Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:31

Banjer schreef:
Vragen voor lootjes

Noisy:
Citaat:
zijn er foto's die speciaal voor je zijn of die je SS kan/mag gebruiken voor eventuele gepersonaliseerde cadeautjes?

Sorry, beetje late reactie :o
De foto’s die online staan zijn niet persé speciaal maar wel vaak gewoon leuke momenten die ik dan wil delen. Sommige ook minder leuke momenten maar ik geloof niet dat je die wilt gebruiken :')

Wat betreft kerst.
Wij zijn wel echt een kerst familie. 2 dagen eten (1 dag mijn familie en de andere dag de schoonfamilie), cheesy kerstfilms kijken, spelletjes doen, dat soort dingen.
Dit jaar wordt het wel anders want we zijn met de kerst op wintersport. Wel met een deel van de schoonfamilie en we flansen daar ook wel iets van een kerstdiner in elkaar maar zo uitgebreid als anders zal het niet zijn. Ondanks dat we er niet zijn met de kerst ga ik toch all in met versieren want ik vind het veel te leuk :D <|- {:) [&]

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:36

Ik heb ook pas voor het eerst wat bij Temu besteld. Van die plaktegels voor de keuken.. Hier in Nederland kon ik ze vinden voor 80 euro per doos met 10 tegels.. Bij Ali kostte ze 80 euro voor 30 stuks.. en bij Temu zag ik zo'n 'welkomstaanbieding' voorbij komen; 40 euro voor 30 stuks.. Naja, ik ben niet zo zeer fan van al dat China spul, maar dit was wel héél veel verschil in prijs.

Mijn doos staat ook al klaar, en was grappig genoeg óók door vriendlief bij het oud papier gezet, maar gelukkig nog heel :Y)

En ook van mij een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:39

Als iemand voor mij een gepersonaliseerd kadootje wil laten maken, overleg dan eerst a.u.b. De foto's online zijn niet altijd van de juiste kwaliteit en vooral niet in de juiste resolutie. En heb ook al aangegeven niet zo weg te zijn van gepersonaliseerde kado's.
Ook ben ik enorm kritisch als men een foto gebruikt dat die ook echt goed afgedrukt wordt, dus zoals ik hem zie op een gekalibreerd scherm. En van het meeste online wil ik absoluut geen afdruk hebben omdat er fototechnisch te veel aan mankeert.

Ik had een tijd terug een bestelling gedaan voor een foto op lijsteen voor een duikbuddy. Het eerste adres waar ik het besteld had ging de resolutie aanpassen (is niet nodig, want ik lever aan voor een afdruk van 1 bij 2 die nog scherp wordt, dus 20 bij 30 cm is dan al helemaal goed), en vervolgens kreeg ik een mailtje met dat de afdruk er toch wat anders uitzag dan zoals ik hem ingeleverd had. Eh ja, je moet zorgen dat je je materiaal goed voor elkaar hebt denk ik dan. Uiteindelijk heb ik m'n geld teruggehad, want ze zag zelf ook wel dat de kleuren niet goed waren en niet konden. Maar ik vraag me echt af wat je dan doet met een foto of dat je zo'n slechte printer hebt dat alles te blauw wordt.

Dus bij gepersonaliseerde kadootjes, let goed op waar je het laat maken. En je moet soms geluk hebben natuurlijk.
Albelli is vaak wel goed en de lijsteenfoto heb ik in Drachten laten afdrukken bij een fotograaf/fotoservice, en daar is het wel goed geworden zonder allerlei aanpassingen in resolutie of wat dan ook.

miccamaaike

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:47

T is toch ook niet handig om te gaan overleggen, dan is de verrassing er ook wel wat af zeg maar :+

Ik vind alles leuk hoor Santa, gepersonaliseerd is ook helemaal leuk.

Helaas gisteren te horen gekregen dat bijrijdpaard gaat stoppen. Hij is al van 2 gezinnen dus die meiden willen graag wat vaker rijden, snap ik ook wel weer. Wel heel jammer, maar ja t is niet anders. Dus bijrijdpaard mag lekker genegeerd worden :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:54

Jammer Micca!

Hier nog altijd heel blij met mijn bijrijd Haf! Afgelopen weekend voor het eerst een klein galopje buiten gedurfd en dat smaakt naar mij! Echt zo blij met het vertrouwen dat die pony geeft <3

Bij Temu nooit wat besteld en Ali ook echt maar heeeeel af en toe. Vertrouw dat allemaal niet zo qua gegevens. Beter langs de Action rijden :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:56

Germie ik denk dat je een van de weinige bent in deze :P

Ik vind gepersonaliseerde cadeaus juist fantastisch <3

Ahh balen van je bijrijdpaard miccamaaike.

En voor alle pechvogels veel beterschap en of een dikke knuffel :knuffel:

Ik heb laatst voor het eerst op Ali besteld.
Dat gaat wel errug makkelijk en goedkoop :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:01

Ik vind gepersonaliseerde cadeautjes ook echt top! :D ook iets zelfgemaakts. Zo heb ik ooit een knuffeltje van mijn overleden verzorgpaard cadeau gekregen, twee edities terug. Die staat nog steeds op zijn mini altaartje <3

Alleen qua paarden hoef ik dus niets (foto's die online staan, is dus niet meer mijn verzorgpaard)
Van mijn kat heb ik al twee foto's hangen op groot doek. Maar misschien iets van een kussentje (maar zal wel buiten budget vallen), of een mok die in de vaatwasser kan (kan ie mee naar werk).

Foto lijstjes zijn ook nooit verkeerd om te krijgen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:02

Afbeelding
Ik vind gepersonaliseerde cadeaus echt briljant. Heb mezelf -naast de eerdere deurmat- ook deze kersttrui cadeau gedaan om maar even te laten zien wat ik leuk vind. :') en overwoog ook een strandtas van deze soort. Maar volgens mij is die vrij klein en heb ik een redelijk grote nodig- zo een waar een handdoek en snorkelmasker in past.

Nog een enorme top mocht m'n lootje dit weten te achterhalen: in een gewone stofzuiger kun je geurkorrels doen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks voor in de robotstofzuiger als dat bestaat. Ik kom er zelf niet zo goed wijs uit eigenlijk. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:07

Ik hou ook echt van gepersonaliseerde dingen.

Om te krijgen en te maken <3

Roosh
Kun je die van de gewone stofzuiger niet in zo'n potpourri zakje doen en dan in de afvalbak (kom niet op een beter woord := ) van de robot zuiger doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:10

Ik hou van die trui Roos! *\o/*

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:17

Ik ben echt wel een kerst mens, ik vind de hele aanloop eromheen geweldig.. de lichtjes, de boom in huis, ik ben alleen niet echt een familie mens, dus ik werk altijd nachtdiensten met kerst.
Je kunt overal gaan eten, maar je komt laat, en moet op tijd weer weg.. tweede kerst vieren we altijd met ons eigen gezin.. die nacht hoef ik ook niet meer te gaan werken, en dan nemen we het er samen van.. soms poepiechique eten.. soms in pyama op de bank een pizza.. het is elk jaar weer anders. maar wel lekker met zijn viertjes.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:28

Om even terug te komen op het kerst vieren: dat doe ik het liefst gewoon thuis met de pootjes omhoog. Foute kerstfilms, spelletjes, wijn en kaasjes. Tot nu toe jaren zo kunnen doen en daar ben ik heel blij mee. Familieverplichtingen houd ik helemaal niet van en ik kom ook niet uit een standaard nest. Maar dit jaar kan ik er helaas niet onderuit. Daarom besloten het weekend erna "onze kerst " te doen. Dat kan ook prima in het weekend als het zo valt als dit jaar. :D

De aanloop naar kerst vind ik altijd wel gezellig met lampjes en kerstmuziek en films etc. Dit jaar bivakkeer ik echter tien dagen in Egypte in december en volg ik dus de santa deels vanaf m'n strandbedje. :') heerlijk, alle tijd om mee te lezen en te genieten.. en mensen op een verkeerd been te zetten zo nu en dan. O:)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:35

Neonlight schreef:
Doos heb ik ook al klaar staan. *\o/*
Maar inderdaad is dat eerder ook mis gegaan met een man met opruimwoede. _O-

Een man met opruimwoede? Waar kan ik die vinden? :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:44

Hier ook even terugkomend op de kerst. Ik vind kerst echt fantastisch, half November gaat bij mij de boom in de huiskamer! :D Ik heb in mijn kerstboom allemaal glazen hangers. Elk jaar breid ik mijn collectie uit. Mocht mijn santa een leuke glazen kersthanger tegenkomen, die zijn altijd zeer welkom! :o

Ik vind kerst zo leuk. Kerstavond is mijn broer jarig, dus kerstavond vieren wij eigenlijk nooit. Bij mijn ouders kopen wij altijd voor iedereen een cadeautje welke onder de boom wordt gelegd bij mijn ouders. Dit is zo fanatiek dat iedereen hetzelfde cadeaupapier en plakband moet gebruiken en stickers met naam wordt geprint zodat er niet valt af te leiden van wie de cadeautjes afkomstig zijn :+ Het is altijd een hele verzameling cadeautjes. Eerste kerstdag doen wij altijd brunchen bij mijn ouders, daarna pakken we de cadeautjes op ons gemak uit, waar we dan vaak zo'n 3 á 4 uur mee bezig zijn. Daarna bereid ik altijd met mijn moeder samen het avondeten voor. Mijn opa komt dan altijd gezellig mee eten (die ook nog cadeautjes krijgt) en daarna doen we nog spelletjes :)

Tweede kerstdag ging ik altijd naar mijn schoonfamilie. Helaas heb ik een hele slechte band met mijn schoonfamilie dus daar zag ik de laatste jaren wel enorm tegenop. Een half jaar geleden heb ik het contact met mijn schoonmoeder en zwager verbroken. Concrete plannen heb ik niet, maar ik denk dat mijn vriend met mijn zoontje daarheen gaat tweede kerstdag en ik lekker een dag doorbreng bij de paarden en mijn ouders :)

De dag na kerst gingen wij vroeger altijd naar de dierentuin of een ander uitje. Dit heb ik vorig jaar weer voor het eerst gedaan met mijn zoontje (vriendlief werkt dan gewoon weer). Deze traditie wil ik met mijn zoontje ook voort zetten. Al met al heb ik er weer zin in!

Mijn ouders wilde in plaats van kerst nu cadeautjes doen met Sinterklaas maar dit heb ik ze verboden :') Kerst moet gewoon zo blijven hahah. Voor Sinterklaas ben ik vanaf Januari al wat cadeautjes aan het inslaan, doen we nu toch nog niet te gek gezien ons zoontje hier nog niet heel veel van mee zal krijgen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:59

Ik had laatst kleding voor mijn jongens besteld, mooi grote doos alvast apart gelegd. Hier geen inwonende vriend, scheelt ook weer dat ie niet ongevraagd aan mijn doos kan zitten :') :') :')

haha, zonder gekheid. Ik vind Kerst wel leuk, ben vrij tusen Kerst en oud en Nieuw. Een dag bij mijn ouders, andere dag lekker voor mijn vriend en mij samen. Kaarsjes aan, bezig met Kerstdiner. Ik heb er alwel zin in :-)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:00

Tanya schreef:
Hallo vanuit Berlijn! Ik ben hier een weekje nu. Moet kijken of ik wellicht een kadootje voor mijn lootje mee kan nemen. Als er straks Japanse en Duitse dingen in het pakket zitten hoef ik er geen betere hint in te doen :j

Berlijn <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:24

Doorgaans gaan wij met schoonfamilie eten 2 weekenden voor kerst. Weekend direct voor kerst moeten wij altijd werken, en die hele familie bij elkaar krijgen met kerst zelf is mission impossible. :+
1e kerstdag kookt mijn moeder een uitgebreid kerstdiner, meestal bij mij. Wij zorgen dan voor wat kleinigheidjes onder de boom. 2de kerstdag houden we luier-en uitbuikdag. :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:30

Zertab schreef:
Ook niet geheel onbelangrijk; ik heb een doos gevonden :')

Ik heb een online winkel verslaving dus we sterven in de dozen _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 13:31

Roosch schreef:
Nog een enorme top mocht m'n lootje dit weten te achterhalen: in een gewone stofzuiger kun je geurkorrels doen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks voor in de robotstofzuiger als dat bestaat. Ik kom er zelf niet zo goed wijs uit eigenlijk. :')

Ik zuig altijd gewoon een beetje waspoeder op als ik een nieuwe zak in de stofzuiger doe. Dat lijkt me voor een robotstofzuiger ook wel te werken.

Ach en anders tape je gewoon een geurzakje op de bovenkant _O-

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:05

Kiimm_ schreef:
Neonlight schreef:
Doos heb ik ook al klaar staan. *\o/*
Maar inderdaad is dat eerder ook mis gegaan met een man met opruimwoede. _O-

Een man met opruimwoede? Waar kan ik die vinden? :')

Is dat besmettelijk? Dan stuur ik de mijne even langs

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:35

Matheno schreef:
Zertab schreef:
Ook niet geheel onbelangrijk; ik heb een doos gevonden :')

Ik heb een online winkel verslaving dus we sterven in de dozen _O-

Same :Y)
En verzend ook veel dus m'n man heeft vorig jaar op de veiling een mega rol pakking materiaal gekocht. Dik 3 m breed en de rolnis nog wel 40 cm in doorsnede dus ik kan als ik wil onze auto wel volledig inpakken. En nog vergeet ik het nog wel eens en pak ik dingen uit de dozen die we overal hebben 8-)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:18

Santapost *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Super leuk, dank je wel!
Ik ga eens aan de slag met de hint :D

Wat jammer Miccamaaike, ga je nog wel op zoek naar een nieuw bijrijdpaard?

Ik heb nog geen doos maar nog tijd zat dus dat zal vast wel goed komen.
En anders stop ik het in een boodschappentas, stuur ik het zo op :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:26

Wat leuk justdiesel!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:35

Boeken lees ik niet, ik lees zoizo niet graag _/-\o_

Kerst vind ik leuk! Leuke en gekke kerstballen (geen glas) Vind ik wel erg leuk!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:56

Hints zijn klaar :D