Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:43

Mijn kerstboom heeft geen thema... Ik hang er gewoon van alles in wat ik leuk en mooi vind :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:21

Onze kerstboom is van mijn moeder :+

Die heeft allemaal grappige hangers van een croissant, cupcake, avocado etc.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:44

Ik was gisteren voor het eerst ooit in de Intratuin in Duiven. Ik dacht dat een doordeweekse dag wel rustig zou zijn maar stond al op de afrit van de snelweg stil. Maar leuk om daar eens rond te kijken, maar jemig wat een drukte.

Onze kerstboom is veel rood / wit met veel dieren en allerlei gekke ballen tussendoor. Veel herinneringen hangen er ook in de boom. In 2003/2004 heb ik een jaar in de VS gewoond en de ballen die ik toen heb gekregen hangen er ook nogsteeds in. Vorig jaar is er eentje gesneuveld daarvan, dat vond ik echt zo jammer.

Vorig jaar had ik er een boslandschapje van gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:25

Hier een boom met wit, zilver en natuurlijke spulletjes, vooral hertjes enzo erin.
Daar mijn dochter hier een andere mening over heeft hadden we vorig jaar een klein boompje voor haar die lekker bont was :+ . Dit jaar ws weer, maar eerst de Sint weer het land uit idd.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:38

Ik heb net een hele dikke flop ontdekt!

Mijn koffie apparaat doet al een tijdje moeilijk, en ik kan er niet altijd het nodige geduld voor opbrengen. Dus heb ik een aantal alternatieven, waaronder: pumpkin spiced latte. Net voor de eerste keer geproefd. EW. Het stinkt, en smaakt ook echt super vies haha. Waarom drinken mensen dit? :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:40

In mijn kerstboom zit rood, wit, koper en grijs

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:40

Jeutje wat gaan jullie hard! Ik zal vanavond even bijlezen maar er schoot mij nog een handig weetje te binnen voor mijn lootje: mijn santa hoeft zich niet uit te sloven qua inpakwerk! Ik vind de overvloed van inpakpapier rond de feestdagen altijd stiekem ontzettend jammer. Mocht je het toch graag willen doen omdat je bijvoorbeeld al iets speciaals in gedachten had: no problem! Maar mocht het, net als bij mij, niet je sterkste kant zijn: het hoeft van mij dus niet O:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:51

Bij ons is de kerstboom ook redelijk traditioneel van kleur met glas, groen, rood en goud. Verder heb ik er wat leuke retro en grappige ornamentjes in. Dit jaar ook wat een aantal bijzondere ballen erin. Die kwamen uit het souterrain van mijn tante toen ze begin van het jaar overleed en dat blijken de oude kerstballen van mijn opa en oma te zijn <3 Zo’n mooie herinneringen aan, ze krijgen een speciaal plekje in de boom <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:59

LWDaisy schreef:
Ik heb net een hele dikke flop ontdekt!

Mijn koffie apparaat doet al een tijdje moeilijk, en ik kan er niet altijd het nodige geduld voor opbrengen. Dus heb ik een aantal alternatieven, waaronder: pumpkin spiced latte. Net voor de eerste keer geproefd. EW. Het stinkt, en smaakt ook echt super vies haha. Waarom drinken mensen dit? :')

Die moet je ook zelf maken joh. Heerlijk! Beetje pompoen blenden, lekkere romige verse melk van de boer koken met kaneelstokjes, scheutje koffie, de geblende pompoen erbij en een flinke toef slagroom. Eet (drink) smakelijk!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:28

Olikea schreef:
_AB_ schreef:
Zodra sinterklaas het land uit is, mag ik een kerstboom kopen van m'n man :)

Das hier net zo.. en geen dag eerder

Mijn familie en vriend vinden dit ook. Ik vind dat je Sinterklaas ook kan vieren met een kerstboom in huis :+ Ik vind het opzetten ook een hele klus dus geniet er graag lang van. Volgende week gaat die op :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:50

Sinterklaas weet m'n huis niet te vinden. Dus die vlieger gaat hier niet op. :+

Nee zonder gekheid, wij hebben en willen geen kinderen en vieren op geen manier Sinterklaas. Daarnaast ben ik een deel van december weg, dus als ik hem pas na Sinterklaas op mag zetten heb ik een dag of 8 dat ik van de boom plezier kan hebben. Ik zet hem daarom al half november op ofzo. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:23

Ik ben zo blij dat wij altijd met het hele gezin sinterklaas vieren. Jaren niet gedaan maar nu m'n neefje en nichtje er zijn uiteraard wel weer. Ik ben bijna een groter kind dan die 2 op 5 december :') Maar we vieren het altijd bij broertje en schoonzus dus ik kan prima voor die tijd een kerstboom neerzetten. Ga dat denk ik volgend weekend doen, dan is er geen voetbal

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:35

Hier ook pas daags na de Sint de boom binnen :D

De kleur is overigens paars/zilver. En ook rood en goud en blauw in de vorm van chocolade ballen voor de dochter(s).

Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met de boom. Vorig jaar ging het niet altijd even goed met de jongste haha.

Afbeelding

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:58

Hmmm, precies waar ik dit jaar over twijfel...
Onze 2-jarige en zijn lompe acties in combinatie met een kerstboom...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 00:31

Ik zet ook altijd de boom pas na sinterklaas. Vorig jaar gezondigd met de boom op kantoor, die stond er al eerder, en ik denk dat ik dat dit jaar weer doe. 2 bomen opzetten is toch best wat werk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 01:17

Weekvraag week 45
Welk thema of welke kleur komt er terug in jouw kerstboom/versiering?

Roze! Roze roze roze. En een klein beetje regenboog. Maar vooral roze. Het liefst hysterisch met glitters :j
Ik ga hem opzetten als ik terug ben uit Japan

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:30

We zijn gister goed geslaagd bij de Intratuin, drukte viel mee toen we kwamen om 17:15 en het was niet over koppen lopen. Zelfs voor de deur kunnen parkeren en geen rij bij de kassa, toen we weggingen was het wel chaos op het parkeerterrein.

Maar we zijn dus goed geslaagd. We hebben een kunstboom gekocht, leuke lampjes en het thema van de boom is lichtblauw met zilver geworden. Nog een paar luxere glazen ballen gekocht, hopelijk blijft onze puberpup er vanaf. Ik heb nog een heerlijk dik fleecekleed gekocht voor op de bank en we kwamen deze deurmat tegen, lagen er een helehoop en we konden het niet laten :)) Daarnaast nog 2 leuke kerstboom lampjes voor in de gang.
Afbeelding

Verder willen we nog een leuke disney kerstbal, maar we zijn volgende week in Disneyland dus we gaan eerst daar kijken of ze daar wat leuks hebben. En verder willen we eigenlijk nog iets voor de tuin, maar dat kopen we wel met de 40% korting of ergens anders. Ons eerste huis en eerste kerstspullen dus we gaan vast door de jaren heen nog genoeg troep verzamelen. Maar gelijk een top dus. Wat kleine kerstdeco in de kleur lichtblauw/ creme is altijd welkom. Heb bijvoorbeeld deze kaarsjes gekocht bij de Shein en vindt ze echt fantastisch. https://nl.shein.com/shein-product-p-37562129.html

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:32

Ik heb altijd wit in mn boom! Ik hou van strak en overzichtelijk, dus voor mij geen kleuren of gekke ballen. Maar eigenlijk versier ik mijn huis nooit zo in kerstsfeer. Ben er wel echt gek op, maar mn huisje is gewoon te klein! Ik doe wel altijd kleine dingetjes, zoals een plateautje met kaarsjes enzo op de salontafel. Subtiele kerstsfeer bij mij thuis haha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:08

Hier geen fan van geuren in huis (vorige weekvraag) en kerstkleuren zijn hier mint - goud - aubergine - zilver.
Omdat we vorige herfst 2 jonge katten in huis namen, heb ik wel een volledige kerstaankleding bij de kringloop gehaald (want ik heb alleen glazen ballen), als ze dan iets sloopten dan was dat geen drama. Bleven ze natuurlijk mooi van de boom af en nu kom ik om in de kerstballen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:23

Ik heb tot halverwege de bomen ook plastic ballen hangen, staart van de hond zwiept er nog wel eens wat af. :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:34

:')

Wij wonen niet zo groot dus hebben een klein boompje elk jaar. Niet eens alle kerstversiering past er in dus dat wisselen wij wat af.
Afgelopen jaar hebben wij het boompje naar het Kerstbomenasiel gebracht. Daar staan ze dan in de volle grond in een kudde ( :') ) . Als het goed is krijgen we dan nu halverwege november een mail met bericht of hij het overleeft heeft of niet.

Toen ik hem weg bracht was het ook net alsof ik een puppy naar het dierenpension bracht:
"Oh, wat een leuk, klein boompje"
"Wat ziet hij er goed uit!"
"Die zal het zeker wel overleven hoor, maak je maar niet bezorgd".

Enige waar wij ons nu bezorgd over maken is dat er een gerede kans is dat ons leuke kleine boompje is uitgegroeid tot een of andere woudreus die niet meer in huis past :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:36

Dan komt er vast een andere adoptant Apple. Het is tenslotte een asiel?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:41

Over het algemeen overleeft 30% van de boompjes het niet en wordt ook een deel niet opgehaald. Mensen wiens boompje dus is overleden kunnen er eentje uitzoeken van de boompjes die niet werden opgehaald.

Mocht Bruce (ja, hij heeft een naam) dus te groot zijn geworden dan mag iemand anders hem adopteren (en wellicht is er een klein wees boompje dat wij kunnen meenemen).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:04

Wat een leuk initiatief zeg, dat kerstboom asiel :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:35

En ecologisch, top!!!