Kerst pakketten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Kerst pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:52

Ja, idd, ik vind heel veel inhoud van kerstpakketten inderdaad goed bedoelde rommel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:51

Ceetje_bokt schreef:
Nee hoor. Heel vroeger kregen we een eindejaarsbonus van €250, dat is in de loop der jaren uitgebreid tot iets van 8 % van je jaarloon waardoor het dus echt extra is en niet zoals bij het vakantiegeld sigaar uit eigen doos.

Dat is vrij simpel na te gaan. Krijgt iemand die er (bijvoorbeeld) pas 4 maanden werkt de volle 13e maand uitgekeerd? Dan is het inderdaad extra. Krijgt diegene de 13e maand naar rato? Dan is het dus gewoon uitgesteld salaris. De werkgever kiest er dan voor om een stukje salaris elke maand te 'sparen' voor de werknemer en in december pas uit te keren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:06

Hier vorige week de mail gehad met de code voor de website. Daar zat niet echt iets tussen waar ik wat aan zou hebben, maar je kon ook dit jaar weer kiezen voor een cadeaubon van oa bol. Dus heb nu een nieuw paar lekkere sloffen :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:09

Hier ook online bon voor een webshop. Foam roller en nog wat ander simpel sportmateriaal besteld, stond nog op mijn ‘ooit bestellen lijst’ dus helemaal blij :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:57

Lieser schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Nee hoor. Heel vroeger kregen we een eindejaarsbonus van €250, dat is in de loop der jaren uitgebreid tot iets van 8 % van je jaarloon waardoor het dus echt extra is en niet zoals bij het vakantiegeld sigaar uit eigen doos.

Dat is vrij simpel na te gaan. Krijgt iemand die er (bijvoorbeeld) pas 4 maanden werkt de volle 13e maand uitgekeerd? Dan is het inderdaad extra. Krijgt diegene de 13e maand naar rato? Dan is het dus gewoon uitgesteld salaris. De werkgever kiest er dan voor om een stukje salaris elke maand te 'sparen' voor de werknemer en in december pas uit te keren.

Niet waar. Hier is de eindejaars echt een bonus, je krijgt een extra maandsalaris. Maar ondanks dat het extra is, gaat het wel naar rato van maanden in dienst.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 17:46

Vandaag voor het eerst in 25 jaar een heus Kerstpakket gekregen <3
Ik ben beeldend kunstenaar (dus zelfstandig ondernemer), en helaas krijg je normaalgesproken zulke fijne extraatjes niet meer.

Was ook echt een leuk en nuttig pakket, zeker nu ik na de Kerst een noodvoorraadje wilde gaan aanleggen :) Pasta, noodles, doos cup-a-soup, bakmix, hydra sticks, chocolade, pakken sap en ice tea, etc.
Blij mee!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 18:10

Ik vraag me af of we dit jaar nog wel een kerstpakket krijgen van onze baas. Vorig jaar was er een kerstborrel en daar kreeg je je pakket uitgereikt. Was een leuk pakket met lekkere dingen van lokale bedrijven. Nu nog helemaal geen bericht van een kerstborrel of iets dergelijks. Een paar jaar geleden kregen we ook niks, maar er was budget voor een uitje met je team. Door wat wisselingen kregen we een andere teamleidster, dus van dat hele uitje kwam niets terecht. bij een vergadering heb ik daar nog naar gevraagd en later kwam het antwoord dat er geen budget meer voor was. Als we iets wilden doen moesten we dat zelf betalen. Mooie goedkope kerst voor de baas dat jaar.
Gelukkig krijg ik wel de waardering van mijn cliënten en dat vind ik eigenlijk veel belangrijker. ( ik ben huishoudelijke hulp bij de thuiszorg). Officieel mogen we geen geld aanpakken, maar als het toch in een dichte envelop zit, weet ik van niks. Ik heb het geld besteed aan een bekapbeurt voor mijn paard, dus heel nuttig.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 18:18

Wij hadden een kerstmarkt op het werk. Ik kon niet echt iets vinden wat ik kon gebruiken, dus heb voor een standaard kerstpakket gekozen. Die waren op maar morgen kan ik hem op gaan halen. Ben benieuwd. Ik vind dat zelf altijd wel leuk zo’n pakket.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:10

Ik heb een VVV-bon gekregen, maar mijn vriend komt net thuis met een pakket met deze inhoud: Afbeelding

Dat vinden we toch een beetje sneu…
Even voor de beeldvorming: allebei werkzaam als docent in het VO, en onze eindejaarsuitkering is inderdaad achtergehouden salaris dus geen extraatje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:22

Ik vind het een leuk pakketje.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:38

Hier ook een pakket gekregen. (Hiervoor andere werkgevers, toen altijd een bon).

Afbeelding

Een kat :wow:
Afbeelding

Grapje :+
Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:44

Ik heb van mijn een kerstpakket gekregen van de makro met etenswaren :o

Mijn man heeft van zijn werk een fles wijn (hij drinkt alleen niet), sokken en een cadeaukaart gehad waarmee hij dingen voor punten kon uitzoeken (stond alleen niks op wat we nodig hadden of wat we daadwerkelijk leuk vonden :x )

Maar goed, het gaat om het gebaar :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:59

Hier een leuke tas met lekkers erin. Eten lust ik niet maar mensen om me heen wel.

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:01

Wat een leuke tas <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:10

Wat een super leuke tas inderdaad <3

Mijn man heeft een bol kaart gekregen, zoals elk jaar, en daar zijn we ook altijd blij mee.
Kom altijd van pas :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 20:43

Hier een cadeaubon met een leuk bedrag en een doos met verschillende soorten chocoladebonbons.

Mijn partner heeft een ouderwets voedselpakket, een insectenhotel en een kerstattentie die direct op zijn rekening wordt gestort.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:06

Hier een bon van 30 euro die omgezet kon worden naar een cadeaubon voor vele winkels.

Bij mijn vorige werkgever een groot kerstpakket + bon van 30 euro. Die bonnen zijn altijd wel fijn! Heb er een draadloos laadstation voor gekocht voor op mijn nachtkastje. Scheelde mooi! :o

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:20

Hier een film pakket gekregen met bon voor film thuis, popcorn, tortillachips met dip, fles chocomelk en toffees.
Vorig jaar een bon waarmee je €35/€30,- kon besteden.
Ik werk ook als vrijwilliger bij dit bedrijf. Vorig jaar kregen de vrijwilligers zelfde pakket. Ik kreeg nu, om niet 2x zelfde te krijgen denk ik, rituals doucheschuim en doosje chocolade van bakker. Andere vrijwilligers kregen wrl het pakket.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:33

Flying_Angel schreef:
Hier ook een pakket gekregen. (Hiervoor andere werkgevers, toen altijd een bon).

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zag je eerste foto en dacht hee die werkt vast bij het dcterra _O- en toen scrolde ik naar beneden en zag de inhoud en zag dat ik gelijk had hahaha. Mijn jas stinkt wel enorm na die kerstborrel }:0

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:57

Mijn man kreeg vandaag zijn pakket ook, hij werkt bij een gemeente. Ik vond het vorig jaar al een lüllig pakket, dit jaar ook weer. Zitten altijd lokale producten in. Dit jaar een fles chocolademelk, een stuk zalm en nog een ander stuk vis. 3 stukjes kaas, een zakje doppinda’s en een zakje chocolaatjes. Ook een heel klein flesje bubbeltjes en wat stukjes worst en een koek, en een zakje met toastjes. Doos was half vol, zat verder ook geen opvulling in. Ik ben wss heel ondankbaar, maar het viel mij zwaar tegen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 23:07

ik werk ook bij een gemeente. Wij hebben een kerstmarkt, we krijgen 20 muntjes en kunnen dan shoppen bij kraampjes van lokale ondernemers. Slager, kaasboer, boeken, sapjes, bakker en interieurdingetjes. Verder krijgen we een vvv-bon of een bon van de lokale ondernemers, voor 50 euro. Dus echt prima. En tijdens die kerstmarkt hadden we dit jaar een stamppot buffet en allerlei vleessoorten, door een hele goede slager geregeld. Dik in orde dus :D

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 23:29

Vanuit mijn vrijwilligerswerk nog een kadobon gekregen :) Ook altijd leuk!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 00:26

Er zitten echt leuke pakketten tussen :)

Die van mij viel helaas tegen.

Ik had een klein doosje met de volgende inhoud:
Dropjes
Mini stroopwafel
Merengue
Dadels
Turks fruit met rozensmaak
Pindarotsjes
4 marshmallowtjes
Kaascrackertjes
Zakje BBQ chips
Olijven

Alleen de chips, crackertjes en olijven lust ik. De rest is... :r

Maar hé een gegeven paard niet in de bek kijken, al die vieze dingen prop ik gewoon bij mijn vriend naar binnen :') maar beetje jammer vond ik het wel :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 00:44

Zoveel lekkere dingen zitten daarbij! Zo zie je maar dat dit soort pakketten zo lastig te matchen zijn voor alle werknemers.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 01:07

har166 schreef:
Flying_Angel schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zag je eerste foto en dacht hee die werkt vast bij het dcterra _O- en toen scrolde ik naar beneden en zag de inhoud en zag dat ik gelijk had hahaha. Mijn jas stinkt wel enorm na die kerstborrel }:0

Collega :wave: