2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:13

Ik ben ook enthousiast! Zin in!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:36

Ja, er is verdeeld **\O/**

Susan88 zit je op Goodreads en hebben wij elkaar al toegevoegd? Heb de laatste tijd zoveel mensen toegevoegd dat ik niet van elke bokker weet wie het is op GR :o

Susan88

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:45

Leuk! Zin in :):)

MizzMontana, ik heb voor deze Bookmas een Drive document aangemaakt, waarin ook mijn Goodreads linkje zit. Ik weet niet of Marjo deze gaat delen, maar anders kan ik je ook een pb doen. Ik hoop dat ik een leuk pakket voor je kan samenstellen. Voor ons beide de eerste keer toch? :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:07

Zitten jullie ook gelijk al in de stalk mode ookal heb je nog tig maanden de tijd? _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 13:21

Iedereen zal vandaag of morgen een PB van Ynskek of van mij krijgen met het adres en de linkjes naar de verlanglijstjes en boekenlijsten die we tot nu toe hebben.

Verder ontvang ik graag van iedereen een 06 nummer, zodat ik je kan toevoegen aan de groepsapp :) . Hier kan hard in gekletst worden, dus maak je geen zorgen als je dat niet bij kan houden. Belangrijke dingen zullen we ook via het topic communiceren.

Verder zou ik het leuk vinden als iedereen zich wat meer wil voorstellen in het topic, door middel van onderstaande vragenlijst in te vullen:

Citaat:
  • Wie ben je, waar kom je vandaan en hoe word je door iedereen genoemd?
  • Wat doe je graag in je vrije tijd (naast lezen)?
  • Wat voor werk doe je?
  • Welk genre boeken lees jij het liefste?
  • Heb je een favoriete auteur?
  • Welk(e) boek(en) uit het verleden hebben een indruk op je achtergelaten?
  • Wat hoop je uit de kalender te halen?

Gaandeweg zullen we merken dat het op sommige momenten erg stilletjes is in het topic, schroom niet om er zelf wat leven in te blazen door bijvoorbeeld een interessante vraag te stellen. Mocht je hulp nodig hebben omdat je er niet helemaal uitkomt, laat dit dan ook vooral weten!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:22

Jaaa, de lootjes :D Zal straks even dat lijstje invullen :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:02

goldenarrow schreef:
Jaaa, de lootjes :D Zal straks even dat lijstje invullen :)

Kwartje valt nu pas, maar volgens mij heb ik gisteravond een bod van jou op Vinted geaccepteerd mbt TJ klune boeken _O-

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:14

Dan ben ik de eerste......

Wie ben je, waar kom je vandaan en hoe word je door iedereen genoemd?
Mijn naam is Daphne, ben bijna 53 geboren in Bussum en woon met mijn man in Almere, We wonen in het buitengebied met een enorme tuin en staan mijn 4 pony’s, zie profiel voor details.
Wat doe je graag in je vrije tijd (naast lezen)?
Mijn vrije tijd gaat veel op aan het huis, de tuin en de dieren. Ik ben ook imker en vrijwilliger bij de stichting Stad en Natuur in Almere
Wat voor werk doe je?
Ik werk full time als KAM (KwaliteitArboMilieu) manager bij een zuivelfabriek in de buurt. We verwerken daar koe en geiten melk tot melkproducten, (drink) yoghurt, kwart, skyr en boter. In grote lijnen hou ik me dus bezig met veiligheid, voedselveiligheid voor de consument, werkplekveiligheid voor de medewerkers en milieuveilgheid voor mens/dier/natuur.
Welk genre boeken lees jij het liefste?
Omdat ik een vrije drukke baan en privéleven heb beperk ik me vaak tot makkelijk te lezen boeken, bij voorkeur thrillers of romans in het Nederlands. Maar ook regelmatig een ander genre, ben niet zo van oorlog/spionage/horror
Heb je een favoriete auteur?
Nee, al heb ik wel de nijging als ik iets leuks/goeds gelezen heb meer van die schrijver te zoeken/lezen.
Welk(e) boek(en) uit het verleden hebben een indruk op je achtergelaten?
Licht in de tunnel van Marc de Hond, heel bijzonder hoe je met zoveel ellende nog zo positief kan zijn…. Echt een ode aan humor en optimisme!
Wat hoop je uit de kalender te halen?
Een gezellige december maand, ik ben dol op de kerstsfeer, kaarsjes, gezelligheid. Tijdens die donkere dagen zit je toch meer binnen/thuis, dan elke dag een pakje lijkt me echt een heerlijk kadootje na het werk! Ook merk ik dat het maken van een pakket voor een ander me nu al bezig houdt, zit al vol ideeën! En lijkt me ook super om bv tijdens vakanties iets mee te kunnen nemen voor mijn lootje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:18

Leuk leuk! Ook leuk om meteen jouw voorstelrondje te lezen Daphne :D
Ik krijg inspiratie. Leuk! Heb ik al gezegd dat het leuk is? :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:58

Susan, via Drive kan natuurlijk ook :) Dan krijg ik die nog, ik ben benieuwd naar je voorkeuren. Het is inderdaad ook mijn eerste keer dat ik mee doe. Komt vast helemaal goed met dat samenstellen, ik heb er zin in.

Cynn schreef:
Zitten jullie ook gelijk al in de stalk mode ookal heb je nog tig maanden de tijd? _O-

Die neiging heb ik wel ja :D :') heerlijk op speurtocht door de boekenwinkel.

Citaat:
  • Wat voor werk doe je?

Hier een Groningse die woont in Friesland, samen met man, kinderen, paarden, hond en katten. De paarden hebben we nog wel maar paardrijden doe ik al jaren niet meer. Naast lezen hou ik van wandelen en puzzelen (legpuzzels maar ook puzzelboekjes). Daarnaast ben ik op dit moment bezig met het inrichten van ons huis na een grote verbouwing.

In het boekentopic klets ik nog maar net mee. Ik merk dat het meekletsen mij weer nieuwe zin in het lezen geeft. Was er even een tijdje wat uit. Mijn favo auteur was de afgelopen tijd Samuel Bjork, maar heb zijn hele serie afgelopen jaar al uitgelezen. Een begin aan nieuwe Scandinavische misdaad serie zou welkom zijn :D
Genres die ik graag lees zijn waargebeurd, politiek/filosofisch, historische romans, misdaad/spanning/thriller, literaire klassiekers. Wat me niet aanspreekt is horror en boeken met veel smut. Wat ik zou willen ontdekken is de fantasy/magic realism.

Boeken uit het verleden die indruk hebben gemaakt gingen over slavernij, wo 2 en meer van dat soort aangrijpende verhalen. Wel merk ik dat ik steeds meer op zoek ben naar een wat ander genre. Een boek dat ik net uit heb wat indruk heeft gemaakt is dat van Addie LaRue. Dat zou ik een paar jaar geleden nooit gekozen hebben maar ik vond het heerlijk om te lezen! Ik hoop dan ook door de kalender nieuwe input te krijgen, zowel door wat ik krijg als door het uitzoeken voor Susan.

De meer persoonlijke info wil ik wel in de app of via pb delen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:03

Ik ben Rianne, 37, woon in Almere met mijn man en 3 zoontjes (of zonen want de jongste twee worden alweer 7 dit jaar dus echt klein zijn ze niet meer haha). In het echte leven word ik bij mijn voornamelijk genoemd, online en in het buitenland wordt mijn tweede naam Cassandra vaak gebruikt.
    Ik fotografeerde veel maar haal daar nu even niet zo veel plezier uit. Verder ben ik een wannabe creatieveling, ik kleur(de) veel, en heb als dit jaar dus als doel om boeken opnieuw te binden. Ik denk dat ik vooral veel ga ontwerpen met mijn snijplotter.
  • Wat voor werk doe je?
    Ik ben juridisch medewerker bezwaar en beroep binnen de participatiewet, en daar komen in ieder geval tot en met 2027 bezwaarschriften inzake de kinderopvangtoeslag affaire bij.
    Contemporary en historical romance (over het algemeen geen historical fiction) met een uitstapje naar fantasy en thrillers. Ik probeer het dark romance genre te ontdekken en dat bevalt ook wel, zolang het geen dingen als primal kink / cnc bevat. Of uberhaupt geen rare kinks :')
    Brittainy Cherry, Helen Fields
    The wild Swan trilogy van Celeste de Blasis blijft mijn favoriet en kan ik keer op keer herlezen. Verder de fanfiction Manacled.
    Een hoop gezelligheid, inspiratie, nieuwe vriendschappen en mooie aanwinsten voor in de kast

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:15

Mijn naam is Amanda, 42 jaar jong en woon in Dieren. Samen met man en 3 katten. 7 jaar geleden zijn we verhuisd van de Randstad naar de Zuid-Oost Veluwe vanwege de bossen. En we willen nooit meer terug :D

Mijn 3 pony’s en hun equihabitat onderhouden en verbeteren, ik speel saxofoon en ik teken en kook graag.

Wat voor werk doe je?
Ik ben beleidsmedewerker cultuur en preventief jeugdbeleid en werk daarnaast parttime dirigent van een aantal fanfare orkesten.
En daarnaast geef ik paardenvoedingsadvies en heb een kleine webshop met onder andere zaaimengsels en snacknetjes.

Fictie. Magic realisme, fantasy, 2e wereldoorlog, historisch, thrillers, politie/misdaad.
Horror, SciFi en te zoetsappige romans heb ik niet zoveel mee. Alhoewel ik young adult boeken over vampiers en weerwolven dan wel weer leuk vindt.
Ik lees wel echt alleen in het Nederlands.

Suzanne Vermeer, Nora Roberts, Simone vd Vlugt heb ik wel meerdere boeken van.

De violiste van Auschwitz, vanwege het echte verhaal. Als er een morgen is, dit las ik toen ik 16 was, maar nog steeds regelmatig. Libri di Luca werd ik helemaal ingezogen.

In ieder geval een hoop plezier en inspiratie met maken en ontvangen. Zelf hoop ik verrast te worden door een boek of meerdere boeken waar ik zelf niet aan gedacht had, maar helemaal in mijn straatje passen. Of een leuk en mooi bijzonder ander cadeautje. Ik ben sowieso gek op dit soort verrassingen met gelijkgestemden :D
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 18-01-25 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:20

DWitzel schreef:
Ik ben een Goodreads begonnen met boeken die ik wel zou willen krijgen in mijn kalender.... Wordt de komende tijd nog wel aangevuld. Niet alle nieuwe boeken die op mijn verlanglijstje staan staan op Goodreads. En ja het gaat echt alle kanten op :o Hopelijk heb ik dit goed gedaan en kunnen jullie de link bekijken https://www.goodreads.com/review/list/7 ... av_mybooks

Zo, deze staat onder mijn favorietenknop. Mooie lijst! Ik ken maar weinig boeken van je lijst, dus ben heel benieuwd!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:51

Ooh naast lezen is mijn grootste hobby's uiteraard mijn paard. Ik weet niet waarom ik die vergat :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:54

Omdat het redelijk logisch is op een paardenforum misschien :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:21

Ik ben Cynthia, kom uit Almere maar woon nu in Swifterbant. Iedereen noemt mij Cyn, dus lekker makkelijk.

Ik heb teveel (uit de hand gelopen) hobby's. :') Paardensport fotografie, verzorg sinds kort ook weer een leuke Tinker, ben verzot op bord,- dobbel en kaartspellen, heb inmiddels te weinig ruimte in huis omdat ik aardig wat grote Lego sets verzamel.. game nog wel eens wat op de Playstation, en op z'n tijd kleur ik nog wat in een volwassen kleurboek of leg ik een puzzel. Al is het laatste al een tijd niet meer gebeurd omdat ik echt in mijn boeken fase zit.

Wat voor werk doe je?
Momenteel ben ik nog Kwaliteitsmedewerker op het hoofdkantoor van de Lidl. Maar in maart switch ik van baan en word ik
coördinator kwaliteitscontrole in Lelystad, spannend dus. Geen idee hoe dat gaat lopen allemaal. :)

Oeh ik ben best gevarieerd qua wensen, maar ik lees voornamelijk Fantasy, en dan in de breedste zin van het woord! Dus Epic/High fantasy, Cosy fantasy, Romantasy, Young Adult Fantasy zitten ook genoeg toppers tussen.. houd ook van sprookjes retellings, toevallig net van auteur Megean Spooner nog wat aan mijn wishlist toegevoegd, zag die meerdere keren op Vinted voorbij komen :D (dus nee, ik heb ook niks tegen tweedehands boeken ;) ! )
Maar afgelopen jaar ook wat uitstapjes gedaan naar andere genres zoals historische fictie/romans en dat beviel erg goed! Wil ik ook zeker meer van lezen. :j Cosy crime/thrillers voor de afwisseling van Fantasy zijn ook erg leuk en het is inmiddels al even geleden, maar hier en daar staat een echte thriller ook nog op mijn lijstje.

Jeetje, echt op en top favoriet (nog) niet echt. Maar ik ben sinds het lezen van A Fate Inked in Blood erg nieuwsgierig naar andere boeken van Danielle J. Jensen en na de toppers die in mijn vorige kalender zaten, ook benieuwd naar meer van Kristin Hannah/vergelijkbare auteurs. Ook boeken van Rebecca Ross na het lezen van de Divine Rivals duology.

The Women van Kristin Hannah, wauw! En The Phoenix Keeper omdat ik mij heel erg in de hoofdpersonage qua karakter herkende.

Vooral wederom het plezier om uiterst je best te doen een leuk pakket voor een ander te maken, heerlijk om op jacht te gaan en ideeën bij elkaar te verzamelen. :D En ook leuk om te zien wat voor moois anderen er van hebben gemaakt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:22

Ik ben Marloes, geboren en getogen in de Randstad en woon nu al heel wat jaartjes in Zuid-Limburg.
Paardrijden en zelf kleding maken.
Wat voor werk doe je?
Ik ben analist.
Historische fictie, fantasy, (historische) romans en zo nu en dan ook wel eens gewoon simpele smut tussendoor.
Jennifer Robson en Diana Gabaldon zou ik nu zo zeggen.
Boeken zoals Jehanne en de triologie van Thea Beckman. Ook de nodige boeken over WO2.
Wat hoop je uit de kalender te halen
Een hoop plezier weer! Ik zou het niet willen missen in de december maand...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:30

Waar halen jullie je 2dehands boeken? Ik struin eigenlijk alleen maar in de kringloop door de boeken (heerlijk bladeren) of bij Bol.com als ze een boek 2dehands hebben. Marktplaats af en toe, Boekenbalie en De Slegte ook nog wel.
Ik ben dus ook zeker voor 2dehands. Bij voorkeur wel rookvrij, en dat vind ik dus online wel een spannende als ik een boek 2dehands koop.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:34

In Groningen zit een grote van der Velde met een afdeling tweedehands. Vaak echt nette boeken zitten er tussen. Ik weet niet waar je woont maar misschien heeft een grote stad bij jou in de buurt ook zo iets?
Verder via marktplaats. Voor mezelf laat ik het dan wel per post bezorgen. Misschien dat ik nu voor de kalender zou ophalen om het zeker te weten dat ze netjes zijn. Of boeken kopen op MP die ik zelf ook zou lezen, als het dan tegenvalt hoe ze er uit zien dan hou ik die zelf.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:43

Bij Arnhem en Zutphen, daar kan ik inderdaad wel eens kijken :j
Er zijn wel veel kringloopwinkels hier met een flinke voorraad, dus daar kijk ik wel regelmatig. Dan weet je ook meteen of ze netjes zijn inderdaad. Zo voor de kalender nog belangrijker dan voor mezelf.
Dat laatste is ook wel een goeie inderdaad. Ik had laatst een boek via bol.com, 2dehands, stond bij in goede staat. Ik deed de doos open en daar kwam me toch een nicotinelucht uit. Dat boek is, hoe zonde ook, toch bij het oud papier gegaan. Maar zo erg heb ik nog nooit meegemaakt. Bah, dat was echt ranzig :r

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 17:44

Daihyo schreef:
Waar halen jullie je 2dehands boeken? Ik struin eigenlijk alleen maar in de kringloop door de boeken (heerlijk bladeren) of bij Bol.com als ze een boek 2dehands hebben. Marktplaats af en toe, Boekenbalie en De Slegte ook nog wel.
Ik ben dus ook zeker voor 2dehands. Bij voorkeur wel rookvrij, en dat vind ik dus online wel een spannende als ik een boek 2dehands koop.

Vinted!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:49

Is het heel erg als ik zeg dat ik daar niet eens een account heb en nooit iets heb gekocht? :o

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:49

Gedver Daihyo, dat lijkt me ook verschrikkelijk! Je hangt er toch de hele tijd boven met je neus.

En nee, je bent niet de enige zonder vinted account

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 17:56

Ik vind het ideaal, zeker het aanbod Engelstalig is daar beter dan op Marktplaats etc. En grotere kans op speciale edities :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:12

Hier ook fan van Vinted :j