Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 09:24

Jouw collega’s zijn maar watjes Tancreda4 als ze dat zeggen. Ik heb er meerdere gehad en nooit geen last gehad na de behandeling. Overigens op 1 kies na ook nooit voor de behandeling. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 10:22

Naar Rituals gaat hem niet worden, had maar beperkt tijd deze ochtend en ze hebben het kruispunt bij ons nu open liggen. Rituals zou het enige zijn wat nog normaal te bereiken was, maar nu moet ik kilometers omrijden.
Ook leuk, pak iedere dag de auto om met de hond in de bossen te wandelen, ritje van 1,5 km. Dat was vorige week 13 km om er te komen. Nu met het kruispunt eruit komt er nog eens een km of 5 bij. :=
Het dorp waar ons gehuchtje tegenaan ligt is nu ook 10 km rijden. :=
Lekkere uitgelopen werkzaamheden, ze zouden onze straat in 6 fases aanpakken, 2 fases liepen uit omdat er geen stratenmakers zijn en ze zijn nu ook aan de laatste 2 begonnen. Wij wonen nu tussen alle kruispunten in die eruit liggen, maar ons stuk is wel af en alleen aanwonenden van de opengebroken stukken laten ze erdoor. Er is 1 weg waar gewerkt wordt waar we wel door kunnen maar dan moet ik dus veel kilometers om rijden om bij Rituals te komen. Dadelijk maar aan de wegwerkers vragen hoe en wat, want het kruispunt wat ze nu open gegooid hebben is ook de weg naar het werk zonder om te rijden.

marleen_88

Re: Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 11:39

Wat een toestand die wegafsluitingen, daar word je toch diep ongelukkig van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:30

Ja, maar ze gaan er wel voor zorgen dat er altijd een baan open blijft op het kruispunt. *\o/*
Alleen vandaag is het dus lastig.
Verder zijn er wat sluiproutes over zandpaden, maar als het regent is dat ook niet te doen. Aan de andere kant zit een loonwerker die er ook doorheen moet dus er is heel veel zwaar verkeer door die paden.
Die loonwerker had wel aangeboden om de paden goed te maken maar dat wilde de gemeente niet. -O-

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:11

Sterkte Mriek1990. :(:)

Dat is inderdaad wel ietsje boven het SS budget boeflover. _O- Gefeliciteerd!

Wat poedersuiker Roosch, wat hebben dit soort acties voor doel ook. -O-

Fijn dat het mee valt Tancreda!

Hier nog steeds aan het klooien met mijn kies, of ja wat er nog is want de kies is weg natuurlijk. :+ Straks wéér naar de tandarts. Vanochtend al naar de huisarts geweest voor iets anders en daar ook weer voor doorverwezen dus we blijven lekker bezig zo.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:39

Achjee, Nevica. Dat klinkt niet fijn zeg, is de pijn te doen? :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:46

He bah, wat naar dat je zo rommelt... sterkte en succes :(:)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:45

Ik heb gelukkig totaal geen pijn. Al zit ik nu in de wachtkamer dus wie weet hoe het hierna is. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:33

Geen pijn is dan wel weer positief. Inmiddels behandeld?

Ik zit lekker in mn huispak Snowwhite te kijken. Ben wel fan van de Disney live-actions tot nu toe.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:40

Dat scheelt iets inderdaad. _O- Ja hij heeft toch maar de hechtingen eruit gehaald, voelde iets ongemakkelijk en het is nu weer aan het bloeden maar voelt wel als een soort opluchting, alsof ze in de weg zaten oid. Hopelijk was dat tot maart het laatste tandartsbezoek, heb aan de rest al genoeg vind ik zelf. :')

Oeh ben heel benieuwd wat je van snow white vind! Zag er toendertijd zoveel slechte reviews over dat ik het niet heb aangedurfd, maar volgens mij staat die op Disney+ dus zou hem alsnog kunnen kijken. Heb alle andere live actions wel gezien en die vond ik allemaal wel leuk. Ookal blijf ik het meest fan van gewoon de originele allemaal. <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:57

Hechting eruit kan opluchten, hopelijk ben je na klaar.

Ik kijk m ook via Disney+. Ik ben ook fan van de originele films, maar kan hem waarderen.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:44

Bedankt voor de lieve berichtjes <3

Boeflover gefeliciteerd met je huis! En meteen een keuken er bij, top. Nog wel even wachten tot je er in kan lees ik, maar dan heb je wel een heel mooi vooruitzicht.

Roosch meen je niet van de auto's! Wat lopen er toch een *piep* lui rond.... Ik snap ook écht de lol daar niet van... Jong ventje ook nog dus... Wat bizar van de verzekering zeg! Waarom héb je er dan een kan je je afvragen... Hopelijk wordt 't jonkie gepakt en is het dan ook geen kwestie vam, van een kale kip kan je niet plukken....

Neon lekker vrij gehad vandaag! Jammer van alle wegafsluitingen, gedoe altijd, zeker als het langer duurt. Gelukkig is het wel voor het goede doel! Nieuwe Rituals geur ken ik niet.

Lavitabella, wat leuk een tentfeest! Laat geworden? ;) En nog gelukt te shoppen?

Marleen wat een rot weer vanochtend hé... Nog wel droog bij stal gekomen?
Wat Roosch ook al zegt, ik vind Texel echt het minst leuke eiland. Heb daar ook helemaal biet het gevoel op een eiland te zijn, mede door alle grote winkelnamen die daar zitten. Doe mij de andere eilanden maar. ;)
Grappig dat je Snowwhite hebt gekeken, die gaan wij ook kijken vanavond. :D Hoe vond je 'm?

Tancreada gelukkig dat het redelijk meevalt met de pijn. Én dat de pijn weg lijkt te zijn, dat is wel het allerfijnste. Ga duimen voor je dat de tweede ook meevalt voor je.

Nevica, jeetje zoveel ongemak nog? Wat vreselijk balen zeg! Fijn dat het verwijderen van de hechtingen al iets van opluchting heeft gegeven.

Hier een heerlijk eerste dag gehad. Hadden een mooie vroege boot, dus ook lekker vroeg al op het eiland. Vanochtend eerst keiharde regen, maar later gelukkig droog en zelfs een zonnetje! Zijn naar het uitkijkpunt van het Oerd gefietst, was m'n vriend nog nooit geweest. Altijd zo genieten van het uitzicht daar. <3 Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mriek1990 op 20-10-25 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:48

Oooooh <3 geniet!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:50

Roosch schreef:
Oooooh <3 geniet!!

Altijd ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:58

Lekker hoor!

Had over je bericht over de verzekering heen gelezen Roosch, ik was er al bang voor. Enorm kak, je bent verzekerd, het is niet je eigen schuld en je blijft wel met de gebakken peren zitten door zo'n idiote onbenul. :7

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:08

Dan toch maar eens een weekendje plannen naar een ander Waddeneiland.

Gelukkig droog op stal, alle klussen gedaan en lekker gewandeld. Het was niet koud, mn winterjas was overdreven... :=

Leuke foto Marieke, geniet ervan! Ik vond Snow White oké, maar zal hem niet nog eens aanzetten. De liedjes waren mij wat te musicallerig.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:17

marleen_88 schreef:
Dan toch maar eens een weekendje plannen naar een ander Waddeneiland.

Gelukkig droog op stal, alle klussen gedaan en lekker gewandeld. Het was niet koud, mn winterjas was overdreven... :=

Leuke foto Marieke, geniet ervan! Ik vond Snow White oké, maar zal hem niet nog eens aanzetten. De liedjes waren mij wat te musicallerig.

Scheelt wel dat het nog niet koud is inderdaad.
Als je een weekend naar Ameland wil kunnen Roosch en ik je vast wel wat tips geven. ;)

Grappig dat je dat zegt, ik zeg echt nét tegen m'n vriend dat de liedjes van mij er wel uit mogen voor het grootste deel. Zijn nu halverwege.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 12:10

Leuke foto mriek1990! <3 Geniet ervan daar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

Hebben jullie het nog fijn op 't eiland? <3

Ik mik onze oven echt de deur uit. Had gisteren voor mijn vriend een appelkaneelcake gebakken maar die oven is zo gammel.. grom.. hij gaat qua temperatuur altijd als een malle dus de cake was in no time zwart. Ik was het zat, het ding is onwijs oud en je ziet de icoontjes niet eens meer. Tijd voor een nieuwe natuurlijk. Maar mijn vriend is heel erg zo van "als het niet stuk is hoeven we het niet te vervangen hoor ", dus die discussie heb ik eerder al eens gestaakt. Maar nu ben ik er klaar mee. Enige nadeel is dus dat de oven zo oud is, dat ie gekoppeld is aan onze keramische kookplaat dus dat het net ff wat meer voeten in de aarde heeft.. :=
En ik verdwaal dan altijd in de verschillende types en soorten die er zijn. Vreselijk, geef me gewoon de keuze uit 3 liefst betaalbare opties ja? :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

Oh Roos, wat irritant! Daar zou ik ook klaar mee zijn en een ander willen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Ja, je kunt er niet van op aan. Als het recept zegt "25 minuten op 200 graden" dan moet je maar gokken of het bij deze 18 minuten op 180 graden is of 15 minuten op 190.. :')

Ik vind bakken op zn tijd best leuk af en toe maar met zo een oven is er geen klap aan. Had zo mijn best gedaan op die cake, ook al lust/mag ik hem zelf niet, en dan komt ie er uit alsof ie 5 jaar in de hel gestaan heeft. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Naast dat het balen is, is het ook gewoon zonde.
Vervelend dat je vriend dit een goed werkend apparaat vindt. #)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Ja, we gaan nu wel echt kijken voor een nieuwe maar ik vind het lastig, want we moeten dus en een nieuwe inbouwoven en een nieuwe kookplaat
Ik ben als de dood dat ik of verkeerd meet, of een verkeerd type uitzoek, of iets met de aansluiting niet klopt... :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Geen handige man in de familie die mee kan kijken?
Voor dat soort dingen vliegen wij onze (schoon)vader in. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:49

Nou, wij wonen beide ruim 300 km van onze families af, dus dat maakt het wel een uitdaging. :))

Inmiddels woon ik hier 13 jaar, en heb best een aardig netwerk opgebouwd. Maar niet heel veel handige Harry's, plus het is dan toch best een drempel om te vragen. In geval van ernstige twijfel kan ik wel iemand (eventueel tegen betaling) vragen, via hem heb ik ook de badkamer laten verbouwen.