Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 13:42

Banjer schreef:
Ik weet trouwens nog een top: dikke fleece dekens... omdat Cinna een beetje incontinent is, hebben we op de bank en op bed meerdere dikke fleece dekens liggen, om te voorkomen dat bank en bed direct bedruppeld worden :)

Dan kun je beter bij de IKEA een stuk of vijf matrasbeschermers halen, die hebben wij ook ongeveer overal overheen getrokken. Die zijn waterdicht en makkelijk te wassen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:10

Dank je voor de tip! :)

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:17

Hoe ruimen jullie de tuigjes/ halsbanden en riemen etc op? Ik heb een kapstok over de deur van de meterkast, maar kom eigenlijk haken tekort. Nu hangen er ook tuigjes bij die Winnie nu nog niet past, maar ik heb ook niet echt plek om die ergens anders op te ruimen :Y)

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:27

Ik heb het nu ook op zo'n manier met een kapstok over een deur. Wil er nog wat anders voor, maar vind het lastig om te bedenken hoe precies.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:58

Wij hebben een mandje waar we het indoen, hebben het ook geprobeerd op te hangen maar vond het al snel rommelig ogen. Nu is het mandje ook een rommeltje maar dat valt dan minder op haha.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:36

Hier aan kapstokken, en in de commode op de dierenkamer. Ik moet er echt eens mee aan de slag _O-

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:05

Wij hebben een magnetische kapstok aan de kachel. 1 voor riemen en 1 voor halsbanden/tuigen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:37

Ik heb 3 laatjes vol met riemen, halsbanden en tuigjes en een rekje met jachtlijnen bij de deur

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:00

Ik heb zelf iets van Keramiek gemaakt, maar heb natuurlijk ook maar een klein hondje.
Er hangt normaal een riem, tuigje en handdoek aan. En in het bakje zitten brokjes en de klikker kan in dat “schapje”.
Het hangt in de serre bij de achterdeur.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:42

Ik heb gewoon een hele kast met spullen van de honden en hang wat ik op dat moment het meest gebruik aan de honden haken onder de kapstok.... Ik heb ook gewoon echt teveel meuk voor ze verzameld door de jaren heen. Een vriendin heeft momenteel mijn "puppy box" in gebruik waar verschillende maten tuigjes in zitten voor als ze opgroeien. Ik kan niet zo goed weg gooien.

Wie wacht er nog meer op dierendag? *\o/* Als iemand nog goeie aanbiedingen ziet, zullen we die hier delen? Ik zag net dat Medpets en Welkoop de eerste aanbiedingen al online hebben gegooid

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:57

Ik heb heel veel haken in de honden kamer. Per haak heb ik een type riem voor alle honden. Dus een haak met alle tuigen, een met alle akita lijnen, een haak met de nette halsbanden etc etc. Alle snelle uitlaat lijnen ( jachtlijntjes ) hangen bij de deur voor de avond rondjes.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 23:48

Hier heb ik zoon bord van de ikea, Skadis als ik mij niet vergis.

Daar heb je verschillende haken, bakjes, planken voor en kun je dan zelf indelen hoeveel/waar/afstand. Zal als ik helemaal verhuisd ben foto maken van hoe hij dan hangt :))

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:29

Bij ons ligt z'n riem op de sidetable in de gang en z'n jassen aan hangertjes op de kapstok

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:09

Pffff wat een weer hier vanmorgen. En 3 kwartier gezwommen buiten ipv gelopen... Zelfs Lena keek me af en toe aan of dit wel écht nodig was haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:11

Ik heb een IKEA Kullen met haken aan de zijkant geplakt, voor elke hond 1 plus een extra voor de oppashond:
Afbeelding
Hier hangen de dagelijkse riemen, halsbanden en tuigen plus lichtbanden, de rest (reservespullen, lange lijnen in diverse lengtes, truitjes/jasjes, hondenhanddoeken, nachtwandelspul etc) ligt in de lades.

Deze haken heb ik ervoor gebruikt:
https://share.temu.com/jhbLnTzQjrA
Hier kun je zowel een flexlijn als een tuig, halsband, gewone hondenriem en een lichtband aan kwijt per haak. :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:36

Wij zijn lekker eventjes uitwaaien op Texel. <3
Afbeelding

Bailey was voor het eerst op een veerboot mee, vond ze best spannend in het begin. Later toch even nieuwsgierig kijken.
Afbeelding

En de camera mee uiteraard. :D
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:15

Lekker hoor!!

Ik ben nu al weer klaar met de regen.
Heb wel de nieuwe regenjas en badjas met pootjes kunnen testen. Maar die aus is z’n varken, die mega blij met water en modder.. en dan springt ze net ook nog op mijn net verschoonde bed -O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:49

Stoere Bailey, op de boot <3 Ze is dapperder dan ik :))

Hier een voorzichtig positieve update over Cinna... ze zit aan de medicijnen tegen de incontinentie (enurace... zit efedrine in)... nu een weekje ongeveer... en ze heeft niet meer gedruppeld... *\o/*

Ik kijk het nog een week of 2 aan, en dan ga ik de DA laten weten dat de medicijnen goed aanslaan :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 21:41

Wij hebben een echte honden kapstok, haha! Ik zal zo even een foto maken.

Al probeer ik altijd zo min mogelijk spullen te hebben, alleen dat wat echt in gebruik is. Behalve eventuele event dingen zoals in mijn lootje ook aangegeven is, dus iets speciaal voor kerst of voor onze bruiloft volgend jaar haha.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:57

VillaNeusjes schreef:
Ik heb gewoon een hele kast met spullen van de honden en hang wat ik op dat moment het meest gebruik aan de honden haken onder de kapstok.... Ik heb ook gewoon echt teveel meuk voor ze verzameld door de jaren heen. Een vriendin heeft momenteel mijn "puppy box" in gebruik waar verschillende maten tuigjes in zitten voor als ze opgroeien. Ik kan niet zo goed weg gooien.

Wie wacht er nog meer op dierendag? *\o/* Als iemand nog goeie aanbiedingen ziet, zullen we die hier delen? Ik zag net dat Medpets en Welkoop de eerste aanbiedingen al online hebben gegooid

Bij Avonturia de Vogeltjeskelder hebben ze zeer leuke aanbiedingen. Veel zijn er nu al geldig! Ook online!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 23:51

Banjer schreef:
Stoere Bailey, op de boot <3 Ze is dapperder dan ik :))

Hier een voorzichtig positieve update over Cinna... ze zit aan de medicijnen tegen de incontinentie (enurace... zit efedrine in)... nu een weekje ongeveer... en ze heeft niet meer gedruppeld... *\o/*

Ik kijk het nog een week of 2 aan, en dan ga ik de DA laten weten dat de medicijnen goed aanslaan :D

Wat fijn! Hopelijk blijft het goed gaan!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 00:25

Crista schreef:
Bij Avonturia de Vogeltjeskelder hebben ze zeer leuke aanbiedingen. Veel zijn er nu al geldig! Ook online!

Goeie, daar heb ik vorig jaar veel kunnen scoren :j

Wat leuk dat veel mensen setjes hebben voor hun hond net als sommigen voor hun paard. Ik houd roze aan voor Fiet maar paars komt ook voorbij, Hoax heeft overwegend blauw en soms neon geel omdat z'n werktuig en dek neon geel zijn.

Enurace had mijn chihuahua voor ook voor oa incontinentie maar vooral omdat propolin niet klein genoeg was te doseren voor 2,5 kilo hond

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:05

Heerlijk, Texel! <3

Toen Fitz als pup kwam heb ik zelf een kapstok gemaakt voor zijn spullen:
Afbeelding
Inmiddels een stuk voller, dit waren zijn puppy spulletjes _O-

Zijn hardloop tuig, riem en gordel hangen aan een aparte deurkapstok aan onze wc deur, met onze regenkleding.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:11

Afbeelding

En dit zijn alleen maar de dingen die ik gebruik. De rest zit in dozen _O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:22

Leo schreef:
Heerlijk, Texel! <3

Toen Fitz als pup kwam heb ik zelf een kapstok gemaakt voor zijn spullen:
[ Afbeelding ]
Inmiddels een stuk voller, dit waren zijn puppy spulletjes _O-

Zijn hardloop tuig, riem en gordel hangen aan een aparte deurkapstok aan onze wc deur, met onze regenkleding.

Dit is leukkkk! Love it!