Zo even achter de laptop gekropen om alles bij te lezen, sorry Santa ik zal proberen wat actiever te reageren; maar met een bijna voltooide re-integratie op werk en alleen huishouden na lange tijd zijn wij nog onze weg aan het zoeken met ons drietjes 
Citaat:
Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?
Ik vind dat wel echt heel zoet als honden echt hun eigen 'ding' hebben, hier is Ace vooral Emerald/Donkergroen en Eve meer Koraal achtige kleur, maar tbh ik hou van poeder/taupe/groen en ben daar niet zo secuur in
Ze hebben nu al superfijne biothane jachtlijnen die fan-tas-isch zijn; Ik wil graag nog een halsband voor ze en dat heb ik het liefst ook in biothaan, maargoed dat verwacht ik niet hoor! Het wordt misschien smerig maar is zo weer schoon en met mijn twee waterratten is het simpel gewoon ideaal
Tags etc. zijn onwijs leuk, maar liefst wel subtiel/rustig en niet te groot, anders bungelt het al gauw te erg.
Citaat:
Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?
Bovenstaand dus al wat toegelicht, meestal speel ik met een basic kleur zwart en daar een accent kleur bij zodat ik snel de riem kan pakken wat perfect voor de hals van die hond is.
Tuigjes etc. ben ik niet zo kleurvast in, nu heb ik toevallig een Turquoise (Anny-X maat S) en donkerblauw (van ZeroDC maat M) maar als er al een bijpassende lijn bij te krijgen is ben ik al happy 
Eve
Eve is mijn eerste eigen hond en eigenlijk heeft zij de naam gekregen omdat Eve betekent adem van leven. Zij heeft mij door de donkerste dagen gekregen en hoe moeilijk die ook waren stond zij er altijd
Eve is een heel gevoelig hondje, ze merkt gelijk aan een persoon als er wat aan de hand is en afhankelijk wat haar connectie met die persoon is kan zij daar enorm goed in opspelen.
Ace
En ja, Ace..
die naam komt ongelofelijk veel voor zoals al eerder beschreven in het topic, maar ik wou graag iets wat kort en bondig was, lekker bekt en gewoon functioneel: Ace betekent eenheid of eerste (/ hoogste in rang
) en Ace heeft absoluut leven in de brouwerij gebracht. Hij is alles waar ik op gehoopt had en ondanks dat hij nu vol op in de zogeheten puberfase zit is hij zich echt onwijs goed aan het ontwikkelen op gebied van luisteren
, kracht en drift.
Afgelopen zondag show gehad, Ace werd tweede van de reutjes en ik kan ook niks anders zeggen dat hij het onwijs goed gedaan heeft: Hij vindt het ook allemaal fantastisch, enkel de omroeper had niet zijn voorkeur en dat liet hij weten
Komende zondag hebben Eve en ik de dog survival van Ede op de planning, ik hoop dat de weergoden ons gezind zijn
Citaat:
Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd
Goeie! Eve kent 2 lie downs
waar wij confronterend achter kwamen tijdens onze body awareness les. Als ik met mijn vinger wijs gaat zij vanuit staan liggen (dus een goede lig) en als ik er geen 'moeite' voor doe dan gaat ze altijd vanuit zit.
Bij Ace is dat op dit moment het woord Bah
alles wat bah is gaat zo mlem de mond weer uit; kapot handig, maar als ik het dus gebruik in een zin/of roep vanwege iets anders: dropt hij zijn tong uit de mond
@KimD
post! zo snel een vermoeden ook, wat leuk! nog heeeel lang wachten tot het verlossende woord.
@Sharani
Freddy lekker mee naar Terscheling, heerlijk en fijn dat Limbo de kans heeft om thuis te blijven, dat vind ik nou echt goed naar je honden en zijn/haar persoonlijke voorkeuren luisteren. Niet alle honden vinden alles leuk en altijd maar er mee zeulen omdat de baasjes dat willen vind ik echt een no-go.
Soms kun je natuurlijk niet anders, maar belangrijk ook om je honden te geven wat ze nodig hebben.
@Fem
Gefeliciteerd met Ginger als beste baby! Het is een hele mooie golden