Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:48

Banjer schreef:
Urine was goed, Cinna krijgt meds tegen incontinentie :)

Fijn, ik hoop dat de medicijnen snel helpen! :D

Prachtige foto Kim! Zo in die mist 8-)

Wij waren zaterdag bij een labrador meeting, dat was erg leuk! De eerste 5 minuten vond ze heel spannend. En onze hond is door de kruising vrij klein en slank voor een labrador, icm haar puppy ogen dacht iedereen dat ze nog steeds een pup is haha. Maar we horen dat heel vaak :')

Bo_Y

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:50

Zo ben weer fit!! Heb ook de show zaterdag in Zwolle geskipt. Had toch weinig zin, want de keurmeester houdt niet van aussies met staart en veel haar. En ohja, Sen heeft een lange staart en veel haar. Alle aussies met staart hebben ook een goed gekregen. Dus bijna blij dat ik niet gegaan ben. De komende weken even de showplanning maken.
Vanmorgen weer getraind en zaterdag een onderlinge wedstrijd met een babygroep. Heel veel zin in. Sen is altijd zo blij met behendigheid.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:55

Ah fijn dat het gelukt is met de urine, hopelijk werken de medicijnen snel voor Cinna.

Ah leuk zo’n meeting!!

Ik was gisteren wel in Zwolle. Was heel gezellig, alleen deze keer een zeer goed in plaats van uitmuntend. (Had haar ook niet super mooi staan zag ik op de foto’s) (ben het nog aan het leren)
Verder deed ze het wel echt super goed en vind ze het leuk <3
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:00

He wat leuk dat er meerdere 'showers' zijn in deze editie.
Ik was niet in Zwolle, wel gisteren bij de Gundogshow.
Baby kreeg een veelbelovend 3de plaats (van de 3 :') ).
Super trots op haar en mezelf. :))

Zo jammer dat sommige keurmeesters zo beoordelen Bo. Maar goed dat je er niet was.
En Draaakje, een ZG is ook hartstikke goed +:)+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:25

Agh Ik ga soms van laatste plaats zeer goed naar best of breed tegen precies dezelfde honden. Maar de kleur van mijn hond vinden sommige keurmeesters niet akita {:)-:(

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:38

Fem schreef:
He wat leuk dat er meerdere 'showers' zijn in deze editie.
Ik was niet in Zwolle, wel gisteren bij de Gundogshow.
Baby kreeg een veelbelovend 3de plaats (van de 3 :') ).
Super trots op haar en mezelf. :))

Zo jammer dat sommige keurmeesters zo beoordelen Bo. Maar goed dat je er niet was.
En Draaakje, een ZG is ook hartstikke goed +:)+

Gefeliciteerd!!

Ja heel jammer. Aussies worden ook nog gecoupeerd in delen van de europa en ze worden ook zonder staart geboren. Dus helaas telt een mening ook mee soms. In groningen ben ik 2e geworden achter een gecoupeerde hond, zou ook niet moeten kunnen. Maar als het keurrapport verder juist is en goed ben ik tevreden.

Draakje ook gefeliciteerd! Een Zg is ooo heel goed.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:20

Hoe werkt dat met keuren? Zelfde als met paarden?
Dat je predikaten kan halen ofzo?

Of telt elke show los? En zit er nog een geldprijs oid aan om het nog een beetje interessant te houden?

Misschien kan ik het hier wel vragen...

Lena deed vanmorgen beetje raar, had echt medelijden met haar...

Lena komt oorspronkelijk uit Roemenië. Ze is daar van de straat geplukt en heeft daar kort in een asiel gezeten tot ze met 9 a 10 maanden naar Nederland is gekomen. Toen is ze rond 1 a 1,5 jaar geplaatst (tot die tijd in gastgezin gezeten) en sinds anderhalf jaar hebben wij haar nu.

Ze is inmiddels 4,5 jaar oud.

Ze heeft wat vreemde angsten, maar dat gaat allemaal steeds beter en kunnen we steeds beter handelen.

(Ze is heeeel bang voor honden die lelijk hebben gedaan naar andere honden waar ze naast heeft gestaan, ze is bang voor het motorgeluid van de hyundai i10, ze is bang voor vreemden en heeft sterke voorkeur voor vrouwen, bang voor bezems en scheppen e.d., en doods bang voor knallen)

Maar vanmorgen....
Ik gaf haar een stukje kophuid (voor het eerst). Nu is Lena errug kieskeurig maar laatste tijd lijkt ze steeds meer aan te pakken... maar ze liep vanmorgen naar me toe. Ik wilde haar het stukje kophuid geven, ze snuffelde eraan. Deinsde meteen achteruit, begon een beetje trillen, en ging met d'r staart tussen d'r poten zo ver mogelijk bij me vandaan staan.

Heb de kluif even neergelegd en naar d'r toegelopen. Ze begon heel onderdanig te kwispelen en vertoonde duidelijk onderdanig en angstig gedrag.

Ben naar de kluif gelopen en heb haar bij me geroepen maar ze bleef op 2 meter afstand van me staan, blik ontwijken, staart tussen de poten, smakken, trillen. Echt bang...

Heb de kluif op de grond gelegd en d'r naar me toe geroepen, maar ze durfde er echt niet langs...

Heb de kluif uiteindelijk maar weer weggestopt en iets anders gegeven, maar vond dit zo sneu voor d'r!

Kan een hond een trauma hebben aan een geur?

Arm dier... wil niet weten wat ze allemaal heeft mee moeten maken voor ze bij ons is gekomen....

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:32

@Banjer fijn dat het toch geen blaasontsteking of iets is.

Heb mijn adres ingevuld SS.

Ringel & Molly hebben een heerlijke vakantie gehad. Ringel rolt normaal nergens doorheen... behalve afgelopen vrijdag had ze door de strond heen gerold bij het blauwe meer in drenthe... Mijn vader kokhalzend van de lucht. Alleen ik was verkouden en rook en proefte niks, dus hup! in Zuidwolde naar de doggywash bij de discus. Was Ringel niet zo blij mee. Molly bleef samen met mijn moeder en broertje toen even bij het huisje. Ze is al 8 en ze heeft ook artrose in haar knieën, vooral in links. Lange afstanden lopen kan ze helaas niet meer, dus rijden we met haar zoveel mogelijk naar leuke plekjes zodat ze minder ver hoeft te lopen. Kan ze daar nog haar gekke zelf zijn, zonder te veel te belasten. Arm ding! Lichaam kan het allemaal niet meer zo en gelukkig geeft ze dat goed aan, maar het koppie wil nog zo graag.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:58

@Crista. Ze zal de geur waarschijnlijk gekoppeld hebben aan een negatieve ervaring of de vorm kan ook ipv geur.
Nu heb je kophuid in platen, rollen en repen, en de 1 ruikt anders dan het andere merk. Wellicht eens ander merk of vorm proberen. Of een ander diersoort ivm andere geur. Ik heb ooit kameel kop huid gehad maar die was zo hard gedroogd dat het kapot sprong in redelijk scherpe stukjes, met als gevolg dat ik kameel van dat merk niet meer hoef te proberen.. Kwestie van uitproberen dus.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:11

M’n ouders zijn nu bij ons in huis en ik kreeg een appje dat er post voor mij is. Ik denk post van m’n santa!
Wij zijn nog een paar dagen op vakantie maar het weekend ga ik de post open maken!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:00

Ik heb een week geleden meegedaan aan een Japanse honden race dag met mijn jongste akita. Vandaag zo’n leuke foto’s gekregen.

Was de eerste keer voor ons beide en mijn ukkepuk heeft er de snelste tijd van de dag neergezet. Ze was zo gemotiveerd.

Afbeelding

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:16

Wat een gave foto!

Hier wat minder actief helaas, had alles eindelijk lekker aan het lopen..
Zit ik helaas zelf weer in de lappenmand.. baal er echt van -O-

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:30

StonedRomy schreef:
Ik heb een week geleden meegedaan aan een Japanse honden race dag met mijn jongste akita. Vandaag zo’n leuke foto’s gekregen.

Was de eerste keer voor ons beide en mijn ukkepuk heeft er de snelste tijd van de dag neergezet. Ze was zo gemotiveerd.

[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto!

Fietje had vannacht ineens dikke jeuk aan dr huid tussen de kussentjes van haar achterpoten, nu moest ze binnenkort toch onder narcose om nagels te knippen en toen ik vanochtend belde heeft mn praktijk haar er gewoon tussen gepropt. Fiet word namelijk compleet panisch als je haar nagels wilt knippen. Ze veranderd in een glibberige spartelende gespierde aal en je krijgt geen houdvast en zeikt je onder vanuit angst. Ik heb nog nooit een hond gehad bij wie nagels knippen niet lukt en zelfs vriendinnen die zeide ja joh doe je zo kregen t niet voor elkaar. Ook 2 dierenartsen en een assistente niet. ‘T is echt sneu om te zien, ze vind t doodeng. Helaas heeft ze de afgelopen tijd niet genoeg afgesleten dus soms ontkom ik er niet aan, dan krijgt ze narcose en wordt ze gekortwiekt en weer wakker gemaakt. De jeuk was geen aanleiding voor te vinden , ik denk dat t een aangeleerde tic is maar voorlopig zien we t even aan. Nagels knippen: 115 euro #gelukkigverzekerd
Hoax daarintegen heeft eergisteren mn dure wollen cozyshoe sokken te pakken gehad. Gevallen tijdens t bed verschonen door de huishoudster denk ik. Kon wel janken want die dingen zijn heilig. Soms wil ik Hoax achter t behang plakken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:46

VillaNeusjes schreef:
StonedRomy schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een leuke foto!

Fietje had vannacht ineens dikke jeuk aan dr huid tussen de kussentjes van haar achterpoten, nu moest ze binnenkort toch onder narcose om nagels te knippen en toen ik vanochtend belde heeft mn praktijk haar er gewoon tussen gepropt. Fiet word namelijk compleet panisch als je haar nagels wilt knippen. Ze veranderd in een glibberige spartelende gespierde aal en je krijgt geen houdvast en zeikt je onder vanuit angst. Ik heb nog nooit een hond gehad bij wie nagels knippen niet lukt en zelfs vriendinnen die zeide ja joh doe je zo kregen t niet voor elkaar. Ook 2 dierenartsen en een assistente niet. ‘T is echt sneu om te zien, ze vind t doodeng. Helaas heeft ze de afgelopen tijd niet genoeg afgesleten dus soms ontkom ik er niet aan, dan krijgt ze narcose en wordt ze gekortwiekt en weer wakker gemaakt. De jeuk was geen aanleiding voor te vinden , ik denk dat t een aangeleerde tic is maar voorlopig zien we t even aan. Nagels knippen: 115 euro #gelukkigverzekerd
Hoax daarintegen heeft eergisteren mn dure wollen cozyshoe sokken te pakken gehad. Gevallen tijdens t bed verschonen door de huishoudster denk ik. Kon wel janken want die dingen zijn heilig. Soms wil ik Hoax achter t behang plakken.

En als je haar aanleert om een plank bedekt met grof schuurpapier op de juiste manier te krabben? Dat is voor een van mijn panische honden een hele fijne tussenweg. Wel aanleren echt de nagels te krabben Ipv hun voetbed.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:11

StonedRomy schreef:
En als je haar aanleert om een plank bedekt met grof schuurpapier op de juiste manier te krabben? Dat is voor een van mijn panische honden een hele fijne tussenweg. Wel aanleren echt de nagels te krabben Ipv hun voetbed.

die hebben we geprobeerd, of mee bezig nog zelfs Maar de plank is “eng”
Net zoals alle harde voerbakken omdat hoax een keer een voerbak naar haar hoofd heeft geslingerd (letterlijk, en nu zijn oa metalen voerbakken gevaarlijk)
Dat vergt heel veel tijd om haar te overtuigen dat het niet zo is, in de tussentijd groeien de nagels wel door dus ontkomen we er nog niet aan om het via de dierenarts te laten doen met narcose. Als iets eng is bij Fiet dan kost het echt enorm veel tijd en geduld om haar te overtuigen dat iets niet eng is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 10:52

Voor mijn eigen SS:

Citaat:
Mijn eigen adres blijft ook niet plakken in lootjestrekken.nl, ik probeer het vrijwel dagelijks. Mocht mijn eigen SS mijn adres nodig hebben. Meld je dan even bij love_mandy, cursebreaker of CupCakes. Die kunnen verder helpen. *\o/*

Wat betreft de vragen op lootjestrekken.nl:
Citaat:
Zou je je adres door willen geven? En welke speeltjes van Zippy paws heb je nog niet? En heb je nog andere wensen?

Van ZP heb ik al een ruime tijd zelf niks aangeschaft, dus de nieuwe Zippy's heb ik sowieso nog niet. Alles tot aan de 'boba milk' heb ik sowieso nog niet KLIK!.

Verder zijn JW Hol-e-rollers altijd welkom, dat vinden onze honden erg leuk, ze zijn ook altijd bij met pluche knuffels, met en zonder pluche. Uiteindelijk worden die met vanzelf zonder pluche, dat halen ze eruit. :+ Ze hebben afgelopen week een grote octupus gekregen, hij is nog heel. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:33

Die octopus heb ik ook al zoveel shows bij staan kijken. Die is echt geniaal.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:15

Wat gaan jullie hard! Ik lees alles wel mee, maar heb meestal geen tijd om te reageren haha.

Hier gaat alles zo z'n gangetje. Ollie liet me maandag behoorlijk schrikken want ze wilde ineens niet eten, en een labrador die niet wil eten moet wel echt bijna dood gaan haha. Gelukkig wilde ze na een paar uur toch heel graag weer wat lekkers en leek ze nergens last meer van te hebben.

Winnie is vandaag 16 weken oud en we zijn langzaamaan weer een beetje aan het opbouwen met alleen zijn. Mijn ouders komen nu 10 minuutjes nadat ik weg ben, en gaan een kwartiertje eerder weg, en dat gaat eigenlijk heel goed! *\o/*

Ik heb heel dichtbij huis een fijn stukje natuur gevonden waar ze lekker los kunnen lopen, daar spreek ik regelmatig af met bekenden om met hun honden te wandelen, en ook dat gaat steeds beter. Maandag hebben we een privéles om te kijken of we door kunnen stromen naar een groepsles.

Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:04

Wat gaan jullie snel :o
Hier 1,5 week terug m'n motorrijbewijs gehaald dus voornamelijk kilometers aan het maken voor de regen en kou echt door gaan zetten.

zag wel hele leuke foto's voorbij komen. *-:)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:32

Gefeliciteerd Roos!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:38

Wat fijn Banjer dat er geen bijzonderheden uit de urine kwamen en jullie nu met de medicatie kunnen starten. Ik hoop dat het snel aanslaat voor jullie beide!

Roos gefeliciteerd met je motorrijbewijs! Op naar een goede nazomer dan ;)

Prachtig stukje natuur bij Denise. Dat gedoe met het adres bij lootjestrekken had ik ook, maar heb zodra ik 1x het adres zag een printscreen gemaakt dan heb ik het iig ergens opgeslagen.

Zippy Paws zijn inderdaad erg leuk! Wij hebben er ooit 1 gehad maar die is gesneuveld door een van de katten. Ze daarna eigenlijk nooit weer tegengekomen in de winkels.

Heerlijk die grote Octopus! Wij hadden een iets kleiner formaat maar die werd snel hersenloos := en toen was ie nog leuker om mee te spelen. *\o/*

Wat lastig als je de hond niet de nagels kan knippen zonder narcose Villaneusjes, is het echt het knippen of accepteert ze het ook niet dat je aan haar voet zit? Dex zijn nagels kan ik overigens ook niet knippen dan moet ik echt geluk hebben of fiks in de houtgreep thuis. Bij de dierenarts laat ie het prima toe dus dan maar af en toe daar heen. We hebben zelfs zo'n vijlroller geprobeerd maar dat vond ie ook niets, misschien Fietje wel?

Heel tof zo'n actieve Akita in de hondenrace! Nooit geweten dat ze dat ook deden met de japanse rassen.

Goede keuringsresultaten zag ik nog voorbij komen, al is het altijd lastig met de jury sport wat het toch wel is eigenlijk.

Hier thuis de uitdaging met de hond schoon houden nu onze nieuwe haan de kippen ons hondenveld/voetbalveldje heeft laten zien en daar nu iedere middag een poosje aan het scharrelen zijn..Wolf heeft dus ontdekt dat rollen in kippenpoep echt zo lekker is dat ie direct een flats opzoekt om in te rollen. Dex doet pogingen ze op te eten maar die stopt zodra ik het zeg en ze kan opruimen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:29

Dwyne schreef:
Wat lastig als je de hond niet de nagels kan knippen zonder narcose Villaneusjes, is het echt het knippen of accepteert ze het ook niet dat je aan haar voet zit? Dex zijn nagels kan ik overigens ook niet knippen dan moet ik echt geluk hebben of fiks in de houtgreep thuis. Bij de dierenarts laat ie het prima toe dus dan maar af en toe daar heen. We hebben zelfs zo'n vijlroller geprobeerd maar dat vond ie ook niets, misschien Fietje wel?

Hier thuis de uitdaging met de hond schoon houden nu onze nieuwe haan de kippen ons hondenveld/voetbalveldje heeft laten zien en daar nu iedere middag een poosje aan het scharrelen zijn..Wolf heeft dus ontdekt dat rollen in kippenpoep echt zo lekker is dat ie direct een flats opzoekt om in te rollen. Dex doet pogingen ze op te eten maar die stopt zodra ik het zeg en ze kan opruimen.

Het is echt het knippen zelf. Ik kan namelijk prima met een nagelschaartje of tang voor dr neus zwaaien, en dr pootjes ermee aaien. Allemaal prima. Maar als ik wil gaan knippen dan is t *poef* dikke paniek -O-
Dremel/vijlroller hoef ik niet mee aan te komen, alles electrisch is standaard eng. Ik ben best handig met honden en tot nu toe krijg ik juist bij alle honden dit soort dingen gedaan maar ze is niet in een houdgreep te krijgen. Ze is lang , deels teckel waarschijnlijk en veranderd in 1 glibberige spierbundel die alle kanten op draait. Ik heb een hangmat in de deuropening geprobeerd, zelfs daarin weet ze eruit te komen. Enals t puur “ik wil niet” was dan prima , gaan we gewoon oefenen en door zetten. Maar ze raakt echt gigantisch in de paniek , tot aan je onderplassen aan toe. Dat is niet waard. Dus dan maar narcose zodat ze niet compleet in de paniek schiet.

Mijn vorige chihuahua rolde het liefst in alles wat smerig was, incl rotte vis. Was wel blij dat ze makkelijk in de gootsteen past om te badderen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:21

Wat een leuk kaartje Santa!
Ik weet nu dat je hond geen rode neus heeft en geen gele regenjas .
Ik las je eerste zin als in: leuk dat ik dit keer (dus dit jaar, lijkt alsof je eerdere jaren mee deed) maar kan natuurlijk ook meer de klemtoon op ik leggen (als in ipv een ander haha)
Ik blijf nog lekker in het ongewisse

Sorry Santa maar ik blijft problemen houden met het plaatsen van foto’s op bokt… mocht iemand ze heel toevallig voor mij willen plaatsen graag, dan ga ik er opnieuw achteraan

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:37

De rasvereniging organiseert 2 keer per jaar een race dag. Niet echt iets wat akitas normaal doen. Waren ook maar 2 Japanse akitas en een Amerikaanse. Rest waren Shikoku en shiba.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:53

Ik weet trouwens nog een top: dikke fleece dekens... omdat Cinna een beetje incontinent is, hebben we op de bank en op bed meerdere dikke fleece dekens liggen, om te voorkomen dat bank en bed direct bedruppeld worden :)