Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:21

Jaa, mijn adventskalender samengesteld door ryukapple is binnen!. Handen begin al te jeuken om het eerste pakketje open te maken. Ontzettend leuk verpakt met de belletjes aan de kadotjes en in de mandjes ❤️.
Afbeelding
Afbeelding

Buffelduke

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 07:59

Ook ik heb mijn adventsdoos ontvangen! Superblij mee, en wat prachtig ingepakt. Alleen de doos al! En jeetje wat een cadeaus zitten erin. Alles mooi uitgestald en nu wachten tot 1 december. Nu al 1000 maal dank Fem! Afbeelding
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:18

Wat leuk om het zo te zien staan, uitgestald.
Er zit een cadeautje in een tasje, wat er niet in hoort, maar bij het inpakken was dit de enige optie om het passend te krijgen.
In cadeautas 20 zit een cadeautje wat bij een andere dag hoort.

En de kleine advent doosjes, zijn een soort begeleidend schrijven bij elk cadeau. Dit heb ik overgenomen van vorig jaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:10

Mag ik als stille meelezer toch een vraag stellen? Ik volg jullie al een lange tijd want dit is echt een leuk initiatief. :+:

Maar hoe krijgen jullie 12 boeken met accessoires voor €200? En dan bedoel ik meer, stel dat ik een verlanglijstje zou maken dan moet je maar net goedkopere boeken weten? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Want stiekem wil ik best eens mee doen maar ik weet niet goed hoe je bovenstaande aan pakt namelijk (ik lees denk ik te veel in duurdere categorie vrees ik). :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:17

Ik denk dat er heel veel mensen over het budget heen zijn gegaan omdat we dit veel te leuk vinden om samen te stellen. :') ik was in ieder geval al heel gauw gestopt met het bijhouden van het budget.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:18

Doordat je relatief lang hebt om het pakket samen te stellen heb je ook tijd om de webshops en winkels in de gaten te houden voor eventueel leuke aanbiedingen. Ik kan nog niet te veel vertellen hoe ik het gedaan heb omdat mijn pakket nog niet aangekomen is maar ik geef ook wel toe dat het puzzelen is met wat koop je voor welk bedrag.

Naast Bol.com en Amazon kun je ook gebruik maken van sites als Boekenkraam of books2door. Verder is het voor mij een afwisseling geworden van duurdere en minder prijzige boeken en cadeaus.

Qua boeken die ik gekocht heb heb ik gekeken naar de wishlist die op Goodreads stond, de eerder gelezen boeken en de opgegeven informatie wat betreft genres.

Budget is in deze zoals Cynn zegt een richtlijn geweest maar geen harde grens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:19

Dat lucht op. :))
Dankjewel voor jullie antwoorden, dan kan ik verder na denken of ik mee zou willen doen - indien het natuurlijk zou mogen van jullie. :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:20

magda_90 schreef:
Dat lucht op. :))
Dankjewel voor jullie antwoorden, dan kan ik verder na denken of ik mee zou willen doen - indien het natuurlijk zou mogen van jullie. :o

Voor volgende editie ben je van harte welkom :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:22

Ik hik er alleen nog tegen aan of ik wel zo creatief kan zijn. Inpakken van cadeautjes vind ik helemaal geweldig maar of ik dan goed kan mikken met alle hints vind ik spannend. :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:36

Hier doen we niet aan Hints ;) het is bij verdeling gelijk bekend wie voor wie een pakket aan het maken is

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:40

Zo bedoel ik het niet, excuses. Ik bedoel meer dat er naast een daadwerkelijk verlanglijst ook vragen gesteld worden wat diegene leuk of niet leuk vind. Dat je dan wel de juiste dingen kiest. :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:50

Je mag alle vragen die je hebt aan je lootje ook gewoon stellen :j We hebben naast dit topic ook een heel actieve app groep waarin we elkaar alles kunnen vragen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:58

Dat is weer een opluchting, dankjewel voor alle antwoorden. :)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:04

Zo leuk om de foto's van de pakketten te zien! :D

Lielle en ik hebben komende woensdag afgesproken om onze pakketten uit te wisselen, dus dat komt ook goed. Ik heb de kerstboom vorige week al opgezet dus het is al weer lekker kerstig in huis <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 12:34

magda_90 schreef:
Mag ik als stille meelezer toch een vraag stellen? Ik volg jullie al een lange tijd want dit is echt een leuk initiatief. :+:

Maar hoe krijgen jullie 12 boeken met accessoires voor €200? En dan bedoel ik meer, stel dat ik een verlanglijstje zou maken dan moet je maar net goedkopere boeken weten? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Want stiekem wil ik best eens mee doen maar ik weet niet goed hoe je bovenstaande aan pakt namelijk (ik lees denk ik te veel in duurdere categorie vrees ik). :o

Niet :')

Maar om het wel wat behapbaarder te houden, heb ik ook op Vinted geshopt, en bij goedkopere webshops zoals Books2Door.

Dat zijn wel manieren om het wat goedkoper te houden. Wel heb ik de indruk dat Engelstalige boeken goedkoper zijn dan Nederlandse.

Ik denk zelf dat ik qua budget tegen de 250 aan zit in totaal? Ik heb het niet meer bijgehouden uiteindelijk.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:02

Inderdaad het helpt als je ontvanger geen problemen heeft met (in goede staat) tweedehands boeken. Hier ook een combinatie pakket gemaakt van zowel duurdere boeken/cadeaus als wat goedkopere. Hier en daar ook wat handgemaakte spulletjes die van verder weg komen (dus, wat prijziger). Daardoor (vind ik zelf :') ) een heel leuk gevarieerd pakket kunnen maken. Ik hoop t volgende week persoonlijk te kunnen brengen, maar ik zit echt nog op 1 cadeau te wachten. -O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:26

Als iemand die nog nooit eerder zoveel boeken in een jaar heeft gekocht (ik plunder meestal de (digitale) boekenkast van mijn moeder :o), heb ik het afgelopen jaar veel geleerd. En ik kan beamen dat Engelstalige boeken echt goedkoper zijn dan Nederlandstalige boeken.

En het is echt fijn er zo lang mee bezig te zijn. Dat geeft je tijd op onderzoek uit te gaan en de kosten wat te spreiden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:21

Aan het eind van de ochtend stond dan ook hier de pakketbezorger aan de deur met mijn advent kalender.
Na een grondige inspectie van de douane, waarbij de een verwoede pogingen deed de inhoud te inspecteren en de ander driftig aanwijzingen blafte, en een kleine herinrichting, staat hij nu mooi uitgestald op de kast wachtende op 1 december :):)

De douane beambten Lara en Astor
Afbeelding

Een mooi geheel <3
Afbeelding

Home made stickertjes <3
Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:29

Jaaa weer zo'n mooi uitgestald pakket [&] *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:32

Hier is het pakket ook aangekomen en wauw wat is het allemaal prachtig ingepakt *\o/* Onwijs bedankt Marjo! Ik vind het nu al een feestje!

De doos kreeg hier ook direct een inspectie :j

Afbeelding

Tja.. :=
Afbeelding

Ik mocht gelijk wat openmaken, maar gezien mijn partner heel erg nieuwsgierig is en het stiekem allemaal best wel leuk vindt, ga ik braaf even wachten tot hij thuis is voordat ik het open maak! :D
Afbeelding

Heb er even een kast voor uitgeruimd, maar zo staan de cadeautjes uitgestald. Vooral vanwege de sloper poes Ciri, veilig opgeborgen. Wordt er helemaal blij van iedere keer nu als ik de kastdeur open doe <3
Afbeelding

Nog van dichterbij
Afbeelding
Afbeelding

Kan echt niet wachten!

Woensdag einde middag ga ik zelf mijn pakket overhandigen, ook veel zin in!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 16:38

Jaa :D
Zo fijn dat ie goed is aangekomen! Altijd even spannend, om je pakket uit handen te geven :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:13

Oh wat ontzettend vet allemaal!!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:54

Hier is mijn kalender vandaag ook binnen gekomen. De doos moest natuurlijk eerst grondig geïnspecteerd worden.
Afbeelding
Afbeelding

Tja en dan moeten we natuurlijk ook even de kerstboom opzetten om alles uit te kunnen stallen {:)
Afbeelding
Afbeelding

En er zaten ook instructies bij dus daar ook alles voor klaar gezet :D

Afbeelding
Afbeelding

Kan niet wachten om het pakket open te maken *\%/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:41

Is 't al 1 december? :') _O- wat ging de tijd dit jaar snel maar wat gaat het nu ineens langzaam!

Dit zat er nog in 't cadeau die ik gelijk bij ontvangst mocht uitpakken. Vanaf 1 december dus iedere dag nog wat extra's om open te mogen maken, superleuk *\o/*
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:13

Helemaal vergeten om hier in het topic te delen dat ik vorige week mijn kalender al in ontvangst mocht nemen. Samengesteld door sanne1992, en werkelijk waar echt prachtig door haar ingepakt. Allemaal met van die mooie vouwen waar ik zelf eeuwig mee loop te prutsen. Ik ben zo benieuwd naar wat er allemaal in zit. Laat december maar komen :):)

Afbeelding