December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:23

lor1_1984 schreef:
Knalvuurwerk.
Het 'oh ben je alleen met de feestdagen, wat sneu' terwijl het ze de rest vh jaar geen flikker kan schelen of je alleen bent.
Superdrukke supermarkt met lege schappen als je de 24e of de 31e nog een allerlaatste boodschapje haalt.
Buren die hun kerstverlichting op standje hysterische epilepsie-veroorzakende knipperstand hebben staan
Verplicht opzitten en pootjes geven
Stress

Jah dit komt heel bekend voor.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:27

black_kelpie schreef:
Dit jaar zit mijn vriend ook nog eens 3 weken in Australië, precies met kerst en oud & nieuw, dus ik heb ook niemand om tegenaan te zeuren. Meh -O-

Zelfs hij is je ontvlucht }> :D :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:28

Voor mij is het vooral de hysterie van het moet perfect zijn, waardoor het woord kerststress is uitgevonden. Recepten moeten vooral tot je laatste komma gevolgd worden,want o jee de 0,005 gram liflaf moet er echt ook in hoor. :)) Alles moet zo luxe en uitgebreid mogelijk ge"vierd" worden en anderen moeten dat vooral zien ook hoe goed "men" het voor elkaar heeft,En de slijmerige kerstreclames op tv met "gelukkige" grote groepente perfectie

Laat los, met fouten of niet perfect of luxe is ook ok :j

en de helaas ook weer gehoorde ziektekosten verzekeraar reclames en de eeuwige vuurwerk overlast sjit. -:(-

Black kelpie :knuffel:

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:34

karuna schreef:
Voor mij is het vooral de hysterie van het moet perfect zijn, waardoor het woord kerststress is uitgevonden. Recepten moeten vooral tot je laatste komma gevolgd worden,want o jee de 0,005 gram liflaf moet er echt ook in hoor. :)) Alles moet zo luxe en uitgebreid mogelijk ge"vierd" worden en anderen moeten dat vooral zien ook hoe goed "men" het voor elkaar heeft,En de slijmerige kerstreclames op tv met "gelukkige" grote groepente perfectie

Laat los, met fouten of niet perfect of luxe is ook ok :j

en de helaas ook weer gehoorde ziektekosten verzekeraar reclames en de eeuwige vuurwerk overlast sjit. -:(-

Black kelpie :knuffel:

Maar dat moet allemaal niet Karuna, die dwang leg je jezelf op.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:36

Top 2000 met standaard Bohemian Rhapsody bovenaan :O

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:37

ikkedus schreef:
Compleet overprikkelde en strontverwende kinderen waar ik vervolgens nog 2 weken mee door moet ploeteren in de klas.
Slechte sinterklazen in de klas en dito pieten. Vandaag helaas ook weer en dat slaat echt de sfeer dood.

Misschien komt het omdat ik me niet met kinderen bezig houden verder maar wat zijn/doen slechte Sinterklazen en pieten? :o?

Ik voel geen verplichting meer om op te komen draven met kerst/oud en nieuw, sinds ik een paar jaar geleden zelf die keuze maakte. Weliswaar vanuit depressief oogpunt :P en gezien die depressie nog steeds aanwezig is, is het fijn om niks van die sociale 'verplichtingen' in het vooruitzicht te hebben met Kerst, anders had ik 2e kerstdag 270 km enkele reis moeten maken, (3 uur autorijden zonder kerstdrukte), omdat 'de familie' uitgenodigd was bij een familielid dat in Zeeuws Vlaanderen ergens is gaan wonen. Ik blij omdat ik er niet heen hoef en de familie daar niet meer van op kijkt, zij blij om ruim 6 uur in de auto te zitten om elkaar te zien en samen te eten :j

Hutcherson

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:41

Dat mijn geliefde zijn dip altijd voor kerstmis krijgt. Normaal hebben mensen dat na de feestdagen maar hij krijgt de zenuwinzinking ervoor.
Dit kunnen we oplossen door vlak voor kerst naar europapark te gaan maar dit keer zitten er nog een paar dagen tussen thuiskomst en kerst. Hopelijk gaat het goed.
Verder heb ik niet echt verplichtingen qua werk (ben zelf de werkgever) of familie. Gourmetten vind ik heerlijk, gewoon lekker met mn man en moeder. Eerste kerstdag cadeautjes uitpakken in je foute trui. Lekker eten en genieten van even niet werken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:41

Martje80 schreef:
nine1987 schreef:
Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Ik in een slagerij..

Klinisch dood 1e kerstdag :+

Oei, ik dacht inderdaad dat ik een slechte had in december, maar dat is ook niet alles.. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:52

Benz ik heb daar juist helemaal geen last van :+ maar anderen zie ik stressen en zichzelf perfectie opleggen. En daar erger ik me aan

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:52

Druif_01 schreef:
black_kelpie schreef:
Dit jaar zit mijn vriend ook nog eens 3 weken in Australië, precies met kerst en oud & nieuw, dus ik heb ook niemand om tegenaan te zeuren. Meh -O-

Zelfs hij is je ontvlucht }> :D :(:)

:')

Ik mag best mee hoor, haha. Alleen gaat hij naar z'n broer en ik wil best naar Australië, maar niet om daar 3 weken met familie rond te hangen. Daarbij laat ik mijn hond ook geen 3 weken achter.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:55

karuna schreef:
Benz ik heb daar juist helemaal geen last van :+ maar anderen zie ik stressen en zichzelf perfectie opleggen. En daar erger ik me aan

Oh ik dacht al!

Tja ik denk altijd maarzo: Iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:58

Hutcherson schreef:
Dat mijn geliefde zijn dip altijd voor kerstmis krijgt. Normaal hebben mensen dat na de feestdagen maar hij krijgt de zenuwinzinking ervoor.
Dit kunnen we oplossen door vlak voor kerst naar europapark te gaan maar dit keer zitten er nog een paar dagen tussen thuiskomst en kerst. Hopelijk gaat het goed.
Verder heb ik niet echt verplichtingen qua werk (ben zelf de werkgever) of familie. Gourmetten vind ik heerlijk, gewoon lekker met mn man en moeder. Eerste kerstdag cadeautjes uitpakken in je foute trui. Lekker eten en genieten van even niet werken.

Jij gaat naar een treinstation voor kerst? :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:04

nine1987 schreef:
Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Sterkte... :(:)

5 December, Sint is nog aan zijn ronde bezig, maar er wordt nu al vuurwerk afgestoken... hoezo "maar 1 dagje in het jaar moet kunnen..."
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 05-12-24 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:17

Verkopen...

Net iemand uit Frankrijk die iets van me wil kopen, maar wel gegarandeerd wil dat het de 21ste bij haar binnen is, want kerstcadeau. Nee, ik ben geen postbedrijf, ik kan niets garanderen.

Sowieso mensen die alles voor kerst willen, kunnen etc, want kerst. Inclusief allerlei zielige verhaaltjes van eventuele kopers. Nee, jouw kind boeit me niets, beloof geen dingen die je niet kan geven. Nee, ik doe het niet voor een schijntje van de prijs weg omdat je net je grote teen gestoten hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:20

cissy schreef:
Ook zo jammer dat je als alleenstaande met amper familie in je uppie de feestdagen door moet. Dat je dan achteraf hoort: oh had het gezegd dan kon je gezellig hierheen komen!
En je dan het volgende jaar weer alleen zit omdat men je simpelweg weer vergeet.
Jezelf uitnodigen vind ik dan weer niet gepast.

Volgens mij zeggen ze echt tegen je dat je dit gewoon mag aangeven. :j

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:23

_Karlijn schreef:
ikkedus schreef:
Compleet overprikkelde en strontverwende kinderen waar ik vervolgens nog 2 weken mee door moet ploeteren in de klas.
Slechte sinterklazen in de klas en dito pieten. Vandaag helaas ook weer en dat slaat echt de sfeer dood.

Misschien komt het omdat ik me niet met kinderen bezig houden verder maar wat zijn/doen slechte Sinterklazen en pieten? :o?

Uhm, nou weinig dus.
Die van vandaag kwam binnen, ging zitten en deed of zei niks. De pieten idem dito.
Dus dan probeer ik er jog een mooi verhaal van te maken en wat contact tussen Sint en de kinderen tot stand te brengen, maar het bleef erg vlak.

Sint zijn is echt een vak hoor! Maak wat grapjes, laat zien dat je kinderen leuk vindt en vooral dat je iets van ze af weet. Of ze in ieder geval leuk vindt.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:28

lor1_1984 schreef:
Knalvuurwerk.
Het 'oh ben je alleen met de feestdagen, wat sneu' terwijl het ze de rest vh jaar geen flikker kan schelen of je alleen bent.
Superdrukke supermarkt met lege schappen als je de 24e of de 31e nog een allerlaatste boodschapje haalt.
Buren die hun kerstverlichting op standje hysterische epilepsie-veroorzakende knipperstand hebben staan
Verplicht opzitten en pootjes geven
Stress

Exact dit eigenlijk + in het donker naar werk toe moeten. Thuis vind ik het niet zo erg, kaarsje aan, maar dat doe je niet zo snel op werk. Werk ook in retail trouwens, dus de kerstdeuntjes ken ik ook, ter vervanging heb ik daar Sabaton -Christmas Truce voor. XD

Voor het alleen zijn, dit jaar uitgenodigd door broer en dat is niet de hele dag. Voor mij ook helemaal prima. Dat niet alles dag gevuld hoeft te zijn.
Laatst bijgewerkt door xSagan op 05-12-24 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:28

Edit

Supervixen

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:00

Oh ja ook nog die vreselijke kerstreclames op tv, van die zogenaamde tenenkrommende tranentrekkers.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:01

cissy schreef:
Ook zo jammer dat je als alleenstaande met amper familie in je uppie de feestdagen door moet. Dat je dan achteraf hoort: oh had het gezegd dan kon je gezellig hierheen komen!
En je dan het volgende jaar weer alleen zit omdat men je simpelweg weer vergeet.
Jezelf uitnodigen vind ik dan weer niet gepast.

Dit.

En buitenritjes met mijn schimmel zijn in het najaar ook gegarandeerd 'Oh kijk, het paard van Sinterklaas!' :evaw:

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:07

Het is duur. Ik heb veel verjaardagen in december en wij vieren kerst thuis met cadeautjes. En ik krijg geen 13e maand om dat leed wat te verzachten -O-

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:22

Supervixen schreef:
Oh ja ook nog die vreselijke kerstreclames op tv, van die zogenaamde tenenkrommende tranentrekkers.

Met altijd wel een zielig hondje en een dakloze, oudere of alleenstaande persoon. Toppunt is natuurlijk een dakloze single met hondje die dan toch aan kan schuiven bij vaste klanten van de AH, Jumbo, Plus of Dirk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:29

Ik vind al die terugblikken verschrikkelijk. "Dit was het jaar van..." Ja dat weet ik, ik was er zelf bij en hoef alles niet nog eens te horen of te zien. Het voelt voor mij als de weerman die zegt dat het vandaag regenachtig was. Goh je meent het. Ik hou van vooruit kijken, niet van terugblikken.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:18

ehm de stress die op scholen wordt veroorzaakt door sinterklaas.. nee wacht moet dit anders vertellen.

het begint al bij 11nov (was op maandag) vrijdag er voor hebben ze in de avond rondje wandelen met lampion (2km) of dat die kinderen al niet dood zijn van week school.

dan 11nov wat we kleins hebben gehouden dus wel gezellig was.

dan komt het ow zo fantastische sinterklaas journaal want ze op school bekijken.. kind in de paniek want er gebeuren natuurlijk weer dingen daar in :)F

nou dan sinterklaas in halen op school vandaag..

18de op een woensdag kerstdinner geen idee waarom op een woensdag als je op vrijdag studiedag heb.. doe het dan lekker op donderdag kunnen ze dag er na lekker uitslapen..

ik zeg wanneer is het januari O:)

ow even side note zoon is 5jaar. heeft afgelopen jaar al verhuizing door scheiding er opzitten dus emmertje is al 100x overgelopen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:21

1. Van iedereen, van familie tot vage kennissen of wildvreemden, de vraag krijgen: wat doe jij met kerst? Gaat je geen donder aan.
2. De tv niet aan kunnen zetten of je wordt gebombardeerd met happy families en vreetfestijnen en dat het allemaal maar vooral zo ontzettend gezellig moet zijn.
3. Ieder jaar weer een puzzel wie nou op welke kerstdag bij welke familie/schoonfamilie zich vol moet vreten. Want we moeten elkaar wel allemaal per se in die twee dagen zien. Want zo hoort dat.

En dus heb ik dit jaar besloten om niet mee te doen. De tv blijft zo veel mogelijk uit, ik ga niet naar kerstdiner's en met de kerstdagen zit ik lekker in m'n eentje in een hutje ergens op een hei. Ik heb er nu al zin in!

Ps. Ik ben best een gezellig persoon hoor. Maar als het MOET, dan hoeft het voor mij niet meer.