Kerstdorp enthousiastelingen verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Kerstdorp enthousiastelingen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:50

Ik zou wel een kerstdorp willen hebben wat iemand anders ieder jaar komt in en uitpakken.
Heel gaaf maar ik heb niet het geduld. Dus ik geniet van ieders foto's.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:38

Iris82 schreef:
Ik zou wel een kerstdorp willen hebben wat iemand anders ieder jaar komt in en uitpakken.

Het is dat je te ver woont anders had ik er een dag vrij voor genomen. Ik vind het heerlijk om het op te bouwen, ik neem daar echt mijn tijd voor. :D

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:05

Opbouwen is leuk afbreken niet -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:13

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:21

Tazzey schreef:
Iris82 schreef:

Het is dat je te ver woont anders had ik er een dag vrij voor genomen. Ik vind het heerlijk om het op te bouwen, ik neem daar echt mijn tijd voor. :D

Ahw, dat vind ik echt lief!! De echte kerstgedachte! <3 {:)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:33

Oeh leuk topic. Hier staat ie voorlopig nog niet maar ga volgen voor inspiratie en later de foto's te laten zien van onze

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:37

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:39

Die tafel mag je zelf uitzoeken, dus als die niet mooi is, is dat je eigen schuld :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:08

Afbeelding
Hier moet het dus op komen...

Intratuin was sof..niks gekocht. Hadden geen lemax huisjes

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:09

Ohh wat een lekker lichte woonkamer!!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:52

Ik heb net nog besteld op intratuin, lemax en efteling :D goede actie. Heb niet veel gehaald dat doe ik dan na kerst.
De Efteling huisjes wil ik namelijk ook na kerst gewoon in de kamer hebben. Maar even kijken of het niet te druk wordt :=

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 03:04

dalena schreef:
Ik heb net nog besteld op intratuin, lemax en efteling :D goede actie. Heb niet veel gehaald dat doe ik dan na kerst.
De Efteling huisjes wil ik namelijk ook na kerst gewoon in de kamer hebben. Maar even kijken of het niet te druk wordt :=

Ja goede tip! Heb nog nog meer bomen besteld, en een nieuwe adapter. We waren dinsdag bij de intratuin in Duiven. Toen wat nieuwe poppetjes gekocht en lampjes (en wat speciale kerstballen) Online misten toch wel echt veel dingen uit de winkel trouwens, maar denk dat het vandaag in Duiven te druk was om te zijn. Ik vond het dinsdag al druk genoeg…

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 04:09

Wat leuk een kerst dorp topic.

Ik heb een paar huisjes nog niet zoveel.
Na sinterklaas zet ik ze neer.

Hoe maken jullie de ondergrond eigenlijk?

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 06:57

Linnie050 schreef:

Ik heb een houten plank als basis en daar bovenop piepschuim, hier kan je mooi de huisjes in laten wegvallen. Twee jaar geleden heb ik samen met m’n man er gaas op blokjes tussen gemaakt, zodat de kabels allemaal mooi vrij liggen en weggewerkt zijn. Ook heb ik toen een verhoging gemaakt van hout zodat de trein door een tunnel kan, en ook deze is weer bedekt met piepschuim platen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:50

M'n moeder ziet me al met zo'n tafel aankomen in de woonkamer hahaha

@Marleen_L, wauw dat ziet er goed uit!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 11:09

Gister toch nog even naar de intratuin geweest :') die 20% korting was te mooi om te laten liggen haha

De elf workshop, wat losse nieuwe figuren en mijn rendieren gekocht!

Afbeelding

Afbeelding

Wbt mijn ondergrond, die bestaat uit een houten plaat, en dan plateaus van piepschuim, karton en hout. Ik heb geen vast ding om mijn plateaus te maken, tis maar net wat er toevallig voor handen is :D
Zorgt er wel voor dat ik elk jaar anders kan inrichten trouwens, aangezien elk huis zijn eigen plateau heeft. En niets vast staat op de ondergrond.
Daarnaast maak ik zelf van klei straten, de stenen richels, opstapjes etc

Dat gaas is wel een fantastisch idee marleen, mijn kabels en adapters zijn nu in de holle ruimtes van de plateaus weg gewerkt maar dat is altijd wel een gedoe

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:25

Die rendieren zijn leuk!! Die passen ook wel in mijn dorpje. Ik heb uitsluiten Lemax Luville, dus echt een beetje Dickens stijl maar die rendieren passen daar ook prima bij.

Qua ondergrond staat de boel bij ons op een tafel met een glazen plaat. Onder die plaat ligt een limited edition 3D Catan spel. Ik leg over het glas een dunne witte fleece deken en daaroverheen een vierkant sneeuwkleed. Daar gaan de huisjes en andere spullen op. In die sneeuwdeken knip ik gaatjes waar de kabels doorheen gaan. Als alles staat gaat er poeder sneeuw overheen. Je ziet dus geen kabels en je kunt alles netjes neerzetten. De lantaarnpaaltjes haal ik door de dekens heen en zet ik met Lemax Sticky Max vast op de glazen plaat. Na de kerst even een sopje met Dreft erlangs en hij is weer schoon.

Ik zal straks even kijken of ik oude foto's kan vinden.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:35

dieseltje09 schreef:
Gister toch nog even naar de intratuin geweest :') die 20% korting was te mooi om te laten liggen haha

De elf workshop, wat losse nieuwe figuren en mijn rendieren gekocht!

[ [url=m/mRwTSQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CNOEoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wbt mijn ondergrond, die bestaat uit een houten plaat, en dan plateaus van piepschuim, karton en hout. Ik heb geen vast ding om mijn plateaus te maken, tis maar net wat er toevallig voor handen is :D
Zorgt er wel voor dat ik elk jaar anders kan inrichten trouwens, aangezien elk huis zijn eigen plateau heeft. En niets vast staat op de ondergrond.
Daarnaast maak ik zelf van klei straten, de stenen richels, opstapjes etc

Dat gaas is wel een fantastisch idee marleen, mijn kabels en adapters zijn nu in de holle ruimtes van de plateaus weg gewerkt maar dat is altijd wel een gedoe

Heel leuk! Dat met losse plateaus voor elk huisje is wel een goed idee, want ik zit nu wel een beetje vast aan wat ik heb, of ik moet alles opnieuw maken. Ik wil eigenijk altijd dat de huisjes verzinken in het oppervlak, omdat ze anders die rand eromheen hebben, dus dat is nog wel wat werk.
Ik ben dit jaar net bevallen, dus besloten om nu het gewoon zo op te zetten zoals vorig jaar, met wat extra poppetjes en als ik zin heb nog een waterval. Die wil ik gaan maken van transparante siliconenkit, ben benieuwd of dat gaat lukken....

Ik heb trouwens alle lantaarpalen vast staan met asfaltnagels, die heb ik eronder gelijmd.

Een glazen plaat die je makkelijk schoon maakt klinkt ook wel ideaal. ik vind altijd tot half maart nog nepsneeuw overal :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:44

Ik ben bang dat je daar niet aan ontkomt. Ik haal net de bank weg omdat ze erbij moeten voor glasvezel aanleg en daar kwam een halve zak sneeuw onder vandaan. Terwijl ik heel zeker weet dat ik in januari bij het opruimen daar de stofzuiger doorheen gehaald heb.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 11:48

Ja dat verzinken is wel heel mooi, huisjes zelf lukt dan niet helemaal(maar lang leven de losse sneeuw om het weg te werken) maar probeer wel altijd alle pootjes van figuren, de lantaarns bomen etc beetje weg te werken door ze wat dieper in de sneeuwdeken te zetten(trek gaatje in de sneeuwdeken zodat ze echt op de ondergrond staan.)
Dan blijven ze ook icm sticky goed staan.

@hutcherson, jij hebt bijna de efteling wel vol of niet? _/-\o_ mijn vriend wil er niet aan, die wil het liefste compleet santa wonderland := zeg ik ook geen nee tegen maar ik zou best ergens lang nek er tussen willen proppen haha. Daarnaast zijn er wat figuren die echt wel heel leuk zijn. Enige nadeel vind ik wel dat overal onderop de voet een kaartje “efteling” ligt/staat

Oow de losse nep sneeuw vind in in de zomer ook nog terug uit een of ander kiertje of hoekje hahaha, gewoon overheen zetten, hoort erbij }> :+

Over kunstsneeuw gesproken, heb ik nou gewoon pech? Dit jaar nieuwe zak gehaald bij de intratuin maar het zit vol met dit soort grote stukken…
Daarnaast was het voorheen ook een heel stuk zachter, het zijn nu soort van harde korrels lijkt het wel

Afbeelding

Nou moet ik zeggen dat ik met die 4 liter zakken wel paar jaar doe dus laatste zak die ik hiervoor gekocht had was zeker 5 jaar geleden

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:14

Dieseltje, dat zijn die grote zakken? Ik gebruik deze kleine zakjes en die zijn ontzettend mooi.
Ik vind dit merk erg prettig en bij Global Garden koop ik ook wel van die kleine zakjes. Die grote zakken zijn voor de kerstboom heel fijn maar voor een dorpje net te grof.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 12:19

Tazzey schreef:
Dieseltje, dat zijn die grote zakken? Ik gebruik deze kleine zakjes en die zijn ontzettend mooi.
Ik vind dit merk erg prettig en bij Global Garden koop ik ook wel van die kleine zakjes. Die grote zakken zijn voor de kerstboom heel fijn maar voor een dorpje net te grof.

Wat is groot? Ik heb deze zak, die had ik altijd namelijk dus gewoon zonder kijken en nadenken nieuwe zak meegepakt haha

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:27

Ja, die bedoel ik inderdaad. Daar zitten best vaak grove stukken in. In de boom zie je dat niet zo heel erg maar in een dorpje is het snel niet zo mooi.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:54

Marleen_L schreef:
Linnie050 schreef:

Ik heb een houten plank als basis en daar bovenop piepschuim, hier kan je mooi de huisjes in laten wegvallen. Twee jaar geleden heb ik samen met m’n man er gaas op blokjes tussen gemaakt, zodat de kabels allemaal mooi vrij liggen en weggewerkt zijn. Ook heb ik toen een verhoging gemaakt van hout zodat de trein door een tunnel kan, en ook deze is weer bedekt met piepschuim platen.

[ [url=m/fwDbFS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AVXg8u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IQ6I50.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W810Kh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe maak je dan die berg? :o

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:45

dieseltje09 schreef:
Tazzey schreef:

Wat is groot? Ik heb deze zak, die had ik altijd namelijk dus gewoon zonder kijken en nadenken nieuwe zak meegepakt haha

[ [url=m/lfbWWy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh deze had ik ook altijd, goed om te weten dat die nu zo grof is.

dalena schreef:
Hoe maak je dan die berg? :o

Ik koop altijd piepschuimplaten van 2 cm dik (volgens mij) en die stapel ik dan op, dan snij ik met een mes de grote stukken weg en met een piepschuimbrander werk ik hem wat bij. Daarna verf ik hem, de laatste keer had van die testpotjes voor muurverf bij de Gamma gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding