Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:43

LWDaisy schreef:
Oh ja, ik nam het ook heel letterlijk haha.

Euhm.. voor een goed boek, over de oorlog :D

Nu ben jij de grote kenner en ik lees graag boeken over de oorlog, memoires of dagboeken.
Wat zijn nu de echte aanraders?

Roulette_

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:07

Tikje jaloers op de mensen die je wakker kunt maken voor sushi, dat zou normaal gesproken ook mijn antwoord zijn geweest. Nu ik geen sushi mag eten loop ik over naar de ‘noorderlicht’ mensen, lijkt me zo mooi om dat een keer te zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:09

Banjer schreef:
SSS-organisatie bericht: vragen voor lootjes

Germie
Citaat:
Hoe heet je paard, en heb je wat meer info over haar?

Mijn paard heet Wydonna en is in meerdere opzichten uniek. Het is het enige paard dat geregistreerd met deze naam.
Verder is haar afstamming uniek: Lennart X Zeoliet X Pele.
Wat hier uniek aan is, is het feit dat de vader van Lennard niet Zuidhorn is, maar Zeoliet. Dit is pas jaren later ontdekt en toen ging het nog om 21 paarden (of het er ooit meer waren weet ik niet). Ik kan gratis het stamboekpapier en paspoort laten aanpassen, maar ik doe het NIET.
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat het nu een puur inteeltprodukt is, want dat zie je gelukkig nergens aan terug. Inteeltcoefficient is nu volgens een website 48.44%.

Verder is haar stamboekpapier en paspoort ook nog uniek wegens een typefout die de schetser gemaakt heeft en die ook gewoon is overgenomen op de startkaart die ik bij haar gehad heb en de startkaart van een bijrijder: oplopedn stond er bij een wit been.

Het is verder een bruin paard, met aan alle benen wit van een sok tot boven de sok. En een kolletje. 1.72m groot. Ze heeft mij uitgekozen i.p.v. ik haar, want ik ging voor een ander paard kijken van de 3 die door de fokker werden aangeboden. Ze was een koopje toen, maar ja, had wormen, was niet ingeent, en nog niet gechipt (was toen al verplicht als je wilde vervoeren).

Ik heb haar opgehaald, en mevrouw vond de wijde wereld zo interessant dat we op de snelweg allemaal auto's hadden die ons aan de kant wilden seinen. Waarom? De auto reed goed, de trailer lag er rustig achter, zou er toch wat zijn? Uiteindelijk gestopt op de vluchtstrook, en wat bleek? Mevrouw stond achterste voren zonder halster (was al kapot) in de trailer over de achterklep te koekeloeren. Gezien waar ze geboren was en ik haar gekocht had (direct van de fokker) had ze nog nooit verkeer gezien). Maar ze vond het niet eng, gewoon geweldig. Het halster was alleen niet te repareren, dus met een stuk pakjetouw een noodhalster gemaakt en haar toch weer omgekeerd in de trailer en vastgeknoopt.

Een week later is ze gechipt door een man van het NRPS (er kwam toen nog een chipper langs op verzoek bij fokkers) en vervolgens raakte haar stamboekpapier en paspoort zoek. Ik had ook geen kopie gemaakt en wist alleen haar naam, haar vader en geboortedatum. Het bleek dat alles bij het NRPS was blijven liggen en het moest dus naar het KWPN.

Ze heeft 1 veulen gebracht, helaas heb ik niet de mogelijkheid om nog 1 te fokken. De stalhouder wil het niet hebben, anders was het denk ik wel gebeurd. Het zou nog steeds kunnen natuurlijk, met 21 kunnen ze nog gewoon drachtig worden omdat het geen maiden merrie meer is. Maar ik sta nog op die stal en tja, met alle onzekerheden van stijgende kosten de laatste tijd wil ik ook geen paard er meer bij. Te veel onzekerheden.

Ik heb haar zelf ingereden, ze was super gemakkelijk. En ze is voor de wagen beleerd. Momenteel rij ik nog wat western, wat dressuur en af en toe een sprongetje en buitenritten met haar 1-2 keer per week. En een bijrijder rijdt ook 1-3 keer per week. Mijn paard is al voor diverse mensen een leerpaard geweest, ze is eigenlijk heel erg goed met beginners. Terwijl het op basis van haar afstamming een enorme rotzak zou zijn. Maar kennelijk heeft de inteelt of lijnenteelt hier de sterke punten naar voren gebracht, gelukkig.

Zo genoeg info over mijn lieve merrie? <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:21

Wat een leuk verhaal Germie!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:05

Ik zie een vraag voorbij komen voor mij, of ik boodschappen doe bij de AH. Ik ben heel benieuwd waarom Santa dat wil weten haha. Ik doe zeker wel eens boodschappen bij de AH. De fijnste supermarkt vind ik dat. Maar hier in het dorp zit een Jumbo (en een Aldi en een Plus) dus kom meestal bij de Jumbo. Maar iedere maand rij ik wel 2 of 3 keer naar de AH want daar hebben ze toch betere aanbiedingen en net betere/lekkerdere producten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:10

Och ja dat verhaal van Lennard die ineens een Zeoliet was herinner ik me nog wel. Lennard is gefokt daar waar ik heb leren paardrijden, kan me zijn moeder nog goed herinneren. Daar zijn een heleboel Zuidhorns uit gefokt, maar dus toch 1 minder dan gedacht. Dat is toch ook wat he... lollig ook wel dat er een dressuur hengst op kwam waar wel weer een springpaard uit kwam.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:23

Voor groene crocky chips of hazelnoot chocolade mag je mij ook wel wakker maken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:42

Neonlight schreef:
LWDaisy schreef:
Oh ja, ik nam het ook heel letterlijk haha.

Euhm.. voor een goed boek, over de oorlog :D

Nu ben jij de grote kenner en ik lees graag boeken over de oorlog, memoires of dagboeken.
Wat zijn nu de echte aanraders?

Auteur Pieter Serrien schreef 2 boeken onder de titel "De laatste getuige". De ene is Louis Boeckmans, de andere Eva Fastdag.

Beiden overleefden de oorlog en verschillende kampen. Pieter mocht hun verhaal opschrijven.

Hoe vaak ik het verhaal van Louis ook beluister - ik moet élke keer opnieuw huilen. Een prachtig, inspirerend mens.

En Eva.. arme Eva.. zij werd ingeschakeld als typiste in de Dossin kazerne en moest haar eigen familie op transport naar Auschwitz noteren. Ook al beloofde de kampcommandant anders.

"De Crèche" is ook een verhaal over waanzinnig veel moed. Eén van mijn katten heeft als 2de naam Henriette gekregen, als ode aan Henriette Pimentel.

En "Het nest", over het verscholen dorp in de buurt van Nunspeet is er ook zo eentje die ik al meermaals gelezen/beluisterd heb.

Als je een linkje van mijn boeken-app wilt, daar staan een 300tal oorlogsboeken op :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:10

Jolien87 schreef:
Ooh wat leuk dat het weer gaat beginnen!
Dat betekent dat we mogen aftellen naar de kerst, toch? Toch?!

Ook superleuk dat er een nieuwe organisatie is die het nu oppakt.
Dat gaat vast goedkomen.
Heel veel succes lieve dames en op naar een geslaagde editie!

Ik heb er even over nagedacht of ik dit jaar weer zou meedoen maar ik denk dat het verstandig is om een jaartje over te slaan.
Hier zit gelukkig een heel mooie reden achter want in oktober verwachten wij ouders te worden van een tweeling.
Daar kan een Secret Santa pakket natuurlijk niet aan tippen ;)
En om mezelf eventuele inpakstress te besparen terwijl we tot onze ellebogen in de luiers zitten, heb ik ervoor gekozen om dit jaar vanaf de zijlijn mee te genieten en hopelijk volgend jaar weer aan te kunnen haken. :)

Ik dacht even aan je Jolien, ik weet niet of je nog meeleest en of je al bevallen bent maar ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:27

Waar kun je mij voor wakker maken bij wijze van!!! :))

Een Disney film, Engels fantasy boek met draken, lays thai sweet chili chips, chai latte, en de pakketbezorgers mogen me ook wel wakker maken. Ik heb echt online koopwoede. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:52

Dank je voor die tips, die boeken die je noemt ga ik noteren en alvast in mijn Bol verlanglijstje zetten.
Ben ook wel benieuwd naar je boeken-app.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:52

Oe die tai chili chips vind ik ook lekker <3
>
Ik eet vrijwel nooit chips maar die vind ik wel echt lekker
En daardoor herinner ik me ook een snack die ik echt geweldig vind, maar vrijwel nooit wet ondat m'n man ze zo vreselijk vies vind ruiken := van die chili rijstcrackers/ krokantjes zooo lekker <3

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:56

Ohhh die zijn zooooo lekker Seven!

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:19

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 42

Waar mogen ze jou 's nachts voor wakker maken?

Voor sushi! Voor een pretpark! Voor een zonvakantie of duikvakantie, maar ook voor Lapland! Dat was zo gaaf, zou ik graag nog eens doen! Je mag me ook wakker maken voor een kitten of poes erbij!

Ik ben het gewend om ‘s nachts wakker te worden, aangezien ik verloskundige ben. Nog altijd niet m’n hobby, maar als ik er eenmaal uit ben, vind ik het altijd wel prima.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:42

Waar kun je mij voor wakker maken.. voedsel :D een broodje hamburger speciaal, melk chocolade of caramel zeezout, of zo’n heerlijke dove reep.. paprika chips, cupcakes… voedsel dus :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:11

Saul schreef:
Ohhh die zijn zooooo lekker Seven!

Jeej nog iemand die ze lekker vind *\o/*
Ik kan zo'n zak echt in 1 zitting op eten, dus maar goed dat ik ze niet vaak meeneem :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:26

Mijn vriend eet die crackers ook graag, ik vind ze niet zo bijzonder. :=

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:54

Eigenlijk mag je mij overal wel voor wakker maken. Maar zeker voor een lekker etentje, iets leuks met de paarden of om naar de sauna te gaan. Of een stedentripje natuurlijk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:30

Roosch schreef:
Ik dacht even aan je Jolien, ik weet niet of je nog meeleest en of je al bevallen bent maar ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Wat ontzettend lief dat je hier naar vraagt!
Ik ben vorige week zaterdag bevallen van onze tweeling: Henry en Ellie.
We zijn nog 5 dagen in het ziekenhuis gebleven om aan te sterken en uiteindelijk mochten we op mijn verjaardag, nota bene, naar huis <3
Los van dat het natuurlijk erg wennen is en af en toe echt wel heel heel heel erg druk, genieten we enorm van dit rijkdom.

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:41

Gefeliciteerd Jolien <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:52

Jolien87 schreef:
We zijn nog 5 dagen in het ziekenhuis gebleven om aan te sterken en uiteindelijk mochten we op mijn verjaardag, nota bene, naar huis <3
Los van dat het natuurlijk erg wennen is en af en toe echt wel heel heel heel erg druk, genieten we enorm van dit rijkdom.

[ Afbeelding ]

<3 <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:02

Gefeliciteerd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:06

Seven schreef:
Oe die tai chili chips vind ik ook lekker <3
>
Ik eet vrijwel nooit chips maar die vind ik wel echt lekker
En daardoor herinner ik me ook een snack die ik echt geweldig vind, maar vrijwel nooit wet ondat m'n man ze zo vreselijk vies vind ruiken := van die chili rijstcrackers/ krokantjes zooo lekker <3

[ Afbeelding ]

Oh ja, die zijn ook lekker.
Ik haat wasabi, maar deze zijn lekker.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:17

Citaat:

[ Afbeelding ]

Wat prachtig! Gefeliciteerd <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:19

Gefeliciteerd Jolien!