Dwyne schreef:Wat lastig als je de hond niet de nagels kan knippen zonder narcose Villaneusjes, is het echt het knippen of accepteert ze het ook niet dat je aan haar voet zit? Dex zijn nagels kan ik overigens ook niet knippen dan moet ik echt geluk hebben of fiks in de houtgreep thuis. Bij de dierenarts laat ie het prima toe dus dan maar af en toe daar heen. We hebben zelfs zo'n vijlroller geprobeerd maar dat vond ie ook niets, misschien Fietje wel?
Hier thuis de uitdaging met de hond schoon houden nu onze nieuwe haan de kippen ons hondenveld/voetbalveldje heeft laten zien en daar nu iedere middag een poosje aan het scharrelen zijn..Wolf heeft dus ontdekt dat rollen in kippenpoep echt zo lekker is dat ie direct een flats opzoekt om in te rollen. Dex doet pogingen ze op te eten maar die stopt zodra ik het zeg en ze kan opruimen.
Het is echt het knippen zelf. Ik kan namelijk prima met een nagelschaartje of tang voor dr neus zwaaien, en dr pootjes ermee aaien. Allemaal prima. Maar als ik wil gaan knippen dan is t *poef* dikke paniek
Dremel/vijlroller hoef ik niet mee aan te komen, alles electrisch is standaard eng. Ik ben best handig met honden en tot nu toe krijg ik juist bij alle honden dit soort dingen gedaan maar ze is niet in een houdgreep te krijgen. Ze is lang , deels teckel waarschijnlijk en veranderd in 1 glibberige spierbundel die alle kanten op draait. Ik heb een hangmat in de deuropening geprobeerd, zelfs daarin weet ze eruit te komen. Enals t puur “ik wil niet” was dan prima , gaan we gewoon oefenen en door zetten. Maar ze raakt echt gigantisch in de paniek , tot aan je onderplassen aan toe. Dat is niet waard. Dus dan maar narcose zodat ze niet compleet in de paniek schiet.
Mijn vorige chihuahua rolde het liefst in alles wat smerig was, incl rotte vis. Was wel blij dat ze makkelijk in de gootsteen past om te badderen.