Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:31

ik "lees" echt vrij veel.. sta op 73 boeken dit jaar. Maar ik luister audioboeken. Met een druk gezin kom ik er niet aan toe te gaan zitten met een boek. Maar ik vind het geweldig als het op de achtergrond mee speelt. Komt mamma toch nog toe aan iets anders als puzzelen en met nijntje spelen. ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:34

Ik lees eigenlijk bijna nooit, maar heb er geen hekel aan, ik neem er de tijd niet voor, chicklits zijn wel mijn favoriet omdat dat vrij makkelijk weg leest.

In de auto heb ik meestal de radio aan of mijn spotify met een mix aan muziekstijlen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:34

Zertab schreef:
Ik heb ook een vraag, lezen jullie boeken? Zo ja, wat voor genre?

Yep, heb het er al eerder wel over gehad. Ik lees vooral fantasy, historische romans en (spicy) romance. Uitsluitend in het Engels overigens :o

Maar omdat ik met meerdere boeken Santa's meedoe en ook een boeken adventskalender krijg, hoeft er in dit pakket geen boek te zitten. Mocht je dat wel willen, in mijn onderschrift is mijn GoodReads account te vinden waar in staat welke boeken ik heb, en welke er op mijn verlanglijst staan (wishlist-Bokt is bedoeld voor de advents, haal je daar iets van af, check het even bij Lolacabana)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:52

Ik lees te weinig, was van het zomer wel weer lekker bezig maar nu kakt het toch weer wat in. Maar ik wil wel weer meer gaan lezen. Heb een kobo maar lees ook net zo lief een fysiek boek. Hou niet van fantasy, het moet wel een beetje realistisch zijn. Waargebeurde verhalen vind ik vaak ook mooi, of toch gewoon een lekkere roman.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 13:13

Ik lees wel graag maar gun mezelf er geen tijd voor.
Lees voornamelijk op vakantie.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:22

Volgens mij was onderwerp lezen eerder toch ook al voorbij gekomen?
Maar zo niet, dan gewoon nog een keer in mijn hoofd :+
Ik heb een e-reader, maar lees eigenlijk alleen op vakantie. En dan verslind ik ook veel boeken.
Van simpele romans tot verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:37

Als ik lees, kan ik zo in een boek verdwijnen. Op dit moment lees ik eigenlijk helemaal niet en het laatste boek van de 7 zussen ligt ook al een tijdje op mijn nachtkastje te niksen. Ik moet er echt weer een keer in verder maar het komt er maar niet van. Dus boeken zijn aan mij niet besteed.
Wat ik wel goed kan gebruiken is een paar nieuwe Spaanse sloffen, maat 37 O:)

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 17:58

Weekvraag week 41
Welke kleur komt terug in jouw interieur?

De meeste meubels zijn basic qua kleur: beige/taupe, zwart, grijs, wit, maar de kleur zit vooral in de kleinere woonaccessoires zoals kussens, bloemen, stolpen met vlinders. Iets met roze is altijd goed. We hebben verder wel alle kleuren, behalve geel, oranje, rood en groen.

Qua lezen dacht ik ook al eerder gereageerd te hebben, maar ik ben geen echte lezer. Ik neem er de tijd niet voor, want ik heb het wel altijd graag gedaan. Ik heb een e reader, maar een papieren Baantjer boek vind ik altijd wel leuk! De nieuwe, geschreven door Peter Römer, heb ik volgens mij allemaal nog niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:04

Ik heb eerder een praktische vraag! :+

Ik doe nu voor de 4de keer op rij mee, en neem ook deel aan de seizoensgebonden boeken Secret Santa.
Hoe houden jullie het overzicht voor jezelf?

Ik heb nu een schriftje gemaakt en in 2 gedeeld (want 2 SS edities), met daarin kort&bondig de regels (wanneer verzenden, budget ed), wie mijn lootje is + diens gegevens, ideetjes/tops/flops voor mijn lootje, wat ik al gekocht hebt en wat dat kost (om niet héél erg over het budget te gaan, maar da's op voorhand een verloren zaak haha), ideetjes omtrent een hint (en die noteer ik dan ook vooral om niet in herhaling te vallen bij een volgende editie), een deelnemerslijst, en uiteindelijk wie mijn Santa is (na een boel geklieder bij hints uitwerken en gokken lol). Bij de boekeneditie noteer ik ook welke boeken ik geef en ontvang.

Of ben ik nou neurotisch? :+
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 12-10-24 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:06

Uhm ik denk het? :+

Ik heb in mijn papieren agenda staan wanneer ik wil verzenden.
En een lijstje op mijn telefoon met tops en flops van mijn lootje, met daarachter een vinkje als ik het gekocht heb. En wat ik nu al totaal heb uitgegeven zodat ik weet of ik budget over heb.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:11

Ik verzamel de kadootjes op het dressoir in de logeerkamer en leg de bonnetjes erbij. Hoewel ik daar uiteindelijk niet meer naar kijk. :')
Verzenden houd ik me nog niet mee bezig, pakketjes moeten volgens mij in dezelfde periode verzonden worden.
Op mijn thuiswerkplek ligt een vel papier met de ideeën voor de SS waar ik aan mee doe, maar het zijn er maar 2 dus dat is te overzien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:18

Ik verzamel de cadeautjes bij elkaar. Daarnaast spaar ik al enige tijd dozen van online bestellingen, zodat ik keuze heb. Hints nog niet over nagedacht, dat komt vanzelf.

Ik ben zo lui vandaag, heerlijk. :o

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:39

Niet over budget gaan is bijna onmogelijk voor mij :o Ik ben al een beetje aan het rondkijken geweest vandaag, heb nog niet echt een idee welke kant ik op wil gaan met het pakket, maar genoeg opties en mogelijkheden :j

Qua interieur zitten wij in de kleuren : Donkerbruine bank, beetje grijsachtige tinten met donkergrijs/zwarte tinten op de muren. Ik probeer qua decoraties echt mee te decoreren met de seizoenen,dus nu pompoenstukjes en oranje en straks met kerst bijvoorbeeld weer rood/goud

Hou erg van warme tinten, vriendlief had eerder alles vooral zwart/grijs/wit maar ondertussen is het al wat 'warmer' aan het worden qua interieur.

Ik verzamel de cadeautjes in een boodschappenkrat :j

Over lezen al eerder iets geschreven, maar ik hou van lezen en boeken, gun er me op dit moment weinig tijd voor maar eigenlijk zou ik dat meer moeten doen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:41

Neonlight schreef:
Ik ben van de romans met historische setting. Anne Jacobs, Corina Bomann, Lucinda Riley, Tracy Rees. Lynn Austin zou daar ook onder moeten vallen maar daar heb ik nog niets van gelezen.
Laatst gelezen romans is de complete Valerie Lane serie.
Verder boeken uit de 2de wereldoorlog, dagboeken en memoires. Laatst gelezen boek daarvan is De Staljongen van Auschwitz.
Ik lees alleen in het Nederlands, op mijn werk is al alles in het Engels (met zoveel expats is Engels de officiële taal binnen het bedrijf) en wil als ik me aan het ontspannen ben niet nog eens Engels lezen.

Dit had ik trouwens kunnen schrijven als het gaan om genres :j Daarnaast ook waargebeurde verhalen, lees zelf wel graag ook in het engels wel :o

Bedankt he Neonlight, scheelt me weer typen :+ :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:47

Valt me op dat er nog best veel zijn die dat soort boeken uit WW2 lezen. Ik wist het van LWDaisy wel, die heeft heel veel daarvan, maar ben blij dat er veel mensen deze boeken lezen. Het mag niet vergeten worden wat er toen is gebeurd, het is steeds langer geleden en er zijn steeds minder mensen die het hebben meegemaakt en er over kunnen vertellen. Die boeken zijn erg belangrijk en waardevol voor de geschiedenis.

Ik heb overigens vandaag ook nog het een en ander verzameld. Niet alles was de bedoeling maar ik kon het niet laten liggen. :))

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:51

Haha dit is mijn eerste keer dat ik mee doe, dus een systeem heb ik niet
Ik verzamel de kadootjes in de doos die ik waarschijnlijk ga gebruiken om te verzenden, maar de doos zit al bijna vol :+
En bonnetjes bewaar ik ook niet, heeft ook al geen zin meer _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:01

Boeken over oorlog lees ik dan weer niet, terwijl ik er wel in geïnteresseerd ben. Ik luister veel podcasts over geschiedenis en de tweede wereldoorlog. Maar dan ben ik ondertussen aan het werk. Voor m'n gevoel komt het harder aan als ik het lees ofzo. Klinkt mss raar.

Samen met een vriend van me bezoek ik ook regelmatig musea of plekken uit de ww2

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:07

Heel interessant om verhalen van de oorlog te lezen, bedoel dan overigens de (soms geromantiseerde), verhalen. Dus geen informatief boek. De staljongen van Auswitz staat nog op mijn verlanglijst. Hebben jullie btw gezien dat de tatoeëerder van auswitz nu als serie op Netflix staat? Ik moet hem nog starten, maar dat boek vond ik zo mooi dus heel benieuwd naar de serie.

Qua interieur ook nog een foto van mijn kantoor, dit was toen het net was ingericht, dus inmiddels is het niet meer zó opgeruimd haha
Afbeelding

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:17

Ik vind een museumbezoekers en dan meekrijgen over vroegere tijden leuk. Maar lees geen oorlogsvoering. Als ik al aan lezen toekom is het een fysiek boek, vaak chicklit. Makkelijk te volgen en weer op te pakken met tussenpozen van weken :)

En echt een systeem voor SS en allesopschrijven doe ik dus niet. Tegenovergesteld bij opgeven werd gevraagd om lootje van afgelopen jaar naam door te geven, maar heb ik verzaakt want wist het al niet meer _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:20

Helaas heb ik geen Netflix, wist ook niet dat daar een film van gemaakt was.
Laatste jaren heb ik ook redelijk wat plekken bezocht uit WW2, met name in Frankrijk (als je Normandie bezoekt heb je veel te bezoeken maar ook Ouradour-sur-Glane bijvoorbeeld). Auschwitz nog niet bezocht, weet ook niet of ik dat wel wil. Hoor er veel over en dat het indrukwekkend is, maar het kamp is wel compleet vernietigd. Mauthausen heeft nog wel het een en ander origineel staan (inclusief de beruchte trap) en daar ben ik wel geweest een aantal jaar geleden. In dezelfde vakantie had ik toevallig vlak daarvoor de baby's van Mauthausen gelezen. Indrukwekkend om dan Mauthausen te zien, en een replica van de kleding die voor de baby gemaakt was (origineel hangt in New York).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:10

Lous, heel veel succes bij de marathon morgen!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:22

Ik lees echt te weinig. Strips vind ik nog wel eens leuk. Donald duckjes of penny's. Verder lees ik veel medische informatie en ervaringsverhalen.

Qua oude topics is dat nog relevant denk ik.

Qua muziek top 40. Ga eind november naar een concert van miss montreal en volgend jaar naar suzan en freek. Maar vind veel wisselend muziek erg top.

Vandaag naar boekelo geweest. Lange toffe dag. Veel blubber. Maar wel een gezellig evenement.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:10

mariekeoo schreef:
Ik lees echt te weinig. Strips vind ik nog wel eens leuk. Donald duckjes of penny's. Verder lees ik veel medische informatie en ervaringsverhalen.

Qua oude topics is dat nog relevant denk ik.

Qua muziek top 40. Ga eind november naar een concert van miss montreal en volgend jaar naar suzan en freek. Maar vind veel wisselend muziek erg top.

Vandaag naar boekelo geweest. Lange toffe dag. Veel blubber. Maar wel een gezellig evenement.

Ik was ook in Boekelo!
Inderdaad veeel blubber, maar had mooi de paardenschoenen aangedaan.
Ik heb wel een paar witte broekjes in de blubber zien vallen ook... :=

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:49

Boekelo wilde ik morgen ook graag kijken, alleen inmiddels weer geveld door een verkoudheid. Dus ik ga morgen kijken of ik energie heb om bij trec geffen te kijken.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 23:41

Hier altijd wel een boek of tijdschrift liggen.
Maar komt ie weer; tijd…. . Lastig een moment te vinden om te lezen met die 2 kids.
En voordat alles hier goed en wel klaar is, is t ook half 9.

Ik luister vooral naar top40 muziek.

Lijkt me gaaf dat boekelo