Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:11

Zo’n DryUp met lange poten staat hier ook op de verlanglijst! Maar met de maat van die van ons (zowat de grootste maat die er is) is dat een beetje buiten dog secret santa budget.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:59

Onze Gimli heeft een regenjas van Harry's Horse en een geweldige badjas van villaneusjes <3

Afbeelding
Afbeelding

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:16

Wij hebben 2 badjassen van Ali, zijn iets van 6 euro ofzo. Werken echt prima! Nu hebben wij ook een kortharige hond, dus hoeft niet aan heel veel eisen te voldoen. We drogen altijd even de pootjes af en dan krijgt ze de badjas aan als ze echt is nat geregend.
Als ik weinig tijd heb daarna krijgt ze een regenjas aan. We hebben er een van horsegear. Zit prima voor een rondje door de wijk, verder heeft ze hem toch niet nodig :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:30

Ik had voor Jip ook een regenjas ondanks dat hij langharig was. Maar hij weigerde vaak genoeg om te lopen als het regende zonder die regenjas. _O-

Ook nog een jas van Bucas aangeschaft, ook een fijn ding.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 00:04

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 07:54

Hier ook een dryup cape. Niet helemaal corgi formaat, dus met enkele aanpassingen heb ik hem passend gekregen voor Jarvis _O-
Parker moet er ook nog een, maar ik wilde eerst dat ie wat meer uitgegroeid was :))

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:26

Regenjassen heb ik (nog) niet. Heb wel een reflectiejas die ook enigszins waterdicht is voor de donkere periode, die komt van zooplus.
Mijn badjassen bestel ik (op maat gemaakt) bij Loef Dierbenodigdheden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:41

Regenjassen doen we hier nier aan.. Cinna laat zich dan vallen en staat pas weer op als de jas uit is :))

En Ronja heeft er simpelweg gewoon nooit een gehad :)

Bij regen heb ik altijd handdoeken in de gang, zodat ik de meisjes kan afdrogen als we weer binnen zijn :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:55

Aah die badjassen zijn echt te leuk! Hier ook gewoon ouderwets een stapel oude handdoeken en van die microvezel achtige lussen doeken om de honden af te drogen in de gang en dan blijven ze daar nog een poosje voor ze weer binnen mogen. Scheelt dat ze beide een zelfreinigende vacht hebben dus wel nat maar viezigheid blijft dan wel in de handdoek of gang achter. Daar even bezem door en klaar.
Al wil ik nu stiekem toch een keer een badjas voor de heren gaan aanschaffen, levert te schattige foto's op. :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:08

Hoax heeft een badjas maar wordt nooit gebruikt. Fietje heeft eentje zelf gemaakt (net als gimli). Ik maak alle jasjes zelf voor haar want als halve teckel zijnde zijn gekochte jasjes te kort of te breed :')

Eergisteren stond de dierenpolitie aan de deur. Spannend....

Anderhalve week terug hebben ze een bovenbuurman van bed gelicht en vanaf die galerij kijk je in mijn achtertuin waar Hoax gezellig aan 't rellen was omdat er een hoop werd geschreeuwd vanaf de galerij. 1 van de agenten daar dacht blijkbaar dat Hoax een blafband om had. En die zijn al een tijdje verboden (om goeie redenen overigens). Dus kwamen ze langs om het welzijn van Hoax te controleren en dus te kijken of hij een blafband om had. Gelukkig kon ik haar gerust stellen, hij heeft een Tractive XL GPS tracker aan z'n halsband. Meneer weet hoe deuren open gaan, hij is niet voor niets hulphond, maar weet dat ook van de voordeur en hij is een dikke clown die zichzelf prima naar buiten laat als ie dat bedacht heeft. Hier nog niet gebeurd, bij vriendin thuis wel. Ze verontschuldigde zich dat ik mij geen zorgen moest maken omdat ze langs kwam. Ik heb gezegd dat ik 't knap vond dat de agent er oog voor had tijdens het hele gebeuren boven en dat ik het juist fijn vind dat ze bezorgd zijn om zijn welzijn, daarvoor leg ik met liefde uit wat dat blok aan z'n halsband is. Leuk en goed gesprek gehad over Hoax en zijn werk (ook Hollandse Herder fan, ze worden ook wel bij politie en defensie ingezet) en ze was onder de indruk van zijn loopband. (Ik heb een loopband speciaal voor honden voor mijn fysiek minder goede dagen) en de conditie van beide honden.

Je maakt nog eens wat mee :j

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:02

Ik kom me hier ook weer melden. *\o/* Novi en ik zijn weer terug van onze vakantie in de UK. We hebben meegedaan aan een Obedience Summer Camp van 3 dagen in Hereford en daarnaast hebben we mooie wandelingen gemaakt. Voor mij was het de eerste keer dat ik (alleen) met de hond naar de UK ging dus dat was wel even spannend maar gelukkig is alles zonder problemen verlopen.

Afbeelding

Afbeelding

Novi heeft op dit moment (nog) geen regen- of badjas dus ik lees even mee. Ik gebruik nu de waterblazer als hij gezwommen heeft of natgeregend is maar dat kan natuurlijk pas als hij thuis is. Vooral voor in de auto is zo'n badjas dan wel een uitkomst denk ik.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:28

Wat gaaf! met je hond naar het buitenland :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 07:54

Damon26 schreef:
Ik kom me hier ook weer melden. *\o/* Novi en ik zijn weer terug van onze vakantie in de UK. We hebben meegedaan aan een Obedience Summer Camp van 3 dagen in Hereford en daarnaast hebben we mooie wandelingen gemaakt. Voor mij was het de eerste keer dat ik (alleen) met de hond naar de UK ging dus dat was wel even spannend maar gelukkig is alles zonder problemen verlopen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Novi heeft op dit moment (nog) geen regen- of badjas dus ik lees even mee. Ik gebruik nu de waterblazer als hij gezwommen heeft of natgeregend is maar dat kan natuurlijk pas als hij thuis is. Vooral voor in de auto is zo'n badjas dan wel een uitkomst denk ik.

Ik kan beamen dat dit naast de waterblazer je leven een stuk aangenamer maakt! Wij doen als ze echt smerig en nat zijn zelfs eerst met de waterblazer en dan alsnog de badjas aan voor een half uurtje / uurtje. Guinness wilt hem het liefste helemaal niet meer uit. :Y)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:11

Zo te zien komt mijn adres niet door in lootjes trekken, maar had hem wel ingevuld.

Voor degene die Ringel & Molly heeft kan je een bericht naar kimD sturen voor het adres.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:33

Een badjas staat hier ook nog op het lijstje. Lijkt me ideaal, maar er is zoveel keuze. :))

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:54

Hier hebben ze allebei regenjassen en we hebben een waterblazer. Ringel zal wel helemaal gelukkig worden van een lekkere hondentrui. Alleen moet ik even de maten opnemen bij Ringel. Molly houdt liever van kou. :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:14

Hier ook de waterblazer en badjas combo!

Echter heeft Ace er nog geen, past de custom made van Eve ondertussen ook niet meer gezien hij enorm aan het groeien is :')

Gelukkig gaat hij netjes op de handdoek staan na een natte wandeling en is het zo gepiept :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:24

Hier regenjassen van Pommpa, rukka, badjassen van Dry-up. En ik heb ook een waterblazer. Zo fijn met die varkens hier. Je blaast water en zand zo uit de vacht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:11

Hier geen regenjassen, we lopen als het ff kan tussen de buien door. :P
Maar er liggen een paar grote oude handdoeken in de ladekast voor als ze toch nat zijn, ik heb een waterblazer, Mahdutje gaat vaak even onder de kraan wegens bemodderde pootjes/buik/snoet en ze hebben badjassen van Temu om verder op te drogen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:58

Molly haar vacht duurt anders veel te lang voor het droog is en ringel houdt niet van kou, daarom de regenjassen.

Laatst was ik met molly aan het knuffelen en dacht wat voel ik toch in je vacht. Ja, zegt moeders. Die is toen straks flink aan het rollen geweest. Bakken vol met zand in die vacht. Waterblazer erop, ik werd net gezanstraald. :') Wat een zand!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:18

Qua regenjas heb ik hier Parker in z'n Pomppa lopen, en Jarvis in zijn NonStop jasje die ik op maat heb gemaakt door wat aanpassingen te doen jaren geleden :))
Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:24

Ringel heeft een ruglengte van 60 cm en buikomtrek van 80 cm.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:09

Hier delen ze een regenjas. De grootste draagt hem een beetje als een crop top model :')

Is er de mogelijkheid om santa gerelateerde weekvragen te introduceren? Ik merk dat ik het wel fijn vindt in het andere santa topic dat er (verplichte ) vragen zijn iedere week. Dan is er toch een minimale interactie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:53

Weekvragen vind ik ook een goed idee… :)

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:57

Weekvragen lijken mij ook leuk!

Ik heb al heel wat winkelmandjes gevuld en weer leeggegooid, maar ik heb al de eerste dingetjes in huis voor m'n lootje!

Hier groeit Winnie gestaag door, ondertussen 18 weken oud en hoger dan Ollie! Ze is naar Ollie toe wel echt een vreselijke etterbak, en Ol is veel te lief, dus ik ben momenteel vooral scheidsrechter en politie agent. Afbeelding