Kerst addicts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Kerst addicts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 00:12

Ik ben echt dol op kerst en alle gezelligheid eromheen. Wij zetten alles op 1 december op, eerder vind ik echt te vroeg dan gaat het gewoon worden en dat wil ik niet.
Wij hebben wel het hele jaar door Twinkly lichtjes buiten hangen. Die staan in een soort fiësta stand, heel kleurrijk en zomers. Ik heb die gisteren wel aangepast naar een mooie goud kleur die fonkelend, dus een heel klein beetje kerst.

Even verderop bij ons woont iemand die ieder jaar op 1 augustus de kerst decoraties neerzet. Alsof er een kerst elf is ontploft midden in de zomer :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:43

@Jodie ik heb je een PB gestuurd :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:51

Yes, hier ook helemaal Kerstfan :D.

In oktober zet ik nog niks. Maar zodra het november is, en Mariah Carey 't kerstseizoen opent, slaat t bij mij helemaal om :D.

Ik ga vandaag beginnen met de eerste dingetjes neerzetten. Onze kunstkerstboom komt vandaag, dus hopelijk is die mooi <3.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:51

Normaal zet ik half oktober of het weekend dat de klok verzet wordt de kerstbomen op.
Dit jaar had ik geen zin om mijn halve woonkamer te verbouwen dus geen bomen dit jaar.
Heb wel een klein boompje, veel fairy lights, een guirlande en een lichtgevende ster.
En diverse hertjes/rendiertjes, een mini kerstboompje van kralen, heel veel waxinehouders en een paar kerstsokken om cadeautjes in te steken.
Jaarlijks even de batterijen vervangen waar nodig en op hun plek zetten, half uurtje werk inclusief afstoffen en leuke plaatsjes zoeken.
De fairy lights laat ik jaarrond hangen en blijven aan op een vrij subtiele knipperstand, gewoon omdat ik het gezellig vind staan. <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:27

Ik zit nog te wachten op een grote bestelling met ballen, strikken, bloemen enzovoorts voor in de kerstboom. En nog wat decoratie voor in huis is ook onderweg. Toch alvast een beetje kerst in huis gebracht. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten lichtjes in dus die gaan eind van de middag aan. <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:33

Afbeelding

Hier staat de boom al weer even.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:37

Jildau schreef:
Ik zit nog te wachten op een grote bestelling met ballen, strikken, bloemen enzovoorts voor in de kerstboom. En nog wat decoratie voor in huis is ook onderweg. Toch alvast een beetje kerst in huis gebracht. :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh die bolle rendieren <3. Heel leuk, allemaal!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:57

L_iek schreef:
[ Afbeelding ]

Hier staat de boom al weer even.

Die sokken onder de boom van Mickey en Minnie <3

En de Posts ervoor zijn ook al zo gezellig met foto’s! Ik heb net nog een rondje action gedaan. Ik ga vanmiddag verder met wat dingen klaarzetten.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:30

Wat een leuk topic <3 ik ben gek op kerst! <|-. Ik heb nu nog geen boom staan meer gisteren wel alle halloween en herfst versiering eruit gedaan. We zitten al 6 jaar in een verbouwing maar toch weet ik altijd wel een plek te vinden voor die mega boom {:). Nu ben ik wel benieuwd wat is voor jullie de ultieme magische kerst?

Ik herinner me als kind toen we kerst op wintersport in Italië vierde dat het altijd zo magisch voelde. Sinds we weer kerst in Nederland vieren is het gewoon anders. Ik heb eens geprobeerd om in de kerst periode naar Disney te gaan, want daar komt de magie tot leven. En het was ook prachtig.
Toen ik in de toerisme werkte achter de receptie vond ik het altijd geweldig om te helpen bij de kerstdiners hoe families gezellig met zijn alle zitten te eten jou als bediening mee lieten genieten van de kerst vreugde. Voordat ik verhuisde vierde we altijd kerst met een hele grote groep ook dat was voor mij geweldig. Helaas sinds mijn verhuizing is dat allemaal een beetje uit elkaar gevallen. Ik heb een saaie familie dus daar hoef ik het niet van te hebben.

Ik heb een paar jaar geleden een 8 gangen diner voor mijn schoonfamilie gemaakt was enorm gezellig. Maar omdat ik nu dus gewoon moet werken en alleen 25 en 26 december vrij ben wil ik ook niet mezelf het te moeilijk maken.

Ik dacht aan schaatsen / skieën en lekker pizarette maar daarbij ben ik ook opzoek naar een soort traditie die we hier in ere kunnen nemen.

Dus ben ik benieuwd naar jullie tradities :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:01

Ik hoop ieder jaar op een witte kerst.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:33

_San87_ schreef:

Ik ook!!!!

Hier ook een echte kerstfanaat en ben de dagen aan het aftellen.

Hier komt 1 december de kerstboom. Vorig jaar alle ornamenten nieuw gekocht.
Dit jaar ga ik voor een kerstbomen woud van allemaal verschillende groene van allerlei materiaal. Afgelopen week de eerste paar gekocht en nu overal kijken/ zoeken!

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:35

Ik moet nog echt een hoop doen, meer meubels aankleden etc maar de eerste dingen staan op hun plek. Nog niet overal foto’s van, maar wat beelden uit de keuken voor het idee:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoekje bij de bank, voor nu:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De dressoir - waar de advent kalenders komen ook - moet nog, net als de open kast in de woonkamer en rond de eettafel. En dan de kerstboom zelf nog.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:38

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook!!!!

Dit jaar ga ik voor een kerstbomen woud van allemaal verschillende groene van allerlei materiaal. Afgelopen week de eerste paar gekocht en nu overal kijken/ zoeken!

[ Afbeelding ]

Ohh heel leuk ook <3 <|-

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:38

Afbeelding

En natuurlijk is ie scheef. :+

Er moeten nog wat meer ballen in.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:42

Jildau schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat woon jij mooi zeg! Ook een prachtige kleur op de muren.

Ik ga van de week ook maar beginnen met wat kerst te implementeren :D . Leuk om wat inspiratie op te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:09

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Ik ook!!!!

[ Afbeelding ]

Oh die zijn supercute <3.

Word sowieso erg blij van alle foto's hier :D.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:34

Stille meelezer, ik ben gek op kerst!
Leuk om te zien hoe iedereen al bezig is.

cursebreaker schreef:
Ik moet nog echt een hoop doen, meer meubels aankleden etc maar de eerste dingen staan op hun plek. Nog niet overal foto’s van, maar wat beelden uit de keuken voor het idee:

[ Afbeelding ]
Mag ik vragen waar je die ontzettend gave bekers weg hebt? Vooral de linker. <3

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:54

Ik wil dit jaar iets meer mee gaan met de kerst gekte van mijn vriend.
De plaids over onze bank wil ik dit jaar bijvoorbeeld een kerst versie van hebben.
Ik dacht zoiets wel te vinden bij Hema of anders misschien Action, maar daar kom ik online nog niet iets tegen. Ben ik nog te vroeg?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:58

Polar schreef:
Stille meelezer, ik ben gek op kerst!
Leuk om te zien hoe iedereen al bezig is.

cursebreaker schreef:

[ Afbeelding ]
Mag ik vragen waar je die ontzettend gave bekers weg hebt? Vooral de linker. <3

Dat bruine gingerbread huisje? Die is van de Action; die heb ik toevallig dit jaar nieuw gekocht want was ook meteen ‘verkocht’ toen ik 'm zag :'). Daar heb ik ook een matchende kommetje bij gekocht, die kun je bij de kommetjes bovenin zien.

Ik heb nog meer kerst mokken, maar niet alles hangt al op - ben nog bezig met afwassen in batches haha. Ben echt zoooo gek op mokken in ’t algemeen dus heb ook best een aardige kerst collectie ondertussen <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:01

Nickeltje schreef:
De plaids over onze bank wil ik dit jaar bijvoorbeeld een kerst versie van hebben.
Ik dacht zoiets wel te vinden bij Hema of anders misschien Action, maar daar kom ik online nog niet iets tegen. Ben ik nog te vroeg?

Afhankelijk van wat je wilt qua design, maar de Action heeft plaids liggen met kerst design erop. Ik heb er eentje op de bank liggen momenteel; te zien in de foto’s hierboven. Er waren 3 verschillende kleur varianten. Het zijn geen hele simpele/dunne fleece dekens maar met van die witte dubbele voering aan de onderkant. Ik vind ze echt fijn en lekker warm <3 9,95 was ie als ik het me goed herinner.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:11

Ja, dat kommetje zag ik ook! Ik ga eens in mijn kennissenkring vragen of iemand in ieder geval de beker naar me toe wil sturen. Ik vind hem echt geweldig!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:24

cursebreaker schreef:
Nickeltje schreef:

Afhankelijk van wat je wilt qua design, maar de Action heeft plaids liggen met kerst design erop. Ik heb er eentje op de bank liggen momenteel; te zien in de foto’s hierboven. Er waren 3 verschillende kleur varianten. Het zijn geen hele simpele/dunne fleece dekens maar met van die witte dubbele voering aan de onderkant. Ik vind ze echt fijn en lekker warm <3 9,95 was ie als ik het me goed herinner.

Die foto triggerde me eerlijk gezegd al wel!!
Maar die zijn dus actueel? Nu in de winkel? Dan probeer ik daar deze week buiten werk om nog te komen...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:38

Polar
Ik weet niet wanneer ik weer bij de action ben. Heel misschien woensdag. Ik wil ook nog wel even voor je kijken dan bij het filiaal waar ik naartoe ga. Met dit soort producten is het zo filiaal afhankelijk met hoe snel alles weg is en niet alles komt idd ook altijd terug in voorraad weer. Altijd handig om idd even rond te vragen in je kennissenkring idd.

Nickeltje
Ik heb de deken in oktober gekocht, toen ze net bezig waren met de eerste kerst spullen inruimen, maar ik was gisteren nog in een filiaal waar ze nog in het rek lagen. Nog getwijfeld om nog een tweede deken te kopen, maar m’n man was niet zo blij ermee aangezien de mandjes alweer vol zaten met nog meer spulletjes, dus ik heb de deken maar laten liggen hahaha.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:40

Dat is lief aangeboden van je! Ik heb ook even aan mijn moeder gevraagd, zij komt regelmatig bij de Action.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:45

Tof, dankjewel!! Ik weet waar ik deze week voor sluitingstijd probeer heen te gaan.