Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:52

Ah, dus het komt je wel goed uit dat de Sinterklaas intocht vandaag is. :))

Ik vind boodschappen doen niet direct heel vervelend, alleen als ik in de winkel sta en maar de helft is er dan baal ik gigantisch. En dat is meestal, omdat ik op vrijdagochtend voor 9 uur er sta en ze dan alles aan het bijvullen zijn. :)) Hoewel ik gisteren om 16:30 ook wel mispakte op iets.

Ziet er naar uit dat het een rustig dagje op het werk is, ga me denk ik maar eens bezig houden met of mijn DIY project of met hint uitwerken. Werk vandaag toch thuis. :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:52

Gelukkig doen mijn vriend en ik het huishouden en de boodschappen samen, dat scheelt weer.

Nog opgeschoten met DIY of hints, Maaike?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:59

Gefeliciteerd Roos! *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:21

Nee, kreeg het uiteindelijk nog druk dus niet meer aan toe gekomen.
Boodschappen samen doen, daar moet ik niet aan denken. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:22

Kijken of ik morgen wat tijd kan vinden alvast een en ander in te pakken. Kijken of ik tevreden ben over de inhoud ook gelijk {:}

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:40

Neonlight schreef:
Nee, kreeg het uiteindelijk nog druk dus niet meer aan toe gekomen.
Boodschappen samen doen, daar moet ik niet aan denken. :=

Wat jammer.

Nee? Ik vind het dan weer niets om alleen te gaan, zo ongezellig. :')

Ik heb van de week een begin gemaakt met inpakken, Nova hielp weer actief mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:42

Als ik m'n vent meeneem dan komen we thuis met 10 flessen wijn en een hele hoop lekkers. :') dus ik bestel eigenlijk altijd veilig thuis online, want als ik boodschappen doe dan raak ik altijd snel overprikkeld/ de kluts kwijt of ik kom er door m'n gebrek aan lengte gewoon niet bij. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:44

Mijn vriend is 2m, dus die kan altijd overal bij als het hoog staat. _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:44

Ja, de mijne ietsje kleiner, maar dat is wel een voordeel inderdaad. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:48

Als we een compleet lijstje hebben, dan hoeven we zelden doordeweeks nog de supermarkt in. Halen in het weekend voor de komende week alle boodschappen in huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 21:51

Als ik mijn man meeneem duurt het 10 keer zo lang want hij is besluiteloos.
Hij kan ook niet zelf boodschappen doen, moet echt alles aangedragen op een lijstje hebben wat er precies gehaald moet worden. Terwijl ik dus het weekmenu bepaal in de winkel aan de hand van het aanbod. Doe maar 1 keer per week boodschappen dus met name dag 6 en 7 is een uitdaging om groentes nog mooi te hebben.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Boodschappen doen, oh zo’n hekel aan haha. We gaan maar 1x in de 2 weken om die reden. Lijstje mee, en nadien alles in de vriezer (heb er daarom ook 2) en kasten vol. Heb altijd mijn eigen supermarkt thuis :))

En leuke weekend plannen allemaal.
Heb zelf ook een top weekend!
Vrijdag moest ik mijn scriptie verdedigen en ik ben geslaagd! *\o/*
‘s avonds was de puzzelwedstrijd, ook weer heel gezellig en weer bloedfanatiek haha.
En gisteren verraste m’n vriend me met een uitje naar de sauna, dus heerlijk ontspannen!
En dan vandaag nog even langs een vriendin en vanmiddag naar de kerstfair.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

1x in de 2 weken? :wow:
Doe je dan ook groentes invriezen? Want dat is altijd het probleem, de groentes. Wij eten overigens meestal gewoon agv.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Gefeliciteerd Boeflover! -:) En leuk weekend heb je, zo te lezen.

1x per twee weken? Hoe doe je dat met fruit?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Oh wauw wat goed, van harte gefeliciteerd!! Welke sauna ben je geweest?

Mijn verjaardag was een beetje meh, volgend jaar ga ik het ook niet meer vieren. Klaar met alle gezever. Doordat mensen last minute niet kwamen zit ik met best veel restanten dus ik eet de hele dag toastjes. :') 5 weken lang vrij geweest en alle tijd gehad om ziek te worden ook, maar ik krijg het voor elkaar om ziek te worden vlak voor ik met mijn nieuwe baan begin.

Mijn vriend heeft als troost gisterenavond de kerstboom naar beneden gesjouwd dus nu lig ik met m'n foute kersttrui en m'n fluffy sokken voor de kerstboom. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

O wat schandalig dat ik je helemaal vergeet te feliciteren Boeflover. :o

Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Moet je morgen beginnen Roosch?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Ja, vanaf morgen is het gedaan met de winterslaap. :)) heb er ook wel zin in. Hoop alleen dat ik me snel wat beter voel, wil mezelf graag goed voelen als ik in een nieuwe baan start. Dus straks maar even een vitaminedrankje erin, doet misschien wonderen. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Balen Roos, van je verjaardag én dat je niet fit bent. :knuffel:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Niet fit starten is geen best begin.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Volgens mij valt het allemaal gelukkig wel mee, hopelijk een goede nachtrust en dan hey ho let's go!

Ik ga me waarschijnlijk ook weer lid maken bij de sportschool. Ik ben erg goed bezig met afvallen en bewegen maar mis de passie voor m'n spieren trainen. Cardio lukt wel prima. Dus wil nu reformer pilates gaan doen 1 keer per week. Alles wat ik dan extra ga is een bonus. Gek he? Als ik een duur fitnessabonnement heb voel ik me echt verplicht zo vaak mogelijk te gaan om de kosten te drukken. Maar mentaal zit ik mezelf dan hard in de weg want ik vind sporten en mezelf naar de sportschool slepen echt helemaal niet leuk. :') van de week maar even het bedrijfsfitness uitzoeken want dat scheelt wel erg veel.

Hoe was jullie weekend?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Succes Roosch!! Hopelijk fit genoeg ook.

En bedankt voor de felicitaties!
Qua boodschappen valt het wel mee hoor. We eten ook elke dag wel groenten en meestal ook vlees erbij.
Heel veel groenten kun je prima tot 1,5 week bewaren, bv koolsoorten (1-1,5 wk), wortels, uien, pompoen (die redden 4-6 weken ook nog makkelijk) etc. Voor de 2e helft heb ik dan bv roerbakgroenten (kun je prima invriezen), boerenkool en spinazie in de diepvries, bonen in een zak/karton en potten van hak. Wat wel snel op moet zijn bv voorgesneden groentes en tomaat en komkommer ook wel binnen een week.
Het meeste fruit is ook prima 2 weken te bewaren, wel altijd even opletten waar het naast ligt en evt gaat een deel eerst nog in de koelkast. Wat snel bederft is het zacht fruit (aardbeien, framboos etc), blauwe bessen afhankelijk van de periode red een week ook makkelijk. Mandarijnen en appels gaan makkelijk 2 weken mee. De 2e bak/tros en bananen even in de koelkast tot je de eerste op hebt en je hebt zo 2 weken verder met dagelijks vers fruit. En als het toch kritisch wordt is er nog de blender voor een shake.
Moet wel zeggen dat wij dus wel minder kritisch zijn op het perfecte plaatje, als iets al wat minder wordt snij je er gewoon een stukje vanaf en is iets over datum gewoon kijken, ruiken en proeven voordat je het besluit weg te gooien. Melk is bv nog prima een week na datum houdbaar mits ongeopend en koel bewaard. Maar let bij de aankoop wel op datums ook dus meestal is het nog wel (bijna) 2 weken houdbaar.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Boeflover gefeliciteerd! Wat een last moet er nu van je schouders zijn. Was je zenuwachtig?
Verder klinkt je weekend ook goed. Ik vind je uitleg over de booschappen heel interessant. Haal ik wel goede tips uit.

Roosch als eerste hele fijne eerste werkdag! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Hoe voel je je vandaag?
Jammer dat je verjaardag meh was. Kerstboom staat wel altijd gezellig. Topper dat je met de sportschool gaat beginnen. En respect ook, ik heb echt een hékel aan de sportschool.

Mijn weekend was leuk, alleen lig ik nu met een dekentje op de bank. Ben zo enorm beroerd, niet grappig. Het is denk ik twee jaar geleden dat ik mij heb ziek gemeld op werk, doe ik eigenlijk nooit. Maar moet er nu toch echt aan geloven... :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:35

Beterschap Marieke.

Mijn weekend was uiteindelijk drukker dan vooraf gedacht, maar wel heel gezellig.

Net in de hagelbuien paddockdienst gedaan, nu thuis opwarmen en zo lekker douchen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

Ik haal er ook wel tips uit. :j Hoewel mijn diepvries bomvol zit, en heb er zelfs 3. :=
Zit veel vlees in, maar ook nooddingen, want wij hebben geen winkel in de buurt. En inderdaad kool, want van veel koolsoorten kunnen we 2 keer eten. En een voorraad asperges, op het einde van het seizoen gaat er een kilo of 10 in de vriezer. Een deel klein voor soep, en een deel om als hoofdgerecht te eten. Donderdag staan er asperges op het menu.

Mriek1990, beterschap! Toevallig geen corona? Hoor het de laatste weken weer regelmatig voorbij komen.

Mijn weekend was werken. Wel goed nieuws, de deur van de auto is weer open. *\o/* Nu moet er dus nog steeds een nieuw slot in, en het raam er weer in.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:59

Ahhh beterschap Mariek!! Hopelijk knap je snel op. En bedankt voor het vragen, mijn eerste werkdag was erg leuk. Ik ben alleen wat verkouden en verder voel ik me gelukkig goed, want ziekmelden op je eerste werkdag is ook niks natuurlijk.

Fijn dat de deur iig weer open is, Neon, scheelt wel he. :))