Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:17

Ik heb ook een erg leuk maar ook bijzonder en speciaal lootje. Ik ga hier zooooooveel plezier mee hebben dit jaar . (Andere jaren ook superleuk hoor maar dit keer toch beetje specialer nog)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:27

Odin draagt vooral turquoise of blauw, al heeft hij ook rood.
Ik heb een paar items toegevoegd maar dat is meer als inspiratie, die prijzen zijn inderdaad bizar. Daar heb ik dus niet echt op gelet verder :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:36

Lootje getrokken!

Ik ga op het verlanglijstje idee'tjes zetten wat onze honden leuk vinden. Hoef je je echt niet aan te houden hoor! ik vind idd de spullen op het lijstje enorm duur!
De vorige edities van Secret Santa zijn hier altijd al met heel veel plezier in ontvangst genomen dus grote binnenkoppers. Onze hondjes zijn niet zo moeilijk.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:07

Lootje getrokken! Tijd om dat profiel eens goed uit te pluizen :D

Voor mijn eigen lootje heb ik alvast mijn adres ingevuld, verlanglijstje kijk ik straks even naar

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:05

Hier ook een lootje getrokken en mijn adres en verlanglijstje ingevuld. Ook hier vooral ter inspiratie, Freddy en Limbo zijn ook niet moeilijk.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:39

Ook hier een lootje, ben meteen mijn lootje "na gaan trekken" op heel bokt haha

Adres ingevuld voor mezelf en zal straks m'n lijstje verder updaten. En net als bij de rest, puur ter indicatie!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:08

Hier ook blij met mijn lootje *\o/*

Taifoen schreef:
*KNIP*
Boktnaam: Taifoen

Naam hond(en): Fleur

Top lijst voor mijn hond(en): scrunchies (ja de haarelastiekjes haha :')), alles waar ze achter aan kan rennen (of zwemmen), hersenwerk spelletjes, dingen waar ze op kan kauwen (maar niet keihard), voer verrijking

Flop lijst voor mijn hond(en): konijnen oren met haar, geen ballen want die hebben we zat, net als halsbanden/tuig en likmatten
*KNIP*

Als kleine aanvullingen de voerpuzzels die wij al hebben:
- Lickimat ufo (https://www.onyx-dog-enrichment.nl/product/10619165/lickimat-ufo)
- Lickimat wobble (https://www.onyx-dog-enrichment.nl/product/13224822/lickimat-wobble)
- Sodapup slowfeeder
- Outward feeder
- Trixie turn around
- Verschillende soorten/maten likmatten
- Ballen waar snoepjes uit rollen
- En een bal met stroken fleece waar je dingen in op moet rollen

Ik ga mijn verlanglijstje niet invullen, ik laat me verrassen :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:16

Hier ook een ontzettend leuk lootje! :D enorm blij mee!

Ook voor Gimli gelt, alles zijn suggesties, hoeven niet van dat specifieke merk te zijn.
Hij is overal blij mee!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:19

Oh hier is het ook alleen maar suggesties. Ben overal blij mee!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:37

Ik denk dat ik mijn verlanglijstje op lootjestrekken.nl open houd: is vast wel genoeg aan suggesties te vinden in dit topic, het voorgaande topic en insta :)) en als hier onderwerpen voorbij komen zullen we er ook zo goed als mogelijk op antwoorden.

Qua kleuren: Fitz heeft een camo tuig (we zijn dol op camo) en een tealkleurig tuig. Zijn hardlooptuig is dan weer neon oranje met neon groen :D
Veel spullen zijn wel groentinten bij ons, maar we hebben geen vaste kleuren verder.

Enrichment is bij ons euhm ruim ( :') ) aanwezig haha. Op insta veel te zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 21:38

Ik moet mijn aanmelding hier écht nog plaatsen, maar die zal niet veel verschillen tegenover vorig jaar.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:42

KimD schreef:
Ik moet mijn aanmelding hier écht nog plaatsen, maar die zal niet veel verschillen tegenover vorig jaar.

Enkel 2 honden erbij ofzo :')

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:48

Ik heb ook geen wensen toe te voegen aan mijn lijstje, wel wat extra tips bij de notities

Qua kleuren gaat het hier alle kanten op, Ollie heeft een grijs-lavendel tuig, Winnie heeft nu een veelkleurig tuigje. Qua kleur staat ze alles, ik ben zelf wel van de roze tinten voor de dames, maar ze zijn zo knap dat het me eigenlijk weinig uitmaakt haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:55

Rinoka:

Procyon lickmat ananas
- lickimat plate oranje
-lickimat wobble oranje
lickimat buddy oranje
Lickimat UFO oranje
paw 2 in 1 slowfeeder oranje
Honeypot yellow
Flowerpot orange
lickimat yoggiepot oranje

Olivia:

-lickimat Felix paars
-Lickimat Plate roze
- lickimat UFO paars
eat snack &lick paars
Honeypot purple 3x
Mandela paars
Yoggiepot roze
Yoggiepot paars
Sodapup bullfrog paars
- toppl L lavender

Jasper:

Lickimat Plate blauw
Kongs
Northmate green feeder
Sodapup waiting dogs
Lickimat UFO blauw
Pawise lick it slow feeder mat fish blauw
Lickimat slomo blauw
Lickimat wobble blauw
Sodapup love cube blauw
Lickimat felix blauw
Honeypot blue
Lickimat yoggiepot blauw
Sodapup flowerpot blauw

Gintora:

lickimat Plate groen
Lickimat Felix groen
- lickimat UFO groen
- lickimat splash groen
- lickimat soother groen
- sodapup mandala groen
- solo’s happy hunting bowl groen
- Flowerpot green 2x
- Sodapup can green
- Avocado
- Lickimat Wobble green
- Yoggiepot groen

Dit zijn ze geloof ik allemaal.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:58

StonedRomy schreef:
Rinoka:

Procyon lickmat ananas
- lickimat plate oranje
-lickimat wobble oranje
lickimat buddy oranje
Lickimat UFO oranje
paw 2 in 1 slowfeeder oranje
Honeypot yellow
Flowerpot orange
lickimat yoggiepot oranje

Olivia:

-lickimat Felix paars
-Lickimat Plate roze
- lickimat UFO paars
eat snack &lick paars
Honeypot purple 3x
Mandela paars
Yoggiepot roze
Yoggiepot paars
Sodapup bullfrog paars
- toppl L lavender

Jasper:

Lickimat Plate blauw
Kongs
Northmate green feeder
Sodapup waiting dogs
Lickimat UFO blauw
Pawise lick it slow feeder mat fish blauw
Lickimat slomo blauw
Lickimat wobble blauw
Sodapup love cube blauw
Lickimat felix blauw
Honeypot blue
Lickimat yoggiepot blauw
Sodapup flowerpot blauw

Gintora:

lickimat Plate groen
Lickimat Felix groen
- lickimat UFO groen
- lickimat splash groen
- lickimat soother groen
- sodapup mandala groen
- solo’s happy hunting bowl groen
- Flowerpot green 2x
- Sodapup can green
- Avocado
- Lickimat Wobble green
- Yoggiepot groen

Dit zijn ze geloof ik allemaal.

Omg ik dacht dat ik al redelijk wat had :') _/-\o_

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:12

Oh ja en ik heb nog 6000 snuffel matten/snuffel ballen/ snuffel weet ik hets O:)

Mocht ik toch ineens 20 honden erbij hebben morgen moet ik wel genoeg spullen hebben natuurlijk.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 00:32

Ik heb maar even de vorige edities bekeken voor tips wat betreft hints.
Want daar ben ik echt uber slecht in :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:17

Mag ik jullie om tips vragen? Vorige week postte ik dat Cinna wat incontinent is, en vandaag hebben we een afspraak bij de dokter… urine opvangen is nog niet gelukt -O-

En “lekken” doet ze sinds een paar dagen ook niet meer…

We gaan natuurlijk wel naar de dokter hoor, vanmiddag… maar hoe kan ik urine vangen? Lepel eronder werkt niet, want dan stopt ze met plassen -O-

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:38

Met volle blaas naar de dierenarts, niet fijn, maar dan kan die hem ter plekke leeg drukken...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 09:01

Banjer schreef:
Mag ik jullie om tips vragen? Vorige week postte ik dat Cinna wat incontinent is, en vandaag hebben we een afspraak bij de dokter… urine opvangen is nog niet gelukt -O-

We gaan natuurlijk wel naar de dokter hoor, vanmiddag… maar hoe kan ik urine vangen? Lepel eronder werkt niet, want dan stopt ze met plassen -O-

Zo'n zwembroekje / luierbroekje halen, gat erin ter hoogte van de flamouche en daar een (wegwerp)beker erin schuiven en vastzetten, dan dat in de ochtend voor de eerste plas aandoen. Dat werkt echt bijna altijd.

Vaak voordat ze in de gaten hebben dat het irritant is hebben ze al geplast en kun je het uitdoen.

Edit: kan natuurlijk ook gewoon op een ander tijdstip, maar in de ochtend is vaak makkelijker te timen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:53

KimD schreef:
Banjer schreef:

Zo'n zwembroekje / luierbroekje halen, gat erin ter hoogte van de flamouche en daar een (wegwerp)beker erin schuiven en vastzetten, dan dat in de ochtend voor de eerste plas aandoen. Dat werkt echt bijna altijd.

Vaak voordat ze in de gaten hebben dat het irritant is hebben ze al geplast en kun je het uitdoen.

Edit: kan natuurlijk ook gewoon op een ander tijdstip, maar in de ochtend is vaak makkelijker te timen.

Nog nooit gehoord maar wel briljant. Voor een reu iig. Voor een teef vraag ik mij af of dit werkt, mijn teven (nu en verleden) hangen met hun flamoes op de grond. Dat gaat lastig met een bekertje?

Mijn honden kennen de plasmat. Ik leg die op de kop, maak de achterkant eerst wel goed schoon en laat ze daarop plassen en zuig 't op met een spuitje.

Als 't helemaal niet wil kan de dierenarts of handmatig uitdrukken of met een naald aanprikken Ls 't echt niet anders wil

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:36

Hier ook lootje getrokken! *\o/*

Wij hebben er weer veel zin in en het inslaan kan beginnen <3

Ik heb ook al redelijk wat enrichment spullen, maar alles zit in verhuisdozen op dit moment en ik hoor vandaag wanneer ik mijn sleutel krijg.
En ik weet het niet uit mijn hoofd :')
Ik weet wel dat ik enkel de wobble dubbel heb, maar Eve vindt dat het beweegt tijdens het eten altijd een beetje spannend; dus die gebruik ik eigenlijk enkel voor Ace.

Hier dus druk bezig met alles plannen en regelen voor de verhuizing, wel nog 15 september Ace samen met zijn broertjes op de clubmatch, 6 Oktober bij de andere club en dan mag hij naar de volgende klasse waar het al serieus wordt :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 12:59

VillaNeusjes schreef:
KimD schreef:

Nog nooit gehoord maar wel briljant. Voor een reu iig. Voor een teef vraag ik mij af of dit werkt, mijn teven (nu en verleden) hangen met hun flamoes op de grond. Dat gaat lastig met een bekertje?

Mijn honden kennen de plasmat. Ik leg die op de kop, maak de achterkant eerst wel goed schoon en laat ze daarop plassen en zuig 't op met een spuitje.

Als 't helemaal niet wil kan de dierenarts of handmatig uitdrukken of met een naald aanprikken Ls 't echt niet anders wil

Wij hebben hoofdzakelijk teven en dat werkt prima. Een teef die heel diep gaat zitten zou je een bekertje door midden kunnen knippen.

Wij onze teven heb ik een diepe soeplepel afgezaagd en het schepgedeelte leg ik in de luier precies onder het gat. Direct na het zitten doe ik de luier uit. Tot nu toe had ik altijd veel te veel plas, dus succes. :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:40

Jemig even een ochtend met Saar naar de SDU in Utrecht en moet helemaal bijlezen.

Saar heeft 17mnd geleden de diagnose bilateral extraocular polymyositis gekregen (ontsteking van de oogspieren). Het was 10mnd rustig, maar helaas is het weer terug. Dus even 2,5 uur in de auto voor controle. Even bloedprikken, oogecho en oogonderzoeken en voor 70dagen prednison mee. Hopelijk werkt dit weer net zo goed en kan ze weer een hele poos straks zonder rommel.

Hier ook een te grote verzameling slowfeeder en snuffeldingen.

Ik heb nog nooit urine hoeven opvangen, dus veen tips. Wel beterschap voor je hond!

Iemand tips voor een hondenverzekering? Hier zijn de honden nu niet verzekerd, maar denk er over om Senna wel te verzekeren.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:22

*\%/* YES, lootje is getrokken! *\%/*

Nu eerst tijd om detective uit te hangen en dan nog weer een nieuwe hint verzinnen poeeh :))

Geen tips voor het opvangen van urine, de pollepel werd hier ook altijd aangeraden maar heb dat zelf niet hoeven toepassen haha. Succes!

Vervelend voor Saar zeg -O- Ik heb Vesper verzekerd bij Petplan en dat heet nu Figo. Opzich prima tevreden mee. Om me heen hoor ik veel goede dingen over de OHRA verzekering voor huisdieren.