Kerst pakketten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:02

Naomi_Jortje schreef:
Zoals je in het bericht van Komone kunt lezen kreeg ze een Ritualspakket met daarnaast nog een envelopje. Daarbij geeft ze aan 'Ik vind het prima als je een geldbedrag naar functie doet als je dat dan ook heel precies doet. Dus zoveel procent van je jaarsalaris of zo. En noem het dan een winstuitkering.'
Hier reageerde ik op met uitleg hoe dit bij ons geregeld is.

Ah zo. Ik las het als reactie op het kerstpakket. My bad.

Naomi_Jortje

Re: Kerst pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:11

Geen probleem hoor! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:38

Komt net iemand van het uitzendbureau mijn kantoor binnen (ik werk nog via hun). Met een klein kerstpakketje. Super leuk! Chips, marshmellows, caramel candies en een zakje pretzel sticks. :) Niet verwacht dus extra leuk!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:45

Bij ons is het dit jaar na 3 maanden in dienst dat je een volledige kerstpakket krijgt.

Dit was voorgaande jaren nog anders dan moest je minimaal een half jaar in dienst zijn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:23

Dus je haalt iemand binnen voor je organisatie, die zegt daar over het algemeen een andere baan voor op. En dan zeg je 'Leuk dat je er bent! Maar hoewel je bij je oude werk nu wel een mooi kerstpakket gekregen zou hebben, krijg je dat hier niet. Daarvoor kennen we je niet goed genoeg/heb je je nog niet voldoende bewezen'? Dat vind ik echt heel naar en totaal niet waarderend leiderschap.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:26

Yonker schreef:
Volgens mij mag dat officieel niet eens dat onderscheidt maken... iets met discriminatie ;)

Hier krijgt iedereen gewoon hetzelfde, ook stagiaires, wat ik gewoon heel fair vind. Zelfs een collega die jaren geleden pas 1 januari in dienst kwam kreeg een kerstpakket. Ook worden hier bijv collega's die net na het personeelsfeest in dienst komen ook altijd voor het personeelsfeest gevraagd. Juist wel leuk vind ik :D
Ik heb ooit.. toen ik ergens stagiaire was de uitnodigingen voor een heel groot kerstdiner geschreven en tijdens het schrijven en tellen kwam ik erachter dat ik niet was uitgenodigd. Ik voelde me toen ook niet echt gewaardeerd moet ik zeggen.

Oh dat is heel herkenbaar, ik kwam op stage en iedereen bruiste van enthousiasme en in eens kwamen ook stagiaires die normaal op andere dagen stage liepen, en ze deden allemaal hun best om vroeg klaar te zijn, toen ik vroeg waarom gaven ze aan dat we eerder vrij waren die dag. Dus ik belde mijn vader om mij op te laten halen en toen hij er was kreeg ik te horen dat we toch nog niet klaar waren en we langer door moesten, dus mijn vader verteld dat ik later zou komen en dat hij wel weer terug naar huis kon.
Hij was nog niet thuis of ik kreeg te horen dat iedereen naar boven mocht voor de kerstborrel, ik zet mijn voet op de trede, wordt tegen gehouden door mijn begeleider terwijl ze tegen mij zegt: Jij niet.

Ik zag al mijn collega's vertrekken naar de kerstborrel, inclusief mijn mede stagiaires en ik moest buiten in de regen wachten tot mijn vader weer terug was. Ik heb mij nog nooit zo ellendig gevoeld als toen, en dat wil wat zeggen. Al mijn collega's konden zien hoe ik verzoop in de regen, maar ik was binnen niet welkom :n

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:42

Bij mij op het werk krijgt iedereen hetzelfde kerstpakket, of je nu kort of lang werkt, parttime of fulltime en zelf de mensen van de ingehuurde bedrijven (schoonmaak en kantine) krijgen een pakket. Met een kerstpakket vind ik het mooi als iedereen hetzelfde krijgt. Bonussen zijn een ander verhaal inderdaad

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:48

Hier ook voor iedereen hetzelfde pakket, ongeacht hoe lang je er werkt.

Voorheen was het een fantastisch pakket met eten, samengesteld uit de supermarkt. Allemaal zeer gangbare producten, meestal in een kleurthema. Het idee was dat je er dan een hele kerstdag van zou kunnen eten (ontbijt, lunch, diner + snacks en drinken, ook voor kinderen). Echt passend bij de kerstgedachte.
Sinds enkele jaren zijn het standaard kerstpakketten met uiteraard minder inhoud door de gestegen prijzen. Ik merk dat ik een aanzienlijk deel niet gebruik en ook niet kwijt kan aan vrienden/familie. Weggooien is niet wat, maar tegen heug en meug iets moeten klaarmaken en opeten is ook geen gezellige optie. Het is ook wel eens fout gegaan, omdat collega's niet begrepen hadden dat het bijvoorbeeld alleen de kruiden waren voor kruidenboter en je het dus niet meteen kon opeten. :') Dan zou ik nu toch liever voor een bon gaan. Ondankbaar, I know. :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:00

Wij kregen toch een kerstpakketje in de brievenbus. Een draadloze oplader. Om opgeladen het nieuwe jaar te beginnen. :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:28

Bon van 45 euro van bol.com

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:11

Ceetje_bokt schreef:
PSvanLot schreef:
Ik krijg het pas half januari, een 'kerstmarkt' waar je muntjes uit kan geven. Is voor het eerst dit jaar. Voorheen een cadeaubon van €25. Onderwijs is nooit zo ruig.
.

Ach, de 13e maand is ook niet slecht hè? ;)

Een 13e maand is gewoon uitgesteld loon, dus wat is daar feestelijk aan?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:13

Lieser schreef:
Een 13e maand is gewoon uitgesteld loon, dus wat is daar feestelijk aan?

Uitgesteld loon??? :+
Die moet je ff uitleggen.

Een 13de maand is gewoon extra loon, voor sommige idd standaard maar zo standaard is het niet. Ik heb nog nooit een 13de maand gehad in ieder geval.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:19

Met een 13e maand krijg je bij de maandelijkse uitbetaling minder dan wanneer je je salaris verdeeld over 12 maanden krijgt. Het jaarsalaris blijft hetzelfde. Net als vakantiegeld, dat is ook niet echt extra maar gewoon ingehouden van je maandloon.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:22

Lieser schreef:
Met een 13e maand krijg je bij de maandelijkse uitbetaling minder dan wanneer je je salaris verdeeld over 12 maanden krijgt. Het jaarsalaris blijft hetzelfde. Net als vakantiegeld, dat is ook niet echt extra maar gewoon ingehouden van je maandloon.

Maar als je ergens anders gaat werken, dan onderhandel je toch over een maand salaris? Die wordt vastgezet in contract. Dat je dan een 13e maand krijgt, is toch extra bovenop het salaris dat je onderhandeld hebt?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:25

Lieser schreef:

Ik vind het bijzonder om het zo te zien, want zo zie ik het echt niet. De 13de maand is vaak echt een extratje en het is niet zo dat de mensen met een 13de maand zoveel minder verdienen vaak per maand.
Dus nee niet helemaal mee eens :D
En je hebt het vaak over bruto maandsalaris en niet over een jaarsalaris

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:00

Ik heb dit jaar een nieuwe werkgever, maar tot dusverre nog niets over kerstpakketten gehoord of gezien. Ook geen aankondiging voor een kerstborrel of zoiets.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:09

Lieser schreef:

Nee hoor. Heel vroeger kregen we een eindejaarsbonus van €250, dat is in de loop der jaren uitgebreid tot iets van 8 % van je jaarloon waardoor het dus echt extra is en niet zoals bij het vakantiegeld sigaar uit eigen doos.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:10

M_D_H schreef:
Yonker schreef:
Volgens mij mag dat officieel niet eens dat onderscheidt maken... iets met discriminatie ;)

Hier krijgt iedereen gewoon hetzelfde, ook stagiaires, wat ik gewoon heel fair vind. Zelfs een collega die jaren geleden pas 1 januari in dienst kwam kreeg een kerstpakket. Ook worden hier bijv collega's die net na het personeelsfeest in dienst komen ook altijd voor het personeelsfeest gevraagd. Juist wel leuk vind ik :D
Ik heb ooit.. toen ik ergens stagiaire was de uitnodigingen voor een heel groot kerstdiner geschreven en tijdens het schrijven en tellen kwam ik erachter dat ik niet was uitgenodigd. Ik voelde me toen ook niet echt gewaardeerd moet ik zeggen.

Oh dat is heel herkenbaar, ik kwam op stage en iedereen bruiste van enthousiasme en in eens kwamen ook stagiaires die normaal op andere dagen stage liepen, en ze deden allemaal hun best om vroeg klaar te zijn, toen ik vroeg waarom gaven ze aan dat we eerder vrij waren die dag. Dus ik belde mijn vader om mij op te laten halen en toen hij er was kreeg ik te horen dat we toch nog niet klaar waren en we langer door moesten, dus mijn vader verteld dat ik later zou komen en dat hij wel weer terug naar huis kon.
Hij was nog niet thuis of ik kreeg te horen dat iedereen naar boven mocht voor de kerstborrel, ik zet mijn voet op de trede, wordt tegen gehouden door mijn begeleider terwijl ze tegen mij zegt: Jij niet.

Ik zag al mijn collega's vertrekken naar de kerstborrel, inclusief mijn mede stagiaires en ik moest buiten in de regen wachten tot mijn vader weer terug was. Ik heb mij nog nooit zo ellendig gevoeld als toen, en dat wil wat zeggen. Al mijn collega's konden zien hoe ik verzoop in de regen, maar ik was binnen niet welkom :n

:knuffel:
En dan moet je daarna weer blij op stage komen... Dat is zo wreed, hoe kunnen mensen zo harteloos zijn? Iets wat je je leven lang bij blijft, en waarschijnlijk ook nog een hele tijd jezelf de schuld voor geeft. Merry christmas...

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:38

13de ‘betaling’ kan twee dingen zijn. Als je per 4 weken betaald krijgt is het de laatste betaling van het jaar en dus inderdaad loon.
Als je per maand betaald krijgt en daarnaast een 13de maand krijgt is het een bonus.

Hier een bol.com bon voor een leuk bedrag en een kerstkookboek. Super leuk! Ook onze collega die 13 december begonnen is kreeg haar kerstpakket.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:31

Vandaag ook weer m'n pakket mee mogen nemen.

Elk jaar ongeveer het zelfde. De grootste vraag is altijd wel gebruiksvoorwerp zit er dit keer bij.
Vorige jaren een toilettas, sporttas, rugtas, bamboe sla schalen en kleedje voor op de bank gehad.

Dit jaar is het een broodtrommel :D
Afbeelding

Eindelijk hebben ze dit jaar voor alchol vrije wijn gekozen. Beter voorbeeld als ziekenhuis vind ik.
Nog steeds drink ik het zelf niet, maar kan er vast wel iemand blij mee maken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:18

Ik lees onderscheid in kerstpakketten en moest gelijk denken aan mijn tijd als weekendhulp in de dierensector, ik was op dat moment 19 jaar. De vaste krachten en parttimers kregen een mooi, luxe pakket met etenswaren en alles. De weekendhulpen (allen +18) kregen een bordspel voor kleine kinderen. Ik wil niet ondankbaar zijn maar hoe kun je dit bedenken?!? :')

Dit jaar kreeg ik een bon om te besteden bij de organisatie zelf. Zat niet eens een kaartje bij. Daar word ik ook niet warm van, maar ach dan koop ik weer eens iets wat ik anders niet zou kopen vanwege de prijs.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:29

Hier vandaag een cadeau code gekregen met punten waar je zelf je cadeau of meerdere kunt kopen of omzetten naar een cadeaubon van verschillende winkels.

Gekozen voor een nieuwe personen weegschaal ( moest toevallig een nieuwe) en een tosti ijzer

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:35

Douglas bon van 50 euro

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:35

Wij hebben ook nog niets gezien of gehoord, ik ben benieuwd of er dit jaar wat inzit. Vorig jaar een bon van 40€ en jaar ervoor een kerstpakketdoos. Stiekem vind ik die 2de leuker.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:19

Bij ons niet echt een kerstpakket.

Maar ze organiseren wel altijd een soort kerstmarktje waar we munten voor krijgen.
En we krijgen 4 u extra verlof die we mogen opnemen in december of januari.
En dan krijgen we nog een bon van 35 euro als cadeaucheque.