Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:54

Wij hebben ook een honden kapstok buiten. Dat is een houten bot, met de tekst who let the dogs out en daar hangen 3 dubbele haken onder. Zal eens als ik thuis ben een foto maken als ik het niet vergeet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:45

Hier vandaag weer naar buiten met de beste aankoop van het jaar

Afbeelding

Onze regenjas

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:12

StonedRomy schreef:
[ Afbeelding ]

En dit zijn alleen maar de dingen die ik gebruik. De rest zit in dozen _O-

Wooooow, jij kan een winkeltje beginnen joh! Voor hoeveel honden is dit?

Ik heb 1 flexriem, 1 gewone riem, 1 tuig en een reserve tuig in de kast. En dan heeft ze een halsband om en ligt er een reservehalsband in de kast en dat was het haha

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:45

4 honden _O-

Hebben allemaal:
1 tuig
1 flex lijn
1 jachtlijn
1 nette lijn
1 korte smerige wandelingen lijn
1 nette halsband
1 smerige wandelingen halsband

En dan de akitas allemaal nog een akita lijn + halsband

En dan een deel van mijn food enrichment collectie:
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:30

Hebben alle hondjes een eigen kleur? :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:39

Haha ja, in alles ook in lijnen, matjes, dekens, voerbak, drinkbak. Verzorgingsspullen die ze delen label ik per honden. Dus de show shampoo is alleen groen gelabeld, normale shampoo blauw en oranje en speciale shampoo paars. Botjes als een hond een bepaald bot niet mag hebben dan gaan alle kleuren stickers erop behalve van die hond.

Enorm makkelijk als ik iemand heb om op te passen. Dan houden ze een halsband om en weet de persoon wat welke hond mag hebben.

Zelfs mijn show schoenen matchen de hond _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:59

StonedRomy heeft setjes voor haar honden... :D

Hier hebben de meisjes allebei een tuigje en een riem, en Ronja heeft bij mn ouders nog een halsband, want mn vader krijgt haar tuigje niet om... Cinna heeft een Hurttatuigje bij ons, en bij mn ouders een Treponti, Ronja heeft hier een Hurtta-lookalike... Treponti is in haar maat vreselijk duur, en ze is officieel van mn ouders, dus ik mag van hun niet zo'n duur tuig voor haar kopen... (ze slaapt 4 nachten per week bij ons)

CerosaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:38

Mona heeft twee tuigen, allebei van dog copenhagen. Een roze 'voor de net' en een paarse voor strand/bos/zwemmen. Die hangen aan een haakje in de hal, zo eentje in de vorm van hondenbillen, van de Ikea. Kom even niet op de naam, maar hopelijk kennen jullie ze zo. :+

Wij zijn de afgelopen weken wat stil geweest, ik was samen met Mona op avontuur door Zweden. Mijn favoriete land, en nu ook van Mona geloof ik. We hebben heerlijke, lange wandelingen gemaakt! :D
Poseren kan ze als de beste, dus mijn camera album zit vol met zulke plaatjes:

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:17

Wat leuk om te zien hoe iedereen het heeft.
Handig die kleurtjes per hond

Hier alles roze en paars, zowel voor de paardjes als voor Struikeltje

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:15

Leo schreef:
Heerlijk, Texel! <3

Toen Fitz als pup kwam heb ik zelf een kapstok gemaakt voor zijn spullen:
[ Afbeelding ]
Inmiddels een stuk voller, dit waren zijn puppy spulletjes _O-

Zijn hardloop tuig, riem en gordel hangen aan een aparte deurkapstok aan onze wc deur, met onze regenkleding.

Wat leuk gemaakt! <3

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:16

Cerosa schreef:
Mona heeft twee tuigen, allebei van dog copenhagen. Een roze 'voor de net' en een paarse voor strand/bos/zwemmen. Die hangen aan een haakje in de hal, zo eentje in de vorm van hondenbillen, van de Ikea. Kom even niet op de naam, maar hopelijk kennen jullie ze zo. :+

Wij zijn de afgelopen weken wat stil geweest, ik was samen met Mona op avontuur door Zweden. Mijn favoriete land, en nu ook van Mona geloof ik. We hebben heerlijke, lange wandelingen gemaakt! :D

[ Afbeelding ]

Gaaf zeg! Prachtige omgeving ook op de foto's.
Zweden staat ook nog op mijn lijstje om met Bailey op wandelvakantie te gaan.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:59

Wouw, mooie foto's Cerosa, en lijkt me gaaf! Samen op avontuur.

Ik zoek voor Lena een nieuw tuig, hebben nu een dog copenhage, erg fijn tuig, maar blijft zo lang nat... en aangezien Lena meerdere keren per dag zwemt is dat niet fijn...

Iemand nog tips voor kunststof tuig of iets wat sneller droogt?

Lena is slank gebouwd, dus niet een te grof tuig. En lena heeft een extreem diepe en smalle borstkas, dus ik moet hem voldoende kunnen verstellen om hem passend te krijgen.

Wil wel echt een Y tuig GEEN H tuig.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:27

Wauw wat een collecties!

Heel eerlijk... Hier lopen ze eigenlijk altijd los als we thuis zijn. Ons erf is volledig omheind en als we stukje wandelen, lopen ze los mee. De riemen liggen dus altijd standaard in de auto :') :=

Ik wil eigenlijk ook setjes, paars is mijn lievelingskleur en ik wilde dus een paars Julius K9 tuig... maar dat mocht niet van mijn vriend ;( Dus toen enkel zijn naam op het label in het paars gedaan.
Nu we Kix erbij hebben, heb ik voor beide een jachtlijn aangezien met een flexlijn lopen niet zo fijn is met 2 haha. Toen heb ik voor Roscoe wel lekker paars gedaan :D. Maar voor Kix weet ik de kleur nog niet zo goed... zijn jachtlijn is nu bruin met zwart.

Cerosa schreef:

[ Afbeelding ]

Wauw! Zweden is zoooo mooi! <3 En prachtige foto's <3

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:47

Ik had voor Jady een mooi beige tuig gekocht van Kentucky, maar die was voor het mooie net te groot. En met een Labragoor is het ook niet helemaal de juiste kleur haha. Dus nu heeft ze een donkerbruin Anny-X tuig. Verder nog een heel simpel halsbandje van BOON maar die zal binnenkort wel aan vervanging toe zijn.

En twee stoffen meisjes halsbanden van Littleblossoms.be :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:54

Beide honden passen dezelfde maat tuigen, jasjes ect. Super handig.
Ik heb tuigjes van non stop. Een zwarte en een petrol. Halsbanden heb ik van charlie en jones, met de namen erop. Beide een korte en lange lijn. En beide een jachtlijn van hunter.
Voor Sen heb ik ook een heupgordel met lijn.
Sen heeft zoveel haar dus die heeft badjassen en een dunne regenjas. Saar heeft ook dikke jassen, want die zit minder goed in de spieren en vacht door de medicijnen. Alles van pomppa, die passen goed en hebben leuke kleurtjes.

Heb de hondenspullen gisteren uitgezocht. Puppymeuk op zolder. En wat dingen uitgezocht voor Marktplaats.

Ook lekker geshopt voor mijn lootje! Zo leuk

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:41

Hier hangt alles bij onze kapstok maar het is echt een rommelig zooitje :')
Nu gaan we eind van het jaar verhuizen, dus dan hoop ik alles netjes te gaan organiseren en ophangen.

Odin draagt ook een non stop tuig, ik heb ook nog 3 halsbanden voor hem waarvan eentje van nukas choice waar je dan van die verschillende snaps op kan doen, echt te leuk.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:53

Wat leuk al die verzamelingen en oplossingen! Ik heb hier nog ergens een mandje gevonden om de spullen die ik niet gebruik op te ruimen, scheelt toch een hoop moet ik zeggen.

Ons ochtendrondje was een stuk vochtiger dan normaal want het water stond al vrij hoog. Ollie heeft een hekel aan afdrogen, dus voor haar heb ik een badjas in de auto liggen. Winnie kon natuurlijk niet achterblijven en bleek de badjas van Mabel goed te passen!

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:58

Ik ben blij met het herfstweer, maakt op pad gaan een stuk gemakkelijker sinds we hier alles met de electrische rolstoel doen. In de hete dagen van de afgelopen maanden is dat overdag best een probleem ivm oververhitting en heet asfalt. Hoax heeft geen jas nodig, die is ook heel snel droog. Ik probeer m nog aan te leren zich uit te schudden op commando maar tot nu toe kijkt hij mij aan alsof ik gek ben , dus dan maar handdoek mee voor als we ergens naar binnen moeten. Van een jas krijgt hij 't enkel warmer ben ik bang. Ik heb wel een regenjas voor hem maar die heeft ie zelden om, alleen met echt heel erg hoosweer en dan zoen we er samen prachtig uit.
Afbeelding

18 oktober wordt Hoax alweer 3. De tijd gaat veel te snel. En 28 oktober is Fiet jarig. Dus mogen ze samen ergens een taartje eten (mijn vorige hond Aedan was 8 oktober jarig, vond dat wel heel toevallig)

Ik heb al wat dierendag koopjes gescoord maar vooral ook voor m'n eigen monsters.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:42

Hier ook nog geen regendeken, maar ik zit wel in twijfel om de bucas recuptex voor haar te bestellen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Wel een badjas gehad maar die is helaas te klein geworden dus nu nog even zoekende, met dit weer wel fijn om weer in huis te hebben

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 14:51

Damelza schreef:
Hier ook nog geen regendeken, maar ik zit wel in twijfel om de bucas recuptex voor haar te bestellen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Wel een badjas gehad maar die is helaas te klein geworden dus nu nog even zoekende, met dit weer wel fijn om weer in huis te hebben

Qua badjas zweer ik bij de DryUp van Actionfactory, die zijn fantastisch. Onze oudste badjas is inmiddels 10+ jaar oud en nog steeds als nieuw! Inmiddels hebben ze er alle tien een, het scheelt zeker in de herfst en winter ontzettend veel tijd en rotzooi in huis en in onze camper. _/-\o_

Ze hebben ook (bijna) allemaal een regenjas, toevallig een week of twee geleden een nieuwe inventarisatie gemaakt wie een nieuwe moet krijgen. Die had ik eerst van ook van actionfactory maar die vind ik minder fijn dan de badjassen van hetzelfde merk, sommige honden zitten ze super en sommige honden heel ruk met schuurwonden tot gevolg. Dus daar krijgen ze nu een Paikka voor in de plaats, daar hoor ik ook allemaal maar positieve reacties over en die zijn GITD wat ik een goeie bijkomstigheid vind. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:58

*komt ook even om de hoek kijken.

Hier ook zwaar verslaafd aan de DryUp badjassen, welke KimD al aanhaalt.
Wij hebben het ZipFit model, met lange poten, wat voor ons met een langhaar hond echt een uitkomst is. Wij hebben eerder ook 2 normale modellen gehad, waar ik ook heel tevreden over was maar deze heb ik verkocht omdat ze te klein werden en toen ben ik erna voor een upgrade gegaan (bij de zipfit hoef je de staart niet meer door een gat te halen wat met Arya’s fluff staart wel echt een plus punt is nu dat niet meer hoeft). Ik heb tussendoor nog eens de microvezel badjas besteld welke Dierenoppas Amersfoort verkoopt (ik weet het merk even niet meer) en die gebruikt, maar ik vind de DryUp qua gebruik echt veel fijner (in ieder geval icm Arya’s vacht droogt de Dryup echt beter) en wil niks anders meer.

Afbeelding

Qua regenjas ben ik helemaal gek van de Non-Stop Fjord raincoat <3
We hebben ook een goedkoper model van Zooplus welke voor de prijs ook prima is en degelijke pasvorm, maar de NS Fjord is wel voor activiteiten veel prettiger en betere kwaliteit.
Ook hebben we nog een Bucas liggen, licht gevoerd, maar deze is qua pasvorm alleen geschikt voor korte rondjes aan de lijn. Die heb ik gekocht omdat ik het patroon zo leuk vond en hij toen heel goedkoop was (met panda’s erop). Als ze straks ouder word kan die voering wel weer handig gaan zijn voor haar maar sinds we de Non-Stop hebben hangt de Bucas voorlopig alleen stof te vangen hihi.

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:33

Wij zijn ook gek op de paikka regenjas, alleen is deze ook al weer te klein :') Nu kan dit op zich nog wel maar voor volgend seizoen moet er maar een nieuwe komen
Afbeelding

Als badjas heb ik nu een goedkope van zooplus voor hem, ook hier voor wil ik nog een dry up kopen. Die hij nu heeft is prima maar qua breedte echt veel te groot, het is niet zo veel hond dus hij verzuipt er al snel in _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:54

Hier ook een Non Stop regenjas, helemaal top. :j
En die badjassen zijn onmisbaar hier :') Ik heb dit jaar de Dry-up met lange mouwen besteld, met oog op kampeervakantie in Schotland. We hebben hem niet nodig gehad maar ik ben er van overtuigd dat we er deze winter vast erg blij van gaan worden. :+

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:13

Hier ook fan van dry up badjassen :) Heb ze ook al weer klaar liggen want ik denk dat ze straks de eerste echte flinke bui over zich heen gaan krijgen…
Voor Ollie ben ik nog aan het zoeken naar een regenjas, gevoerd en ongevoerd.
Hij heeft weer last van zijn rug en de regen en kou maakt het erger.
Heb wel een pomppa jas voor hem maar gezien zijn vierkante bouw (dwergschnauzer) is die te lang en plast hij op de buikband.
Als iemand tips heeft voor compact gebouwde honden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:42

Leo schreef:
Hier ook een Non Stop regenjas, helemaal top. :j
En die badjassen zijn onmisbaar hier :') Ik heb dit jaar de Dry-up met lange mouwen besteld, met oog op kampeervakantie in Schotland. We hebben hem niet nodig gehad maar ik ben er van overtuigd dat we er deze winter vast erg blij van gaan worden. :+

[ Afbeelding ]

Deze variant wil ik nog voor onze langharige honden voor de camper. :j Ze hebben dan niet zo'n haar als Fitz, maar lang genoeg om zooi, nat & bah te veroorzaken. :')