Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:04

Nee, is heel ander licht, niet te vergelijken met computer, tablet of telefoon.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:04

Ja dat was eigenlijk ook wel altijd een argument van me. :j Maar omdat je alles in kan stellen zoals prettig is, dus ook helderheid en licht, voelt het niet als een digitale handeling voor mij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:06

Hmmm wellicht toch interessant
Maar eens over in lezen, weer iets voor m'n verlanglijstje dan :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:08

Ik heb de Kobo Libra 2, met een kobo abonnement. :j dik tevreden mee. Nu een boek of honderd op mijn lijstje om te lezen staan. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:24

Ik heb de Kobo Aura H2O edition 2. Al weer 5 jaar oud.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:26

Ah die had ik volgens mij van mijn vriendin geleend toen. :D :D

Ik heb net maar weer een bestelling gedaan bij Montagnel voor worsten. Jouw schuld! :))

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:29

Ik heb ook een Kobo e-reader, met Kobo plus abonnement en nog een stapel gewone boeken die ik daardoor te weinig pak.
Ik lees het liefst Fantasy, ben nu met de Game of Thrones serie bezig, die zit voor mij wel op het randje qua heftigheid van geweld enzo. Om die reden ook de serie nooit gekeken.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:30

Ik probeer morgen even wat te ordenen dat ik een foto kan maken van de woonkamer.

Kwa boeken zijn Harry Potter en 50 shades of grey favoriet. Laatst het boek saving Nora gelezen en daarna nog als luisterboek afgespeeld die was echt top.
Ik lees voornamelijk Engelse boeken. Blijft voor mij toch makkelijkst doorlezen.

Kwa muziek is het bij mij heel divers top 40 achtig maar ook Nederlandstalig kan ik waarderen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:50

Ik heb ook de Kobo libra 2 met Kobo abbonement! Ik lees juist meer met ereader. Omdat je zo snel lekker weg leest ofzo

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:03

Hier geen ereader. Als ik een boek lees, dan is dat een fysiek boek en dan lees ik in de trein.

Ik vind de serie van Preston and Child er leuk, de Pendergastserie. De laatste 5-6 jaar heb ik niets meer van de serie aangevuld, terwijl er nog wel wat delen zijn uitgekomen. Ik weet alleen zo uit m'n hoofd niet welke delen ik al heb, dat moet ik dan evt. opzoeken als iemand dat wil weten.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:17

Wat verlaat maar druk op het thuisfront…
Citaat:
Weekvraag week 41
Welke kleur komt terug in jouw interieur?

Wij hebben 1 lange groen/blauwige muur, andere muur is gebroken wit. Mango houten meubelen en donkerbruine bank.
Echt kleuren komen niet terug in accessoires oid wel in hondenkleedjes op de bank, momenteel herfstkleuren. Mosterdgeel, donkergroen, cognac ed.

justdiesel schreef:
Ik heb ook een vraag, lezen jullie boeken? Zo ja, wat voor genre?.

Ik heb er geen tijd voor, of nee… ik maak er geen tijd voor.
Vroeger wel veel gelezen,we hebben ook echt een oliebol aan boeken in huis. Harry Potter heb ik dan weer wel, gelezen…
Vroeger als echt Pennymeisje ook de boekjes van Bianca verslonden.

Vond de vraag aan Justdiesel wel een goeie…

Ik doe pas voor het eerst mee maar is de informatie die te vinden is uit eerdere edities nog van toepassing? (Indien je natuurlijk eerder hebt meegedaan)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:38

Ik maak ook te weinig tijd voor lezen. Vind het wel heerlijk.
Engels of Nederlands maakt me niet uit. Genre eigenlijk ook niet zo heel veel :P
Alleen sciencefiction is niet heel erg mijn ding.

Alhoewel ik twilight wel geweldig vind.
Daarvan mis ik nog de laatste 2 delen. Al lees ik die wel het liefst in het Engels.
Zelfde geldt voor Harry Potter daar heb ik helaas slechts deel 1, 2 en 3 van. Die lees ik eigenlijk ook het liefst in het Engels.
Ik ben niet zo van Zweinstein en al die Nederlandse termen.

Dus mocht mijn lootje iets dergelijks bij de kringloop tegen het lijf lopen. Altijd welkom :j

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:12

Citaat:
Ik heb ook een vraag, lezen jullie boeken? Zo ja, wat voor genre?

Ja zeker, gek op lezen. Maak er te weinig tiid voor vrij, maar zeker als we langer ergens heen gaan gaat er altijd een boek mee.
Heb nu nog Mama huilt harder en De staljongen van Auschwitz liggen waar ik beide heel graag aan wil beginnen.
Verder gek op de boeken van Loes den Hollander, Esther Verhoef of de kleine weglees boeken van Linda van Rijn.
Uiteraard ook de Harry Potter boeken gelezen.

Het laatste boek wat ik heb gelezen was Rauw, een waargebeurd boek over een moeder die haar zoon verloren is bij de surf ramp in scheveningen een paar jaar geleden.

Heb dus ook geen ereader, maar wel goede verhalen daarover gehoord. En €10 voor onbeperkt boeken is echt wel iets om over na te denken! :D

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:15

Ik las vroeger heel veel, vooral thrillers. Helaas heb ik tegenwoordig de concentratie echt niet meer om boeken te lezen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:17

Oh. De staljongen van auschwitz staat ook op mijn lijstje.
Maar nog niet tweedehands tegen gekomen.
Ik koop mijn boeken zelden nieuw :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:22

Roosch schreef:
Ah die had ik volgens mij van mijn vriendin geleend toen. :D :D

Ik heb net maar weer een bestelling gedaan bij Montagnel voor worsten. Jouw schuld! :))

Hmmm, brengt me op een idee, ga denk ik een worstje aansnijden. :)) Ik moet na het weekend weer bestellen denk ik, bestel altijd wanneer ik nog 1 hele heb liggen. Kan het niet hebben om zonder te zitten. :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:38

Kleedjes, heerlijk! Ik hou daar echt van in de winter en mijn katten ook. Ze komen dan allemaal op schoot.

Lezen doe ik bijna niet. Dus dat is niet echt een top voor mij.

Veel info uit eerdere SS edities is denk ik bij mij aardig up to date.

Qua muziek die ik luister ben ik vrij uiteenlopend denk ik. Ik ga ieder jaar naar het hardcore festival defqon en ik heb nu al weken lang de CD van dit jaar in mijn auto zitten. Maar ik ben ook echt fan van Maneskin! Maar ook heb ik CD’s van Harry styles, Justin bieber en het foute uur. Het kan dus alle kanten op bij mij :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 23:53

Voor mij is het eigenlijk ook aardig up to date uit voorgaande jaren :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 00:23

Voor mij ook nog steeds. :j

Zat me wel te bedenken, had geen voorkeur opgegeven voor bezorgdienst, maar even niet nagedacht over het formaat pakket, dat past doorgaans niet in de pakketbus. Nu worden de pakketen die niet passen eigenlijk altijd bij de pakketbus gezet, maar van Postnl hebben we een vaste bezorger, DHL niet. Het is altijd goed gegaan maar als het mijn Santa niet uitmaakt is Postnl de voorkeur, gaat 100% zeker goed. Bij DHL is het ook altijd goed gegaan maar ieniminie kans dat er dan net een bezorger is die afwijkt van de rest.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:34

Lezen vind ik ook leuk alleen maak er te weinig tijd voor.

In de vakantie lees ik altijd wel boeken.

Boeken over de 2e wereld oorlog, trillers, chicklits of romans.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:53

Voor boeken info kun je bij mij beter in het boeken topic kijken denk ik, daar staat wel veel in al. Anders is mijn goodreads ook gewoon nevica. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:42

Hier ook een lezer. Helaas weinig tijd, maar dat mag de pret niet drukken :)
Ik lees heel graag historische romans - oorlogsverhalen - paranormale horror - fantasy - ik heb ook een aantal waargebeurde boeken staan - en puur omwille van de nostalgie heb en lees ik ook heel graag jeugdboeken (Fear Street, De Griezelbus, Ramona & Ragebol, ...). Wat ik niét graag lees, zijn thrillers. Er zijn er een hoop goeie, daar niet van hoor, maar ik vind lezen een soort van ontsnappen, en dan wil ik geen moorden lopen oplossen ofzo :')

Indien mijn Santa denkt "hé leuk, ik zoek een boek voor mijn lootje" - ik wil je gerust een linkje van mijn CLZ app doorsturen. Ik heb ruim 1000 boeken in mijn kast staan (en heb vandaag mijn wekker gezet voor een tweedehands verkoop in de bibliotheek hahaha), en dubbel kopen is zo zonde :)
Géén e-reader hier, daar ben ik veel te nostalgisch voor. Wel een kobo-audioboeken abonnement, en daar heb ik ook wel een paar ebooks gedownload voor die sporadische momenten dat ik ergens zit zonder boek :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 09:00

Ik lees veel, ook omdat ik docent Nederlands ben. Ik heb verschillende abonnementen (Podimo, De digitale bibliotheek) waarop ik boeken kan lezen en beluisteren, maar het liefst lees ik papieren boeken. De laatste jaren lees ik veel literatuur van Nederlandse en Vlaamse schrijvers, zowel klassieke titels als nieuwe titels. Het laatste boek dat ik las, heet "Ik kom er nog op terug" van Rob van Essen, best een goed boek. Ook heb ik laatst het boek "Prophet Song" gelezen van Paul Lynch, een heel heftig maar ook een erg goed boek. Beide boeken vallen wel in het genre dat ik graag lees.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:12

In de auto heb ik altijd Q-Music aan of een cd. Nu heb een cd van Queen erin zitten.
Jaren 80-90 is wel mijn favoriet.

Ik lees ook heel graag, zit nog steeds in de roman fase, chicklits, historische romans maar ook wel Vi Keeland of Sarah Morgan zijn favoriet.

Heb nog niet veel tijd gehad om te shoppen voor mijn lootje, moet ik binnenkort maar eens mee beginnen. Heb al wel een lijstje met dingen gemaakt.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:16

Ik lees graag, maar maak er te weinig tijd voor vrij. Als ik lees is het een waargebeurd verhaald, oorlogsverhalen, thrillers, roman of checklit, wel altijd in het Nederlands.

De info uit vorige topics klopt nog steeds wel, ik denk wel dat ik toen nog meer tijd vrij maakte voor creatieve bezigheden als nu. Het afgelopen jaar heb ik ook nauwelijks kaarten verstuurd via Postcrossing dus items daarvoor heb ik nog heel veel liggen. Misschien pak ik dat van de winter wel weer op, maar momenteel is mijn account inactief.