Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:42

Ik kan wat van jullie leren!

Hier helaas al 4,5 jaar eigenlijk bijna geen me time meer :=
Nu al helemaal niet meer. Onze jongste is echt een terror aap. Dat slokt heel veel tijd en energie op.
En als ze dan eindelijk slapen is er nog een huishouden van Jan steen wat gedaan moet worden -O-

Er zijn wel heeeeeel veel dingen waar ik gelukkig van wordt .. maarja tijd is schaars nu. Hopelijk over een jaar of wat.

Wat voorbeelden.
Lezen (dit probeer ik wel te doen)
Puzzelen (ik wissel af, eerst een boek die uit. Dan een puzzel, af? Dan weer een boek etc)
Paardrijden (sinds 3 weken weer terug aan het rijden in de clubles *\o/* )
Ik ben dol op tekenen (laatste tekening is 6 jaar geleden ..)
Hardlopen/wandelen dit probeer ik op mijn thuiswerk dagen in de pauze te doen.
Sporten —> bodypump, balance, kracht, spinning etc. Helaas gebrek aan ruimte nu :')
Serietje/film kijken
Naar de bios gaan (heerlijk alleen)
Concertje pakken (2 december naar you me at six =:) )
Ik vergeet vast nog een heleboel :P

Kortom. Ik doe het te weinig …

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:57

Me time.. wat is dat precies? :Y)

Veel te weinig. Ik heb simpelweg altijd te weinig tijd, wat ik ook om kan draaien naar: ik werk teveel en er blijft te weinig tijd over. Wat overblijft is om altijd achter de feiten aan te lopen.

Mijn dochter en dieren merken hier niets van, mijn huis is redelijk op orde, maar ik kan er zelf wel van balen. Want ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om meer vrije tijd te creëren. En dat doe ik natuurlijk helemaal zelf, dus ik moet hiervoor ook echt bij mezelf aankloppen en eens een stevig gesprek met mezelf voeren :')

Ik bedacht me vanmorgen nog dat mijn goede voornemens van de afgelopen jaren waarschijnlijk weer herhaald worden: meer rust, meer balans..

Ik heb natuurlijk wel me-time wensen! Een avond in bad liggen, zonder gestoord te worden achter de naaimachine, en dan eens wat langer als 1,5 uur en daardoor ook nog eens veel te laat op bed komen. Lekker paardrijden, of eens een film kijken met een chipje erbij.

Volgend jaar ga ik het anders doen. Wederom. 8-) Nee, echt. Het is nu nog even doorzetten, maar volgend jaar ga ik 1 of 2 ochtenden vrij nemen. Minder hooi op mijn vork. Gestructureerder werken, al begint dat nu op mijn werk al wat te lukken omdat ik nu alleen nog maar projecten doe. Het komt goed! ;)

Vandaag wel de eerste cadeautjes voor mijn lootje gekocht en ik ben er eigenlijk best wel mee in mijn nopjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:55

Me-time vul ik ook op verschillende manieren in. Heerlijk lang in bad, lekker op de bank met de hond languit liggen, een boek lezen, in de zomer heerlijk buiten zijn, lekker in de bossen wandelen met de hond, maar vooral ook slapen. Met de ploegen kom ik dat nogal te kort. :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 00:23

Ik heb te weinig me-time, en kan daar ook echt van balen haha.

Mijn Daisy was altijd me-time. Even dat uurtje buiten zijn, uitwaaien, paard & stal schoonmaken, voeren, mijn kast op orde zetten, ... Dat heb ik nu helaas niet meer.

Idem mijn bad haha. "Bad" staat voor mij synoniem aan "me-time", maar daar ben je niks mee als je geen bad meer hebt :')

Me-time is een boek lezen met de katten op schoot, de Action (oid) plunderen, Netflixen, knutselen (schilderen, kleuren, ...) en tijd met mijn mama of vriendinnen spenderen. En bingo gaan spelen met mijn vader & familie haha. In de zomer hang ik ook heel graag in de tuin, met boek of audioboek.

Ik probeer ook zo vaak mogelijk bij de kippen te gaan zitten. Ik kan echt genieten van dat clubje gezellig bezig te zien :) En dan waai ik meteen lekker uit haha.

Oh, en reizen. Zowel de zonzeestrand vakanties als de oorlogsgerelateerde vakanties, ik kan van beide intens genieten :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 06:12

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 46
Hoe ziet jouw favoriete 'me-time' eruit?

Ik ben vast niet de enige hier op bokt, maar voor mij is dat echt naar stal gaan.
Lekker met mijn paard bezig zijn, zelfs uitmesten vind ik ontspannend.

En 1x per maand doe ik met mijn vriendinnen mee aan een pubquiz. We zijn er niet goed in, we komen meestal ergens onderaan de ranglijst uit, maar een lol dat we hebben.

Tja, en dit klinkt echt heel gezapig.. maar qualitiy tijd met het gezin. ondanks dat dat niet echt me time is geniet ik daar zo van, en ik laad er ook helemaal van op.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 06:51

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 46

Dat ligt echt aan m'n bui. Na een drukke dag vind ik het echt heel fijn om met een boek en dekentje op de bank te liggen of een serie te kijken. Maar ik vind het ook heerlijk om met m'n pony's te tutten of te knutselen thuis. Of dus met een boek in bad liggen

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:03

Me time, gewoon even niets hoeven... Doen waar je zin in hebt, kan van alles zijn, met een vriend(in) afspreken, wandelen, de tuin in (of naar een tuincentrum om eerste vooral in het voorjaar plantjes te kopen) , de pony's... Of het al veel genoemde boek op de bank, met een fijn muziekje en afhankelijk van het tijdstip een kop koffie/thee of een lekker glas wijn.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:58

Me time... meestal is dat bij de paardjes omrommelen of lezen. TV vind ik het lawaai al gauw irritant van. Katten knuffelen bij het lezen is ook fijn. Verder autorijden maar vooral ook kringlopen in mijn favoriete kringloop een dorp verderop. Die mensen halen huizen leeg enzo dus er is vaak leuke oude meuk te vinden. En straks weer mennen, als het zomer wordt. Wil eentje laten beleren, zijn moeder kan ook voor de kar maar heb het idee dat ze het niet echt leuk vindt.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:26

Me-Time is voor mij hetgeen waar ik dan zin in heb, of nodig heb.
Kan dus niks zijn, maar kan ook activiteit zijn :)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:35

Me-time.
In mijn makkelijke stoel laptop op schoot met spelletje tv aan koffie of thee erbij. De houtkachel gezellig aan. Of een puzzel maken. Boek lezen. Of tijd om lekker te koken. Ik heb wel tijd voor mezelf en anders neem ik het gewoon.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:37

Me time os momenteel voor mij lekker naar stal kunnen en dingen daar kunnen doen met de pony. Of lekker met een boek zitten.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:39

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 46

ehhhh iets waar ik te weinig tijd aan besteed!

Zomers kan ik heerlijk genieten om in de vroege morgen op de camping naar mn paard in de wei te lopen en daar gewoon lekker in een hoekje te gaan zitten met een bakkie koffie en te luisteren naar alle vogels en alles wat wakker wordt. '''echt even een zenn momentje voor me'''

nu de feestdagen eraan komen vind ik het heerlijk om ook met foute ( te hard staande ) kerstmuziek mn huis om te toveren tot een kerst hemel aan versieringen.

samen met mijn vriend heb ik ook een ons momentje wat stiekem ook wel een me-time is. dan zetten we de hele tafel vol met lekkere tapas hapjes, een leuke serie etc op en gewoon samen lachen en genieten van het eten.

oh en ehhh uit eten bij Rib House Texas kan ik me ook heel erg op verheugen en van genieten vanuit mezelf :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:21

Me-time is voor mij heel verschillend. Lekker tekenen, serie kijken, social media scrollen maar vooral het met mijn paard bezig zijn <3 Ik kan nog zo'n drukke dag gehad hebben, zodra ik op stal aankom en de lucht opsnuif daalt mijn bloeddruk en ben ik helemaal zen :z

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:23

Helaas, de reis zit er weer op. Hopelijk morgenavond thuis en dan zal ik bijlezen en op de weekvragen reageren.

Maar onze prive watertaxi moet ik jullie even laten zien. ;)
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:33

Voor mij is me-time in deze tijd van het jaar vooral lekker op de bank onder een dekentje, kop chocomel of thee, een serie kijken of een puzzel maken en even niet met werk bezig zijn.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:43

Goede reis Germie!

Me time kan op heel veel manieren. Creatief bezig zijn, ergens gaan eten met mijn vriend of familie, een dagje naar de sauna, een boek lezen, spelletje spelen/puzzel leggen of samen op de bank met de kaarsen aan en een borrelplankje. Een fijne geur kan ook al ontspannen, ben bv gek van de lavendel douche schuim van Kneipp.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:47

Ohhh dat plankje ook van die water taxi om erop te komen! Ziet er heel bijzonder uit :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:04

Ik geniet heel erg van mijn vrijdagochtend paardrijochtend en ben blij dat die weer terug is, dat is echt me-time.

Maar ik vind het ook heerlijk als mijn man een keer een avond weg is om dan lekker met een serie of slechte film op de bank te ploffen. Ik ben heel sociaal en heb graag mensen om mij heen maar de laatste jaren heb ik gemerkt dat ik iedere week ook wel echt even een niks-doe momentje voor mezelf nodig heb.

Ik vind het ook heerlijk om een ochtendje helemaal alleen thuis te zijn dat niemand iets zegt of vindt over wat ik aan t doen ben. Genieten is dat, komt alleen niet zo vaak meer voor. T is toch kiezen: een paardenochtendje of een thuisblijf ochtendje. Dan ga ik toch voor het paard.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:44

Me-time is hier ook wat schaarser met een kleine baby, maaarrr als die op bed lig dan kruip ik vaak achter mijn PC om een potje te gamen, kijk een serie en sinds kort doe ik kleuren op nummer van disney. Ook vind ik het heerlijk om een boek te lezen in bed net voor ik ga slapen dan voelt ook altijd wel als een eigen momentje. :D
Ik probeer wel mijn ouders soms te laten oppassen zodat ik bewust even wat voor mezelf heb overigens en dat lukt tot nu toe aardig :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:51

Ik ben niet jaloers op mensen met kinderen als ik dat soms hoor := Tijd is sowieso al zo snel schaars helaas, helemaal met kindjes lijkt mij!

Saul, wel fijn dat je toch wat mee kunt pakken tussendoor, zoals die clublessen weer!! En gaaf vooruitzicht voor 2 december ook :):)

Gaaf zo'n taxi Germie, dat plankje ook :)) Jammer dat het er weer op zit.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:21

Er zijn zoveel dingen die ik graag doe, dat ik vaak niet kan kiezen en soms dingen tegelijk doe, wat niet altijd handig is, haha.
- lezen (vooral chick lits)
- puzzel, vooral Disney
- met mijn paard het bos in of zelf een stuk wandelen of met de mtb
- serie of film kijken onder een deken en mijn kat op schoot
- lekker in de tuin bezig zijn of in mijn tuinhuisje zitten en de bbq aan
- bakken, koekjes of taart bijvoorbeeld
- Lego sets bouwen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:54

De ideale me time is lekker meter paarden bezig zijn, naar de sauna of uiteten gaan

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:58

Mijn favoriete me time is gewoon lekker relaxen op de bank
Ik speel nog :o farmville 3 of lekker tv kijken.
Op zondag lekker stukje fietsen, spelletje spelen of lezen.
Het liefst ben ik lekker thuis.

Gernie goede reis terug.
Wat een bijzondere taxi!
Wat heerlijk om dat blauwe water ook te zien <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:08

Leuke me-time hier nog samen met m'n zoontje tekenen <3
Ookal is het samen dat is echt even tot rust komen en doen wat je wil.

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:21

Ik werd erop geattendeerd dat ik de weekvraag van vorige week nog niet had beantwoord over de kerstversiering.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen idee en interesseert het me ook even heel weinig, mijn vader in februari dit jaar de diagnose longkanker gekregen en afgelopen week hebben we weer slecht nieuws gekregen en hij gaat hard achteruit.