Kerst addicts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:44

ik meld me hier ook even. Ik ben een ontzettende kerstfan, al ben ik dat ook wel van de herfst en andere thema's. Ik heb eigenlijk altijd wel een soort seizoens/sfeertafel staan. Morgen ga ik denk eindelijk de Halloween/herfstspullen opruimen die er nog steeds staan. Had ik vanwege ziek zijn afgelopen week geen puf voor. Dan komt er wat ruimte voor kerstspul, al weet ik nog niet of ik die meteen neer ga zetten. Ik heb meestal een kerstboom, kersttafel en kerstdorp, dus heb er altijd best wat werk aan. Maar het hoeft niet allemaal tegelijk.

Mocht het in januari weer tijd zijn de kerstspullen val ik altijd wel in zo'n gat van twee maanden waarin de gezelligheid weg is maar het nog wel twee maanden nat en donker is. Die probeer ik dan wat op te vullen met andere thema's. Zo zet ik dan wel eens wat Chinees Nieuwjaar dingen neer en daarna wordt het alweer rustig aan tijd voor pasen. Maar goed, eerst maar eens van de kerst genieten :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:13

Tazzey schreef:
@Gianti, bij Global Garden in Zwaanshoek hebben ze echt prachtige bomen, daar hebben wij die van ons ook vandaan gehaald. Is wel een stukje rijden voor je maar wel zeker de moeite waard. En daar redelijk vlakbij zit ook een grote Intratuin.

Ze hebben dit jaar niet heel veel bomen vond ik, of zijn er nog meer bij gezet? Ik was er in de week dat de kerstshow net open was.

Wel altijd een leuke winkel om door heen te lopen, ook buiten de kerst periode.

Van de winkels waar ik ben geweest had Intratuin Duiven de meeste. Veel verschillende.
Op een donderdag middag was het daar redelijk rustig, maar zou niet in het weekend gaan.

Tazzey

Re: Kerst addicts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:54

Ik ben er dit jaar nog niet geweest. Ik wil volgende week even gaan kijken. Normaal hebben ze wel een hoop maar wellicht is dat dit jaar aangepast.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 05:57

Wow wat een mooie bomen hebben jullie al staan zeg <3

Hier nog druk met m’n dorp bezig. Misschien dat ik na volgend weekend wel al de boom op ga zetten. Maandag kwam onze dochter ineens met het verhaal dat Sinterklaas niet bestaat. Aan de ene kant weer het einde van een leuk tijdperk ;( aan de andere kant zie ik mogelijkheden qua timing van de kerstspullen van zolder halen O:)

Wij zijn maandag naar Duiven geweest. Dochter had een studiedag en wilde eens naar kramer om te shoppen. Duiven lag op de route dus op de heenweg daar ook maar even gestopt. Ik ga al jaren naar halsteren en mis in Duiven toch net de beleving die halsteren geeft. Kerstshow was heel mooi maar vind het 2 uur enkele reis nu al voor de 2e keer niet waard.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:17

Hier mag kerst pas in huis na Sinterklaas, maar heb al wel vast wat dingetjes gekocht. Iemand nog een goeie tip voor een leuke kerstshow in het noorden?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:23

maessie schreef:
Hier mag kerst pas in huis na Sinterklaas, maar heb al wel vast wat dingetjes gekocht. Iemand nog een goeie tip voor een leuke kerstshow in het noorden?

Groencentrum Witmarsum mag ik graag heen maar Tuincentrum De Boet in Noord Holland is ook ecgt een aanrader!

Hier alle spullen al van zolder. Hoop dit weekend al wat meer spulletjes neer te kunnen zetten. Volgend weekend de kerstboom… of zal ik die dit weekend al opzetten? O:) Dilemma, dilemma…

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 11:04

Puera schreef:
maessie schreef:

Groencentrum Witmarsum mag ik graag heen maar Tuincentrum De Boet in Noord Holland is ook ecgt een aanrader!

Hier alle spullen al van zolder. Hoop dit weekend al wat meer spulletjes neer te kunnen zetten. Volgend weekend de kerstboom… of zal ik die dit weekend al opzetten? O:) Dilemma, dilemma…

Haha lekker dit weekend opzetten. Kerstliedjes op de achtergrond, warme chocolademelk.. it's timeeee hahahaha

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:24

Puera schreef:

Hier hetzelfde dilemma. Nieuw huis, nieuwe kerstboom en nieuwe spullen dus ben zo benieuwd hoe het staat.. Maar vind eigenlijk nog te vroeg, maar weet eigenlijk ook niet waarom. :')

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:46

Wat een super leuke dingen komen er voor bij! Ik heb geen plek voor een grote kerstboom maar in de stal al wel leuke dingetjes neergezet/opgehangen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij die laatste foto gaat het om de kerstboom, niet om de afwasborstel :(

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:32

Hahaha ik las die laatste zin pas heeeuuul laat na de afwasborstel al uitgebreid bestudeerd te hebben _O- Die mag er ook zijn hoor! Maar verder leuke versieringen en wat een knusheid zie ik voorbij komen! Geniet ervan allemaal!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:52

Mijn boom staat. Foto doet hem geen recht aan. Zal vanavond met mijn R6 nog een foto maken.
Afbeelding

Tail ging er gelijk onder liggen. :D

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:54

Haha dat hoofd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:57

:+:
Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:15

Puera schreef:
maessie schreef:

Hier alle spullen al van zolder. Hoop dit weekend al wat meer spulletjes neer te kunnen zetten. Volgend weekend de kerstboom… of zal ikli die dit weekend al opzetten? O:) Dilemma, dilemma…

Bedankt voor de tips! Ken ze beide nog niet! Binnenkort maar even een dagje route plannen, is vanaf H'garyp ook nog wel een stukje, maar wel te combineren. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:39

Mooie boom hoor! En zeker met de poes eronder!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:36

Hier ook een blije poes… ze is inmiddels 17, maar vanmiddag dolgelukkig gemaakt met dit stomme kersthuisje van de Action haha.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:46

Aww wat schattig! <3

Hier een betere foto van mijn kerstboom.

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:56

Heel mooi!!!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:08

Mooi!!

Ik heb de mijne vanochtend gekocht bij tuincentrum De Boet. Moest er een stukje voor rijden, maar was het waard. De winkel is daar ook echt mooi!

Afbeelding

Net in elkaar gezet. Alle takken zitten nog in elkaar. Nu even kijken hoe ik er vorm in krijg. De takken bij de muur mogen dubbel, dan steekt die niet zo ver uit.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:57

Takken grotendeels uitelkaar gehaald. Morgen de rest en optuigen :D
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 01:25

Mijn woonkamerboom staat ook. Best tof geworden, vind ik zelf. En de halboom staat rechtop, half lampjes erin maar moet even bijhalen.
Mijn krans hangt maar nog geen verlengsnoer naartoe getrokken.
Guirlandes moeten nog gehangen worden. Sokken nog aan de kachel.
Cadeaus onder de boom.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 09:10

kosseh schreef:
Mooi!!

Ik heb de mijne vanochtend gekocht bij tuincentrum De Boet. Moest er een stukje voor rijden, maar was het waard. De winkel is daar ook echt mooi!

[ Afbeelding ]

Net in elkaar gezet. Alle takken zitten nog in elkaar. Nu even kijken hoe ik er vorm in krijg. De takken bij de muur mogen dubbel, dan steekt die niet zo ver uit.

Dat is het handigste om te doen voor je de boom in elkaar zet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:29

Afbeelding
De woonkamerboom. (kabels moeten nog weggewerkt worden
De slaapkamerboom is minimaal bekleed. Manlief loopt erover te zeuren dattie zo kaal is (hij is niet van de kerst, zegt ie altijd).
De halboom staat ook maar lampjes tekort. Nog even bijhalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:09

Wat een vrolijke zeg! Leuk!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:57

Thanks voor de tips voor leuke winkels!

En wat een mooie bomen.

Wij willen in de hal ook een kerstboom, maar daar zit niets van stopcontact in de buurt :( iemand wel eens van die lampjes op batterijen gehad?