Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:43

Hoe ik het doe kwa ss

Ik heb een doos daar heb ik de kadootjes in sommige al ingepakt
En ik heb digitaal een lijstje met wat ik wil en daarbij aangekruist wat er al is.
Ik maak de hints meestal ook digitaal dus die kan ik straks printen en dan moet ik alles weer bij elkaar puzzelen :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:08

Hier ook echt geen lezer. Combi fulltime werk, oude klusboerderij, jong kind en paarden zorgt voor chronisch tijdgebrek. _O-

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:23

Hier ook een Kobo (Aura H2O), lees dus veel e-books, maar ook gewoon van papier :D Ben geen TV kijker, pak dan liever een boek! Maar doe ook mee met de seizoens boeken SS, dus boek in mijn pakket hoeft niet persé.... Wil je meer weten over wat ik lees en zoals heb gekregen in mijn boeken pakketen de afgelopen tijd zoek dan even dat topic op, maar dat heet mijn Santa vast al gevonden!

En tja, ik heb ook nog zo veel vragen voor mijn lootje, of misschien leuk voor het algemeen... Jullie zijn vast allemaal dol op kerst <|- {:) Ik in elk geval wel, het huis en de tuin moeten er aan geloven, veel lampjes buiten en binnen een enorme echte boom. Om precies te zijn past er een boom van 4mtr in huis, we hebben een vast adresje waar we een verse boom uit het veld kunnen halen, we kiezen er 1 die wel rond de 4mtr moet zijn maar vergissen ons meestal een beetje en moeten hem dan nog iets inkorten.... De boom gaat in de paardentrailer, want tja dat past echt niet in de auto. En dan de versiering... De basis zijn rode en gouden ballen, maar we kopen al jaren tijdens vakanties "dingetjes" die in de boom kunnen. Het is daardoor inmiddels een ratjetoe aan herinneringen.

Dus hoe beleef jij kerst?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:50

DWitzel schreef:
Hier ook een Kobo (Aura H2O), lees dus veel e-books, maar ook gewoon van papier :D Ben geen TV kijker, pak dan liever een boek! Maar doe ook mee met de seizoens boeken SS, dus boek in mijn pakket hoeft niet persé.... Wil je meer weten over wat ik lees en zoals heb gekregen in mijn boeken pakketen de afgelopen tijd zoek dan even dat topic op, maar dat heet mijn Santa vast al gevonden!

En tja, ik heb ook nog zo veel vragen voor mijn lootje, of misschien leuk voor het algemeen... Jullie zijn vast allemaal dol op kerst <|- {:) Ik in elk geval wel, het huis en de tuin moeten er aan geloven, veel lampjes buiten en binnen een enorme echte boom. Om precies te zijn past er een boom van 4mtr in huis, we hebben een vast adresje waar we een verse boom uit het veld kunnen halen, we kiezen er 1 die wel rond de 4mtr moet zijn maar vergissen ons meestal een beetje en moeten hem dan nog iets inkorten.... De boom gaat in de paardentrailer, want tja dat past echt niet in de auto. En dan de versiering... De basis zijn rode en gouden ballen, maar we kopen al jaren tijdens vakanties "dingetjes" die in de boom kunnen. Het is daardoor inmiddels een ratjetoe aan herinneringen.

Dus hoe beleef jij kerst?

Kerst is voor mij echt de tijd van lichtjes, kaarsjes, gezelligheid...love it!
Wij hebben ook een echte boom met kluit. Probeer 'm ook ieder jaar in leven te houden maar tot nu toe geen succes helaas.
In onze boom komen de kleuren paars en goud terug.

Leuk idee trouwens om vakantie herinneringen in de boom te doen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:29

Ik vind Kerst een gezellige periode. Met onze huidige poezen durven we een boom, met versiering helaas niet aan. Maar wel allerlei andere versiering en lichtjes in huis. Ook met Kerst is mijn kleur zacht/oud roze.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:35

Sorry maar ik merk dat ik hier nog amper mee lees, het grootste deel is ondertussen wel huiskamerpraat toch? :o Ik scroll om te kijken naar mijn lootje maar verder merk ik dat het meelezen hier ondertussen echt niet meer gaat.

Dus sorry santa maar als je echt een specifieke vraag hebt voor mij stel hem dan aub via het beheer, ik ga echt niet op alle vragen hier antwoorden want van de helft begrijp ik niet hoe het invloed kan gaan hebben op mijn pakket. :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:52

Neonlight schreef:
Lous, heel veel succes bij de marathon morgen!

Dank je wel! :D
Moest helaas eerst nog een half uur fietsen. Aangezien er geen bussen reden nog en ik 09.00 moest starten.
Ik heb de kwart gelopen op 1.05.32. Geen geweldige tijd, maar na 3 weken lichamelijk gezeik niet slecht. Mijn tempo word inmiddels steeds sneller en langer vol te houden.

Ik zag nog wat langs komen over lezen en boeken. Ik lees aardig wat, maar heb nog heel wat ongelezen boeken op de planken liggen. Dus liever geen boeken meer in mijn pakket. :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:06

Hoe beleven wij kerst:
Hier geen boom meer dat heb we jaren gedaan van echt tot nep maar we hebben er niet echt een plek meer voor en met een kitten niet handig. Dus mini boompjes all-around maar geen grote boom meer. :D
Verder maak ik altijd een 4-6 gangen diner voor ons en familie. Dat doen we sowieso elk jaar met de feestdagen bij ons thuis.
Verder vieren we kerst met onze zoon met wat kadootjes en daarnaast natuurlijk ook nog sinterklaas en z'n verjaardag want die volgen elkaar op :D december is de drukste maand hier.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:25

SSS mededeling

We zijn blij met de activiteit in het topic en de vragen die door verschillende Santa's gesteld worden. We zien ook dat dit voor een hoop (bij)leeswerk zorgt.

We willen jullie vragen om in ieder geval de openingspost in de gaten te houden. Hierin staan de weekvragen en vragen van de lootjes. Op deze manier mis je geen belangrijke zaken.

Heb je deze vragen al beantwoord, dan is aanhaken bij het laatst behandelde onderwerp ook altijd goed.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:27

@DWitzel: volgt er ook nog een foto van je 4 meter hoge kerstboom? Wauw dat je dat kwijt kan!

Wij hebben ook altijd wel een forse kerstboom (2+ meter), en de ballen zijn inmiddels rood/brons/wit voornamelijk. Als we rond de kerst in het buitenland zijn nemen we als souvenir een kerstbal mee van dat land, dus er zitten ook een paar herinnerings-kerstballen in. Verder hangen we nog wat lampjes en kerstballen voor de ramen, en we hebben (het hele jaar door) kerstverlichting in de boom buiten.
En natuurlijk (veel) kaarsen rond die tijd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:07

Kerst tja .. ik vind het wel gezellig, maar jammer dat het echt twee dagen is. Tweede Kerstdag is vaak saai. Ik heb ook geen grote familie of relatie, dus wij zijn met kerst met het gezin thuis.

Kerstboom hebben we natuurlijk wel, maar niet vol met van die prullaria. Gewoon normale kerstballen en een slinger. Niet die troep die je tegenwoordig ook kan kopen :o

Ik ben niet zo'n kerst mens dus voor mij hoeft er niets van kerst in mijn pakket!
Ik heb veel meer met oud&nieuw. :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:13

boeflover schreef:
@DWitzel: volgt er ook nog een foto van je 4 meter hoge kerstboom? Wauw dat je dat kwijt kan!

Wij hebben ook altijd wel een forse kerstboom (2+ meter), en de ballen zijn inmiddels rood/brons/wit voornamelijk. Als we rond de kerst in het buitenland zijn nemen we als souvenir een kerstbal mee van dat land, dus er zitten ook een paar herinnerings-kerstballen in. Verder hangen we nog wat lampjes en kerstballen voor de ramen, en we hebben (het hele jaar door) kerstverlichting in de boom buiten.
En natuurlijk (veel) kaarsen rond die tijd.

Uiteraard....

Boom naar binnen....
Afbeelding
Lampjes, met de grootste keukentrap kom ik net in de top....
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:18

Love kerst! Heb iets van 200+ kerstballen denk ik. Koop op elke vakantie wel een souveniertje dat in de boom kan. Heb dus geen specifieke kleur of zo. Alles kan/mag O:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:56

Ik houd van kerst. Begin november zet ik vaak de kerstboom op en verander ik mijn huis in een kerst-thuis. De kerstdagen zelf moet ik helaas werken, ik ben 2e kerstdag vrij gelukkig om met mijn familie te vieren.

Medio december ga ik nog lekker met mijn mams een weekendje naar de Eifel en we willen dan naar de kerstmarkt in Koblenz gaan. Hier heb ik heel veel zin in!

Ik houd van de kou buiten, warme choco drinken en dan met een dekentje op de bank liggen. Ik houd van sneeuw, van wandelingen als het koud is en met storm lekker binnen uit het raam turen. Boek erbij, thee erbij, heerlijk <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:38

Ik heb tegenwoordig 2 (kunst)bomen staan. Eentje in de woonkamer, deze is goud versiert, en eentje op kantoor, deze is rood versiert.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:02

Ik was altijd een mega kerst-fanaat. Een 30-40 handgeschreven kaartjes, urenlang cadeautjes uitzoeken, en een hele dag nodig om heel het huis te versieren. Ik ben ook altijd degene die op het werk de boom opzet ed.

Vorig jaar is onze wereld echter ingestort, letterlijk terwijl we de kerstlampjes aan het ophangen waren. We zijn er nog steeds niet overheen. We/ik - ik in ieder geval niet.
En het heeft voor mij een link met kerst, ook al is dat niet eerlijk. Of zelfs maar correct.

Er is toen een steen in het water geworpen, en die rimpels blijven uitvloeien. En het lijkt alsof daar geen einde aan zal komen. Ik denk niet dat ik dit jaar de moeite neem de boom op te zetten ed.

Jezus, wat klink ik depri. Ik ben niet zo heel blij met het leven momenteel haha.
Het zal wel weer beteren, maar momenteel ligt mijn bordje nogal vol..

Normaal vieren wij Kerst bij mijn mama. Vind ik héérlijk.
Dit jaar gaan we echter (als alles gaat zoals gepland) naar vrienden in Engeland. Maar zoals mijn leven tegenwoordig gaat, zal die break er wel niet komen en word ik vast gillend gek nog voor het december is :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:32

Veel sterkte, LWDaisy! :(:)

Ik probeer ieder jaar met de sale weer een nieuwe (kleine) kunstboom te scoren, maar mijn man wil niet altijd meewerken.

Verder hou ik wel van de gezelligheid, het lekkere eten en alle lichtjes om mij heen. De drang om me lekker te nestelen op de bank met een warm drankje in de hand en knetterende geurkaarsen op tafel is extra groot, nu ik zwanger ben. :D Ik geniet intens van deze periode! <3

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:49

Sterkte LWDaisy :(:)

De kerstdagen en de tijd eromheen. Gezellig de kerstboom met de lichtjes. Qua kleur is het net waar ik zin in heb. Vorig jaar donkerrood met goud.
De week van de kerst heb ik vrij gevraagd en gekregen. Kan er nu al naar uitkijken. De 1e kerstdag met de schoonfamilie en de 2e kerstdag met mijn familie.
Gisteren bij de intratuin kerst-opoly gekocht. Kunnen we mooi rond de kerst spelen.
Laatst bijgewerkt door Gea99 op 13-10-24 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:17

Hier komt verder geen boom, maar ik heb het miniboompje van secret santa van een paar jaar geleden nog steeds en die wil ik nog wel eens op de vensterbank zetten.

Maar de action heeft nu dit en dit vind ik wel erg grappig:
https://www.action.com/nl-nl/p/3015612/ ... -glitters/

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:18

Wij hebben altijd een echte kerstboom, rood met goud meestal.
Ik twijfel dit jaar een beetje met een ondernemende 2 jarige in huis.
Maar het hoort er wel echt bij natuurlijk...

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:48

Klinkt niet fijn LWDaisy.
Veel sterkte ♡

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:51

We hebben vorig jaar de kunst boom van mijn man hier gehad, maar dit jaar ga ik zeker weer een echte boom halen, vind dat toch wel echt erbij horen.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:54

Oh ik houd van kerst, de lampjes en leuke tuincentra in deze tijd.
Vind alleen wel dat je in januari/ februari ineens in een gat valt, en dat is altijd wel een dingetje

Wat fijn dat de weekvragen ed bij de intro komen te staan

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:02

Ik hou ook van kerst <3 lampjes, gezelligheid, foute kerstfilms.
Vroeger thuis deed m’n moeder ook altijd zo haar best, ik mis de kerst van m’n ouders thuis en sinds ze beide zijn overleden heeft het toch ergens een andere betekenis.
Sinds m’n zoontje er is en het ook bewust meekrijgt versieren we het nog uitbundiger.
Ook hij is gek op kerst en loopt het hele jaar kerstliedjes te zingen :')
We zijn ook vaak bij de Intratuin te vinden in de weken voor kerst…hij vind het prachtig.
Helaas is de periode voor kerst altijd mega druk op m’n werk. Een hele hectische maar leuke periode wat wel maakt dat ik met de kerstdagen zelf altijd half instort/ moet bijkomen van de drukte van de weken ervoor :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:59

Kerst is niet mijn ding :o Sinds mijn oma is overleden (heb er maar 1 gekend), kan ik niet meer van Kerst genieten... we vierden het altijd samen, en het zal nooit meer worden zoals het ooit was.... ;(

SSS vind ik daarentegen wel heel leuk... cadeautjes geven en krijgen is het leukste wat er is :D