komone schreef:Wauw Yonker dat is echt het toppunt van ongevoeligheid.
Wat ik aan Ikkeniet wilde meegeven was: geef iedereen hetzelfde pakket alsjeblieft. Als je een keer mee hebt gemaakt dat je minder krijgt dan de rest voelt dat zo verschrikkelijk. Je voelt je echt minder gewaardeerd. De nieuwe mensen krijgen dan eigenlijk te horen. Leuk dat je bij ons bent komen werken, maar je bent voor ons het nog niet waard om een volledig pakket te krijgen. Bewijs je eerst maar eens. Dat wil je toch niet uitdragen.
Degenen die dit verzinnen, vaak dus van hogerhand hebben het zelf waarschijnlijk nog nooit ervaren.
Hier is hoe het bij mij ging:
We krijgen allemaal een mooi Ritualspakket en een envelopje met een handgeschreven persoonlijk kaartje er in. Was ik al heel blij mee (heb ook in het onderwijs gewerkt, daar kreeg je meestal een mok of iets dergelijks). Toen zag ik dat er in de envelop ook nog een briefje van 50,- zat. Wauw nog blijer!
De volgende werkdag kregen we te horen dat er per abuis bij sommigen mensen vergeten was geld in de envelop te doen. Dus als dat bij jou het geval was moest je even naar de leidinggevende gaan en dan kreeg je dat alsnog.
Dus ik zeg tegen mijn collega nou ik was echt blij met die 50,-. Waarop mijn collega zegt: 50 euro? Bij mij zat er 150 in. Ze hebben er bij jou te weinig in gedaan. Dus ik schoorvoetend naar de leidinggevende dat er bij mij te weinig in zat. Krijg ik te horen: Nee hoor dat klopt. Het bedrag is per functie. Dus daar ging ik weer. Moest ik dit ook nog weer vertellen aan mijn collega natuurlijk. Vreselijk voelde ik me.
Ow wauw dat is ook echt niet netjes.. maar hoezo kunnen ze vergeten er geld in te doen.
Een andere functie is vaak meer verantwoordelijkheid etc maar dat is vaak al terug te zien in het loon, om dat in dit soort dingen ook nog te doen vind ik echt zo dom.