige wat we beiden leuk vonden.
Pipa had haar naam vh asiel gekregen en ook Floki had zijn naam al van zijn vorige baasjes.

Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd
Goh ik denk niet echt iets?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:00

Citaat:
- Als ik kwark heb gegeten wachten op het bakje om uit te likken of de lege verpakking komen ophalen.

Oh die hebben we hier ook.. Ik ontbijt meestal met Yoghurt. Onder toezicht van 2 paar ogen want o wee als ik durf dat bakje weg te zetten zonder hun nadrukkelijke inspectie..... :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:19

Voor mijn lieve SS (en iedereen hier die gek is van Harry Potter)

Ergens komende weken komt de harry potter collectie van de winkel Miniso ook in Nederland. Ik kom er net hechter dat die ook deels bestaat uit een honden collectie..... *\o/* *\o/*

Het is absoluut geen eis. Want kans is groot dat de winkel niet eens in je buurt zit. Maar mocht je nog inspiratie nodig hebben : weet dan dat ik(baasje) enorme harry potter fan ben en het geen straf vind als je daar gebruik van maakt. Hoax is van Ravenclaw (blauw/wit collectie) . Ik en Fiet van Hufflepuff (de geel/zwart). En wellicht vind je buiten Miniso ook nog iets om d'r gebruik van te maken :j :')

Tot zover de dienstmededeling voor alle Potterheads hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:24

Bailey heette bij de stichting Berry. Daardoor dachten mensen vaak dat het een reutje was en dat vond ik niet leuk. :+ Toen heb ik er voor de timebeing Blueberry van gemaakt, maar toch verder gaan kijken (want de roepnaam zou dan alsnog Berry zijn) naar iets wat ook eindigt op -y en toen uiteindelijk bij Bailey gekomen. Niet echt met een verdere reden, vond het een leuke naam en past ook bij haar. Het klinkt vrolijk. :D

Bailey heeft nu een bruin tuigje (dezelfde bruintint als in haar vacht) en momenteel een blauwe lange riem en een korte zwarte. De riemen niet echt met een reden in die kleur. Vind blauw wel heel leuk, maar een mooie bruine (lange) riem die bij haar tuigje matcht zou ook wel heel leuk zijn in plaats van de blauwe. Kom die alleen vrij weinig tegen tot nu toe.

Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd?
De woorden kippie en worstje. Kippie zijn McNuggets := daar is ze echt gek op. Maar als ik dat zeg denkt ze dat we erheen gaan en staat ze al bij de deur. 'Worstje' is de schuld van m'n vader en stiefmoeder, die hebben haar dat aangeleerd. :+
Toen mijn kat nog leefde had ze op een gegeven moment door dat die niet aan de bank mocht krabben... Was ze al eerder met de kat corrigeren (liep ze erheen en blafte een keer, kat schrok en hield op :+ ) dan ik op een gegeven moment. En trots dat ze dan terug kwam. :))

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:26

VillaNeusjes schreef:
Voor mijn lieve SS (en iedereen hier die gek is van Harry Potter)

Ergens komende weken komt de harry potter collectie van de winkel Miniso ook in Nederland. Ik kom er net hechter dat die ook deels bestaat uit een honden collectie..... *\o/* *\o/*

Het is absoluut geen eis. Want kans is groot dat de winkel niet eens in je buurt zit. Maar mocht je nog inspiratie nodig hebben : weet dan dat ik(baasje) enorme harry potter fan ben en het geen straf vind als je daar gebruik van maakt. Hoax is van Ravenclaw (blauw/wit collectie) . Ik en Fiet van Hufflepuff (de geel/zwart). En wellicht vind je buiten Miniso ook nog iets om d'r gebruik van te maken :j :')

Tot zover de dienstmededeling voor alle Potterheads hier.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

OMG! Dit wil ik. :):) :') Voor onze Santa: Dit soort dingen zijn een grote top! Gryffindor house. :D

Waar komt die winkel? O:)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:35

Mandarijn er zijn een paar miniso winkels in Nederland.
https://miniso.nl/
Ik kom regelmatig op hoog catharijne in Uttecht. 't is een krappe winkel waar ik net door heen kan met m'n rolstoel. Ze hebben een tijd soort rubberen kippen voor honden gehad. Drie keer raden wat ik eraf stootte bij een draai Hoax had dikke schik iig

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:18

VillaNeusjes schreef:
Mandarijn er zijn een paar miniso winkels in Nederland.
https://miniso.nl/
Ik kom regelmatig op hoog catharijne in Uttecht. 't is een krappe winkel waar ik net door heen kan met m'n rolstoel. Ze hebben een tijd soort rubberen kippen voor honden gehad. Drie keer raden wat ik eraf stootte bij een draai Hoax had dikke schik iig

_O-

Thanks! Utrecht en Almere zijn nog wel in de buurt, dus wellicht ga ik dan wel even spieken. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 08:55

Aan de hand van HP merch hierboven, een volgende vraag. *\o/*

Citaat:
Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget. [&]

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:10

Citaat:
Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget. [&]

Een camper :') of telt dat niet _O-

Een goede tugtoy willen we nog steeds eens. :j maar op de een of andere manier koop ik het nooit.

Ooit wil ik een step voor stepjoring :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:27

Citaat:

Haha Leo, hier een soort zelfde antwoord

Een grotere auto, waar een goede nette bench in past :')

Verder staat een badjas, een nieuwe regenjas, en een trek tuig + step of fiets nog op het lijstje.
Trektuig komt er in november waarschijnlijk :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:09

KimD schreef:
Aan de hand van HP merch hierboven, een volgende vraag. *\o/*

Citaat:

De dryup zipfit in maat L :D en hindernismateriaal voor agility

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:35

Citaat:

Een groter huis *D

Maar ook: matchende nieuwe lijnen van rukka pets, een klant kwam daarmee voorbij en die lijken me heel fijn.
Iets passends voor in de auto om op te liggen, ze liggen nu allebei op een fluffy badmat en dat doet het ook prima, maar iets meer comfort is wel een prettig idee.

En een waterblazer, maar daar moet ik me gewoon nog even in verdiepen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:16

Citaat:

Een huis met grote tuin. :))
Maar op realistischer niveau: een waterblazer lijkt me fantastisch. En iets voor op de fiets, zodat ze daarmee ook mee kan (ze is net te groot/zwaar voor de standaard hondenmanden/bakken die te koop zijn).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:41

Iets wat Struikeltje onbewust aangeleerd heeft is dat ze, als ze bij mij op de bank zit, met haar pootje tegen de deken krabt en dat ik die dan open sla zodat ze er onder kan gaan liggen :))

Pfoe, wat er op mijn verlanglijstje staat? Ooit wil ik nog een goede warme jas voor haar kopen. Nu met het koude weer merk ik dat ze het wat wat sneller koud heeft dan de Tibetaanse terriër van mijn ouders met zijn enorme vacht.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:36

Newsflash voor oa Mandarijn. Vanaf 19 oktober (zaterdag) ligt het in de schappen. Ik ga zooooooo dood met m'n PTSS op zaterdag op hoog catharijne maar ga 't wel proberen (en als ik 't niet trek kom ik maandag ochtend terug :') )

Als ik alles mocht kiezen. Ppfff.. Ik denk een dockdiving plek voor Hoax. Ik denk dat hij dat te gek zou vinden maar de enige paar plekken in NL zijn voor mij zonder auto en met rolstoel niet haalbaar om te bezoeken.

Meer materialistisch: ik zou een industriële naaimachine willen om meer te kunnen fabriceren voor m'n eigen honden en die van anderen. Ik ben afgelopen maanden behoorlijk non actief geweest door omstandigheden en hoop dat weer actief op te gaan pakken. Ik heb nog ee lijst aan projecten van mijzelf en voor anderen (oa badjassen voor enkele honden etc)