2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 11:55

Afbeelding
Dag 1, inmiddels beroemd en komt meerdere keren per kalender terug geloof ik haha. Ik had hem nog niet en ben super benieuwd!

Afbeelding
Dag 2, vanaf nu helpt mijn oudste mij met uitpakken <3 thee en een blond mok! Ik vind mokken van blond echt geweldig.

Afbeelding
Dag 3, dit was 1 van de eerste series die op mijn lijstje stond. Super blij mee! En mijn gay romance lezende vriendin ook, want die vraagt al weken wanneer ik Priest ga lezen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 19:55

Dag 3:
Afbeelding
De hint maakte mij wel nieuwsgierig naar mijn wishlist is best lang.
Afbeelding
Daar kwam dit boek uit te voorschijn, een boek waar ik erg nieuwsgierig naar ben! Wordt nog moeilijk om straks te kiezen in welk boek ik ga beginnen, maar ik ben momenteel ook een WWII historische fictie aan het lezen dus wie weet waar ik daarna zin in heb.
Afbeelding

goldenarrow

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:42

Extra cadeautje 1:

Afbeelding
Afbeelding

Zure matten! 1 van mijn favo snoepgoed :D Wel eentje met een dubieuze smaak, namelijk augurk. Als zwangere vrouw moet ik wel van augurk houden ofzo? :)) Ik heb ze meegenomen naar mijn werk om ze samen met de patiënten te proeven. De smaak doet heel erg denken aan een Big Mac, maar het is niet echt een aanrader :+ Doe dan toch maar de normale aardbeiensmaak, haha.

Dag 2 van de 12-daagse:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Magda liet me weten dat op de achterkant van het kaartje ook tekst stond. Van de 1e dag heb ik het helaas gemist, maar van deze heb ik hem wel gezien. Ik ben erg enthousiast over dit boek. Ik heb de 2 andere boeken van deze schrijfster ook gelezen en daar erg van genoten, dus hopelijk ga ik van deze net zo genieten!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:49

Mijn dag 3;
Afbeelding
Ken het niet, maar even Google op los gelaten en lijkt me echt een leuk boek, en dat in combinatie met de aanbeveling van Amanda misschien wel de eerste die ik ga lezen als mijn huidige boek uit is, al weet ik natuurlijk niet wat er de komende dagen nog gaat komen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:59

Mijn eerste boek:
Afbeelding
Echt een prachtig boek met mooie foto's, informatie en volop inspiratie. Één hike heb ik al (grotendeels) gedaan, dus dat waren zeker herkenbare foto's, met mooie herinneringen. Een aantal hikes komen zeker op mijn wishlist!

Mijn tweede boek:
Afbeelding
Super blij mee! De hele Outlander serie (t/m boek 8) gelezen en nu dus het laatste (of eigenlijk één na laatste) boek erbij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 00:13

Morgen weinig tijd, dus nu al uitgepakt. Prachtige cover inderdaad. Ik ben benieuwd!
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 00:14

Bijna vergeten mijn cadeau van vandaag (of eigenlijk gisteren) online te zetten. Het was een lange werkdag zullen we maar zeggen…

Met dit boek heb ik echt regelmatig in mijn handen gestaan de afgelopen maanden. Ik was gewoonweg vergeten dat ik hem op mijn wishlist had staan! Een hele goede keus dus!

Afbeelding
Afbeelding

En hoewel ik theoretisch gezien de volgende al mag uitpakken is mijn verlangen naar mijn bed heel veel groter dan mijn nieuwsgierigheid dus moet dat maar even wachten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:21

Er komt echt heel veel moois voorbij bij iedereen! Benieuwd welke boeken er als eerste gelezen gaan worden :D

Ik heb gisteren dag 2 van de 12 daagse uitgepakt. Wederom ontzettend blij mee. Prachtige cover, ben onwijs benieuwd naar dit verhaal. Wellicht dat ik hier na mijn huidige boek mee ga starten. En ook weer zo'n mooie zelfgemaakte boekenlegger <3 <3

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:50

Vandaag zat The Gown van Jennifer Robson in mijn advent. Ik ken het niet, maar een (familie) mysterie dat ontdekt wordt door twee tijdlijnen te volgen intrigeert mij altijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:20

Wat heerlijk om al die cadeaus te zien, zo leuk hoe iedereen zijn best heeft gedaan :D

Dag 2
Deze eetmethode volgen we met onze dochter en we zitten nu in een levensfase met veel zwangeren en baby's om ons heen, dus komt altijd van pas! En m'n vriend werkte thuis dus die Galaxy was spontaan verdwenen :')
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3
Wauw een hele mooie boeksleeve <3
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4
Klinkt als een goed boek, ik ben benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:23

Dorus schreef:
Vandaag zat The Gown van Jennifer Robson in mijn advent. Ik ken het niet, maar een (familie) mysterie dat ontdekt wordt door twee tijdlijnen te volgen intrigeert mij altijd!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is een van mijn favo auteurs, ik hoop dat hij gaat bevallen!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:03

Mijn dag 4;
Boek van mijn lijstje, een NLse schrijfster die ik niet ken maar welk boek me wel aanspreekt.
Dus ben erg benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:38

Vanmorgen dag 2 van de 12 daagse opengemaakt.
Voor mij een onbekende schrijfster maar ben erg nieuwsgierig na het lezen van de flaptekst!

Afbeelding
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:23

Hier vandaag ook dag 2 van mijn twaalfdaagse uitgepakt. Erg benieuwd naar en vrees dat het straks moeilijk kiezen wordt wat ik eerst ga lezen

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:42

Ik heb mijn eerste boek van de kalender al uit :o in een ruk doorgelezen.

Wij waren, Ik ben, weg uit Ruinerwold.

Die waargebeurde verhalen blijven mij toch altijd aanspreken. De onvoorstelbare onwerkelijke werkelijkheid, al die vragen die het op roept. Hoe dan, waarom dan, zo lang en niemand deed iets, wist iets? Wat zou ik zelf doen in deze situatie? Een vraag die je nooit kan beantwoorden…

Een heel geslaagd eerste cadeau!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:13

jenne schreef:
Vanmorgen dag 2 van de 12 daagse opengemaakt.
Voor mij een onbekende schrijfster maar ben erg nieuwsgierig na het lezen van de flaptekst!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de auteur ook niet ken maar ik zag deze voorbijkomen en dacht dat lijkt mij wel een mooi boek! Hopelijk gaat het bevallen!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:16

Dag 4:
Afbeelding
En waar na het openen dit boek uitkwam:
Afbeelding
Ik heb dit boek toevallig wel eens gekocht gehad maar het ontzettend beschadigd toegezonden gekregen en weer terug gestuurd maar niet opnieuw gekocht omdat ik bang was het weer beschadigd toegezonden te krijgen. Ik ben er dus erg blij mee en ik begin in de herhaling te vallen maar het wordt wel erg lastig om straks te kiezen in welk boek ik wil gaat starten!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 22:28

MizzMontana schreef:
Ik heb mijn eerste boek van de kalender al uit :o in een ruk doorgelezen.

Wij waren, Ik ben, weg uit Ruinerwold.

Die waargebeurde verhalen blijven mij toch altijd aanspreken. De onvoorstelbare onwerkelijke werkelijkheid, al die vragen die het op roept. Hoe dan, waarom dan, zo lang en niemand deed iets, wist iets? Wat zou ik zelf doen in deze situatie? Een vraag die je nooit kan beantwoorden…

Een heel geslaagd eerste cadeau!

Wow, dat is snel :wow: Goed om te horen dat het eerste boek zo in de smaak is gevallen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 23:02

Dag 3:

Een aanvulling op de boekenleggers

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4: het tweede boek uit de kalender. Deze serie staat hoog op m'n lijstje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:30

Dag 5 :9
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:50

3 van 12:
Afbeelding
Afbeelding
Ook een boek van mijn lijstje :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:42

Woopwoop ik mocht dan eindelijk de eerste 2 boeken uitpakken. **\O/**
Hiermee blijf ik gegarandeerd nog heerlijk in de UK sfeer. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 11:32

Dag 5; Sinterklaas!
Afbeelding

Wij doen thuis niet aan Sinterklaas, mijn broer was gisteren jarig, dus zo gauw wij niet meer in de Sint geloofden zijn we overgestapt naar kadootjes met kerst.

Deze chocoladeletter met mijn favoriete thee past helemaal bij een lekker wintermiddag op de bank met een boek, heerlijk, nu al zin in <3

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:38

Vandaag zat dit boek in mijn kalender, zich afspelend in WOII en de jaren erna. Ik wil het meteen gaan lezen!

Toen ik met dit boek in handen stond, en heel enthousiast en benieuwd werd naar het verhaal, bedacht ik me dat als je mij naar mijn genres vraagt deze niet snel bij mij naar boven komt, maar stiekem lees ik toch best veel van dit soort boeken. Dat heb je goed opgepikt Marloes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:29

Ik had inderdaad het idee Hanneke dat we best wat overeenkomsten hebben in genres die we lezen. Dit is een van mijn eerste WOII boeken die ik heb gelezen nadat ik jaren geleden weer ben begonnen en het is nog altijd een favoriet!

Hier vond ik 5 december wel een mooie dag om de extra cadeautjes die bij mijn 12-dagen kalender zat open te maken.
Afbeelding
Daar kwam dit moois uit! Dat komt altijd van pas:)
Afbeelding

En dag 5 van de 24 dagen kalender:
Afbeelding
En daar kwam wat lekkers uit!
Afbeelding
Dankjewel!