Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:04

He zeg wat ik me dus al een poos afvraag.. we doen "tweedehands is toegestaan maar kleding niet". Heeft dat een reden? Ik bedoel.. oké, ik hoef niet per se ondergoed van een Bokker te ontvangen ofzo, maar een tweedehands foute kersttrui of zoiets is toch helemaal prima? :))

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:06

Bedankt Roosch :D

Ah die foto met die rat en de knuffel. <3

Bakken heeft voor mij dus ook weinig zin zonder oven haha.
Ik vind het ook leuk om van die cozy sokken te krijgen, en ik koop ook altijd bij de Primark alle Disney sokken. _O- Ik heb maat 41.
Ik ben ook echt een spelletjes gek, ookal kan ik niet tegen mijn verlies. := Vind vooral die kleine 999 games leuk die je makkelijk mee kunt nemen naar het terras oid. Keer op keer kan ik blijven spelen bijvoorbeeld en daar koop ik ook geregeld andere levels van van de schrijfblokken. :)
Alieexpress enzo geen probleem, tweedehands vind ik qua kleding en dekens bijvoorbeeld minder smetvrees maar qua spullen verder prima.

RanjaRietje

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:30

2e hands ondergoed :') nee denk dat niemand dat wil, maar idd een kerst trui, heerlijk! Maat L :')

Shop zelf ook wel graag bij de kringloop, soms ook leuke thee doosjes of blikjes of iets om wat leuks in te doen, de vele chocolade wat bijna iedereen wil :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:55

Ik zag iets voorbij komen over Aliexpress en Temu. Wil ook geen discussie starten, maar wel aangeven dat ik er geen fan van ben. :)

En euh... voor slangen pas ik ook. :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:08

Onze kleine baas is momenteel dol op auto's, simpele pizzels en (knuffel) dieren! Mocht mijn santa het leuk vinden iets voor hem in het pakket te doen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:13

Bakken als in koekjes en taarten? Daar ben ik niet zo van, vooral ook omdat wij weinig zoetigheid eten. Bak wel eens ooit een cake maar die kan ik grotendeels weggooien. :=
Bakken voor gewoon eten te bereiden, door de week is het noodzaak en beleef ik er weinig plezier aan, als ik vrij ben en tijd heb vind ik het leuk om lekkere dingen te maken voor het eten.
2de hands is geen probleem voor mij, Ali of Temu ook niet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:17

Roosch schreef:
Dan krijg jij een bak sla O:)

Hahaha :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:46

Roosch schreef:
Als ik in normale doen ben lees ik doorgaans 5 boeken per week. :o :+

Jeetje wat veel! En ik ben al zo trots op mijzelf dat ik er dit jaar al 13 heb gelezen :Y)

Sokken, jaaa super leuk! (Maat 40/41)

Bak sla? Nuh....

2e hands ondergoed is ook een nogo :))

@Iris82, super leuk dat je mee doet!!

Andere mensen die zich hebben aangemeld ook trouwens {:}

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 19:53

Roosch schreef:
He zeg wat ik me dus al een poos afvraag.. we doen "tweedehands is toegestaan maar kleding niet". Heeft dat een reden? Ik bedoel.. oké, ik hoef niet per se ondergoed van een Bokker te ontvangen ofzo, maar een tweedehands foute kersttrui of zoiets is toch helemaal prima? :))

Er is voor gekozen om te voorkomen dat het pakket niet vol kleding zit. Het is ook lastig om voor iemand te bepalen wat acceptabel is kwa verzenden van tweedehands kleding. De een vind dat een trui bijvoorbeeld nog een ronde mee kan terwijl de ontvanger dat misschien niet vind.

De organisatie heeft het hier even over gehad en we laten deze 'regel' er wel in staan. Mocht je hier wel voor open staan kun je dit dus vermelden in het topic zoals een aantal personen al hebben gedaan.

Dus standaard sluiten we tweedehands kleding uit. Geeft jouw lootje zelf in het topic aan hiervoor open te staan, dan is het geen probleem. De kleding dient wel schoon en niet kapot te zijn. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:13

Bah tweedehands ondergoed :')

Tweedehands is hier prima, mits netjes en in goede staat :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:16

Ik hou enorm van chocola maar nu ik koolhydraatarm eet is dat wel een uitdaging . Er zijn speciale webshops voor maar ik pak ook wel de Lindt 85%, en Cereal heeft puur met stevia.
Thee en koffie ook altijd lekker, zo lang het maar geen simpele zwarte thee is of gekleurd wordt met hibiscus…

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 20:23

Ik zal me tussen de aanmeldingen door ook maar even voorstellen.

Ik ben dus Lavitabella en op het moment van verzenden 30 jaar. Ik woon nog thuis bij mijn ouders waar ik voorlopig ook nog wel even woon. Hier woon ik samen met mijn Cane Corso en 4 paarden, de 5e is alweer op komst. De hobby loopt een beetje uit de hand .. :') Verder maak ik snoepjes voor mijn werk. Ik vind het heerlijk om ergens te lunchen of dineren, of een avondje gezellig met wat lekkers op tafel. Alcohol of koffie drink ik niet dus daar maak je me niet heel blij mee. Verder drink ik kwa thee alleen rooibos of aardbeien thee.

Creatief ben ik totaal niet. Ik vind het wel leuk om zo nu en dan een workshop in iets te volgen maar mijn creativiteit laat mij dan al snel in de steek. Toevallig binnenkort wel een workshop bonbons maken. :9

Verdere tops en flops zullen vast nog wel besproken worden in het topic, en er staat ook veel in voorgaande jaren! Tweedehands is prima voor mij, behalve kleding. Dat niet. :D

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:25

Snoepjes maken klinkt leuk, ik maak limonade :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:06

Bakken vind ik ook geweldig om te doen en onze kleine grote vent mag heel graag meehelpen. Niets leuk dan samen bakken <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:08

Tweedehands is voor mij geen probleem.

Chocolade ik ben meer een hazelnoot melk fan.

Make up ik gebruik getinte dagcrème, poeder, oogpotlood en mascara.

Creatief ben ik niet zo.

Lezen vind ik wel heel leuken lekker ontspannen maar ik maak er te weinig tijd voor.
Een goed boek is altijd wel welkom.
Verhalen of de 2e wereld oorlog of een thriller is altijd goed.
Iets heel anders mag ook.

Bakken...wij hebben alleen een combimagnetron.
Dus kleine dingetjes kunnen wel.
Heel soms ee cake en af en toe koekjes met mijn dochter.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:21

Oh creams is ook niks voor mij. Ik doe elk jaar mee met kerst pakket maken voor een collega. Zijn allemaal trimmers, eigen baas en we maken via loodjes pakketten voor elkaar maar hand en body cream heb ik al een voorraad van dat komt er standaard elk jaar in :')

Moestuin dingetjes vind ik wel altijd leuk +:)+

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:33

Tweedehands kleding is voor mijn geen probleem (alhoewel het qua maat lastig kan zijn, qua maat past de ene keer een L , maar vaak kom ik op de XL uit vanwege brede gespierde bovenarmen en de voorgevel) Dus een foute kersttrui eventueel mag prima 2ehands maar dan liever XL/XXL en mannenmaten zitten me fijner als het gaat om truien :o

Lezen vind ik heerlijk, doe het op dit moment wel te weinig, moet ik echt weer meer gaan doen :j

Makeup gebruik ik nauwelijks, een keer een mascara dingetje of een veegje oogschaduw, maar dat was het wel :o Te veel gedoe :o

Spullen van Ali/Temu zijn voor mij geen probleem

Ik hou zelf van spelletjes maar vriendlief totaal niet dus dat komt er vaak niet van

Jullie gaan weer snel, dat gaat nog een uitdaging worden om alles goed bij te kunnen houden :') _O- _O-

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:35

Ik vind het toch zo leuk om te lezen wat iedereens voorkeuren zijn qua hobby's en cadeautjes. :j

Het ging nog over bakken zag ik. Dat vind ik wel erg leuk. Ik maak bijna iedere zondagochtend een uitgebreid baksel als ontbijt. Soms ontbijten we dan wel pas om 11.30 uur :') . En sinds kort heb ik een KitchenAid keukenmachine, dus ben nu ook meer aan het experimenteren met brooddeeg enzo. Zo leuk als het dan lukt en er dan een lekker eindresultaat is

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:37

Bakken vind ik heerlijk om te doen maar in mijn huidige oven lukt er niets. Moet nog een keer een andere halen zodat ik weer lekker taarten kan bakken enzovoorts, maar eigenlijk moet de hele keuken een keer op de schop.

Maar eerst eventjes weer sparen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 00:44

Er schiet me trouwens een echte top te binnen: rugkrabbers :D als ik reis, dan heb ik regelmatig jeuk op mn rug/schouders, en om nou op kantoor of in de trein langs alle mogelijke richeltjes te gaan schuren… dat is niet handig… ik heb 3 tassen waar ik vaak mee reis, en ik wil in elke tas standaard een rugkrabber gaan leggen :D

En een waaier is ook altijd goed… ik word met medicijnen in de overgang gespoten, en als ik een opvlieger heb, grijp ik wat maar net voor handen is om een beetje wind/verkoeling te creëren :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 02:33

Alles met moestuin is hier ook een plus.

Op dit moment een mini moestuin.

Wat frambozen in potten.

1 komkommerplant en tomatenplant doen het top.
Op de schutting hangen bakken met aardbeien.

En 1 blauwe bessen struik.

Een paar jaar terug kreeg ik via ss zonnebloem zaadjes van een zwarte zonnebloem
Prachtig super leuk.

Mijn lievelingsbloem is een dahlia.
Dit jaar zijn ze wel wat omhoog gekomen maar geen knoppen helaas.
Ik vermoed slakken probleem.

Andere bollen of zaadjes zijn ook altijd welkom.
Staat lekker vrolijk in de tuin.

In huis heb ik planten met hartjes bladeren en 2 cactussen.
Plantjes zijn ook altijd leuk.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 06:40

Ik ben ook echt fan van tweedehands spul. Als wij iets nieuws nodig hebben gaan we eerst altijd op zoek naar een tweedehands variant, lukt dat niet , dan zullen we wel een nieuwe kopen.
Maar ik vind het wel fijn om een artikel een tweede leven te geven, al dan niet gepimpt..

Kleding doe jij mij evengoed weinig plezier mee, ik ben heel lastig qua stijl en zo.

@linnie050.. Zo herkenbaar.. prachtige planten, geen bloemen.. ik heb het ook met een aantal dahlias dit jaar, en mijn pioenrozen zijn prachtig ontwikkeld afgelopen jaar, maar helaas ook geen bloemen.
Ik steek het op het natte jaar.. had ik toch al een hekel aan, kan ik dit er ook nog wel bij schuiven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:16

Tweedehands is voor mij ook geen probleem, mits het schoon en niet afgeracht is uiteraard. Ik probeer zelf ook wat vaker 2e hands te kopen ipv alles nieuw.

Temu etc geen fan van, koop er zelf nooit. Maar ik kan niet in de portemonnee van een ander kijken dus het is geen harde nee voor mij.

Als een bokker creatief is dan vind ik iets zelfgemaakt ook heel leuk. In een eerdere versie heeft m'n santa een harry Potter poppetje gehaakt. Super leuk.

Plantenstekjes zijn ook altijd een aanrader. Die kun je nooit genoeg hebben. Ik heb wel een licht huis, dus echte schaduwplanten doen het hier wat minder. Leuke/grappige bloempotten vind ik ook altijd erg leuk om te krijgen. Zolang het niet heel kitch is. Een grappige dierenpot bijvoorbeeld leuk. Een kabouter zou ik dan weer minder snel neerzetten (of hij moet een vitesseshirt dagen :') )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:20

Ali en Temu geen probleem, en er best wel een fan van voor bepaalde dingen. Tweedehands heb ik ook geen moeite mee, veel van mijn boeken zijn tweedehands.
Ik ben een boekenfan, dus mocht mijn secret santa hier voor gaan, neem dan even via beheer contact op over wat ik al heb zeg maar.

Plantenstekjes zijn hier geen aanrader, maar zaden voor een groentetuin dus wel. En zaden voor een watermeloen of muismeloen zijn helemaal welkom (die wil ik anders zelf aanschaffen omdat ik er doorheen ben).

Verder schoenmaat 42.

Wat nu mindert hier in huis qua voorraad en waar je poezelige voetjes van krijgt zijn die exfoilating voetmaskers. Maar dan wel de goedkoopste zeg maar, voor 2-3 euro koop je ze in Nederland (bij Ali of Temu voor nog minder). Er zijn ook voetmaskers van wel 5-10 euro te koop, maar ze doen allemaal hetzelfde. Ik heb ze allemaal al wel geprobeerd in de afgelopen jaren denk ik.
Hier een voorbeeldje en te koop in Nederland: https://www.koopjesdrogisterij.nl/pured ... kZEALw_wcB

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 09:00

Yes!!! We zijn weer los **\O/**
Ik heb er weer zin in en heb alweer een hint in gedachten :))
Ik zal later even een en nette voorstel post maken. Zo eerst naar stal
Laatst bijgewerkt door Noisy op 31-08-24 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt