Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daihyo schreef:Ik heb het aangevuld in mijn lijst.
Voor mij de toppers uit de lijst van boeken die ik al heb:
Als er een morgen is - Sidney Sheldon
Deavabad trilogie (ja echt) - Shannon Chakraborty
Eiland van de drie zusters trilogie - Nora Roberts
Libri di Luca - Mikkel Birkegaard
Blauw van Rembrandt - Jorg Kastner
Harry Potter serie - JK Rowling
Hotel Quadriga trilogie - Jenny Glanfield
Hunger games serie (heb alleen de 1e 3 boeken) - Suzanne Collins
Mozart Mysterie - Jorg Kastner
Schilderslief - Simone vd Vlugt
Violiste van Auschwitz - Ellie Midwood
En dan heb ik er nog heel veel in mijn lijst staan die ik gewoon goed vind, maar bovenstaande springen er wel echt uit.
Flops uit mijn lijst (die niet in mijn lijst staan ben ik alweer vergeten):
Lord of the rings trilogie. De films vond ik echt fantastisch, maar de boeken kom ik gewoon niet doorheen.
Maze Runner (wel in het NL). Mwah. Wel uitgelezen, maar ...mwah.
De zigeunermadonna. Sowieso kunnen de boeken van Santa Montefiore mij niet zo boeien.
Verder heb ik alle flops met de verhuizing weggegeven aan de kringloop, dus geen idee meer wat echte flops zijn. Wat ik lastig lezen vind zijn 4 (of meer) verschillende personages en verhaallijnen door elkaar heen. Daarom kwam ik ook moeilijk op gang bij de Daevabad trilogie. Inmiddels pakt het me wel, maar omdat het dan weer bij elkaar loopt en ik de verbanden tussen de personages ken. Dan boeit het me wel.
En ondanks dat ik er niet veel heb, kan ik goede thrillers ook enorm waarderen. Heb er niet veel en er staan er ook niet veel op mijn wishlist, dus daar kun je me zeker mee verrassen. Juist ook wel leuk om wat uit de historische romans en fantasy te stappen. Echte romans kun je me niet zo'n plezier mee doen. Maar gecombineerd met wat fantasy, historie (en dan ook wel leuke feitjes) of spanning is dat ook prima. En horror en sci fi zijn niet aan mij besteed.
Kun je daar iets mee Ynske?
Daihyo schreef:Dat laatste heb ik een keer geprobeerd, maar dat werkte niet. Zodra je 'm download via bol is hij beveiligd. Zelfs via airdrop lukte het niet van ipad naar ipad. Of ik doe iets verkeerd
Citaat:Tops
- Throne of Glass serie - Sarah J. Maas.
Ik zou letterlijk alles geven om mijn geheugen van deze boeken serie te wissen en de boeken voor het eerst opnieuw te beleven
- Letters of Enchantment serie - Rebecca Ross.
- Legends & Lattes - Travis Baldree.
Heerlijk low stake cosy fantasy. Hoop heel erg dat Travis meer gaat schrijven en zoek zeker vergelijkbare boeken.
- Five Broken Blades - Mai Corland.
De multiple POV's, samenkomen hiervan en de actie. Love it!
- The Hunger Games serie - Suzanne Collins
- The Phoenix Keeper - S.A. MacLean
Was mijn favoriet van 2024.
- Dragon Rider - Taran Matharu
- A Fate Inked in Blood - Danielle L. Jensen
Ik wil zeker meer boeken van haar gaan lezen
- The Empyrean serie - Rebecca Yarros.
Tja. Niet zo zeer omdat het een hoogstandje is, er zijn veel betere fantasies met draken maar het leest zo vlot weg.
- The Women - Kristin Hannah
![]()
Citaat:Flops
- The Thursday Murder Club - Richard Osman.
Had er hoge verwachtingen van en wilde het echt leuk vinden, gezien ik meer cosy crime/mysteries lees maar ik kwam er echt niet doorheen. Het was mij te traag en de schrijfstijl vond ik gewoon niet denderend.
- Before the Coffee Gets Cold - Toshikazu Kawaguchi.
Wilde ik ook echt fantastisch vinden, het concept van terug gaan in de tijd om te leren van je fouten, nog een keer dat laatste momentje met een dierbare terug te zien die er niet meer is in het heden.. maar mede door de ingewikkelde namen en de personages van boek 1 die ik niet interessant genoeg vond, heb ik het uiteindelijk niet uitgelezen en het boek ook verkocht.
- The Plated Prisoner serie van Raven Kennedy
Ik kwam de eerste paar hoofdstukken van boek 1 (Gild) al niet door. Wat een mishandeling, rape, stockholm-syndroom opzet had dat boek zeg. Man. Too much for me.
- Hollow - Karina Halle.
Retelling van Sleepy Hollow, maar te weinig diepgang in het verhaal en te veel zinloze sex scenes.
- The City of Stardust - Georgia Summers.
Worldbuilding viel tegen, er werd weinig uitgelegd en echt diepgang van het verhaal was ver te zoeken. Personages waren ook irritant trouwens.
- The Wisteria Society of Lady Scoundrels - India Holton.
Ik weet nog steeds niet wat ik nou precies gelezen heb... vliegende huizen, piraten, vrouw-haat-mannen-maar-valt-uiteraard-voor-de-eerste-beste... what the hell
- Green Creek serie - T.J. Klune
Heel dubbel gevoel bij. Totale flop? Nee... maar ik ben na boek 1 en heel veel nadenken , toch niet meer verder gegaan met de serie. Vooral omdat de relatie in het boek mij echt veel te bezitterig was, tot het gestoorde aan toe. Ik kon er echt niet tegen en dat voor mij echt hét probleem met dit boek.