2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:25

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:25

Ik kan hem lezen Daihyo :)

Flinke lijst Cyn :D

Wat balen dat er wat mis ging met je lijst MizzMontana!

Ik ben ook bezig met een lijst, zal hem binnenkort ook even delen :)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:27

Leuk, al die verlanglijstjes! Vergeleken met die van jullie is mijn verlanglijstje wel kort :=
Al leek het mij juist ook wel leuk om wat vrijheid te geven aan mijn Santa om zelf boeken toe te voegen naar eigen inzicht

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:42

Ik wil die van mij ook nog aanvullen. :j Maar begin is gemaakt.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:08

Met zulke dingen vind ik het toch een beetje jammer dat ik in Canda woon en niet mee kan doen!
Maar ik ga weer meelezen en in December interessante boeken die voorbij komen aan mezelf cadeau doen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:33

Susan88 schreef:
Leuk, al die verlanglijstjes! Vergeleken met die van jullie is mijn verlanglijstje wel kort :=
Al leek het mij juist ook wel leuk om wat vrijheid te geven aan mijn Santa om zelf boeken toe te voegen naar eigen inzicht

Hij hoeft ook zeker niet lang te zijn maar af en toe is een handvat wel fijn om een beetje feeding te krijgen met wat iemand graag zou ontvangen ;) dus dont worry en vul gewoon door t jaar heen als je iets ziet lekker je lijstje aan ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:35

Oshaa Ik wil mijn deelname wel ruilen met wonen in Canada hoor :D

Ik kan hem ook lezen Daihyo, leuke lijst, veel wel mijn smaak ook :j

Dat is een flinke lijst Cynn, genoeg te kiezen voor degene die jou kalender maakt.

Dorus, bedoel je specifiek hoe je de boeken van Dick Francis aan moet geven die je al wel gelezen hebt? Of hoe je je complete wishlist moet aangeven?

Dwitzel, jouw GR link opent niet bij mij, terwijl die van Cynn meteen opent :?

Het terughalen van de boeken is deels gelukt. Alles wat ik nog wist heb ik weer toegevoegd. Daarna de meldingen op GR nog even doorgekeken en daar zat ook nog wat bij wat ik had aangeklikt. Mij lijst was ook grotendeels ontstaan door de dingen die op GR van anderen voorbij kwamen. Daarnaast waren het tops en tips van het andere topic opgezocht en daarvan gekozen wat me aansprak. Dus bijna alles terug gevonden.

MarloesHJ schreef:
@MizzMontana er zijn er meer die praktische boekgerelateerde dingen wel leuk vinden maar allerlei snuisterijen niet. En zeker als je wel thee ed wilt ontvangwn blijven er genoeg opties over. Klinkt mij niet als veeleisend in de oren.

Daar zou ik dan weer goed een pakket voor uit kunnen zoeken :j
Ik heb besloten om dit jaar alleen aan de 12 boeken variant mee te doen. Eerst eens kijken hoe dat bevalt en dan kan ik volgend jaar altijd nog switchen naar de 24 dagen variant.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:40

Mijn lijst is ook nog niet superlang, maar ik ga daar wel over tijd nog boeken aan toevoegen en het geeft wel een beeld van wat voor soort boeken ik leuk vind. Maar eigen input vind ik ook altijd leuk, want dan kom je ook eens boeken tegen die je normaal zelf niet snel zou kiezen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:24

Ik heb een aardige lijst maar ik vind eigen input zeker erg leuk!!:D De lijst heb ik ook gewoon in de loop vd tijd verzamelt, ook idd ter indicatie wat ik allemaal leuk vind en ik wissel een beetje af tussen mijn eigen lijst en de bokt lijst. Om mijn eigen aankopen ook een beetje te beperken af en toe komen dan boeken op de 'verboden om zelf aan te kopen' bokt lijst mijn bankrekening is mij dankbaar.. _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:45

MizzMontana schreef:
Dorus, bedoel je specifiek hoe je de boeken van Dick Francis aan moet geven die je al wel gelezen hebt? Of hoe je je complete wishlist moet aangeven?

Nee dat bedoel ik niet.
De boeken die ik al gelezen heb zijn op mijn Goodreads te vinden, zoals eigenlijk alle boeken die ik al gelezen heb (give or take a few die ik in mijn middelbare schooltijd heb gelezen) dus dat deel is ondervangen.
Maar ik wil het niet beperken door specifieke boeken van die auteur op mijn lijst te zetten en ik wil ook niet alle ongelezen boeken erop zetten, maar het is wel een goede optie, mits ik het nog niet gelezen heb.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:53

Duidelijk Dorus, voor mij zou zo’n soort melding wel voldoende zijn. Als ik straks weet voor wie ik mag samenstellen ga ik wel zoeken in de berichten van diegene (in de boekentopics). Dat, samen met de wensenlijst moet wel voldoende zijn. Eventueel kun je nog een algemeen lijstje maken. Daihyo heeft bijvoorbeeld 5 onderwerpen onderaan de lijst gezet waar ze in geïnteresseerd is. Dan geef je wel een richting wat je leuk vindt, zonder precies elke titel vast te leggen. Dat ga ik ook nog wel doen.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:46

Oeps MizzMontana geen idee wat daar dan mis gaat :(
Ik heb hem volgens mij openbaar gezet, iemand anders die even kan proberen?
Of tips heeft hoe ik de lijst zichtbaar krijg :o

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:51

Dorus schreef:
Ik was bezig met boeken zoeken voor mijn wishlist en bedacht me dat ik vroeger een aantal boeken van Dick Francis heb gelezen en dat die mij ook wel heel erg aanspraken. Geen idee waarom ik daar nooit meer van heb gelezen. Ik heb alleen niet specifieke titels die ik op mijn wishlist wil zetten, maar het is zeg maar een auteur waarvan het altijd wel goed is als daar een boek van bij zit. Ik ben een beetje aan het zoeken hoe ik dat het handigste aan kan geven voor mijn samentsteller.

O ja, daar heb ik vroeger ook veel van gelezen! Thrillers, speelde allemaal in Engeland rond de racetracks. Zou ik ook weer eens 1 van terug moeten lezen, maar heb ik er best veel van ook als e-book...

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:54

DWitzel: ik zie hem wel. Kom niet direct in de advent lijst maar kan wel de goede shelf aanklikken.

https://www.goodreads.com/user/show/179220854-jennefer
Hier is mijn lijstje te vinden. Zal hem ook aanvullen als ik weer wat gevonden heb.
En eigen inbreng vind ik ook erg leuk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:56

Ik heb ze allemaal - fysiek en digitaal - en ook allemaal meerdere keren gelezen. Echt jeugdsentiment, en mooie herinneringen aan mijn vader, die niets om paarden gaf maar zijn boeken erg kon waarderen. Ik zal er weer eens een paar afstoffen, dank voor de reminder

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 23:25

Oh ja, dat heb je wel eens eerder benoemd kan ik me herinneren. Graag gedaan :o <3

Mijn moeder heeft er ook veel gelezen, ze had regelmatig een exemplaar van de bibliotheek. Mijn eerste Dick Francis kreeg ik cadeau van de afdelingsmanager van mijn vakantie baan na mijn eindexamen. Ik zat daar om de telefoon aan te nemen en wat administratief werk te doen, maar het was vrij rustig dus tussendoor zat ik te lezen. John Grisham volgens mij. En paarden waren mijn hobby dus van John Grisham + paarden maakte hij Dick Francis en als afscheid kreeg ik dus een Dick Francis. En schot in de roos! Later met Sinterklaas e.d. nog een paar boeken meer gekregen, maar het is bij 3 of 4 gebleven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 23:50

Ik geloof dat ik een overheersend thema heb *pum*
https://www.goodreads.com/review/list/1 ... s-wishlist

Ben eigenlijk de hele avond aan het sneupen voor andere genres maar ik vind het maar moeilijk. Mijn brein is denk ik te verknipt voor een “normaal levens” verhaal. :o

Wellicht nog eens bij historische thrillers kijken bedenk ik mij nu. :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 00:07

DWitzel schreef:
Ik ben een Goodreads begonnen met boeken die ik wel zou willen krijgen in mijn kalender.... Wordt de komende tijd nog wel aangevuld. Niet alle nieuwe boeken die op mijn verlanglijstje staan staan op Goodreads. En ja het gaat echt alle kanten op :o Hopelijk heb ik dit goed gedaan en kunnen jullie de link bekijken https://www.goodreads.com/review/list/7 ... av_mybooks

Het is me gelukt om de lijst te openen. Wederom via de desktop versie :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 15:48

Aanmelden kan toch tot vanavond 00:00!

Citaat:
Aanmeldingen

Bookish Adventskalender fysieke boeken
  • Marjo
  • ynskek
  • Daihyo
  • MarloesHJ
  • Dorus
  • M_D_H
  • Naomi_Jortje
  • Sirius_
  • Lau07
  • DWitzel

12 Days of Bookmas fysieke boeken
  • Marjo
  • ynskek
  • Cynn
  • magda_90
  • M_D_H
  • ryukapple
  • Susan88
  • goldenarrow
  • Lau07
  • jenne
  • MizzMontana
  • MarloesHJ

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:49

Leuke lijst *\o/* nu alweer veel zin in! Ben nu bezig met boek 5 van de kalender. The Kiss of Deception van Mary E. Pearson. Zit er al lekker in!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:01

Zo dat is een mooie lijst geworden, ik heb er ook al zin in! Ben benieuwd voor wie ik straks iets mag samenstellen. Echt leuk dat jullie dit organiseren Marjo en Ynskek.

Mijn lijst staat inmiddels redelijk gevuld op GR onder de bookish 12 days wish list. Heb dit apart gedaan van de want to read, zodat ik de boeken van want to read lijst zelf kan kopen.

Op de wish list staan dan boeken die ik niet zelf ga kopen. Het is een hele diverse lijst met historische romans, politiek, literatuur, fantasy, thriller, Scandinavische crimi, de eerste delen van een serie, illustratieve versies, foto boeken en meer. Dit geeft ook, voor de samensteller die graag zelf wat uitzoekt buiten de lijst om, een idee wat ik leuk zou vinden om te krijgen.
Tweedehands boeken vind ik trouwens prima om te krijgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 11:56

Zijn jullie klaar voor jullie lootje?? *\o/* *\o/* *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 11:59

Citaat:
2025 Bookish Adventskalender
  • Marjo >>> Sirius_
  • ynskek >>> Daihyo
  • Daihyo >>> DWitzel
  • MarloesHJ >>> Dorus
  • Dorus >>> Ynskek
  • M_D_H >>> Lau07
  • Naomi_Jortje >>> MarloesHJ
  • Sirius_ >>> M_D_H
  • Lau07 >>> Marjo
  • DWitzel >>> Naomi_Jortje

Citaat:
12 Days of Bookmas
  • Marjo >>> M_D_H
  • ynskek >>> Lau07
  • Cynn >>> Marjo
  • magda_90 >>> goldenarrow
  • M_D_H >>> ynskek
  • ryukapple >>> magda_90
  • Susan88 >>> MizzMontana
  • goldenarrow >>> ryukapple
  • Lau07 >>> MarloesHJ
  • jenne >>> Cynn
  • MizzMontana >>> Susan88
  • MarloesHJ >>> jenne

Let the games begin *\o/* *\o/* *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:07

*\o/* Dat wordt veel overleggen met Lau zie ik om dubbele cadeautjes te voorkomen haha. Maar komt vast goed. Super leuk dat ik Marjo heb, hopelijk kan ik er net zoiets moois van maken als je voor mij hebt gemaakt afgelopen jaar. +:)+ :):)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:12

Super leuk! Heb er zin in!