Kerst pakketten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Kerst pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:39

Hier een Dinner4All tafelgrill mogen ontvangen.
Kerstavond maar eens uitproberen.
Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:49

Vandaag mijn pakket opgehaald. Thema filmavondje thuis: een zakje m&m, Skittels, popcorn, zo'n bioscoopbakje om de popcorn in te doen, een plaid, tegoedbon om via pathe thuis een film te huren en een bol cadeaubon. Vind het wel grappig.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:01

komone schreef:
ikkeniet schreef:
Nu hebben we maar voor 12 personen in te kopen, dus goed te doen.
Er zitten 4 personen bij die net in dienst zijn gekomen, 1-2 maanden, die krijgen een iets aangepast pakket.

Even nieuwsgierig waarom de nieuwe mensen een aangepast pakket krijgen. Je geeft ze een groter pakket omdat je blij bent dat ze bij jullie zijn komen werken?
En die mensen die net weg zijn bij het bedrijf krijgen die ook een aangepast pakket of helemaal niks meer?

Niet vervelend bedoeld maar ik vroeg me af hoe dat werkt. Heb je bijvoorbeeld 11 maanden leuk gewerkt ergens krijg je niks. Werk je ergens net een maand krijg je wel wat, maar minder. Werkt dat zo met kerstpakketten? Het is toch een blijk van waardering? Gaat toch niet over hoe lang of hoeveel tijd de een er wel of niet in heeft gestopt? Krijgen parttimers dan bijvoorbeeld ook minder dan fulltimers?
Waar ik werk krijgen we allemaal een ritualspakket en een geldbedrag. Pakket vind ik leuk, maar het bedrag wat we krijgen is aangepast naar functie. Ben ik het niet mee eens. Alsof je dus een lagere functie minder waardeert.
Nu ik het teruglees klinkt het stom dat ik het er niet mee eens ben. Ik voelde me beschaamd en verdrietig toen ik er achter kwam dat mijn collega’s een groter bedrag hadden gekregen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de kerstgedachte.

Ons personeel is ( gelukkig ) al jaren hetzelfde, verloop is er amper. Dus iedereen heeft een vast contract. Dit jaar voor het eerst dat er iemand in juni, heeft 14 jaar bij ons gewerkt, zelf ontslag heeft genomen. Dan is het zijn eigen besluit om weg te gaan.
Waarom zou deze alsnog een kerstpakket moeten hebben?
Al ons personeel wat al jarenlang in dienst is, en zich jaar in, jaar uit voor ons inzet mogen daar naar behoren voor beloont worden.
En wij vinden als je nog zo kort in dienst bent, waarvan 2 er net 2weken werken, je daar iets minder recht op hebt.
We kijken niet naar functie. Directie en personeel krijgt hetzelfde.

Ach, waarom probeer ik eigenlijk uit te leggen waarom we hiervoor kiezen.
Gezeur over kerstpakketten blijf je houden.
Het is te onpersoonlijk, niet bruikbaar, te weinig variatie, niet glutenvrij, een bon waar je zelf moet bijleggen om iets te kunnen kopen.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:18

Ik denk dat we het dan oneens zijn. Waarom heb je dan minder recht op een mooi cadeau als je ergens net werkt? Het is toch gewoon een blijk van waardering. En in deze tijd mag je echt blij zijn dat je weer nieuwe medewerkers hebt kunnen aantrekken. Dus je waardeert je nieuwe mensen gewoon net zoveel als de mensen die er al tig jaar werken. Je waardeert degene die de verantwoordelijkheid heeft net zoveel als degene die met een ondersteunde functie op de achtergrond zorgt dat alles op rolletjes loopt. Je waardeert de parttimer die ook nog voor zijn gezin zorgt of de fulltimer die blij is met alle uren die hij kan maken. Of de stagiair die maar enkele weken is geweest, maar wel de nieuwe medewerker van de toekomst wordt. Het maakt niet uit. Iedereen die zich inzet voor jouw bedrijf verdient gewoon dezelfde waardering.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:28

Wij hebben een stichting in de zorg met (helaas) veel verloop. Mensen die weg zijn gegaan krijgen geen kerstpakket meer. We zijn een kleine organisatie en hebben daar gewoon het budget niet voor. Verder krijgt wel iedereen hetzelfde pakket (met soms wat kleine aanpassingen ivm voedselallergie). Dat zijn dan medewerkers, studenten en vaste vrijwilligers.

Ik snap echter ook wel dat sommige bedrijven ervoor kiezen om iemand die net begonnen is een ander pakket te geven. Zo hebben wij dit jaar besloten om mensen die wel hun contract al getekend hebben, maar nog niet officieel begonnen zijn niet meer uit te nodigen op de teamavonden (2x per jaar). We hebben namelijk al een aantal keer gehad dat mensen gezellig mee kwamen naar het uitje en zich in hun proeftijd hun contract al opzeiden (of voordat ze überhaupt begonnen waren) omdat de doelgroep toch niet hun ding was. Dat is dan toch meteen een duur geintje voor een kleine organisatie. Zoiets kan natuurlijk ook met een kerstpakket gebeuren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:37

Vorige week mooi en bruikbaar kerst pakket gehad van de voedselbank.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 02:00

Ik maak elk jaar persoonlijke kerstpakketten voor mijn collega's (ik ben de werkgever).
Ik vraag door het jaar wat ze lekker en leuk vinden en begin vaak vanaf augustus al te shoppen. Als iemand een huisdier heeft zit er ook wat bij, een lekkere thee of koffie, happy socks, en verder gepersonaliseerd. De een is dol op paprika chips dus dan pak ik wat culinaire exemplaren zodat ze lekker kan testen. De ander is creatief en heeft vaak migraine. Ik ben ook bekend met hoofdpijn af en toe en heb dan een hele fijne coolpad voor je hoofd. Die heb ik voor haar ook gekocht. Dat soort dingen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:35

komone schreef:
ikkeniet schreef:
Nu hebben we maar voor 12 personen in te kopen, dus goed te doen.
Er zitten 4 personen bij die net in dienst zijn gekomen, 1-2 maanden, die krijgen een iets aangepast pakket.

Even nieuwsgierig waarom de nieuwe mensen een aangepast pakket krijgen. Je geeft ze een groter pakket omdat je blij bent dat ze bij jullie zijn komen werken?
En die mensen die net weg zijn bij het bedrijf krijgen die ook een aangepast pakket of helemaal niks meer?

Niet vervelend bedoeld maar ik vroeg me af hoe dat werkt. Heb je bijvoorbeeld 11 maanden leuk gewerkt ergens krijg je niks. Werk je ergens net een maand krijg je wel wat, maar minder. Werkt dat zo met kerstpakketten? Het is toch een blijk van waardering? Gaat toch niet over hoe lang of hoeveel tijd de een er wel of niet in heeft gestopt? Krijgen parttimers dan bijvoorbeeld ook minder dan fulltimers?
Waar ik werk krijgen we allemaal een ritualspakket en een geldbedrag. Pakket vind ik leuk, maar het bedrag wat we krijgen is aangepast naar functie. Ben ik het niet mee eens. Alsof je dus een lagere functie minder waardeert.
Nu ik het teruglees klinkt het stom dat ik het er niet mee eens ben. Ik voelde me beschaamd en verdrietig toen ik er achter kwam dat mijn collega’s een groter bedrag hadden gekregen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de kerstgedachte.

Ons personeel is ( gelukkig ) al jaren hetzelfde, verloop is er amper. Dus iedereen heeft een vast contract. Dit jaar voor het eerst dat er iemand in juni, heeft 14 jaar bij ons gewerkt, zelf ontslag heeft genomen. Dan is het zijn eigen besluit om weg te gaan.
Waarom zou deze alsnog een kerstpakket moeten hebben?
Al ons personeel wat al jarenlang in dienst is, en zich jaar in, jaar uit voor ons inzet mogen daar naar behoren voor beloont worden.
En wij vinden als je nog zo kort in dienst bent, waarvan 2 er net 2weken werken, je daar iets minder recht op hebt.
We kijken niet naar functie. Directie en personeel krijgt hetzelfde.

Ach, waarom probeer ik eigenlijk uit te leggen waarom we hiervoor kiezen.
Gezeur over kerstpakketten blijf je houden.
Het is te onpersoonlijk, niet bruikbaar, te weinig variatie, niet glutenvrij, een bon waar je zelf moet bijleggen om iets te kunnen kopen.[/quote]

qoute verknald

Ik werk nu 2 weken/ 4 dagen bij een nieuwe baan en kreeg het zelfde pakket als iedereen anders. Ik had het zeker begrepen als ik iets anders had gekregen aangezien die pakketten natuurlijk allang besteld waren voordat ik mijn contract tekenden half november.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:52

Ik vind het persoonlijk wat apart om nieuwe mensen een afwijkend pakket te geven. Mensen praten toch met elkaar, dus de kans dat je daar toch wrevel over krijgt is groot. Een pakket geven aan mensen die al weg zijn vind ik dan weer overbodig. Ik heb daar ook nog nooit van gehoord. Als het goed is krijg je ook wat bij je nieuwe werkgever. Dan zou je dubbel krijgen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:06

Kidde schreef:
Ik vind het persoonlijk wat apart om nieuwe mensen een afwijkend pakket te geven. Mensen praten toch met elkaar, dus de kans dat je daar toch wrevel over krijgt is groot. Een pakket geven aan mensen die al weg zijn vind ik dan weer overbodig. Ik heb daar ook nog nooit van gehoord. Als het goed is krijg je ook wat bij je nieuwe werkgever. Dan zou je dubbel krijgen.

Eens, gelijke monikken, gelijke kappen :)

Dat verhaal dat iemand tijdens een stage "buiten" gesloten werd doet
mij ook wat, is toch vreselijk, of dat ene drankje / bord eten verschil maakt op een groep mensen.
Echt een walgelijke kerstgedachte! Ik snap ook niet dat daar niemand heeft ingegrepen, als ik dit had gezien had ik de borrel verlaten en degene mee genomen voor een drankje!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:20

Kidde schreef:

Helemaal hier mee eens. Voor die paar tientjes die je maximaal uitspaart als werkgever is het de onvrede/onrust op de werkvloer echt niet waard. Als je toch zo weinig verloop hebt en werknemers over het algemeen lang blijven wil je toch dat ze zich welkom voelen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:21

Marcella schreef:
Vorige week mooi en bruikbaar kerst pakket gehad van de voedselbank.

Dit vind ik dan wel weer mooi om te lezen. De school van mijn kinderen zamelde altijd eten in voor de voedselbank om kerstpakketten van samen te stellen. Dit jaar hebben ze een sponsorloop gedaan en enorm veel geld opgehaald. Zo fijn dat dat dan ook echt goed gebruikt wordt en mensen er ook oprecht blij mee zijn <3

Dit was mijn persoonlijke kerstpakket van dit jaar. Samengesteld door een Secret Santa bokker :D
Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:29

Wow wat een leuke pakketten komen er weer voorbij.

Bij ons is het het dit jaar ook weer niks. Wat dingetjes voor kleine kinderen en een zakje koekjes en wat chocola. Ik heb geen kinderen.
Ik vind het zo zonde van het geld. Ik heb weinig collega's met kleine kinderen, dus bijna alles zal in de vuilnisbak belanden. Stop er dan mee en geef het geld aan een goed doel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:45

Oef ik zou denk ik not amused zijn als ik net nieuw aangenomen was bij een bedrijf en het was na een maand of misschien 2 kerst en ik kreeg een ander pakket dan de rest. Of als ik wist dat iemand anders een kleiner pakket kreeg die net was aangenomen ook trouwens. Zou me een hele nare bijsmaak geven aan het bedrijf eerlijk gezegd. Alsof je dat kerstpakketje nog moet verdienen.

Maar goed ik kom van een hele toxische werkplek vandaan en wil dat soort fratsen misschien ook gewoon niet meer meemaken, zelfs niet in kleine mate van een kerstpakket.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:21

Hier een muts :+ en een cadeaubon voor € 60. Helemaal blij mee :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:53

Hier nog echt een pakket, helemaal leuk :D

Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:15

Cookies schreef:
Wow wat een leuke pakketten komen er weer voorbij.

Bij ons is het het dit jaar ook weer niks. Wat dingetjes voor kleine kinderen en een zakje koekjes en wat chocola. Ik heb geen kinderen.
Ik vind het zo zonde van het geld. Ik heb weinig collega's met kleine kinderen, dus bijna alles zal in de vuilnisbak belanden. Stop er dan mee en geef het geld aan een goed doel.

Waarom vuilnisbak in, leg het in een voedselkast in de wijk. Dan maak je iig een ander blij (goede kerstgedachte).

Maar apart dat het pakket niet afgestemd is op de meerderheid van de medewerkers.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:32

Ik kreeg van de thuiszorgmedewerker een klein pakketje vandaag.
Zat Droste sinaasappel, een handcrème met sinaasappelgeur, geurwaxines met sinaasappelgeur, een kerstkaart en wat lekkers voor de honden in.
En een anthurium in kerstbeker erbij.
Ze had onthouden dat ik gek ben op sinaasappelgeur wat het een extra liefdevol gebaar maakte. <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:47

Mijn man kreeg vorige week een ouderwets, prachtig kerstpakket. Dat vinden wij eigenlijk het allermooiste. Wat we zelf niet gebruiken of lusten, dat hebben we allemaal in één kleinere doos gedaan en als kerstpakket aan mijn ouders gegeven. Die waren daar super blij mee! Bij een van mijn vorige werkgevers heb ik het kerstpakket ook wel eens afgegeven bij een daklozenopvang, omdat die pakketten over de top luxe waren en wij geen van alles wat erin zat zelf aten (denk aan o.a. ganzenleverpaté).
Bij mijn huidige werk staan de kerstpakketten al een paar weken in het magazijn, maar het wordt nogal uitgerekt om ze mee te geven. :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:15

Hier krijgt ook iedereen hetzelfde. Ik kijk niet naar hoe lang iemand in dienst is.
Als je net een maand eerder uit dienst gaat, dan krijg je niks. Maar als je er net 1 week werkt, krijg je gewoon hetzelfde.
Stagiaires krijgen ook hetzelfde, min de alcohol want die zijn nog minderjarig.

Tot nu toe heb ik altijd een eetpakket gegeven met luxe eten en snoep. Dit jaar zat het in een rugzak en dat werd door iedereen erg goed ontvangen.

Ik laat trouwens nergens een bedrijfslogo op drukken, want dat vond ik vroeger toen ik zelf in loondienst was ook niks :+

Daarnaast krijgt iedereen een persoonlijk kaartje. Dat hebben we wel met drie collega’s voor iedereen geschreven, anders is het wel erg veel schrijfwerk voor mij alleen. Maar een persoonlijk kaartje met een compliment vind ik toch net wat meer waardering dan gewoon een standaard kaart voor iedereen.

De vrijwilligers krijgen wel een aangepast pakket. Ook met luxe eten en snoep, maar dan wat minder groot. Ik kijk daarbij ook niet hoe vaak iemand komt, iedereen krijgt ook gewoon hetzelfde.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:30

Ik werk als huishoudhulp, en heb na een 5-tal jaren dienst bij de huidige werkgever & klanten mijn ontslag ingediend, ik doe op 4 januari mijn laatste dag.

De klanten zijn allemaal super lief, we zijn al afscheid beginnen nemen want ik heb volgende week vakantie dus voor een paar klanten was het al "de laatste keer".
Tot nu toe:
- een doos Celebrations
- een doos chocoladebollen van Leonidas
- een cadeaubon van 30 euro van de Horta
- een super fancy zeepje met zeephouder
- een fles Noorse rode wijn
- een envelopje met 20 euro

En zoveel emo kaartjes, ik heb echt al zitten huilen!

Van mijn werkgever heb ik extra maaltijdcheques gekregen: 5 cheques van 2 euro :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:26

En nog een bon voor bij de kringloop van 10 euro en een kerststol. *\o/*

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:37

Mijn kerstpakket dit jaar:
Afbeelding
Zat ook een speakertje bij, die gebruik ik nu in de auto want mijn radio doet het niet meer dus dat kwam wel goed uit.

Mijn vriend had o.a. een warmtekussen en een schattig paddestoel lampje in zijn pakket, dat vond ik ook heel leuk!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:38

Wij krijgen al zeker 10 jaar een bon.
Was eerst een VVV bon, laatste jaren is het een online bon van Your Gift.

Ben zo blij dat wij die pakketten met gbr niet meer krijgen.
Daar zitten spullen in die we niet hoeven, niet eten, etc. En dat vind ik zonde, er wordt al zoveel geconsumeerd, als je dan dingen krijgt waar je verder niks mee kunt, vind ik het zonde van het uitgegeven geld.
En ja, uiteraard gaf ik spullen die we zelf niet hoeven, weg aan mensen die er blij mee waren, maar ik ben met deze bon echt veel blijer.

Want nu kan ik er iets voor uitzoeken wat ik/wij zelf graag willen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:51

gbr = goed bedoelde rotzooi?

Hier voor het eerst in jaren een klassiek pakket met o.a. popcorn, chips, pretzels en snoepjes i.p.v. een bon. Met een speciaal ontworpen puzzel n.a.v. de aanstaande fusie, superleuk idee!