2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 20:20

Dat vind ik ook altijd lastig om iets van een tekstje erbij te schrijven. Bij alles overigens, niet alleen bij de boeken :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 07:00

Dorus schreef:
Dat vind ik ook altijd lastig om iets van een tekstje erbij te schrijven. Bij alles overigens, niet alleen bij de boeken :+

Ik kan werkelijkwaar ook niets bedenken om eerlijk te zijn. Breek er al weken mijn hoofd over. :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 07:08

Ik probeer wel bij de boeken een motivatie voor de keuze te schrijven, maar ze zijn niet allemaal lang ofzo. Soms zit er ook gewoon iets van de wishlist bij en dan is het dus kort. Anderen hebben een kort verhaaltje :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 09:03

Mijn schoonmoeder heeft laatst al mijn dozen weggegooid die ik verzameld had toen ze het huis ging poetsen :') Heel lief, maar ook heel onhandig, dus nu moet ik opnieuw gaan verzamelen, haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:22

Voor wie nog een doos nodig heeft omgeving Arnhem/Apeldoorn/Zutphen, ik heb nog een grote staan. Was mijn reserve, maar is niet nodig.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:33

Hier inmiddels erg veel boeken, kan een hele boekenkalender maken haha.... Dus ook ik moet nog eens goed kijken en selecteren wat het gaat worden, de boeken uit het verlanglijstje gaan uiteraard zeker in de kalender, maar verder weet ik nog niet... en ook de volgorde, en de toelichting enzo wat jullie al zeggen, genoeg ideeën maar nog niet besloten.... Ben wel zeker dat ik alles in huis heb, dus moet wel goed komen denk ik!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 17:54

Cynn schreef:
Ik probeer wel bij de boeken een motivatie voor de keuze te schrijven, maar ze zijn niet allemaal lang ofzo. Soms zit er ook gewoon iets van de wishlist bij en dan is het dus kort. Anderen hebben een kort verhaaltje :D

Dit doe ik ook inderdaad. De laatste heeft een wat langer verhaal. En natuurlijk een leuke kaart erbij.

Ik heb echt zo’n zin om het pakket te versturen. Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik vond het in ieder geval het hele proces van boeken en cadeautjes zoeken en inpakken al een feestje. :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:41

Het is al november. De verzenddatum komt er aan! Wat is de stand van zaken bij jullie?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:54

Oeh! Reminder :D

Ik heb alle boeken, maar dat is het tot nu toe bij gebleven. Heb nog een mooi pakpapier nodig en een passende doos.

Even denken; de 12 dagen verstuurt het zodat het pakket er is op 12 december is? En dat je dan uit kan pakken tot aan 24 december? Of dat het er voor 24 december is en dat je dan uit kan pakken tot twaalfde kerstdag?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:08

Ik heb alles binnen maar een boek is beschadigd dus daar moet ik helaas nog even achteraan.

Er is wel nog niets ingepakt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:19

Ik moet nog 2 boeken en dan alles nog inpakken. Heb wel al wat inpakdingetjes gehaald om alles wat op te fleuren, maar ben nog niet echt leuk inpakpapier tegengekomen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:55

Ik moet nog meerdere boeken. Stond voor gisteren gepland, maar toen werd ik geveld door migraine. Vanmiddag dus maar even oppakken. Heb wel een goed idee wat ik nog wil bestellen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 12:04

Ik wacht op de laatste dingen voor de 24-dagen kalender, dan kan ik gaan inventariseren en besluiten of ik nog meer moet gaan kopen :D

De 12-dagen is helemaal binnen, moet die alleen nog inpakken en vormgeven :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 15:36

Ik heb alles, incl inpak spullen..... Dus komende week maar eens aan de knutsel! Dan ben ik dus ruim op tijd klaar voor verzenden

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 15:40

Gisteren was ik mee met de Hubertusjacht, die begon met een een mis in de lokale Katholieke kerk. Nu ben ik niet gelovig maar vond het op zich wel mooi. Eigenlijk dacht ik toen, ben wel benieuwd naar jullie gedachten, helemaal in relatie met kerst/advent, geloven jullie? Ga je naar een kerk? Of is advent vooral iets van kalenders :o En kerst van bomen, lichtjes en kado's {:) [&] <|-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 17:04

Goeie vraag. Ik ga naar de kerk met kerst, maar ben niet gelovig. Wij hebben altijd wel ergens een dienst, mis of kerstconcert. Dit jaar mogen we spelen met de kerstnachtdienst.
Ik geloof niet in God, maar met zo’n mis of dienst komt er wel een serene rust over mij. Ik kan het niet helemaal uitleggen. Ik vind het mooi. Het samen zingen, overdenken, muziek maken of luisteren.
Advent is voor mij aftellen naar het einde van het jaar. Koesteren wie je liefhebt. Een gevoel van licht in donkere dagen. En daar zijn cadeautjes dan een onderdeel van.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 18:51

Ik ben katholiek opgevoed. Gedoopt, eerste heilige communie en vormsel gedaan. Ik zat ook op een RK basisschool waar we iedere maand een godsdienstig project hadden dat werd afgesloten met een gezinsmis in de kerk. Maar later gingen we steeds minder naar de kerk, wist alleen nog met kerst ofzo en op een gegeven moment zijn we daar helemaal mee gestopt.

Om nu te zeggen dat ik nog gelovig ben, nee niet echt, maar ergens kan ik het feit dat ik katholiek ben opgevoed ook niet helemaal los laten.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:33

Leuk om te lezen hoe ver iedereen is!

Ik heb het meeste in huis en ben nu bezig met inpakken.
Kleine sneak preview ;)

Afbeelding

Ik ben gedoopt en heb m'n communie gedaan en heb op een RK basisschool gezeten. Inmiddels alweer een jaar of 15 geleden dat ik voor het laatst in de kerk heb gezeten en ik geloof dus niet meer. Heb er absoluut niets mee :o

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:56

Ik ben trouwens niet gelovig, ook niet gelovig opgevoed maar ik heb wel een oom die dominee is dus in het kader daarvan wel zo nu en dan een kerkdienst bijgewoond.
Ik vind vooral het aftellen naar 21 december fijn, de kortste dag en dat dan de dagen weer gaan lengen. Ik vind dan ook vooral de lichtjes in deze tijd leuk, kerst heb ik niet zoveel mee en wij vieren dat hier thuis ook niet echt. De laatste jaren doen we wel eten met mijn zusje en haar vriend en dan cadeautjes uitpakken. Maar als ik moet werken met de kerst vind ik dat niet erg. Betaald goed :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:56

Ik kan de verzenddatum niet meer vinden :oo
Ben ik nou gek geworden of staat die nergens?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:49

Dorus schreef:
Ik kan de verzenddatum niet meer vinden :oo
Ben ik nou gek geworden of staat die nergens?

Geloof niet dat we die hebben vastgesteld. Zorg er zelf gewoon voor dat je kalender op tijd bij de ontvanger is :j

Sommige kalenders beginnen later, dus dan is het niet van belang dat deze voor 1 december binnen is :)

Beste stem je dit af met de ontvanger, wat die prettig vindt :D

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:56

Hier ook alles binnen dus begonnen met inpakken. De bedoeling is om deze week alles af te hebben. De week erop wil ik het dan verzenden.

gelovig ben ik niet. mijn ouders waren dat ook niet. Paar keer met oma naar de kerk geweest voor een dienst maar verder niet.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:54

Niet komend weekend maar het weekend erop wil ik alles gaan inpakken, ben al wel motivaties voor boek keuzes aan het uitschrijven. :j

Hier niet gelovig maar bvb op vakanties vind ik het altijd erg interessant om wat bezienswaardigheden te bekijken en ja mooie, grote kerken vallen daar ook wel eens onder. Vind het altijd mooi om te zien

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:13

Ik ben ook niet gelovig. Ben wel gedoopt, heb communie en vormsel gedaan én heb een aantal jaar in een jeugdkerkkoor gezongen, dus genoeg diensten meegemaakt. Maar het geloof is niet blijven plakken :P

Ik vind vooral het fijne van kerst om lekker met de familie samen te zijn. We doen altijd wel wat cadeautjes, maar dan vind ik het vooral ook heel erg leuk om voor de ander iets leuks uit te zoeken.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:49

Ik heb vanavond het laatste boek besteld :D

Ik ben gelovig opgevoed, gedoopt en elke zondag naar de kerk.
Mijn man en ik hebben ook belijdenis gedaan en zijn getrouwd in de kerk. Onze kinderen zijn ook gedoopt.
Ondertussen gaan we niet meer naar de kerk.
We verhuisden naar een andere woonplaats en toen is het verwaterd. Heb op het moment ook geen behoefte om weer naar een kerk te gaan.