Wie is er nog meer alleen vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:45

Mijn vriend is nu aan het kamperen in Australië, in een national park bij Brisbane. Bloedheet. Heel gek idee, maar jaloers ben ik niet. Ik heb 100 keer liever het weer hier dan 38 graden met 97% luchtvochtigheid wat ze daar vorige week hadden, vreselijk := Het is nu iets beter uit te houden geloof ik, maar mij nog steeds veel te warm.

Hij heeft in dat NP geen cell service, dus ik denk niet dat we elkaar spreken vanavond.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:46

Fijn blackkelpie, dat het beter gaat. Hoop dat het nou lekker weg blijft.

Hier ook een hond in de lappenmand, bronchitis die niet weg wil, ze heeft wederom prednison gekregen.
Gourmet staat aan inmiddels :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:48

Virtuele knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Voor wie door een moeilijke periode gaat, of simpelweg een hekel aan de jaarwisseling heeft. :(:)

Ik ben wel gek op O&N eigenlijk. Maar die hele harde knallen waar je je helemaal kapot van schrikt hoeven van mij niet zo.
En nu in mn eentje vind ik er ook niet zo veel aan. Bij familie vieren is veel leuker. :+

Het gaat hier echt tekeer joh, niet normaal. Ook vlakbij huis hele harde knallen en/of shells. Het is de hele dag al een en al geknal maar nu het donker is, is het letterlijk geen seconde meer stil. :=

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:50

Technisch gezien ben ik niet alleen, ben met mijn ouders en mijn broer komt voor het eerst in jaren o&n hier vieren in plaats van met de camera op stap in Groningen. Alleen mijn autistische hoofd kan gesprekken gecombineerd met al die knallen echt niet aan, dus ik lig waarschijnlijk op mijn kamer met de koptelefoon op :')
Rond half 12 ga ik naar beneden zodat ik met de hond en katten kan zitten, ik hoef echt niet naar buiten om alle buren de hand te geven.

Wij hebben hier wel een groot voordeel van geen carbid midden in het dorp. Sinds een paar jaar zijn er een aantal boeren die hun land beschikbaar stellen voor carbid schieten, en het mag nu ook niet meer binnen de bebouwde kom, dus we hebben er helemaal geen last meer van.

Benzz

Re: Wie is er nog meer alleen vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:02

Vind het echt knap als je door het vuurwerk heen kunt slapen. Maar misschien moet je ook niet zoals ik in hartje centrum incl horeca gaan wonen :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:03

Bellatrix schreef:
Jij hebt met Joel gebeld? :D
Klopt! 8-)

Polarize schreef:
Alleen mijn autistische hoofd kan gesprekken gecombineerd met al die knallen echt niet aan,
Dat klinkt heel herkenbaar :j

Lisette0 schreef:
Virtuele knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Voor wie door een moeilijke periode gaat, of simpelweg een hekel aan de jaarwisseling heeft. :(:)
Dank je wel :o

black_kelpie schreef:
Mijn vriend is nu aan het kamperen in Australië, in een national park bij Brisbane. Bloedheet.
Kamperen in de hitte lijkt mij geen pretje! Mijn vrienden wonen een stuk zuidelijker van Brisbane in NSW. Redelijk dicht bij het strand - en ze hebben een fantastisch zwembad :D

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:05

Ik ben helaas ook alleen vanavond door ziekte. Weet ook nog niet zo goed wat ik ga doen behalve m’n katten knuffelen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:05

Ik heb wel voorkeur voor 38 graden. :')
Ik ben niet gemaakt voor kou.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:09

Bellatrix schreef:
Ik heb wel voorkeur voor 38 graden. :')
Ik ben niet gemaakt voor kou.

Haha :)) tegen kou kun je je kleden. Die warmte is alleen maar afzien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:10

Airco installeren. :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:15

Benzz schreef:
Vind het echt knap als je door het vuurwerk heen kunt slapen. Maar misschien moet je ook niet zoals ik in hartje centrum incl horeca gaan wonen :+

Woon in de randstad, maar ben ook iemand die in slaap kan vallen achter het stuur van een auto.

Met dat zoals nu heel erg benauwd ben en het nog benauwder gaat krijgen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:17

Benzz schreef:

Dat maakt het allemaal wel wat luider ja :+

Ik ben aan het wachten tot mijn straalkacheltje aangeeft dat mijn kamer 20 granden is en dan ga ik lekker onder een dekentje en met de koptelefoon op een film kijken :')

Door vuurwerk heen slapen kan ik ook echt niet, maar richting 1 uur/half 2 ben ik vaak gewoon zo kapot moe dat ik in slaap val

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:19

Hier nog een alleenzitter. Manlief ging voorheen altijd op oudejaarsdag carbid schieten overdag met zijn vrienden. Ik blijf liever bij de dieren (paarden en kat). Inmiddels is het carbid er niet meer, maar komen de vrienden nog wel samen overdag.
We wonen niet in hetzelfde dorp, dus ik zet hem daar aan het begin van de middag af met zijn fiets, zij gaan dan bierdrinken en sterke verhalen vertellen, en 's avonds fietst hij terug. Een uur fietsen zo'n beetje.
Tegenwoordig is hij ruim op tijd voor de jaarwisseling thuis, dan kijken we tv. Rond de jaarwisseling loop ik naar buiten om bij de paarden te zijn, en that's it :')
Niet mijn favoriete feestje dit.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:26

Achterom schreef:
Hier nog een alleenzitter. Manlief ging voorheen altijd op oudejaarsdag carbid schieten overdag met zijn vrienden. Ik blijf liever bij de dieren (paarden en kat). Inmiddels is het carbid er niet meer, maar komen de vrienden nog wel samen overdag.
We wonen niet in hetzelfde dorp, dus ik zet hem daar aan het begin van de middag af met zijn fiets, zij gaan dan bierdrinken en sterke verhalen vertellen, en 's avonds fietst hij terug. Een uur fietsen zo'n beetje.
Tegenwoordig is hij ruim op tijd voor de jaarwisseling thuis, dan kijken we tv. Rond de jaarwisseling loop ik naar buiten om bij de paarden te zijn, en that's it :')
Niet mijn favoriete feestje dit.

Dit is echt exact hoe de jaarwisseling normaal bij ons gaat, haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:26

Een uur fietsen? Wow!

Als ik door het vuurwerk heen had kunnen slapen had ik het gedaan. :+

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:30

Lukt het je met een paar goede oordoppen ook niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:30

Dat uur fietsen doet hij tegenwoordig ja.... vroeger pikte ik hem op op een afgesproken tijd, maar dat duurde dan echt eeeeeeuwen. De boel moest nog opgeruimd, er moest nog erwtensoep gegeten... en daar zit je dan te kijken met een stel dronken dropjes, totdat ze eindelijk klaar zijn en manlief mee kan.
Dus ik heb op een bepaald moment gezegd dat ik het prima vindt dat hij het doet, en dat ik hem prima weg wil brengen, maar dat hij voor de terugweg maar een andere oplossing vindt. Geen zin om zo gebonden te zijn, dan heb ik liever de tijd voor mezelf.
En dat werd dus fietsen.
Eigenlijk ieder jaar bied ik wel aan dat ik hem eventueel op kan halen als het weer écht te slecht is, maar dat vindt hij dan weer niet nodig :D

@black_kelpie: haha, lotgenoten is altijd fijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:33

Geen idee, ik wil niets in mijn oren. :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:36

Achterom schreef:
en daar zit je dan te kijken met een stel dronken dropjes, totdat ze eindelijk klaar zijn en manlief mee kan.

Dit ook echt inderdaad _O-

Hij krijgt het tegenwoordig elke keer voor elkaar om door iemand thuisgebracht te worden, maar ophalen doe ik echt niet meer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:40

Hier ook alleen. Zouden naar vrienden van mijn ouders gaan, maar naast dat ikzelf vanmorgen een migraineaanval kreeg, heeft mijn moeder een pesthumeur, omdat wij morgen naar de ouders van mijn vader gaan. Dus we blijven thuis.

Daar bovenop vond het ziekenhuis het nodig om vandaag de scan van mijn vaders lever te maken. Hij heeft ongeneeslijke kanker. Gelukkig was de uitslag wel oké, maar het is toch elk jaar weer de vraag of dit dan de laatste jaarwisseling is met hem erbij. Ik was eigenlijk van plan om bij mijn ouders te blijven, maar ik heb geen zin om in een stilzwijgend huis als buffer te dienen. Dus zometeen lekker pasta opwarmen, Grey's Anatomy erbij en dan kom ik de avond wel door. Om kwart voor twaalf naar stal om hooi bij te voeren en de katten even binnen te houden. Gelukkig geven ze er weinig om. Het knalt hier al redelijk.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:42

Hier ook alleen, ik waak over mijn dieren. Een van mijn honden staat doodsangsten uit voor vuurwerk en ligt met stevige medicatie onder een dekentje. Ik heb behoorlijk sterke speakers staan en die mogen lekker aan met mooie films of muziek op groot scherm. Ik vind dat alleen zijn op oudjaar helemaal niet erg, ik maak het hierdoor bewuster mee en heb mijn eigen tradities. Er is meer dan het nieuwe jaar in foetushouding beginnen met de bloedkater van de eeuw ;-)

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:45

Ik ben een keer heeeel ziek geworden van oliebollen, dus ik kan ze niet verdragen haha. We bakken traditionele Noorse wafels en dat vind ik veeeel lekkerder!
Hondje heeft gelukkig zijn eten op, straks laatste rondje. Het is hier nu -11, dus lekker fris haha. Er waren ongelooflijk goede kansen op noorderlicht vanmiddag en vanavond, maar helaas is het dik bewolkt :( . Hopelijk trekt het nog wat open.
We zagen dat je de streamers terug kan kijken, dus dat gaan we zo maar doen. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:48

Zeer waarschijnlijk ga ik morgen lekker betijds naar de moestuin kijken hoe het met de kippen gaat en genieten van de rust.

Normaal zou ik daarna naar mijn ouders gaan, maar mijn moeder krijg op het moment chemotherapie dus die moet even uitkijken. En loop met mijn eigen gezondheid te rommelen.

Blij dat ik nu alleen prime heb. :+
Laatst bijgewerkt door Marcella op 31-12-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:49

Hier ook alleen. Dat ben ik elk jaar al sinds ik hier woon. Op zich kan ik door de vuurwerk heen slapen want ik ga echt niet tot 2 uur opblijven. Dan ben ik morgen echt heel chagrijnig. Maar als ik eenmaal in mijn diepe slaap zit ben ik ook moeilijk wakker te maken.

En ik heb meerdere hapjes gekocht voor vanavond. Al vond ik de vega/vegan opties van die tapasbakjes hier toch weer zeer klein. Ik had vorig jaar bij de lidl een grote doos met allemaal diepvries hapjes voor in de oven gekocht. Maar die was er dit jaar niet. Met zoete aardapel hapjes, groente frietjes. Ik zal wel de enige zijn die er eentje kocht. En nog 2 appel beignets over. Hopelijk scoor ik morgen bij mijn ouders nog een oliebol.

Ik denk dat ik vanavond eerst een stuk van de stream van 1 van mijn favo youtubers ga kijken en daarna nog naar make up your mind kijken.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:51

Bellatrix schreef:
Geen idee, ik wil niets in mijn oren. :')

Ja nee dan snap ik het wel. Ik heb liever mijn nachtrust. Op maat gemaakte oordoppen voel je niet. Echt zalig kan altijd overal doorheen slapen.