Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:32

Citaat:
Boktnaam: Nala

Naam hond(en): Ax vom Haus Guya

Ras(sen): Oud duitse herder

Leeftijd hon(en): 2 (maart 2022)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: geen

Top lijst voor mijn hond(en): knaagdingen (graag niet te hard, we merken dat hij bijvoorbeeld op zijn gewei zijn hoektanden afstompt). Snoepjes (vooral de stinkerds :+ )

Flop lijst voor mijn hond(en): alles dat kapot kan maar niet mag :+ speeltjes, knuffels, etc

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
We gaan super graag op lange hike tochten, van Schotland tot Oostenrijk en hopelijk binnenkort ook richting Scandinavië. Ook ga ik af en toe met hem joggen. Canicross hebben we geprobeerd, maar durf ik met mijn slechte knie niet aan.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:18

Wat leuk weer!
Zal me straks even aanmelden.

kanjerroos

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:22

Oooh leuk dat je dit weer organiseert Kim!
Ik doe zeker mee, ga later even zitten voor onze aanmelding!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:09

Ik ga jullie net als vorig jaar volgen. Vorig jaar genoten van alle hints, het raden en de pakketten.
Zelf wel 2 honden in bezit maar niet actief genoeg om actief te raden en in 'het spel' mee te doen.

Heel veel plezier in ieder geval!!!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:25

Wegens een vakantie in December gaat het Bobbie en mij dit jaar helaas niet lukken. Maar wij volgen graag mee nadat we 2 keer meegedaan hebben.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:47

Stippieeeee voor de nieuwe editieeee *\%/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:55

Leuk! Ik wil ook graag weer meedoen :D

Citaat:
Boktnaam: Banjer

Naam hond(en): Cinna & Ronja

Ras(sen): Chihuahua (achtig) & Boomer

Leeftijd hond(en): 10 en 10,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: pens... Cinna gaat daar enorm van spugen altijd... en dan ga ik gezellig meedoen

Top lijst voor mijn hond(en): speeltjes, snacks... eigenlijk zijn de meisjes niet zo moeilijk

Flop lijst voor mijn hond(en):
dingen met pens

Leef je uit:
Cinna en Ronja zijn erg lieve meisjes, en dol op aandacht... vooral van mij. Cinna is wat eenkennig, maar zal nooit bijten... als ze je niet kent, dan vindt ze je eng... maar als ik haar dan in je armen geef, dan vindt ze het kriebelen toch wel erg prettig... :D Ronja is een echte allemansvriend... als je haar aandacht geeft, of nog beter: eten :)) , dan ben je haar vriendin voor het leven.

De meisjes zijn dol op elkaar, op mij ( <3 ), eten en spelen... ze lopen graag los en spelen dan met hun vriendjes/vriendinnetjes, als we die tegenkomen.

Momenteel heeft Cinna het zwaar: we hebben er 2 kittens bij, en die "verdraaide dingen" willen heel graag vriendjes met haar worden... als het haar teveel wordt, dan staat ze op en gaat ze ergens anders liggen :D Livia is al een ouwe lebberaar, maar in Prince heeft ze haar gelijke gevonden... hij wast de meisjes ook heel graag, en deelt ook graag mee in hun voer :))

Cinna <3
Afbeelding

Ronja <3
Afbeelding

Cinna & Ronja samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:04

Wij doen dit jaar ook weer mee! *\o/*

Citaat:
Boktnaam:
RoosDeG

Naam hond(en):
Heer Gimli

Ras(sen):
Shi tzu x boerenfox

Leeftijd hon(en):
1,5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Nope

Top lijst voor mijn hond(en):
Ballen, touwen, kluiven, snoepjes, hersenwerk, eigenlijk alles wel :')

-

Leef je uit:
Gimli is actieve (nu) 1,5 jarige puber, die niet moe te krijgen is.
Graag mee naar stal gaat en daar ook de boel op stelten zet. *\o/*
Daarnaast is hij enorm mens gericht en een enorme clown

Gimli heeft 2 katten zusjes in huis van nu bijna 1 jaar :D

Afbeelding
Afbeelding

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:14

Ohh wat leuk! Wij doen ook graag mee, ik hoop tegen die tijd een pup in huis te hebben, maar mama-to-be moet nog loops worden. Ik zal dus nog even wachten met het invullen :=

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:27

Citaat:
Boktnaam:
Cerosa

Naam hond(en):
Mona

Ras(sen):
Australian Shepherd

Leeftijd hond(en):
Nu 2, in september wordt zij 3!

Mona krijgt geen/zo weinig mogelijk granen.

Stevige knuffeltjes, speelgoed, snacks, voerspeeltjes

Speelgoed wat snel stuk kan (ze is een fanatiekeling)

Leef je uit:
Mona is mijn liefste maatje. Samen trainen wij momenteel obedience, maar we vinden alles even leuk. Van samen een rondje hardlopen, tot met de trein op vakantie gaan om te wandelen in Duitsland. Zolang ze met mij is, is ze blij! Een echte klitteband-aussie dus.
Ze is gek op kriebels op haar buik, ze gaat er dan echt voor liggen. Heerlijk! Het is een vast momentje: 's ochtends begroet ze me door op de rug te gaan liggen voor kriebels.
Verder is Mona een alles eter, ze is nergens vies van en kauwt graag.

Afbeelding
Eerder dit jaar in Duitsland

Afbeelding
Mona in EK-sferen, ze is voor alles in wat ik bedenk, zolang ze maar wat lekkers krijgt!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:48

Omg Jaa!! Here we go again!! *\o/*

Citaat:
Boktnaam:
Flux

Naam hond(en):
Vesper

Ras(sen):
Schotse Herdershond korthaar

Leeftijd hond(en):
2

Vesper heeft een lichte intolerantie voor rund. Vooral van runderkraakbeen of runderkophuidplaten krijgt ze buikpijn.

Allee waarmee je kunt trekken. Alle ballen (maar geen tennisballen!) Natuurlijke (vis!) snacks, slowfeeders van siliconen of keramiek, knuffels, spelletjes. Zachte materialen.

Tennisballen, hard plastic speelgoed, speelgoed dat geluid maakt (die vind ze te eng), of die harde geluiden maken als ze ze laat vallen (ook eng)

Leef je uit:
Vesper is een hyper de pieper, go-go-go, FOMO- type Collie die graag vanalles onderneemt en overal graag bij is. Rusten kan wel als je dood bent, Vesper doet graag een snelle powernap en is er daarna weer helemaal bij! Samen hebben we al een hele hoop sporten geprobeerd en ervaringen opgedaan. We hebben geshowd, body awareness gedaan, workshop hoopers en puinzoeken geprobeerd en cursussen agility en detectie afgemaakt. Sinds vorige week mogen we daar ook een proeflesje schapendrijven bij optellen, wat we zeker nog een paar keer weer gaan doen! Ook staat ze geregeld te pronken als volleerd fotomodel! Ves is een geweldige vriendin en metgezel, gevoelig maar ook stoer en vol initiatief. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:05

Citaat:
Boktnaam: VillaNeusjes

Naam hond(en): Hoax & Fietje

Ras(sen): Hoax is een Hollandse Herder met papier, Fietje komt van Cyprus maar heeft iig teckel en waar schijnlijk jack Russel in haar bloed. Formaat JR Maar lengte Teckel

Leeftijd hon(en): Fietje wordt dit jaar 6 (28 okt) en Hoax wordt 3 jaar op 18 Oktober

op zich geen allergieen, Hoax kan wel slecht tegen vet (schapenvetblokjes zal olie etc dus liever niet) en na een enorme poepexplosie van mijn vorige hond (echt, explosie is nog lichtjes uitgedrukt) durf ik geen gevulde mergpijpen of druivensuiker in hoefjes te geven etc. Dat zijn wederom vettige substanties dat is denk ik de clue. (Maar gedroogd vlees vulling kan dan weer wel, of kip om een kuifje etc). Ik ben niet rauwig om graan ofzo, dus met een zak koekjes van de action zijn ze ook heus blij. En dan 't belangrijkste: Hoax sloopt. Het is zijn lust en leven. Koop alsjeblieft dus geen dure Kong knuffel want dat is echt zonde van je geld.

Top lijst voor mijn hond(en)
Fietje :') eetbaar. Alles en vulbaar is ook erg leuk vooral om uit te frutsen maar geen hard plastic, dat is eng. Zou houd van kauwen maar is wat meer van het trekken en frutsen. Van die rolletjes om erlkaar gedraaid , vlechtjes van rawhide , voorgekauwde stukjes bullepees van Hoax. Verder vind ze het enorm leuk om achter de veren engel van de kat aan te rennen als ik met haar speel of met iets waar ze dus sleep spelletjes kan doen.

Hoax: hij houd van kauwen. De grote bullepees gevulde barkoo botten van zooplus zijn een voorbeeld. Kophuid platen Hij vind rawhide prima te smaken. Alles wat groot is niet na 1 hap weg. En ballen. Grrot klein. Z'n favo zijn de piep ballen van de Action. Verder alles met water is ook leuk

Mocht je nou Hoax z'n dag echt willen maken met iets Dan krijg hij graag iets wat kapot mag of in confetti veranderd kan worden. Soms krijgt hij daarvoor van mij bewust speelgoed, of haal ik een oude spijkerbroek bij kringloop oid die ik in repen in elkaar knoop met of zonder snacks ertussen. Dit vertel ik puur omdat hij van mij prima mag slopen maar wel wat dan kapot mag en dus is ie ook blij met een gedoneerde spijkerbroek

Vettige vullingen dus liever niet. Pens vragen we je ook te laten liggen om praktische redenen. Hoax is namelijk mijn assistentiehond en gaat er van ruften :') minder leuk in de wachtkamer van de dokter. Fietje heeft verder een trauma aan harde speeltjes sinds Hoax een voerbak naar d'r hoofd heeft gesmeten.

Leef je uit:
Hoax is mijn assistentiehond voor ADL en PTSS. Hij is mijn 2e hulphond en hij maakt mijn dagen zoveel beter. Het is een enorme pretbek en clown, haalt streken uut maar tegelijkertijd houd ie van knuffelen en aandacht en is hij de liefste als het minder goed met mij gaat. Zoals gezegd om die reden dus liever geen pens artikelen want 1 keer in een stinkende wachtkamer was wel genoeg hij is super actief en verzot op water.

Fietje kwam per ongeluk bij mij. Helemaal ingepland maar is een heerlijke muts die het liefst de hele dag bij mij op schoot ligt of in m'n bed. Ze vind warmte het fijnste en ik moet altijd ruzie maken met haar om m'n electrische deken of kruik. Ze schrikt snel maar is dapper en overwint haar angsten ook. Ze is gek op alles wat eetbaar is dus geen moeilijke dame wat dat betreft. Ze vind voer puzzels ook leuk zolang 't "zacht" is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:34

Citaat:
Boktnaam: Luna2006

Naam hond(en): Cody, Pipa, Peppy, Chucky

Ras(sen): Kangal, Shiba, Chihuahua's

Leeftijd hon(en): 3,5 0,5 3,5 & 9

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: neen

Top lijst voor mijn hond(en): Pipa houdt enorm veel van speelgoed! ze heeft mandjes vol van alle soorten, van touwtjes, tot piepspeeltjes,... Cody houdt van knuffels. Die zijn lekker zacht, want spelen doet hij er niet mee. Peppy en Chucky zijn geen speelvogels, maar een lekker warme deken/fleece maak je Peppy dan weer heel gelukkig mee.

Flop lijst voor mijn hond(en): Niet direct iets wat ik me kan inbeelden.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Peppy & Chucky zijn al jaren de roommates van mijn eigen 2 honden (toen nog Billy & Cody) en zij genoten elk jaar zo van de unboxings dat ze dit jaar wel lekker mee mogen doen <3 .
Chucky is al een oude man, gesteld op zijn rust. af en toe een snoepje is hij gelukkig mee.
Peppy is het halfbroertje van mijn allerliefste Billy. Een gigantische knuffelkont. Houd van snoepjes maar vooral van warmte.
Cody is al bijna een vaste waarde hier in het topic. Ondanks zijn XXL formaat heeft hij een peperkoeken hartje. De grootste goedzak die je maar kan inbeelden. Liefst een lekkere kauwsnack (en die zijn ook in proportie :+ ) om zich mee bezig te houden.
Vorig jaar hebben we na een kort maar heftig ziektebed afscheid moeten nemen van mijn allerliefste Billy, amper 4 jaar geworden.. Ondanks dat mijn hart nog lang niet klaar was voor een ander hondje merkte ik dat heel mijn roedel snakte naar een nieuw speelvriendje. Ondanks dat we helemaal niet opzoek waren naar een nieuwe hond al kwamen wij Pipa tegen. Na kort overleg gekozen om deze kleine draak te adopteren. En wat een heerlijke donderwolk is het! de grootste knuffel die we ons maar kunnen voorstellen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:50

Ik ga even volgen, misschien meld ik ons later aan :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:37

Ik heb er echt al helemaal zin in :):) over hoe lang is het kerst? :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:36

Citaat:
Boktnaam: Fem

Naam hond(en): Fudge & Ginger (Fields of Gold Rose Alexandrie & The Fudge Factory Caramel Cone)

Ras(sen): Golden Retriever

Leeftijd hond(en): Fudge 4 jaar, Ginger bijna 10 weken (11-04-2024 geboren bij ons).

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergieën, wel graag rekening houden bij het geven van eetbare cadeaus, dat het ook geschikt is voor pups.

Food enrichment (zowel speeltjes/likmatten/voerpuzzels, evenals toppings, koekjes, snackjes, etc)
Speeltjes die knisperen.
Knuffels <3
Zippypaws/burrow speeltjes
Snacks
Nylabones (of andere durable kauwsnacks zoals olijfhout/koffiehout/etc)
Zelfgemaakte spulletjes (ik houd van creativiteit).

Fudge: Speeltjes die echt schreeuwen of piepen, daarin tegen is dit wel minder eng geworden sinds de pups. Dus het is niet dat het echt er niet in mag zitten, want Ginger vindt het wel weer leuk.

Leef je uit:
Fudge is onze grote vriendin, ze heeft vorig jaar maart (2023) terug warmte, gezelligheid en liefde gebracht in ons huis. Met haar ontstond de wens om te showen en mogelijk te fokken. We vroegen onze kennelnaam aan: The Fudge Factory. We hadden geen vaste planning en Fudge ook niet, want haar loopsheid bleef lang uit (waarschijnlijk mede door de vuurwerk stress). Uiteindelijk is Fudge in februari gedekt door knappe Olle en daar kwam een geweldig nestje uit.
Onze voornaamste reden voor dit nestje was toch wel het fokken van een maatje voor Fudge.
En zo is ook Ginger bij ons blijven wonen.

Het moederschap heeft Fudge veel goed gedaan, ze is weer meer speels, voelt zich vrijer en haar ondeugende karakter komt meer naar boven en haar onzekerheid en angsten zijn steeds meer naar de achtergrond verdwenen. Het is dus echt een hele goede keuze geweest om dit te doen.

Voor een Golden Retriever is Fudge niet extreem water gericht. Ze houdt niet van zwemmen, wel van lekker pootje baden en tot haar buik in het water gaan en lekker spetteren.
Haar focus op modder en viezigheid heeft ze wel echt van de Golden. :')
Fudge is dol op knuffels en speeltjes die ze kan dragen, echter moeten we goed opletten, want als er kleine onderdelen aan zitten, dan sloopt ze deze met plezier eraf. Echt dingen opeten doet ze gelukkig dan weer niet.

Ze is dol op aandacht, knuffelen, aaien. Tot in het jaloerse aan toe :'). Aaien we Ginger? Dan moet zij op schoot. Geven we elkaar een kus, dat moet zijn er ook een.

Ginger, ze een een lief spicy ding. Haar naam past haar goed.
Als ze iets wil, dan wil ze het ook meteen. Wil ze iets niet, dan krijg je haar ook bijna niet zover om het wel te doen. :o :')

Met Ginger gaat mijn vriend starten met de puppy cursus en ik zal ringtraining met haar gaan volgen.
Het is mijn wens (en doel) om meerdere shows met haar te gaan lopen.
Fudge vind het niet zo leuk, al wil ik het wel gaan proberen hoe het nu is, aangezien haar vrolijkheid ook steeds meer terug komt, kan het zomaar zijn dat ze het nu ook leuker vindt.
Dus ik hoop dat Ginger het showen en op pad gaan wel heel leuk gaat vinden.

Fudge en Ginger gaan overal mee naar toe. Zo staat er volgende maand 2,5 week camping gepland.
Ze zijn echt onze gezinsleden.

We kijken er enorm naar uit om deel te nemen aan deze editie (wordt onze, die van mij en Fudge, tweede keer).
We zijn heel snel tevreden en we hopen dat je alles hierboven zit als een leidraad en niet als een eisen/wensen lijst.
Want we zijn al heel snel blij.

Let the games begin.

Fudge:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ginger:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ze staan helaas op een een bergje (dus niet heel ideaal hoe Fudge erop staat) :')
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:50

Afbeelding

Boktnaam: Kanjerroos

Naam hond(en): Marlo

Ras(sen): Border collie

Leeftijd hon(en): bijna 7 jaar

Wij voeren vers vlees en stellen zelf het eten samen. Hiermee darmproblemen die hij eerder had onder controle. Naast zijn hoofdmaaltijden krijgt hij dagelijks een kauwsnack. We geven geen rawhide en hij krijgt in principe geen granen
- Food enrichment. Wij voeren uit slow feeders (hebben de honey comb en de yoggipot) of uit een likmat (welke we bij de vorige edities gekregen hebben). Hier een uitbreiding op is welkom, evenals toppings of producten om het voer mee aan te vullen. Ontdekken hier juist ook graag nieuwe dingen in
- Kauwsnacks. Gedroogd, met of zonder haar en alle diersoorten zijn welkom. Hele harde snacks/kauwproducten zoals gewei krijgt hij niet ivm z’n tanden.
- Speelgoed om samen mee te spelen
- Trainers of andere kleine snoepjes voor onderweg
- Een tasje voor trainers mee te nemen onderweg, ik heb nog geen fijne kunnen ontdekken
- Verzorgingsproducten
- Afgelopen jaar door Fem verrast met zelfgemaakte kaarsen en een setje om pootafdrukken mee te maken, dat vond ik ook geweldig. Dus creatieve/zelfgemaakte producten waar ik nu niet aan denk zijn ook zeker welkom!
- Wij gaan volgend jaar trouwen en Marlo is hier bij aanwezig. We dachten zelf een halsband te laten maken met de datum oid maar creatieve ideeën hiervoor zijn ook zeker welkom!

- Tennisballen
- Knuffels of ander speelgoed voor in huis

Leef je uit:
Marlo is een enthousiaste en vrolijke hond die voor alles in is. Fanatiek in alles wat ik voor hem bedenk; sinds 1,5 jaar doen we aan canicross, eerst voornamelijk omdat ik graag iets samen wilde doen qua sport. Door Marlo z’n fanatisme (je kunt hem niet blijer maken dan een rondje zo hard mogelijk crossen), doen we dit nu heel fanatiek meerdere dagen per week en doen ook wedstrijden mee. Om hem te trainen heb ik een step gekocht met het idee hem hier vooral los mee te laten lopen maar; een nieuwe passie bleek geboren . Nu doen we ook regelmatig aan stepjoring.
Hiernaast wandelen we graag, gaan we zwemmen of samen suppen, ontdekken we graag nieuwe gebieden, frisbeeën we af en toe en hebben we een aantal keer een dogsurvival gedaan. We houden dus vooral heel erg van actief bezig zijn. Thuis is het voornamelijk verplichte rust, hier heeft hij veel moeite mee dus we helpen hem door in huis geen speelgoed te hebben. Wel krijgt hij dagelijks iets te kauwen en bieden we zijn voer aan dmv voerverrijking.
We hebben afgelopen 2 jaar met heel veel plezier meegedaan aan de vorige edities. Met gevolg dat elk pakketje wat nu binnen komt heel intensief moet worden besnuffeld en hij zit er het liefst met zn neus in om te kijken of het echt niet voor hem is. Hij vond het super leuk om de pakketten zelf te mogen open maken, dus als die mogelijkheid er weer is met het pakket dit jaar dan maak je hem heel blij.
We kijken er weer naar uit een pakket te mogen samen stellen voor een van jullie!

Afbeelding

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:02

Tov andere jaren kan ik inmiddels foto’s plaatsen . Ze komen alleen nog niet op de plek waar ik ze bedacht had hahah

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:13

kanjerroos schreef:
Tov andere jaren kan ik inmiddels foto’s plaatsen . Ze komen alleen nog niet op de plek waar ik ze bedacht had hahah

Ik blijf het echt een mysterie vinden hoe dat zit altijd met jou en wel/niet foto’s kunnen plaatsen _O-
Maar hee, het is gelukt!! *\o/*

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:22

cursebreaker schreef:
kanjerroos schreef:

Ik blijf het echt een mysterie vinden hoe dat zit altijd met jou en wel/niet foto’s kunnen plaatsen _O-
Maar hee, het is gelukt!! *\o/*

Hahahah ook al zoveel mensen die mee hebben gekeken en niemand snapt het probleem want doe precies wat nodig is. Maar ik lijk je hulp dit keer niet nodig te hebben

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 12:13

Wij zijn ook weer van de partij *\o/* *\o/*

Citaat:
Boktnaam: Suusw

Naam hond(en): Floyd

Ras(sen): Border collie

Leeftijd hon(en): 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen

Top lijst voor mijn hond(en): Speelgoed/knuffels met een knisper, voer/snack bal (oid) Gedroogde snacks, hierin heeft hij niet echt een voorkeur meer :Y) Kauwspeelgoed is ook altijd goed, moet wel echt stevig zijn. Zoek spul/hersenwerk.

Flop lijst voor mijn hond(en): Bandana's e.d. Floyd vindt zijn halsband meer dan genoeg voor aan z'n lijf :+ Geen snacks/speelgoed van action e.d.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Floyd is inmiddels weer bijna 2 jaar bij ons. Hij doet het echt heel goed. Nog steeds worden dingen makkelijker/meer gewoon/oke. Soms vergeet ik nog wel eens dat er toch nog wel zaken zijn die hij moeilijk/spannend vindt maar daar word ik dan ook wel snel door hem aan herinnerd :')
Omdat hij het zo goed doet, zijn we ook rustig aan t rondkijken zijn voor een eventueel vriendinnetje voor hem, hebben wel een hele waslijst aan eisen en het moet voor hem ook van toegevoegde waarde zijn dus of we die ooit vinden is nog de vraag...is ook geen moeten uiteraard.
Cursus staat ivm onhandige tijden even op een laag pitje maar we trainen thuis gewoon vrolijk verder :j

Afbeelding

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:26

Citaat:
Boktnaam: Damelza

Naam hond(en): Jady

Ras(sen): Labrador, of Labragoor

Leeftijd hond(en): circa 2 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Jady krijgt geen granen. Augustus 2023 heeft ze een dubbele heupkopresectie gehad, haar heupen zullen altijd een puntje van aandacht blijven waardoor ze niet alle activiteiten mag/kan.

Top lijst voor mijn hond(en): Iets om op te kauwen (kauwhout, yakstaaf, hertengewei etc), voerverrijking, zelfgemaakte spullen of dingen waar je misschien niet zo snel aan denkt maar wel super handig zijn, natuurlijke producten, producten voor op reis.

Daarnaast ben ik zelf gek op merken zoals Floofs and Cookies, By Marley, Ted's & Tails etcs.. Andere leuke adresjes zijn ook altijd welkom.

Flop lijst voor mijn hond(en): Tennisballen, Flostouwen, Speelgoed wat snel stuk gaat, en snacks met granen. Verder gaat mijn voorkeur ook uit naar iets zonder piepers, want die weet ze altijd heel snel en goed te vinden :+

Leef je uit:
Jady is een droom voor mij die uitkwam, mijn eerste echte eigen hond. Na een verhuizing van een appartement naar een huis met ruime tuin en een mooi losloopbosje aan de overkant stond de afspraak bij het asiel dan ook al heel snel. Na al niet zo'n leuke start in het leven (broodfokker uit Eersel) bleek ze echter na korte tijd bij ons ook nog vrij ernstige HD te hebben. Na twee maanden samen met haar stond er dus al een vrij heftige operatie op de planning, één waar we ons wellicht ook op hebben verkeken. Zo had ze in het begin nog wel hulp en ondersteuning nodig met lopen/plassen en poepen en hebben we de eerste drie weken na haar operatie samen met haar in de woonkamer geslapen. Maar stapje voor stapje is ze er weer redelijk bovenop gekomen, we zijn van wekelijkse fysio naar maandelijkse fysio gegaan. En na een kleine terugval lijkt ze echter weer goed vooruit te gaan. Maar het is wel een beetje mijn zorgenkindje, wat maakt dat ik het ook graag allemaal heel goed wil doen en alles altijd tot in de puntjes uitzoek en het voor haar heel goed wil doen :') Maar we zijn nu een weekje op vakantie en ik merk dat ik niet helemaal tevreden ben over mijn voorbereiding en wat we mee hebben genomen. Dus handige gadgets en tips zijn altijd welkom! Maar ook leuke activiteiten die niet te intensief zijn. We volgen nu een 'funcursus' waarbij je een proeflesje doen van allerlei verschillende takken. Zo hadden we laatst een babylesje agility wat ze helemaal geweldig vond, maar wat niet een sport kan zijn wat we veel vaker gaan doen of op niveau.

Jady is daarnaast ook nog gewoon een jonge hond, die heel graag met andere honden speelt, door plassen en modder heen crosst, mensen (zonder honden) toch wel heel erg spannend vindt en zichzelf alles behalve rustig houdt. Onze tuin staat regelmatig vol met allerlei handige oefeningen die we vanuit de balans en coördinatie training hebben meegekregen. Van pool noodles waar ze overheen moet stappen tot pionnen waar we omheen slalommen. En verder zijn we ook vooral veel bezig om haar zelfvertrouwen te vergroten o.a. met hersenwerk.

We zijn nu een weekje op vakantie en gaan weer even een rondje wandelen, misschien vul ik het verhaal later nog aan of pas ik het weer aan :+

Afbeelding
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:48

Ik zie nu pas de enorme berg aan typfouten in mijn stukje. Iets met zware pijnstilling en vinger kooltjes die uit de kom vliegen enzo. Kan het alleen niet meer aanpassen dus lees er vooral overheen of vraag het als iets niet duidelijk is.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:26

Ik meld me toch maar gewoon alvast aan, want die pup gaat niet voor 1 september geboren worden. :+

Citaat:
Boktnaam: Deniseee96

Naam hond(en): Ollie

Ras: Labrador (wel een kleine slag, ze weegt maar 20kg)

Leeftijd hond: 8 jaar (januari 2016)

Allergieën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen granen. Ollie heeft geen tanden of kiezen meer, dus kan niet kluiven. Brokken eten en speeltjes vastpakken gaat prima.

Top lijst voor mijn hond(en): Wij zijn blij met alles, nieuwe voertjes om te proberen, snuffelspelletjes, grappige hebbedingetjes. Ik varieer graag in wat ik haar aan extra's geef, naast/ bij haar gewone brokken, dus ook voerverrijking, likmatten, toppers etc vinden we leuk! Qua speeltjes lijkt ze de voorkeur te hebben voor zachte, makkelijk vast te pakken materialen, maar ze sjouwt ook weleens rond met zo'n olijfwortel.

Flop lijst voor mijn hond(en): Bijna alle soorten gewone kluiven, kauwstaafjes en snacks (gedroogde oren etc), dat krijgt ze gewoon echt niet weg, of ze probeert het in 1x door te slikken. Hele harde/ scherpe voertjes of brokken die veel groter dan gemiddeld zijn gaan ook niet. (voor de beeldvorming: ze krijgt nu brokken van Wolf of Wilderness, die zijn 15mm doorsnee, dat gaat zonder problemen.)

Leef je uit:

Ollie is als herplaatser met 9 maanden bij ons gekomen, wij hadden toen al een labrador van 1,5 jaar, Mabel. Mabel en Ollie waren razendsnel een echt duo, Hepie en Hepie. Ollie had een flinke achterstand toen ze bij ons kwam, ze was niet/ nauwelijks gesocialiseerd en kende echt helemaal niets, zelfs haar eigen naam niet. Daar hebben we de afgelopen jaren ontzettend hard voor gewerkt, en ze is uitgegroeid tot echt een geweldig lieve, leuke en grappige hond. In 2020 ben ik begonnen met de opleiding tot Kynologisch Instructeur, en in dat jaar ben ik ook les gaan geven op een hondenschool hier in de buurt. Dat doe ik nog steeds, 5 dagen in de week, maar tegenwoordig als ZZP-er. (de naam van mijn bedrijf is via PB te krijgen, ik wil hier nog een klein beetje de schijn van anonimiteit ophouden haha)

Medisch gezien hebben beide dames vaak pech gehad, ze zijn geen familie van elkaar, maar hadden wel dezelfde gebitsaandoening. Bij hele kleine hoeveelheden tandsteen ontstonden er al heftige ontstekingen in het tandvlees, en eigenlijk is het enige wat je dan kunt doen is de probleemgevende tanden en kiezen weghalen. Dat is niet in 1x gebeurd, maar de afgelopen jaren zijn er steeds een aantal verwijderd, waarna het probleem weer terug kwam etc etc. Bij Ollie zijn in januari dit jaar de laatste kiesjes weggehaald, nu heeft ze een heel leeg bekkie. Je ziet er weinig van, alleen als ze moe is komt haar tong steeds vaker tevoorschijn.

Ik ben 3 jaar geleden het huis uitgegaan, en Mabel en Ollie zijn met mij meegegaan. Dat was zeker niet altijd makkelijk, 2 honden in mijn eentje, die allebei wel een gebruiksaanwijzing hadden, maar met z'n drieën hebben we onwijs veel mooie en leuke dingen gedaan.
Oktober vorig jaar zijn bij Mabel 2 tumoren weggehaald, in december was de kanker terug en februari dit jaar hebben we haar in laten slapen.

Vanaf het moment dat ik wist dat Mabel niet heel lang meer had, heb ik met Ollie veel geoefend met alleen zijn, alleen mee op pad gaan, om te zorgen dat ze niet ineens op eigen poten hoefde te staan als Mabel zou overlijden. Daar hebben we veel baat bij gehad, ze is ook bij het inslapen aanwezig geweest, en ik heb eigenlijk geen veranderingen in haar gedrag gemerkt. Ook in haar eentje doet ze het hartstikke goed, in huis is ze wel wat rustiger, ze speelde altijd al liever met Mabel dan met ons, dat mist ze nu wel denk ik. Mede daarom staan we dus ook op de wachtlijst voor een pup. Dit keer geen labrador, maar een kortharige Schotse Collie. Het teefje zou eigenlijk in mei loops moeten worden, maar ze laat nog even op zich wachten.

Ondertussen vermaak ik me met Ollie ook prima, één hond heeft ook zo z'n voordelen. Ik probeer minstens 1x per week naar een losloopgebied te gaan zodat ze zich daar kan uitleven en ook contact kan hebben met andere honden. Loslopen is iets wat we maar heel weinig deden, ik durfde dat zelf niet zo goed, en Ollie kon soms erg onvoorspelbaar zijn in haar reactie op andere honden. We hebben er veel mee geoefend, ik kan haar veel beter lezen, en lijn haar gewoon aan als ik te zenuwachtig word, waardoor onze losloopwandelingen zo veel meer ontspannen zijn! Stiekem is Ollie hartstikke sociaal en beleefd, ik moet haar alleen bij kleine hondjes helpen en begrenzen, dan kan ze wat doorslaan in enthousiasme.

Verder lopen we vooral heerlijke snuffelrondjes door het dorp, waarbij ze regelmatig zelf de weg mag kiezen. Ollie gaat eigenlijk altijd mee naar mijn werk, zodat ze voor en na de lessen nog even lekker over de velden kan scharrelen. Ik gebruik haar ook regelmatig in de lessen, zeker bij pups, om te oefenen met een hond als prikkel, maar ook in het contact maken en netjes leren spelen. Als er nog spullen staan die ik moet opruimen, maken we daar vaak ook nog even gebruik van. Balans en coördinatie vindt Ollie het allerleukste wat er is, daar is ze dan ook ontzettend handig in en heeft ze veel zelfvertrouwen in gekregen.
Als echte labrador is Ollie ook dol op water en zwemmen, om zich vervolgens thuis op mijn bank droog te rollen. Meestal ben ik op tijd om haar badjas nog aan te trekken }>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 09:53

Met 30°C buiten, iemand al inkopen gedaan? _O-