December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:23

Ik heb maar een heel select gezelschap aan mensen die ik wil aanraken en die mij mogen aanraken. Vroeger deed ik het ongemakkelijk wel maar sinds corona is het beslist dat ik er niet aan meer aan meedoe.

Een hand kan je krijgen en verder blijf je weg. Dan wordt het maar ongemakkelijk voor die andere persoon. Meestal weten ze het na die ene keer ook wel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:24

Bij ons op het werk zijn de zoenen bij het nieuwjaarsontbijt afgeschaft tijdens corona. En de (vooral vrouwelijke) collega's houden dat sindsdien in ere door vanaf een afstandje nadrukkelijk de hand uit te steken bij de nieuwjaarswens :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:37

Ik heb dus van die familie die zegt dat ze weten dat ik het niet wil maar het toch doen en me vervolgens dan enorm gaan knuffelen of 3 zoenen gaan geven. 8)7

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:54

Lieser schreef:
Bij ons op het werk zijn de zoenen bij het nieuwjaarsontbijt afgeschaft tijdens corona. En de (vooral vrouwelijke) collega's houden dat sindsdien in ere door vanaf een afstandje nadrukkelijk de hand uit te steken bij de nieuwjaarswens :D

dat doe ik echt al 20 jaar zo. Ik had alleen maar mannelijke collega's en geen zin om er dertig te zoenen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 11:28

Celebi schreef:
Ik heb dus van die familie die zegt dat ze weten dat ik het niet wil maar het toch doen en me vervolgens dan enorm gaan knuffelen of 3 zoenen gaan geven. 8)7

Dat hoef je dan toch niet te pikken? Nee is ook een antwoord hoor. Ik doe het niet meer. Is een paar keer stevig in je schoenen staan, maar mensen leggen zich er heus wel bij neer.

En bij mensen die dat niet doen, roep ik meteen 'ik ga niet zoenen of knuffelen hoor, snipverkouden!' en dan is het ineens niet meer zo aantrekkelijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:10

Naja niet te pikken, ik heb ze mijn grenzen aangegeven en die weten ze duidelijk goed aangezien ze dat zelf zeggen voorafgaande aan de daad. Maar wat doe je dan nog als je iemand tegen het lijf loopt, diegene dit zegt en je direct om je nek valt. Een een of andere karate trap? :')

Ik onderga het inderdaad te erg, dat klopt, maar als het gebeurt gaat het altijd zo snel dat ik er weinig mee mee te beginnen is.

Tegenwoordig vermijd ik iedereen maar gewoon zoveel mogelijk in januari. Scheelt een hoop gedoe. _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:15

Het zogenaamde als je alleen thuis zit met oudjaar dan ben je zielig verhaal. Kom op het is een dag zoals alle andere dagen. Laat mij lekker.

En kussen mogen ze afschaffen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-12-24 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:36

Ik moet jullie bijdrage nog lezen

Maar wat mij betreft sla ik heel december over

En slaap ik van november tot februari maar helaas ik ben geen beer dus dat zit er niet in :+

Grootste ergenis is het tevroeg afsteken van vuurwerk.. te vroeg kerst versieringen overal.

Maar wat ik zei van mij mag heel december weg!! En als ik al mijn ergenissen erover ga typen heb ik daar een dagtaak aan ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:05

Ik ben juist zo één die in oktober al begint met versieren, maar vnl omdat de dagen korter worden, het weer poedersuiker en het de boel zo net wat gezelliger maakt in die grauwe maanden.
Ik vind het alleen teveel werk om alle lampjes etc jaarlijks op te hangen en weer weg te halen. :o
Dus wat er aan de muur/plafond en voor het raam hangt blijft daar jaarrond hangen op een subtiele knipperstand of gewoon aan.

Geen hysterische epilepsie-veroorzakende knipperlichten ofzo, daar raak ik overprikkeld van. :+
Die zijn voor mij ook een grote ergernis als ik 's avonds met de honden wandel trouwens, ineens dat hysterische geflikker in je zichtveld. :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:22

December ergernis: een boerderij hier in de buurt heeft 2 lichtslangen hangen. 1 om de omheining en een andere in de beukenhaag. Die op de omheining is koud wit en die in de haag warm geel.

Altijd als ik er langs kom denk ik: waarom?. Echt een stiekeme kleine ergernis in december.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 17:34

De spierwitte kerstled verlichten van onze overburen. En nog slordig opgehangen ook. Op elk raam geplakt. Badkamerraam knippert, slaapkamerraam niet. Doet zeer aan mijn ogen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:25

Ik heb vandaag nieuwe ergernissen opgedaan. Bakfietsen op de kerstmarkt en koters op kniehoogte die allerlei vette bagger aan het eten zijn maar er een sport van maken om dat aan jouw dure kleding te smeren en de ouders die dan beledigd zijn als je er iets van zegt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:53

Ik vind de kerst en zo ergens wel leuk, maar niet dat het allemaal in één maand moet worden gepropt. Nouja, sinterklaas, kerst en oudjaar. En de maanden januari, februari zijn dan weer heel deprimerend, want er is dan niets te doen, het is nog steeds donker en koud en de lente duurt nog lang.

Ik zou het dus liever verspreiden over die 3 maanden bijvoorbeeld :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:22

Mijn december ergernissen zijn: Dat het zo donker is, ‘s ochtends in het donker weg en ‘s middags in het donker naar huis. Vuurwerk is een grote ergernis. Regen en wind ook. Al die vreetpartijen met kerst en de drukte in de supermarkten. Waarom denken mensen dat je je met kerst helemaal vol moet vreten?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:59

Wij hebben net op het werk kerst 'lunch' gehad. (Om 18.00, wij hebben late dienst)
Fijn, maar ze weten dus dat er ook deze tijd nog x aantal mensen komen.
De zalm was al op. Terwijl de mensen van de vroege dienst een mooi groot stuk hadden.
Er was nog wel varkenshaasje.
Heel fijn ook voor de Turken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:17

Tazzey schreef:
Ik heb vandaag nieuwe ergernissen opgedaan. Bakfietsen op de kerstmarkt en koters op kniehoogte die allerlei vette bagger aan het eten zijn maar er een sport van maken om dat aan jouw dure kleding te smeren en de ouders die dan beledigd zijn als je er iets van zegt.

Zulke ouders zijn een 'jaar rond-ergenis'...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:24

Tazzey schreef:
LWDaisy schreef:
Ik ga me nu alvast ergeren aan de kerstvakantie, en al die moekes die dan de kleine mee slepen naar de supermarkt :')

Daar hoeft het geen kerstvakantie voor te zijn. Supermarkten zijn een broedplaats van ergernissen voor mij. Zijn 't geen krijsende koters dan zijn 't wel waggelende bejaarden die iedere pieper afzonderlijk aan een keuring onderwerpen om vervolgens in kuddes tegelijk zich op te houden voor de gratis koffie automaat om bij de kassa te gaan miepen om 1 eurocent. Gelukkig zijn er zelfscan kassa's maar die snappen ze vaak niet waardoor de rij bij de zelfscan langer is dan bij de "kom gezellig beppen" kassa.

Dat probleem had ik opgelost door manlief erop uit te sturen maar die was het daar toch niet geheel mee eens. Dus nu kom AH een keer per weer en hoeven we alleen nog naar de slager, bakker en kaasboer en dat is altijd heel prima te doen als je dat op dinsdagochtend vroeg doet. :D

Edit: voordat de boze PB's weer komen. Ik waggel zelf ook :')

We moeten eerst zelf maar eens zien hoe we op die leeftijd onze boodschappen doen. Hoe traag we zijn en of we dan ook niet om de kleinste dingen zeuren O:)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:36

Ik denk dat de meeste bejaarden een stuk beter te been zijn dan ik. Vandaar de edit bij mijn bericht.
Ik vermoed dat mijn lichaam over dertig jaar, als ik daadwerkelijk bejaard ben zo slecht is dat ik blij ben dat ik überhaupt nog drie stappen kan zetten.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 05:56

Supervixen schreef:
paddington schreef:
Ik word nu alweer gestoord van de kerstmuziek op de radio en we moeten helaas nog 2 weken...

Daar is spotify voor uitgevonden.

Dat werkt bij ons niet omdat wij als bedrijf naar 1 gezamenlijk radio moeten luisteren en diegene die daar over gaat deze niet gaat veranderen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:14

Mag hier eigenlijk niks schrijven, want vind december een heerlijke maand! *D

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:44

De grap dat je elkaar volgend jaar weer ziet. Ik vind alles aan kerst en December leuk (behalve de tentamenweek dan O:) ), maar aan die jaarlijkse grap kan ik mij zo erg aan ergeren.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:01

Ah ja, de 'tot volgend jaar' uitroep

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:24

Tazzey schreef:
Ik denk dat de meeste bejaarden een stuk beter te been zijn dan ik. Vandaar de edit bij mijn bericht.
Ik vermoed dat mijn lichaam over dertig jaar, als ik daadwerkelijk bejaard ben zo slecht is dat ik blij ben dat ik überhaupt nog drie stappen kan zetten.

Mijn bejaarde moeder is bizar veel fitter en mobieler dan ik ben inderdaad haha

En t kleine kroost meenemen.... geloof mij: de meeste ouders doen niet vrijwillig boodschappen mét kinderen. T is vaak noodzaak want als je alleen kan dan ga je ook echt liever alleen haha
(En dan spreek ik over al mijn vriendinnen, familie etc die het ook zo ervaren haha)
Niet relaxed boodschappen doen.

Maar extra drukte in de supermarkt. Ja wel mijn december ergenis. Mijn rustige 17:30 boodschappenmoment is ondertussen ook al gewoon druk geworden

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:11

Om te beginnen: ik begrijp niet dat veel mensen nou juist "All I want for Christmas" zo'n irritant nummer vinden. Goed, ik heb het ook voor de komende 400 jaar genoeg gehoord, maar het is lang niet het ergste. "Last Christmas", dát is pas erg. Bloedeloos gezeik.... Nee, de enige goede kerstmuziek is klassiek.

Ik ben zelf gek op sinterklaas, juist ook met volwassenen onder elkaar. Lekker creatief zijn en elkaar dollen met gekke gedichten en dito surprises, heerlijk. Oud en nieuw vond ik leuk in mijn studententijd, toen ik nog vrienden had om mee te zuipen. Dat is nu niet meer; daarom vind ik dat elk jaar een confronterend moment. Over vuurwerk heb ik het niet. Dat heeft zijn mooie en zijn minder mooie kanten; laat anderen daar maar over discussiëren.

Kerst vond ik jarenlang het ergste wat er was. Voor niet-gelovigen heeft het geen betekenis, alleen maar vreten, dure kleren dragen en verplicht opdraven. Maar ik ben gaan merken dat het toch niet helemáál zo werkt. Ik heb één keer geen kerst gevierd, dat voelde echt als een daad van negativiteit. Zelf zet ik geen kerstboom, hang ik geen decoratie op en draai ik vooral geen andere muziek dan anders, maar ik moet er niet aan denken dat mijn ouders er ook zo in stonden. Als ik heel hard roep dat kerst voor mij niets betekent, zit ik toch een beetje te liegen.

Edit: de duisternis in december vind ik trouwens heerlijk. Ik doe niets liever dan in het donker buiten lopen. En dat ik voor vijven al de gordijnen kan sluiten, zodat de rest van de wereld niet meer ziet wat ik aan het doen ben: fantastisch! Kon ik dat in de lente en zomer maar doen zonder gek gevonden te worden... Guur weer vind ik natuurlijk niet in letterlijke zin lekker, maar ik word er van binnen wel warm van.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 14-12-24 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:14

_chou schreef:
De grap dat je elkaar volgend jaar weer ziet. Ik vind alles aan kerst en December leuk (behalve de tentamenweek dan O:) ), maar aan die jaarlijkse grap kan ik mij zo erg aan ergeren.

Mijn broertje maakt ze (ja, meervoud) ieder jaar weer. Vijf minuten over twaalf: "Die oliebollen zijn niet lekker meer, ze zijn van vorig jaar!" Maar ja, dan kan ik wel "pang" of "Avada kedavra" roepen, maar dan vindt hij het alleen maar leuker.