Ik tel de dingen ook niet mee die ik nog thuis had liggen
justdiesel
Geplaatst: 24-11-24 20:20
Ik tel ook alleen wat ik echt koop voor mijn lootje. Wat ik toevallig thuis heb liggen is gewoon extra. En dan nog zit ik meestal over het Budget heen.
Dingen die ik in huis had tel ik inderdaad ook niet, zo blijft de "schade" met over budget gaan nog enigszins beperkt. Hoewel ik uiteindelijk nooit weet hoeveel ik heb uitgegeven, stop altijd maar met rekenen.
Ja, ik tel ook op wat ik gekocht heb idd. Dus wat er lag is extra. En budget stop ik met tellen, zodra ik weet dat ik aan het minimale bedrag zit. Daarvoor tel ik altijd wel. Just to be sure. Helemaal omdat het bedrag nu wat omhoog is gegaan.
Ik heb voornamelijk gekeken dat ik wel aan het budget kwam, dat was niet zo moeilijk en daarna maar gestopt met tellen. Het was al veel plezier voor mezelf om zo'n pakket te maken en daarom doe ik nu pas voor het eerst mee omdat ik die financiële ruimte gewoon heb
Ik blijf het ook makkelijker vinden, omdat het over een veel grotere periode uitgesmeerd wordt. Dan voel je het toch minder of zo
miccamaaike
Geplaatst: 25-11-24 10:50
Sorry voor de stilte Santa, we waren een weekendje weg met de schoonfamilie.
Budget is natuurlijk wat ruimer dit jaar, maar gok dat t ook dit jaar wel gaat lukken om er overheen te gaan. Maar heb al best wat leuke dingen liggen dit jaar, waaronder een vergeten cadeau van vorig jaar wat voor dit lootje ook wel heel geschikt is.
Volgens mij moet ik zelfs de weekvraag nog beantwoorden. Ik zou wel willen leren fotograferen, m'n man heeft een spiegelreflex camera liggen en in het verleden heb ik me er wel eens in verdiept maar nu al zo lang niet... dat zou ik toch wel een leuke hobby vinden om weer op te pakken. Ook zou ik graag weer meer willen rijden dan 1x per week, maar ja ik ben nu al blij met die ene keer. Ook heb ik nog ergens een naaimachine staan, dat zou ik ook wel leuk vinden om te leren, maar komt er ook nooit van. Na het werken 's avonds heb ik daar dan weer geen zin in. Als laatste zou ik meer willen lezen. Ik was er vol goede moed weer een begonnen maar er ligt nu toch al weer even een boek wat half gelezen is. Daar moet ik echt meer tijd voor maken (en minder op schermpjes kijken).
Tancreda4
Geplaatst: 25-11-24 11:07
justdiesel schreef:
Ik tel ook alleen wat ik echt koop voor mijn lootje. Wat ik toevallig thuis heb liggen is gewoon extra. En dan nog zit ik meestal over het Budget heen.
Zo gaat dat hier ook altijd achja, het gaat om het idee toch, het budget is een richtlijn, prima om je eraan te houden en prima als je wat meer wilt geven , tenminste zo denk ik erover
Ik ga vanaf deze week ook shoppen kan eindelijk losgaan, heb er weer zin in
Ik tel ook tot ik zeker aan het budget kom, en daarna niet meer haha.
Jorex
Geplaatst: 25-11-24 13:45
Ik moet zelfs nog 2 weekvragen beantwoorden.
Ik denk dat mijn favoriete me-time toch wel het tutten met mijn twee pony's is en dan ook heerlijk in de zomerzon even een rit te maken met ze.
En de andere qua hobbys heb ik al zoveel. Ik zou nog wel graag het geduld willen hebben om beter te leren tekenen/schilderen en de tijd ervoor willen nemen. Dat is iets waar ik mensen echt voor bewonder.
Ik heb alles al behalve inpakpapier. En inderdaad, budget? Wat is dat? Verder wel een limiet gesteld aan hoe hoog het dan is. Maar me daar ook niet aan gehouden. Het maakt me niet zoveel uit wat ik terug krijg, mijn no-gos heb ik al laten horen. Het gaat mij bij deze puur om het geven, niet om het ontvangen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 25-11-24 15:53
SSS Vragen!
@miccamaaike
Je Secret Santa hier! ✨ wat een gekke vraag he, of je wel eens boodschappen doet bij de AH? Ik wilde graag een eerste hint laten droppen bij de plaatselijk supermarkt. Mijn idee was voor de Jumbo in jouw dorp hogere wiskunde dus santa heeft het bij de Albert Heijn verderop geprobeerd. Helaas.. dat werd hem ook niet, want santa werd geghost. Ik dacht dat Halloween voorbij was inmiddels.
Wat een gezellige periode in het topic he? Kijk je al wat uit naar de feestdagen?
Whaha Santa je maakt het wel spannend hoor! Jammer dat je plan niet gelukt is. Mocht het niet supermarkt afhankelijk zijn, dan zou je het nog bij een plaatselijke ondernemer kunnen proberen. Bijvoorbeeld Bellini (kapsalon en kledingwinkel) die zijn misschien wel in voor iets geks. Maar goed geen idee natuurlijk wat je plannen waren. Ik hoop dat in ieder geval inmiddels geen spookje meer bent
Wat spannend Miccamaaike, heel leuk om zo al wat tekenen van leven te ontvangen.
Wij hebben de middag in spanning doorgebracht, Nova had nacontrole bij de tandkliniek, nadat ze in april lelijk is gevallen in de tuin. Helaas bleek op de foto's een flinke ontsteking en botafname in haar onderkaak te zitten. Dus moest ze (weer) geopereerd, arme beestje. We zijn er nog van slag van, maar gelukkig is ze wel al thuis.
nevica
Geplaatst: 25-11-24 19:00
Esmee_RS schreef:
Hahaha, ik word nu heel benieuwd naar bovenstaande hint
Ik heb het al een paar keer gelezen, ben ook benieuwd.
Ik ben ook weer in het land na een tripje Spanje voor een verjaardagsfeestje. En misschien heb ik daar wel de laatste kadootjes voor mijn lootje gekocht De weekvraag, nog een uitproberen/doen, die weet ik zo eigenlijk niet. Meer tijd aan besteden, poeh zo veel ik kom elke dag tijd te kort... De paarden, de tuin, mijn familie, reizen, de hele stapel boeken die ik nog heb liggen...