Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:23

Ooh dat kaartje, te lief.
En Roosch doorgestreept...hmm...
Wordt jou naam elke editie gebruikt door anderen Roosch? :D

Ik zag capibara, cavia en orka langskomen.
Wat zijn, naast paarden, jullie favo dieren?
Bij mij de olifant! Spaar mijn hele leven al alles van ze.
Grootste droom is ze ooit eens in het wild te gaan bekijken. <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:29

Who knows? :))

Vorig jaar wel en heb me stuk gelachen. Is dat omdat iemand anders het gedaan heeft of toch gewoon ikzelf? O:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:45

Mijn favo dier naast een paard
Best lastig want ik ben echt gek op veel verschillende dieren maar als ik 1 moet kiezen ga ik toch voor de okapi
Die heb ik 5 jaar terug in een Franse dierentuin in het echt kunnen zien en dat zijn toch wel heel bijzondere dieren.
Verder ben ik gek op vogels in een dierentuin blijf ik daar meestal het langste hangen :=
Zoals de kookaburra, echt geweldige dieren

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:50

Even wat grondiger bijgelezen.... Natuurfenomenen, ja echt geweldig!! Al best wat gezien, IJsland is wat dat betreft prachtig, noorderlicht gezien in Finland, zonsverduisteringen in 1999, 2017 en 2024... En natuurlijk afgelopen week op pad geweest voor de komeet! Minder grote fan van stormen, altijd beetje bang dat er iets stuk gaat, veel bomen enzo in de tuin... Die tuin, ja die is best groot... Dus veel plek voor bollen en andere plantjes. Heb een kleine kas voor opkweken, moestuintje en ben dol op bloemen, dus zeker een ja voor mij!
Lekker, nou heel veel, kaas, worst, zoutjes, chips..... Chocolade sterke voorkeur voor melk eventueel met nootjes...
Favoriete dier, toch wel de ponies, onze shetjes zijn nu weer van die heerlijke teddybeertjes aan het worden, Love it!!! En oh, ook kippen vind ik echt leuk, dat gezellige gescharrel, beetje toktok tussendoor, rondrennen in gevecht om die gevonden regenworm en voor wie nog nooit een kip geaaid heeft, zeker eens doen, ze zijn echt super zacht! En dan hebben we het nog niet gehad over kuikentjes <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:06

Ik ben echt als de dood voor alles wat mogelijk fladdert dus als je een kip op me afstuurt peer ik hem ongetwijfeld. :')

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:38

Ik ben een grote dierenvriend! Alleen muizen en ratten vind ik helemaal niks. Maar als ik echt een dier moet kiezen, dan is het wel mijn kattenkind <3 Afbeelding

Zo dadelijk maar eens shoppen voor mijn lootje, hoop dat ik vandaag goed ga slagen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:39

Roosch schreef:
Ik ben echt als de dood voor alles wat mogelijk fladdert dus als je een kip op me afstuurt peer ik hem ongetwijfeld. :')

Ik kwam afgelopen zaterdag met een nieuwe kip thuis.
Was niet helemaal de bedoeling, ik ging eigenlijk een kippenhuisje kopen.

En allemachtig, wat een gigantisch beest is me dat, ik heb gisteren toen ze op me afkwam letterlijk een stap achteruit gezet, ze is makkelijk 2 tot 3x zo groot en zwaar als mijn andere kipjes :')

Ik heb een verlaagde tafel in één van de rennen staan. Deze nieuwe kan er overheen kijken als ze haar nek strekt :')

Afbeelding

Favo dier, buiten paarden: katten en kippen :j En honden haha. Ik ben eigenlijk een hondenmens, maar bij gebrek aan tijd zijn het katten geworden. Zusjes Sansi & Arya:

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:58

Ik had vroeger ook cavia's en ik zou heel graag weer cavia's nemen. Maar, ik heb een klein appartement met 2 katten dus geen geschikte plek om ze neer te zetten met voldoende ruimte helaas.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:59

Hier wel een bad en ga er ook graag in. Niet vaak genoeg naar mijn zin, maar soms moet je daar gewoon tijd voor maken.

Favo dier is denk ik een hond. Maar krijg ml er niet van overtuigd dat die er 1 in huis komt. Ik heb ook een kat gehad, maar na de laatste zwangerschap heb ik haar (na 10 jaar |( ) weg moeten doen omdat ik ineens kei allergisch was. Mijn hele gezicht zwol op als ze op schoot kwam liggen -O-

En bloembollen, ben er dol op. Ligt nog een berg klaar om te planten. Alleen daar ben ik wel wat kritischer in kleurkeuze. In de tuin alleen wit, roze en blauw/paars. Geen geel en rood. Zaadjes etc ook leuk. Ben dol op akelei en agastache.

En voor wat betreft eten in het pakket. Het mag, maar ben zelf dus wat lastiger ivm allerlei intoleranties. Gelukkig heb ik een man en 1 kind die praktisch alles eten wat los en vast zit. Ik ben zelf dol op chips of noten.

Volgende week vrijdag ga ik eens uitgebreid shoppen. Dan heb ik alle tijd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:23

D_akota schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

*\o/* ik heb santa post! Super leuk kaartje. <3

Haha, geniaal kaartje :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:29

Ik ben koos huisdierloos, maar wel gek op honden, dus dat zouden dan toch wel mijn favo dieren zijn. Wie weet komt er nog een in de toekomst. Vind heel veel dieren mooi om te zien, op safari in Zuid-Afrika was echt een van de hoogtepunten in mn leven, zo prachtige al die enorme dieren in het wild.

Als kind was de krokodil mijn lievelingsdier, maar inmiddels toch liever iets met een zacht vachtje :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:32

Favoriet dier naast mijn katten en de minipaardjes heb ik niet, ik vind alle dieren geweldig moet ik eerlijk zeggen. Bloembollen en zaadjes zijn aan mij niet besteed, omdat mijn tuin voor de paardjes is. Er omheen staan vlinderstruiken en een coniferenheg en ik heb 3 hortensia's en een sering achter het hek. Verder ligt er zand en bestrating in de tuin voor de paardjes.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:37

Ik ben gek op dieren en heb het geluk gehad dat mijn ouders daarbij niks in de weg stonden. Altijd honden thuis gehad en toen kochten we ratjes (3 stuks) helaas overleden er 2 na 2 jaar en volgde de 3e ook niet lang daarna. Toen heb ik een cavia gekregen en mijn broer een blauwtong skink en uiteindelijk 3 cavia's gehad. Zou heel graag weer een caafje nemen, maar mijn vriend is ontzettend allergisch en buiten houden zie ik niet zitten.

Nu hebben we dus een kameleon en toen we nog niet samenwoonden stond deze bij mij want mijn schoonmoeder wilde het niet in huis hebben :'). Uiteindelijk is mijn moeder ook dol op de kameleon en nam ze altijd de zorg op zich als ik weg was of het niet kon doen. Het eerste wat ze bij ons ook doet is naar hem toe lopen en hem eten geven :') .

Verder vind ik alle dieren wel leuk behalve spinnen, daar ben ik echt panisch voor maakt niet uit hoe klein ze zijn ik krijg er helemaal de kriebels van.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:42

Ik heb niet zo veel met honden, ik ben echt een kattenmens. Wij hebben er 3. Smokey en Bandit waren al van mijn vriend en zijn mee gegaan toen we samen gingen wonen. Chester is daar 3 jaar geleden bijgekomen en dat is echt mijn allerbeste maat en echt míjn kat <3 Chester is echt ontzettend speels, druk en actief. Zijn favoriete speeltjes zijn Trixie noppenballen, die komt hij zelf naar je toe brengen als hij zin heeft om te spelen en vervolgens moet je die weggooien en gaat hij apporteren als een hond. Houdt hij echt lang vol ook _O-
Smokey en Bandit zijn niet zo actief, maar ze houden wel alle 3 enorm van snackjes en eten en ze lusten ook werkelijk alles. :+

Bloembollen en zaadjes doe je mij geen plezier mee :Y)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:59

Naast katten vind ik de helmcasuaris een dijk van een beest! Google en huiver bij deze buitenmaatse killerkip (jaja, het is bijna halloween!).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:28

foxy80 schreef:
Naast katten vind ik de helmcasuaris een dijk van een beest! Google en huiver bij deze buitenmaatse killerkip (jaja, het is bijna halloween!).

Holy sh.t. Dan durf ik mijn eigen ren niet meer in hahaha!
Ik vind de grote eenden van de kinderboerderij ook eng :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:33

Whaha wat een engerd, heeft in de VS dus zelfs iemand omgelegd, leuke beesten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:41

Ik ben dol op egeltjes. <3
Zitten er ook een aantal om huis en komen trouw iedere dag langs om te eten en te drinken. Voor zolang het nog duurt, want ze zullen binnenkort in winterslaap gaan.

Verder veel gereisd en daardoor ook bijzondere dieren gezien, ook erg zeldzame. Een gordeldier blijf ik ook leuk vinden, blauwe ara's en (regenboog)toekans ook. De Borneo dwergolifant was ook erg bijzonder om te zien. En dan alle reptielen en amfibieën in Midden Amerika, schitterend. <3 Ben eigenlijk wel gek op alle dieren. :))

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:53

LWDaisy schreef:
foxy80 schreef:

Holy sh.t. Dan durf ik mijn eigen ren niet meer in hahaha!
Ik vind de grote eenden van de kinderboerderij ook eng :')

Iehh, die is groot! Niet in mijn kippenhok!!
Ganzen vind ik soms ook wel spannend en zwanen, vooral als ze een nest hebben...

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:59

Matheno schreef:
He bah.. het schijnt wel een compliment te zijn dat ze alles eruit gooien bij je, want dan zijn ze goed gehecht of iets dergelijks. Maar ik snap je frustratie... :knuffel:

Aahh das wel lief <3

Ik dacht gister in de post nl app santa post te zien, nu is t weg. :oo

Killerkip haha. Mijn kippen doen t even niet meer, ofja, geen eitjes >;)
Miss moet ik zo’n killer kip kopen, dan denkt m’n kind dat we een echte dinosaurus hebben :D
Laatst bijgewerkt door Jodym op 23-10-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:02

Roosh
Dan moet je niet naar ons kippenhok want onze kippen zijn zo tam die vliegen je letterlijk in je armen :Y)

Lwdaisy
Een marans?
Mooi dier onze blauwe koper nek marjan is net overleden echt balen

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:56

Ik ben echt een dierenmens, maar wel de aaibare zeg maar :D
Ik smelt ook echt bij een alpaca <3

Maar naast mijn paard kan ik niet zonder mijn hond, dus die 2 zijn echt mijn favorieten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:02

ik ben wel een dierenfan, thuis dus een hondje ( klein formaatje) maar als je mij mijn zin geeft zou ik wel meer beesten willen, en mag ieder zielig katje mee naar huis.. maar goed daar is manlief het niet mee eens. Maar als er pups komen mag er in ieder geval 1 blijven :)..
stiekem dat ook wel iets waar ik echt heel er naar uitlkijk, afgelopen 2 jaar niet altijd makkelijk gehad, en het is goed voor mij dat er dan ook een reden is om lekker thuis op de bank te gaan liggen met de honden.

verder als ik buitenaf zou wonen zou ik alpaca's ponys geiten schapen, en alles wat bij een ander niet mag blijven hebben... dus het is maar goed dat ik niet buitenaf woon }:0 :+

Nee zeggen is niet mijn sterke kant.
Momenteel geen eigen paard meer, maar ik rijd bij Cheytjeh hier ook in het topic een superleuk merrietje.. heel blij mee dat ik zo'n fijn diertje beschikbaar heb, want hoe graag ik het ook wil, mijn lijf vind er vaak heel wat anders van. Dus wat ik zelf aan paarden heb gehad zijn geen optie meer.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:21

Hier ook groot dierenliefhebber. Naast paarden, katten en de eerder genoemde cavia's vindt ik teckels ook geweldig, ben dan dus ook liefhebber van Takkie (en Siepie). En ik de categorie niet-huisdieren zijn giraffen mijn favoriet. Die hoorntjes <3

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:53

Hier ook santa post! *\o/*
Super leuk en ik gok dat mijn santa dus in Zeeland woont :D
Afbeelding
Afbeelding