Adventskalenders 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:03

Iris82 schreef:
Wij hebben vorig jaar de Exit escaperoom adventskalender gekocht en dat was echt het beste wat me ooit was overkomen in December. :D

Het was zo leuk om te zien hoe ze hun uiterste best gedaan hadden om de hele doos te betrekken in de puzzel. Uiteindelijk hadden we echt nog maar een frotje over van de grote doos die het was. Zo ontzettend moesten we m 'bewerken'. :)) Er zit ook nog een extra boekje bij met hints mocht je er echt niet uitkomen.

Dit klinkt echt heel erg leuk!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:47

Iris82 schreef:
Wij hebben vorig jaar de Exit escaperoom adventskalender gekocht en dat was echt het beste wat me ooit was overkomen in December. :D

Het was zo leuk om te zien hoe ze hun uiterste best gedaan hadden om de hele doos te betrekken in de puzzel. Uiteindelijk hadden we echt nog maar een frotje over van de grote doos die het was. Zo ontzettend moesten we m 'bewerken'. :)) Er zit ook nog een extra boekje bij met hints mocht je er echt niet uitkomen.

ohh deze lijkt mij ook heel erg leuk!

callippo

Re: Adventskalenders 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:54

Jaaaa, een escape-room kalender, hadden wij vorig jaar ook. Elke avond met de kinderen een raadsel oplossen. Gaan we dit jaar dus weer doen! (beter dan de Lego-kalenders, want die Lego-frutseltjes belanden uiteindelijk allemaal in een bak en zijn dan vergeten).

Goed dat je vroeg dit topic start, want voor de opa's en oma's maken wij al jaren zelf een kalender en die kost best wat tijd. 24 foto's van de kinderen afdrukken, in papieren zakjes die de kids zelf versieren (met hulp en op enig aandringen van mij ;-) ) en dan lekkers erbij. Valt ieder jaar weer in de smaak bij ze.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:08

Hier komen de LEGO kalenders vanmiddag binnen! En mijn kinderen bewaren ze heel secuur en alle speeltjes in hun eigen vakje. Dus hier zijn die een groot succes.

Is die exit ook voor jonge kinderen (met volwassenen) of is het allemaal moord enzo? :+

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:41

Kaplaars schreef:
Hier komen de LEGO kalenders vanmiddag binnen! En mijn kinderen bewaren ze heel secuur en alle speeltjes in hun eigen vakje. Dus hier zijn die een groot succes.

Is die exit ook voor jonge kinderen (met volwassenen) of is het allemaal moord enzo? :+

Onze exit was heel kindvriendelijk, maar niet heel erg makkelijk. Veel logische puzzeltjes (en een paar keer moesten we een hint gebruiken).
Onze jongste is 7 en kon wel mee puzzelen (letters zoeken bijv), maar nog niet zelf tot een oplossing komen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:40

Iris82 schreef:

Was deze Nederlandstalig?

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 13:57

Tink89 schreef:
Ik ga voor die met autootjes van de Lidl :-D

Welke zijn dit?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:16

Ik heb dit jaar de adventkalender van budgetthing in pre-order besteld en de lockenbox.
Al wat jaartjes de ritualskalender ook gedaan maar denk dat ik die nu ga skippen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:37

melanie20 schreef:
Tink89 schreef:
Ik ga voor die met autootjes van de Lidl :-D

Welke zijn dit?

Die komen de afgelopen jaren steeds ergens in oktober/november. Zitten degelijke metalen autootjes in en wat dingetjes als verkeersbordjes en pionnetjes enzo. Daar wordt hier echt mee gespeeld.

https://www.lidl.nl/p/playtive-die-cast ... p100336998

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:33

noviceh schreef:
Was deze Nederlandstalig?

Wij hadden een Duitstalige, van de Lidl (wonen in Duitsland).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:44

Er zijn zeker ook Nederlandstalige adventskalenders van Exit, wij hadden een Engelse. De verhaaltjes zijn volgens mij allemaal allemaal kindvriendelijk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:46

Iris82 schreef:
Er zijn zeker ook Nederlandstalige adventskalenders van Exit, wij hadden een Engelse. De verhaaltjes zijn volgens mij allemaal allemaal kindvriendelijk.

Klinkt erg leuk! Ik zal de Nederlandstalige eens in de gaten houden :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:48

Er zijn vaak goede aanbiedingen van bijvoorbeeld de kalender van vorig jaar of het jaar daarvoor! Er staat niet een jaartal op ofzo, dus dat maakt verder niets uit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:57

Die truc gebruik ik voor de thee kalender van Pickwick. :D
Kost een stuk minder en je proeft er niets van. :Y)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:06

waar kan je nu nog die van vorig jaar vinden? is daar een site voor of iets? Van wat ik nu zie zijn ze allemaal van dit jaar haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:17

Ik zie ze vnl op Amazon. :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:45

ik heb vorig jaar die van Rituals gehad. Erg leuk.

Mijn man had er 1 met bier.
Voor hem er dit jaar weer 1 met bier besteld.

Voor mezelf weet ik het nog niet. Ik heb nog genoeg rituals staan.
Heb ook wel eens een handwerk (wol) adventkalender gehad. Die zijn ook erg leuk, maar ook wel erg duur. Die vind je niet onder de 100 euro.
Dus ik ben voor dit jaar ook nog zoekende.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:49

Mijn man bestelt ook elk jaar een paar van die bier kalenders.. speciaalbieren. Er staat er nog steeds eentje _-:(

Ik ben voor de Kids nog druk aan het zoeken..
Iemand een tip voor een 2 jarige?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:04

Olikea schreef:
Mijn man bestelt ook elk jaar een paar van die bier kalenders.. speciaalbieren. Er staat er nog steeds eentje _-:(

Zelf maken :j

De action heeft elk jaar een lege doosjes advent welke je zelf kunt vullen. Ik heb er vorig jaar gemaakt voor m’n 2,5 jarige nichtje en een 4 jarige meisje van m’n beste vriendin en die waren een groot succes en qua werk valt dit echt heel erg mee. Daar zaten lekkere dingen in en op bepaalde dagen kleine prullaria zoals nagellakjes, armbandjes ed. Ik heb alles bij de action kunnen kopen hiervoor. Maar bij winkels als Hema ed krijg je ook leuke kleine dingen en veel lekkere etc. En voor jongetjes kun je bv mini zakjes LEGO erin doen, hot wheels autootje, stuiterballetje, slimy achtige dingen etc (net ook wat het individu leuk vind)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-09-24 08:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:05

Olikea schreef:

Bier is gelukkig lang houdbaar. <3

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:23

Oeh leuk topic. Ik ga eens bedenken welke het gaan worden dit jaar.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:35

Vorig jaar voor het eerst adventskalenders gekocht en dat is erg goed bevallen.
Voor mijn vader had ik een Schotse whiskey kalender en voor mijzelf de rituals en Yankee candle.
Denk dat ik voor mijn vader dit jaar de Ierse whiskey kalender koop en de rituals weer voor mijzelf.
Misschien nog een erbij voor beiden :)

De thee kalender van picknick, zijn dat dan de standaard thee die erin zit?
Ik zoek eigenlijk eentje met losse thee en eventueel wat thee accessoires.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:43

Oe leuk! Ik lees even mee. Dit jaar wil ik een adventskalender voor mezelf, alleen nog geen idee welke.
Make-up en dat soort dingen gebruik ik bijna niet, eten vind ik niet leuk en alcohol drink ik niet. Veel vallen hierdoor al af.
Misschien dat ik opzoek ga naar eentje waar mee je wat kan bouwen, of eentje die er gewoon mooi uit ziet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:54

MarijeR schreef:
Vorig jaar voor het eerst adventskalenders gekocht en dat is erg goed bevallen.
Voor mijn vader had ik een Schotse whiskey kalender en voor mijzelf de rituals en Yankee candle.
Denk dat ik voor mijn vader dit jaar de Ierse whiskey kalender koop en de rituals weer voor mijzelf.
Misschien nog een erbij voor beiden :)

De thee kalender van picknick, zijn dat dan de standaard thee die erin zit?
Ik zoek eigenlijk eentje met losse thee en eventueel wat thee accessoires.

Pickwick, Lipton, Pukka etc zijn gewoon theezakjes (2 per vakje). :)

Op Amazon staan wel dozen met theebloemen in verschillende smaken, mss is zoiets een idee?
Moet je wel zelf even nummeren denk ik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:57

Pickwick is idd gewoon zakjes met veelal de bekende smaken, maar ik was vorig jaar ook echt een paar dagen verrast. Ze hadden wel echt mooie afwisseling/diversiteit. Ik ben an zich ook meer van de verse thee/losse thee, maar de pickwick vond ik echt prima (zeker voor de 10e wat ik ervoor heb betaald toen)

Als je verse thee adventskalenders wilt zou je eens kunnen googlen want ze zijn er wel maar dan vaak van kleine (thee) webshops e.d. dus niet van een specifiek merk als Lipton enz.

>> https://www.vanbruggenthee.nl/chocobomm ... qQQAvD_BwE

Deze lijkt me echt heeeel erg leuk! Die is gecombineerd met choco bombs <3

>> https://www.detheewinkel.com/a-64695706 ... escription

Deze is wel maar 9 dagen, maar zoiets vind ik ook erg leuk :j

Ik had er vorig jaar van Theexpress eentje welke tussen kerst en nieuwjaar aftelt naar het nieuwe jaar. Was ook erg geslaagd, erg lekkere thee en heel leuk dat je Na kerst elke dag nog iets leuks had om open te maken haha. Die wil ik dit jaar eigenlijk ook nog wel een keer opnieuw kopen >> https://www.theexpress.nl/kerst-oud-nie ... hee-pakket