Jakkes, waarom begint iedereen nu al over kerstmis? Straks begint mijn decemberdepressie in september, en dit jaar heeft ze geduurd tot in april (door problemen met de paarden), dan heb ik helemaal geen leven meer. Give me a break.
daantjuhhh
Geplaatst: 16-09-23 18:28
Bij mij staat hij vaak niet eerder dan 20 december en 1 januari gaat hij de deur weer uit.
Ik heb weinig met kerst. Ik haat de donkere binnen zit periode.
daantjuhhh
Geplaatst: 16-09-23 18:29
hwn schreef:
Jakkes, waarom begint iedereen nu al over kerstmis? Straks begint mijn decemberdepressie in september, en dit jaar heeft ze geduurd tot in april (door problemen met de paarden), dan heb ik helemaal geen leven meer. Give me a break.
Jolien87
Geplaatst: 16-09-23 18:30
hwn schreef:
listiglistje
Geplaatst: 16-09-23 21:02
Leuk zoveel zin in... half oktober gaat hier alles al versierd worden
Dit jaar nog extremer buiten wil ik nu ook vanalles
Justme_Lisaa
Geplaatst: 17-09-23 00:01
Hierbij de gevraagde foto . Niet een hele scherpe foto, want alleen de boom staat aan voor de gezelligheid . Klein, maar fijne met eens andere ballen erin
HAHA oooh jullie zijn er vroeg bij zeg. Wel echt super gezellig, maar ik ga eerst voor de herfstsfeer in huis. dat doe ik nu voor het eerst, dus vind ik ook helemaal leuk. Dan rond 5 december komt de kerstboom..
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-23 19:05
__Sannne schreef:
Zo, ik vond mezelf al overdreven dat ene jaar dat we de boom 3 maanden hadden staan
Dit jaar geen boom, want we zijn van 14 november tot 2 januari op reis, maar ik geniet lekker mee van jullie bomen!
Nieuw Zeeland! We brengen de kerstdagen rond bij Lake Tekapo, wat bekend staat als een geweldige plek voor stargazing. Daar wil ik de kerstboom wel voor opgeven dit jaar
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 20-09-23 20:49
Jildau schreef:
Dit wordt ons laatste jaar één kerstboom. We verhuizen in januari naar een grote boerderij en ik vind dat we dan wel twee kerstbomen kunnen.
!
Wij doen er ook twee, eentje binnen in vol ornaat, en eentje buiten met alleen lichtjes.
Zin in
deksel
Geplaatst: 20-09-23 20:53
Justme_Lisaa schreef:
Hierbij de gevraagde foto . Niet een hele scherpe foto, want alleen de boom staat aan voor de gezelligheid . Klein, maar fijne met eens andere ballen erin
[ [url=m/1dvRUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit brengt me wel meteen in de kerstsferen. Leuk!
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-23 22:11
__Sannne schreef:
Nieuw Zeeland! We brengen de kerstdagen rond bij Lake Tekapo, wat bekend staat als een geweldige plek voor stargazing. Daar wil ik de kerstboom wel voor opgeven dit jaar
Ooh wat gaaf, veel plezier!
Fearn
Geplaatst: 04-10-23 17:08
Ik zat vorige kerst zo met kerstboom langs het strand ook niet verkeerd
Hier ook bijna alle kerst inkopen al binnen, ik denk ook dat hij eind oktober begin november hier plaats gaat innemen
Daphara
Geplaatst: 05-10-23 13:32
Voor iedereen met (jonge) katten....
Neem een Nordmann kerstboom, daar blijven ze uit weg.
Ik heb jaren lopen martelen met een kunstboom, die keer op keer omver getrokken / geklommen /gesprongen of wel totaal gesloopt werd. Daarna 10 jaar geen kerstboom in huis gehad, omdat ik ging fokken en er regelmatig ook nog een half legertje kittens in huis was. Totdat ik in Zweden bij een bevriend fokker op bezoek was en zag dat zij een Nordmann had staan, geen enkele kat zat aan de boom zelf.
Nu zelf ook al een paar jaar met kerst een Nordmann boom staan en het gaat echt super! Oke, je moet geen breekbare ornamenten onderin hangen, want daar willen ze nog wel eens mee spelen, maar ze klimmen echt niet in de boom en kauwen niet aan de takken.
Nog een tip om hlemaal zeker te zijn dat ze er niet aan gaan kauwen en dat is om wat graslelies in huis te zetten (a.u.b. katten nooit "kattengras" geven). Graslelies zijn een hele veilige plant voor katten om van te eten, ze zijn goedkoop, makkelijk te stekken en als ze bij mij te veel aangevreten zijn, dan zet ik ze een paar maand wat hoger weg om bij te komen, soort roulatie systeem. Je kunt gerust 2-3 weken vergeten om water te geven en dan gaan ze je niet gelijk kapot.
Met Graslelies in huis bied je de katten een fijner alternatief groen om van te eten, waardoor ze niet in de verleiding komen om op een kerstboom gaan kauwen.
Halsteren is ook echt fantastisch! Oosterik in Denekamp vind ik vooral leuk omdat je daar echt wel leuke betaalbare dingen tegen komt. Maar voor de “show” is Intratuin Halsteren echt een belevenis.