Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:27

zo, ik heb voor mijn lootje net met dierendagkorting even eea in geslagen. Van de week eens rekenen hoe ver ik zit qua budget... Volgens mij ben ik al een best eind namelijk haha

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:36

Nala schreef:
Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?

Weekvragen! Super leuk! :o
Hier zijn gepersonaliseerde dingen ook een Top :o
Gimli draagt dan ook een halsband met z'n naam erop :o

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:40

Voor de gepersonaliseerde dingen is het misschien wel goed om dan ook de maten van jullie honden door te geven :o

En bijvoorbeeld met welke spullen jullie graag werken / gaan wandelen, mocht iemand een gepersonaliseerde versie willen kopen :D

Ik onthoud me hier voor nu even aan, omdat we 2 riemen hebben die we graag gebruiken en een extra riem eigenlijk zonde is. Ook heeft meneer een goed passend tuig en halsband, en vind ik meerdere (Themas als bruiloft/western/kerst uitgesloten) eigenlijk zonde.

Wij gebruiken graag een slowfeeder voor zijn brokjes en een gewone waterbak, dus een gepersonaliseerde versie daarvan is leuk!
Verder vind ik voerspelletjes heel leuk om te gebruiken, maar liefst geen snuffelmatten (hij pakt ze op en gooit ermee :j :'))

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:59

Voor halsbanden, tuigen en lijnen hoef je niks te personaliseren. Molly heeft een anti ontsnappingstuig en ringel een goed tre ponti tuig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:26

Halsband:
Mahdu ±25cm
Dívka ±21cm
Joep moet ik nog ff opmeten komende week maar zal ±25cm zijn gok ik, hij draagt soms een reserve band van Mahdutje.

Tuigen en lijnen hebben ze ruim voldoende.

Voor Mahdutje mag er evt nog wel naar een jasje, truitje oid gekeken worden, dat komt altijd wel van pas. :)
Hij heeft hiervan 2 liggen in maat XL:
https://a.aliexpress.com/_EvLjhoH
Mocht de gulle gever zoiets kopen en handig zijn met de naaimachine, dan mag de kraag ±3cm ingenomen worden, die is nl altijd zo wijd dat Mahdutje eruit stapt. :+
Hier heeft hij een blauwe met schedelprint van, in maat L:
https://a.aliexpress.com/_Eu69LIt

Dívka kan trouwens nog wel een thundershirt gebruiken in maat S, mag, net zoals Mahdutje zijn jasjes en truitjes, bij AliExpress/Temu of vergelijkbare vandaan komen.

Ik gooi gewoon wat ideeën in het topic ter inspiratie, aan de gulle gever of die er wat mee doet.
Mss kan een ander er ook wat mee, je weet maar nooit.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:53

Ik moest serieus nadenken over wat ik van gepersonaliseerde spullen vind en bedacht me dat ik het eigenlijk niet weet? Het ligt denk ik aan wat het is en of het specifiek bruikbaar is /bedoeld voor die hond of niet. Een hondenmand is lastiger omdat meer honden er gebruik van maken ofzo maar een halsband kan erg tof zijn. (Maar Fiet draagt geen halsbanden meer door vasculitis dus dat zou jammer zijn als ze 'm niet kon dragen)

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:10

Wij zijn deze dierendag begonnen met een luxe ontbijt voor de dames. En daarna heb ik Winnie meegenomen voor een wandeling. Ollie is gisteren flink onder handen genomen door de fysio, dus die mocht thuisblijven om even bij te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsbanden hoeven hier niet, Ollie glipt er uit en Winnie trekt nog behoorlijk aan de lijn, dus die draagt een tuigje. En Winnie is nog zo jong, die draagt nu nog een goedkoop tuigje van Temu wat aan alle kanten te verstellen is en mag binnenkort waarschijnlijk over op haar eerste op maat gemaakte tuig.

Ik ben trouwens nog wel op zoek naar een leuke/ handige drinkbak oplossing. Ollie lebbert alle kanten op en Winnie haar oren hangen altijd in het water, dus het is hier vaak een groot waterballet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:24

Er zijn speciale hoge smalle drinkbakken voor spaniels, ontworpen ivm de oren gok ik zo. :)
Dit idee zegmaar, er zijn verschillende modellen te vinden:
https://amzn.eu/d/2cwtxnt
Ik vond deze door te googlen op 'drinkbak spaniel' trouwens.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:48

lor1_1984 schreef:
Er zijn speciale hoge smalle drinkbakken voor spaniels, ontworpen ivm de oren gok ik zo. :)
Dit idee zegmaar, er zijn verschillende modellen te vinden:
https://amzn.eu/d/2cwtxnt
Ik vond deze door te googlen op 'drinkbak spaniel' trouwens.

Ohh dank voor de tip! Daar ga ik me eens in verdiepen!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:57

Voor de gepersonaliseerde dingen, nog een aanvulling: Bailey draagt geen halsbanden, dus die hoeven niet. :)
Een voer- of drinkbakje met naam mag wel op de top-list! Ze heeft nu gewoon simpele. :))

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:10

Ik heb hier de drinkbak in de badkamer staan en de deur daarvan altijd op een kier dat ze erin kunnen. 't is voor mij handig als ik de bak ook kan vullen zonder te bukken. En nu kan ik 'm gewoon om kiepen en met vers water vullen. De huishoudelijke ondersteunster zet 2 x per week een nieuwe schone bak neer.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:12

Nala schreef:
Voor de gepersonaliseerde dingen is het misschien wel goed om dan ook de maten van jullie honden door te geven :o

En bijvoorbeeld met welke spullen jullie graag werken / gaan wandelen, mocht iemand een gepersonaliseerde versie willen kopen :D

Ik onthoud me hier voor nu even aan, omdat we 2 riemen hebben die we graag gebruiken en een extra riem eigenlijk zonde is. Ook heeft meneer een goed passend tuig en halsband, en vind ik meerdere (Themas als bruiloft/western/kerst uitgesloten) eigenlijk zonde.

Wij gebruiken graag een slowfeeder voor zijn brokjes en een gewone waterbak, dus een gepersonaliseerde versie daarvan is leuk!
Verder vind ik voerspelletjes heel leuk om te gebruiken, maar liefst geen snuffelmatten (hij pakt ze op en gooit ermee :j :'))

Moet ik natuurlijk wel nog even de maat erbij zetten :+ ongeveer 46cm, maar hij zal nog gaan uitzwaren, dus ik verwacht dat het nog ietsje meer gaat worden.

Mochten er andere maten nodig zijn, laat maar wat weten!

Die voerbakjes hierboven, wow! Die van mij doet nog steeds een moord voor zijn barca premium brokjes en bellobox snacks dus dat is voor nu luxe genoeg haha. Al was de punch/bier/ik weet niet meer precies wat het was :Y) van vorig jaar een grote hit!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 00:19

Misschien moeten we volgend jaar aan het standaard inschrijf lijstje ook een maten profiel toevoegen voor de creatievelingen ik heb toen nog via Kim de maten gevraagd voor die badjas te kunnen maken voor Gimli omdat ze liet vallen een badjas nog te willen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:19

Oef ik loop wat achter in het topic geloof ik. Nu weer helemaal bijgelezen!

Mooie oplossingen komen er voorbij qua opbergrekken voor de hondenspullen. Hier ligt een deel onder de kapstok tussen de schoenen en een deel in een krat in de trapkast, lang niet zo netjes als bij sommigen van jullie!

Wij zijn ook heel erg blij met de dryup zipfit! Na een natte wandeling even aan in de auto, thuis uitdoen en uitkloppen en zelfs onze langharige hond is dan schoon en droog!
We hebben ook de fjord raincoat voor hem, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor een kort rondje in de avond als het regent of op een ander moment dat de tijd beperkt is en een natte hond niet handig.

Ook de waterblazer is een absolute favoriet hier!

Weekvragen vind ik leuk! Ik zal eens gaan denken of ik iets kan bedenken voor ergens de komende weken.
Wat betreft de vraag over de gepersionaliseerde producten: vinden wij zeker leuk, 2 jaar terug kregen we bijvoorbeeld een heel leuk blik met ‘koekjes voor Marlo erop’, die gebruiken we nog steeds veel en staat te shinen op het aanrecht.
Ik had natuurlijk al aangegeven dat we volgend jaar gaan trouwen en iets daarvoor (voor Marlo) erg leuk zouden vinden, maar ook iets voor in het dagelijks leven is welkom!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:52

Wat hebben jullie allemaal veel enrichements! Die twee hier voelen zich nog achtergesteld als ik dat laat zien...of zou dat zijn waarom er af en toe een likmat in twee wordt gescheurd?
Beetje rare week achter de rug, heb wel bijgelezen maar niet overal reactie op sorry!

Nala schreef:
Vinden jullie gepersonaliseerde dingen (met naam/foto hond bijvoorbeeld) een top of een flop?

Naam helemaal prima, foto's niet, cartoon/tekening dingen dan weer wel. Halsbanden hebben beide heren een goede leren van die niet slijten en ze graag dragen, een extra halsband wordt hier niet gebruikt.

Hier zijn ze vanmiddag de klos en worden ze weer even goed uitgeblazen voor alle losse haren. Dex zal ik deels moeten scheren want die vind bepaalde plekken borstelen/blazen niet meer ok dus dan maar even wat plukken eruit op die manier. Al hoop ik dat wassen en veel antiklit van de paarden genoeg doet om alles eruit te spoelen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:09

Mocht mijn santa maten willen weten van mijn honden; laat het gerust weten!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:40

Absoluut een top :D Ik heb het ultieme gepersonaliseerde 'ding' van mn honden al: hun portretten staan op mijn arm getatoeëerd <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 10:37

Citaat:

Zeker een top! Maar voor ons bijna niet te doen, wij personaliseren vooral in de vorm van kleuren. Met riemen enzo kost het veel te veel tijd om de goeie naam bij de goeie hond te zoeken. _O-

Iets origineels is altijd welkom!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 10:41

Het is maandag, en tijd voor een nieuwe weekvraag, als we die op maandag doen (en bijvoorbeeld vrijdag één extra), houden we een beetje overzicht! *\o/*

Citaat:
Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:41

Zeker leuk! Ik ben zelf ook graag creatief bezig, met dingen bedrukken en stickers maken bijvoorbeeld, maar ik moet zeggen dat ik het vooral voor anderen doe :+
Voor mezelf gun ik me er de tijd niet voor lijkt wel. Maar ik vind het dus wél heel leuk! :)

Edit: Ik zie nu de nieuwe vraag boven mijn comment. Even toegevoegd :D

Hoe is iedereen bij de naam van zijn/haar hond gekomen en heeft je hond een specifieke kleur in speeltjes, riemen of iets dergelijks?

Mona heeft haar naam te danken aan de toetjes en puddingen van Mona. Ik ben gek op griesmeelpudding, en Mona (het merk) had een tijd terug een campagne met als slagzin 'Mona! Daar wordt je blij van!'. Ik dacht ja, een hond, dat maakt mij blij! Dus toen eenmaal bleek bij de fokker dat één van de teefjes voor mij zou gaan worden, hoefde ik, tot verbazing van de fokker, geen seconde na te denken over haar naam. En ik ben nog altijd blij met haar naam, je hoort het weinig voor een hond en het roept makkelijk :D

Ik heb voor haar geen specifieke kleur, als het haar leuk staat, en ik vind het leuk, is het goed.
Laatst bijgewerkt door Cerosa op 07-10-24 10:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:44

Deze naam had ze al en ze reageerde er ook al op. En we vonden het ook eigenlijk best een leuke naam dus daarom hebben we hem ook gewoon aangehouden :D

Qua riemen/tuig hebben we vooral veel bruin, het blijft een labragoor en lichte kleuren worden gewoon snel vies. Qua speeltjes ook wel veel neutrale tinten en geel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:45

KimD schreef:
Citaat:

Ik vond Ax altijd al een gave hondennaam, en toevallig was dit ook het eerste nestje van de fokker, dus de letter A, en had de pup die wij het leukste vonden en die ons het leukste vond deze naam ook al een beetje toegekend gekregen door de fokkers :D

Zijn vaste kleur is donkergroen of bordeauxrood <3

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:53

Citaat:
[/quote]

Leuke vraag! Wij hebben Marlo overgenomen van familie en hij heette dus al zo, vind het gelukkig een leuke naam!

Wij hebben niet een specifieke kleur voor de dagelijkse wandelingen eigenlijk. Hij draagt een groen dog copenhagen tuig of bij langere wandelingen de non stop dogwear rock harness long, die is zwart met een oranje achtige ondertoon.
Bij het sporten proberen we wel iets meer een kleur aan te houden, meer toeval eigenlijk. Hij heeft daar een oranje tuig en riem en ook een oranje regenjas

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:53

Citaat:

Dex heet eigenlijk Dexter, maar dat korten we altijd af. Zijn naam heeft hij meegekregen van de dierenartsen in Spanje die hem van straat hebben gered. Dit past zo bij hem dat we het zo hebben gelaten. Dex zijn kleur is blauw/turquoise qua riem/lijn. Andere dingen hebben we niet zozeer in hun kleuren.

Wolf heet eigenlijk Killian, dat was wat lastig uitspreken voor de mannen hier in huis en gezien meneer constant aan het huilen was als een wolf, begonnen zij hem Wolf te noemen met gevolg dat hij niet meer op zijn naam van de fokker reageerde met trainen dus toen werd het Wolf. Niet heel praktisch nu met al die wolven in NL...Geeft soms een vreemde reactie van wandelaars als je hem roept :+
Wolf zijn kleur is oranje qua riem/lijn maar speeltjes hebben we in alle kleuren en vormen omdat hij sorteren ook erg leuk vindt.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:01

Citaat:

Ollie heette al zo toen ze bij ons kwam met 8 maanden dus dat hebben we gewoon aangehouden. Zij draagt een tuig met oud-roze en grijs.

Winnie heet voluit Winnie Wildflower From The Noble Friends, en ik vond Winnie zo'n leuke naam dat ik die ook gewoon zo gehouden heb. Het was ook zo kort dag dat ik niet echt tijd had iets anders te bedenken. Winnie draagt momenteel een veelkleurig tuigje, ze was pup lila in het nest, dus dat is ook altijd leuk.

Ik ben sowieso wel van het roze, niet per se dat hele neon roze (al kan dat ook heel leuk zijn), maar oud-roze, lavendel etc.

Afbeelding