Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:13

Vraag van vandaag

Lees je liever een stand alone of heb je liever series?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:42

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Oh jee, die vind ik lastig te beantwoorden. Ik vind het altijd jammer als een verhaal waar ik helemaal in zit uit is, wat dat betreft hebben series een pre, maar soms worden series zo uitgemolken dat het niet meer interessant is, maar wegleggen kan ik dan ook niet :+

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:45

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Vind ik ook lastig. Vind beide leuk. Bij stand alone is het soms erg jammer als het over is. Maar bij een serie wachten tot het volgende deel uit is kan echt hel zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 19:36

Momenteel zou ik standalone zeggen omdat ik nog met meerdere series bezig ben, maar ik wil ook echt wel nieuwe series oppakken als ik de andere uit heb :')

Dus eigenlijk is beide prima

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:54

Series zijn prima maar jaren wachten op een volgend deel vind ik vaak toch minder. Standalone vind ik ook fijn om te lezen dus ik heb niet echt voorkeur.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:48

Dorus schreef:
ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Oh jee, die vind ik lastig te beantwoorden. Ik vind het altijd jammer als een verhaal waar ik helemaal in zit uit is, wat dat betreft hebben series een pre, maar soms worden series zo uitgemolken dat het niet meer interessant is, maar wegleggen kan ik dan ook niet :+

Precies dit :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:42

MarloesHJ schreef:
Series zijn prima maar jaren wachten op een volgend deel vind ik vaak toch minder. Standalone vind ik ook fijn om te lezen dus ik heb niet echt voorkeur.

Dit! :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:12

Vraag van vandaag

Lees je liever een boek van een gevestigde auteur of een boek van een debutant?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 08:13

Maakt voor mij niets uit. Ik ga wel vaak af op de reviews van Goodreads voordat ik een boek koop.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:16

Zal ze ook zelf nog even beantwoorden.

Ik houd van series maar begin dan wel graag in boek 1. Standalone vind ik ook helemaal prima. Ik ben wel zo dat als ik momenteel in kobo+ een auteur vind diee fijn weg leest of luistert ik gelijk daarna op zoek ga naar meer van dezelfde auteur :j

gevestigde auteur of debutant maakt voor mij niet zo veel uit. Ik ontdek graag nieuwe schrijvers maar lees dus ook graag het hele oevre van een auteur als de schrijfstijl me goed bevalt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:25

ynskek schreef:
Vraag van vandaag
Wat zijn jouw favoriete snacks en drinken voor tijdens het lezen?

Niet specifiek tijdens het lezen, maar gewoon 'over-all' genomen:
Snacks: Chocolade (geen noten of vruchten), noten; ik vind alleen hazelnoten en walnoten niet lekker (wel gezouten, gebrand en gekruid, dus de ongezonde variant), chipjes, snoep. Oftewel, ik lust alles wat zoet en ongezond is. Ben niet zo van de worst, kaas, olijven.
Drinken: Thee (zowel warm als koud), ijskoffie, frisdrank zonder prik met periodes. Ook hebben we altijd de poeders van Bolero in huis.

Sirius_ schreef:
Voor de deelnemers van de eerste editie, zijn jullie al door je boeken heen? Wat is het meest verrassende (onverwachte) boek dat je hebt ontvangen? Hoeft niet perse al gelezen te zijn, kan ik op basis van de samenvatting zijn :)

Ik heb er nog een aantal liggen. Sommige wilde ik meteen 'verslinden', andere wat minder.

Marjo schreef:
Een vraag vanuit mij:

In hoeverre zijn jullie bekend met hele beroemde auteurs zoals Stephen King of Jane Austen, of de meer recente hypes zoals Colleen Hoover?

Van Stephen King heb ik enkele klassiekers gelezen, maar niet zijn recentere boeken. Jane Austen heb ik niks van gelezen.
Colleen Hoover heb ik in mijn vorige adventkalender gehad (stond ook op mijn lijstje), dat beviel me wel, maar heb nog geen andere boeken gekocht of gelezen sindsdien van haar.

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Beide. Een goede serie kan ik waarderen omdat je dan lekker door kan lezen al het bevalt (maar kan natuurlijk net zo goed andersom uitpakken).

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Maakt mij niet zoveel uit.
Heb zelf bijvoorbeeld alles gelezen van Paulo Coelho en daar zou ik alles van blijven lezen als er wat nieuws uitkomt, omdat ik weet dat ik zijn boeken erg waarderen kan. Maar debuntanten of voor mij onbekende schrijvers kunnen me ook verrassen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:40

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Maakt mij ook niet uit. Als het boek mij interesant lijkt dan pak ik het op. wie de schrijver is maakt mij dan niet echt uit.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:35

Mij maakt het ook niet, ik lees vaak ook geen reviews maar ik kijk wel naar de rating. Boeken met een rating < 3.5 bevallen vaak niet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:09

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Een gevestigde auteur is ook ooit debutant geweest :+
Nee, het maakt mij niet veel uit, het voordeel van een gevestigde auteur is dat er al meerdere boeken zijn en je kan doorlezen, maar ik hecht meer waarde aan een goed boek waar ik van geniet dan aan de vraag of ik na dat boek meer boeken van die auteur kan lezen of niet.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:55

ynskek schreef:
Vraag van vandaag

Oh dat maakt mij niks uit..

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:06

Nou, het mocht even duren, maar ik zal ook even reageren weer in het topic! Er zijn een aantal vragen die ik nog niet beantwoord heb.

Voor de deelnemers van de eerste editie, zijn jullie al door je boeken heen? Wat is het meest verrassende (onverwachte) boek dat je hebt ontvangen?
Nee zeker niet! Moet wel zeggen dat ik de acotar serie eerst even aan de kant heb gelegd. Ze spraken me nog niet heel erg aan. Wellicht in de toekomst! Ben daarbij in boek 2 geëindigd. Dus daarvan heb ik a court of Thorns and Roses gelezen en de helft van a court of mist and fury. Daarnaast heb ik ook de boekenwinkel voor gebroken harten gelezen. Ik denk dat ik binnenkort begin in het pottenseizoen of the Christmas postcards. Het meest verrassende boek vond ik het kookboek van ottolenghi. Dat had ik niet verwacht en vond ik zo leuk om ook te krijgen!

In hoeverre zijn jullie bekend met hele beroemde auteurs zoals Stephen King of Jane Austen, of de meer recente hypes zoals Colleen Hoover?
Ik heb hier thuis bijna de gehele collectie van Jane Austen staan. Niet perse met de intentie om ze te lezen maar ik vind ze er zo mooi uitzien :') dat telt ook toch? 8-)
Stephen king vind ik zo verschillend! Ik vind de bill Hodges boeken fantastisch, dat blijft me boeien en nooit vervelen. The shining daarentegen vond ik verschrikkelijk. Daar had ik zoveel moeite mee om doorheen te komen. Het ligt dus erg van het type boek af dat hij schrijft.
Colleen hoover vind ik, in tegenstelling tot veel anderen, wel leuk! Ik heb niet veel nog van haar gelezen maar het leest heerlijk weg. Mijn zusje is best wel heel erg fan van haar boeken en snapt de haat ook niet dus daar steun ik haar dan maar in :-p

Pfoe moeilijke vraag zeg, ik denk dan liever series als het een of vraag is. Dan blijf ik liever wat langer in een leuke wereld in plaats van dat ik steeds weer moet inlezen in een nieuwe wereld.

Of het nu een gevestigde schrijver is of niet dat maakt mij niks uit, als het boek maar leuk is. En wat al eerder gezegd is, een gevestigde auteur is ooit ook een debutant geweest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 14:59

Ik geloof dat we in de app er al wel eens over gesproken hebben, maar ik ben de antwoorden kwijt :')

Hoe gaan/willen jullie de kalender neerzetten? Ophangen? Grabbelen? Ik heb echt nog geen idee qua vormgeving :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:12

Ik vrees dat ik t in de doos moet laten en iedere dag een cadeau eruit pak, omdat anders mijn straatpoes alles gaat slopen. :') hoe graag ik alles mooi zou willen uitstallen op bvb de tafel in de woonkamer.. dat gaat 's nachts gewoon niet goed. _O- Al ga ik natuurlijk alles voor de foto wel even neerzetten :D maar maak het je dus alsjeblieft niet te ingewikkeld qua extra aankleding. Super lief en hartstikke tof maar het is zo zonde. Een simpel ingepakt cadeau met liefde uitgezocht ben ik tenslotte al onwijs blij mee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 15:18

Cynn schreef:
Ik vrees dat ik t in de doos moet laten en iedere dag een cadeau eruit pak, omdat anders mijn straatpoes alles gaat slopen. :') hoe graag ik alles mooi zou willen uitstallen op bvb de tafel in de woonkamer.. dat gaat 's nachts gewoon niet goed. _O- Al ga ik natuurlijk alles voor de foto wel even neerzetten :D maar maak het je dus alsjeblieft niet te ingewikkeld qua extra aankleding. Super lief en hartstikke tof maar het is zo zonde. Een simpel ingepakt cadeau met liefde uitgezocht ben ik tenslotte al onwijs blij mee!

Kun je evt wel iets ophangen?

Iets als dit: https://1.bp.blogspot.com/-zMvzYBlxaNI/ ... odern2.JPG

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:30

Als het goed is krijg ik eindelijk mijn boekenkast :+ dan komen de cadeautjes daar in te liggen. Anders heeft de tweeling ze al open en vernield voor de week om is :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:32

Hmm... vind dat ook best tricky := We hebben wel een prikbord waar we dingen ophangen met prikkers, waar ze tot nu toe aardig vanaf blijft. Maar dat is oprecht één van de weinige dingen. Hoe lief en makkelijk Misty is, zo'n draak en sloper is Ciri daarintegen..
Bedenk me wel net dat ik wellicht alles wel op zolder op mijn grote (nu lege) puzzeltafel kan uitstallen. Daar komen ze alleen als wij er ook zitten, anders is de deur naar zolder dicht. Hangstoel plekje om te lezen heb ik o.a. daar, een boekenplank en wil daar ook nog een boekenkast gaan neerzetten uiteindelijk. Dus opzich ook nog wel een leuk plekje.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 16:53

Ik denk dat het bij ons op de kast in de kamer komt te staan. Die is ongeveer op borst hoogte en dan loop ik dus geen risico dat de jongste hond ineens besluit op onderzoek uit te gaan en daar iets vanaf pakt.
Nadeel is dat hij dan wel een beetje half achter de kerstboom verstopt gaat staan, maar iets anders durf ik niet. Die hond gedraagt zich 99 keer goed en blijft overal vanaf en de 100e keer kan hij ineens z’n nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaat op onderzoek uit. Meestal overleeft het object het dan niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 11:04

*Negeert rode letters*

Voor mijn Santa (Lolacabana): Ik ga van 13 tm 16 december een weekendje naar de Eifel met mijn mams. Ik kan 13 en 16 wel gewoon openen, maar 14 en 15 ben ik dus helemaal niet thuis. Mocht het zo kunnen, kan ik de cadeautjes meenemen en daar open maken, maar anders doe ik 13&14 op de vrijdag en 15&16 op de maandag :D
Ik geef het vast even aan, want dan kan er evt nog rekening mee gehouden worden :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:58

Marjo schreef:
*Negeert rode letters*

Voor mijn Santa (Lolacabana): Ik ga van 13 tm 16 december een weekendje naar de Eifel met mijn mams. Ik kan 13 en 16 wel gewoon openen, maar 14 en 15 ben ik dus helemaal niet thuis. Mocht het zo kunnen, kan ik de cadeautjes meenemen en daar open maken, maar anders doe ik 13&14 op de vrijdag en 15&16 op de maandag :D
Ik geef het vast even aan, want dan kan er evt nog rekening mee gehouden worden :D

Dat is helemaal goed, thuis open maken is prima! Doe dat maar, dan houd ik daar rekening mee :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:39

De eerste kalenders zijn aangekomen *\o/* *\o/*
Even een lijstje om bij te houden wiens kalender ontvangen is, welke kalenders onderweg zijn en wie nog even geduld moeten hebben :)

Citaat:
Aangekomen, onderweg
  • Marjo
  • ynskek
  • Cynn
  • M_D_H
  • Fem
  • Dorus
  • ryukapple
  • Lolacabana
  • Lau07
  • Lielle