Kerst pakketten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:24

PSvanLot schreef:
Ik krijg het pas half januari, een 'kerstmarkt' waar je muntjes uit kan geven. Is voor het eerst dit jaar. Voorheen een cadeaubon van €25. Onderwijs is nooit zo ruig.

De zorg ook niet :+ Meerdere jaren kerstpakket gehad met punten die je in een online winkel kon inweisselen. Voor kado's ver boven het gegeven budget, of onzin dingen. Vorig jaar had ik een waterfilter (jaja, noodpakket :') ) want ik kon simpelweg niks beters vinden.
Dit jaar is het beter geregeld, en hebben we een primera kadobon. *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:55

Juut schreef:
PSvanLot schreef:
Ik krijg het pas half januari, een 'kerstmarkt' waar je muntjes uit kan geven. Is voor het eerst dit jaar. Voorheen een cadeaubon van €25. Onderwijs is nooit zo ruig.

De zorg ook niet :+ Meerdere jaren kerstpakket gehad met punten die je in een online winkel kon inweisselen. Voor kado's ver boven het gegeven budget, of onzin dingen. Vorig jaar had ik een waterfilter (jaja, noodpakket :') ) want ik kon simpelweg niks beters vinden.
Dit jaar is het beter geregeld, en hebben we een primera kadobon. *\o/*

Wij kregen een jaar of 10 geleden nog pakketten, bijvoorbeeld een Italiaans pakket. Er zaten wat italiaanse voedingsmiddelen in en een vreemde hele grote vergiet. Zo zonde want niemand was er blij mee.

Dan is een bon stukken beter, of doe het naar een goed doel!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:20

ontherun schreef:
Ik heb mezelf maar weer een kerstpakket gekocht als zzp-er _O- wel al merci gekregen, een flinke fooi, dat is echt super lief van mensen <3

Ik mis het soms wel om een kerstpakket te krijgen enzo, maar ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar je alsnog niks kreeg. Dan maar liever mezelf wat kopen.

Maar als zzp'er 'hoor' jij toch eigenlijk juist een pakket te geven aan je opdrachtgever :D

https://www.rtl.nl/economie/life/artike ... -vast-flex

Hier krijgen we een VVV bon van €75. Niet heel feestelijk, maar wel praktisch

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 00:00

Kidde schreef:
ontherun schreef:
Ik heb mezelf maar weer een kerstpakket gekocht als zzp-er _O- wel al merci gekregen, een flinke fooi, dat is echt super lief van mensen <3

Ik mis het soms wel om een kerstpakket te krijgen enzo, maar ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar je alsnog niks kreeg. Dan maar liever mezelf wat kopen.

Maar als zzp'er 'hoor' jij toch eigenlijk juist een pakket te geven aan je opdrachtgever :D

https://www.rtl.nl/economie/life/artike ... -vast-flex

Hier krijgen we een VVV bon van €75. Niet heel feestelijk, maar wel praktisch

_O- Al mijn patiënten een pakket geven, dan ben ik failliet hahahah. En de zorgverzekeraars krijgen geen cent van me :')
Mijn man neemt soms wel vlaaien mee bij een laatste dag op een project!

Schuur_

Re: Kerst pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:18

Hier geeft de thuisverpleger elk jaar een verzorgingspakket aan zijn patienten. Voor mijn vader niet nodig dus die van hem gaat gewoon naar een andere client die het wel kan gebruiken. Dat kan de verpleger zelf het beste bepalen. Ik vind het geven van douchegel, shampoo, tandpasta etc echt een goed idee

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:51

PSvanLot schreef:
.

Ach, de 13e maand is ook niet slecht hè? ;)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:02

Ik ga woensdag naar de Makro en Hanos toe om kerstpakketten te kopen voor ons personeel.
We kopen van alles los in, kijken ook een beetje waar de interesse van iemand in zit.
Zeker krijgt iedereen een foute kerst trui en muts. Die we dan allemaal maandag aantrekken bij de lunch.
Dan is het ook zoeken waar we het instoppen, doos, sporttas, rolkoffer…..
24 jaar geleden was het bedrijf nog van mijn ouders en deden we het al op die manier.
Daarna soms kant en klare pakketten gekocht, bij hele slechte jaren alleen een douchebakken en een kerststol, of een pakket gekocht bij een dagbesteding.
Vorig jaar voor het eerst weer zelf ingekocht, en dat vond iedereen super, ook al zaten er dingen in die ze niet gebruiken of lekker vinden.
Nu hebben we maar voor 12 personen in te kopen, dus goed te doen.
Er zitten 4 personen bij die net in dienst zijn gekomen, 1-2 maanden, die krijgen een iets aangepast pakket.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:15

Vorig jaar een bon met punten die je online kon inwisselen voor een traditioneel kerstpakket, cadeaubonnen, en vele andere producten.

Maar met Pasen bv paaseieren in mooie schaaltjes, sinterklaas een chocolade letter. En dit jaar al 3 bedrijfsfeestjes gehad

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:18

Hier pakket gehad van mijn thuis begeleiders werk waar ik bij aangesloten zit. Ze krijgen vaak ook wat terug van mij, omdat ik het leuk vind. Dat was allemaal lekkernijen voor bij een film dus dat ik altijd goed.

Via mijn werk gister toevallig gekregen en dat was een Italiaans pakket met een waterkan en vier drinkglazen. Die komen altijd wel van pas. Was een leuk pakket.^^
Wel blij dat ik de verse limoenen op tijd zag en daardoor in de schaal kon leggen, zou zonde zijn als die gingen schimmelen, lagen onderop.xD

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:33

ikkeniet schreef:
Er zitten 4 personen bij die net in dienst zijn gekomen, 1-2 maanden, die krijgen een iets aangepast pakket.

Even nieuwsgierig waarom de nieuwe mensen een aangepast pakket krijgen. Je geeft ze een groter pakket omdat je blij bent dat ze bij jullie zijn komen werken?
En die mensen die net weg zijn bij het bedrijf krijgen die ook een aangepast pakket of helemaal niks meer?

Niet vervelend bedoeld maar ik vroeg me af hoe dat werkt. Heb je bijvoorbeeld 11 maanden leuk gewerkt ergens krijg je niks. Werk je ergens net een maand krijg je wel wat, maar minder. Werkt dat zo met kerstpakketten? Het is toch een blijk van waardering? Gaat toch niet over hoe lang of hoeveel tijd de een er wel of niet in heeft gestopt? Krijgen parttimers dan bijvoorbeeld ook minder dan fulltimers?
Waar ik werk krijgen we allemaal een ritualspakket en een geldbedrag. Pakket vind ik leuk, maar het bedrag wat we krijgen is aangepast naar functie. Ben ik het niet mee eens. Alsof je dus een lagere functie minder waardeert.
Nu ik het teruglees klinkt het stom dat ik het er niet mee eens ben. Ik voelde me beschaamd en verdrietig toen ik er achter kwam dat mijn collega’s een groter bedrag hadden gekregen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de kerstgedachte.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:50

Ceetje_bokt schreef:
PSvanLot schreef:
.

Ach, de 13e maand is ook niet slecht hè? ;)

Zeker niet en dit jaar heb ik nog een extra bonus in december dus dat is wel lekker.

Ik werk met een bijzondere, zware, doelgroep en het is mooi dat daar ook echt waardering voor is.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:02

komone schreef:
ikkeniet schreef:

Even nieuwsgierig waarom de nieuwe mensen een aangepast pakket krijgen. Je geeft ze een groter pakket omdat je blij bent dat ze bij jullie zijn komen werken?
En die mensen die net weg zijn bij het bedrijf krijgen die ook een aangepast pakket of helemaal niks meer?

Niet vervelend bedoeld maar ik vroeg me af hoe dat werkt. Heb je bijvoorbeeld 11 maanden leuk gewerkt ergens krijg je niks. Werk je ergens net een maand krijg je wel wat, maar minder. Werkt dat zo met kerstpakketten? Het is toch een blijk van waardering? Gaat toch niet over hoe lang of hoeveel tijd de een er wel of niet in heeft gestopt? Krijgen parttimers dan bijvoorbeeld ook minder dan fulltimers?
Waar ik werk krijgen we allemaal een ritualspakket en een geldbedrag. Pakket vind ik leuk, maar het bedrag wat we krijgen is aangepast naar functie. Ben ik het niet mee eens. Alsof je dus een lagere functie minder waardeert.
Nu ik het teruglees klinkt het stom dat ik het er niet mee eens ben. Ik voelde me beschaamd en verdrietig toen ik er achter kwam dat mijn collega’s een groter bedrag hadden gekregen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de kerstgedachte.

Ik ben ook wel benieuwd waarom bedrijven voor mensen die korter in dienst zijn onderscheid maken. Zo lijkt het vind ik net alsof je bepaalde mensen minder waardeert.

Bij mijn laatste werkgever werd ook duidelijk onderscheid gemaakt. Twee anderen kregen een duurder en groter pakket dan ik. Terwijl we evenveel uur werkten en ik tussen hen in zat qua hoe lang in dienst. Ik was alsnog blij hoor, maar het voelde apart dat er zo duidelijk verschil werd gemaakt qua kerstpakket. :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:05

Volgens mij mag dat officieel niet eens dat onderscheidt maken... iets met discriminatie ;)

Hier krijgt iedereen gewoon hetzelfde, ook stagiaires, wat ik gewoon heel fair vind. Zelfs een collega die jaren geleden pas 1 januari in dienst kwam kreeg een kerstpakket. Ook worden hier bijv collega's die net na het personeelsfeest in dienst komen ook altijd voor het personeelsfeest gevraagd. Juist wel leuk vind ik :D
Ik heb ooit.. toen ik ergens stagiaire was de uitnodigingen voor een heel groot kerstdiner geschreven en tijdens het schrijven en tellen kwam ik erachter dat ik niet was uitgenodigd. Ik voelde me toen ook niet echt gewaardeerd moet ik zeggen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:08

Oh wauw Yonker, dat is onbeschoft van de werkgever!
Bij ons krijgt iedereen ongeacht contractvorm hetzelfde, maar bij mijn eerdere werkgevers was dat ook niet vanzelfsprekend.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:19

Wauw Yonker dat is echt het toppunt van ongevoeligheid.

Wat ik aan Ikkeniet wilde meegeven was: geef iedereen hetzelfde pakket alsjeblieft. Als je een keer mee hebt gemaakt dat je minder krijgt dan de rest voelt dat zo verschrikkelijk. Je voelt je echt minder gewaardeerd. De nieuwe mensen krijgen dan eigenlijk te horen. Leuk dat je bij ons bent komen werken, maar je bent voor ons het nog niet waard om een volledig pakket te krijgen. Bewijs je eerst maar eens. Dat wil je toch niet uitdragen.
Degenen die dit verzinnen, vaak dus van hogerhand hebben het zelf waarschijnlijk nog nooit ervaren.

Hier is hoe het bij mij ging:
We krijgen allemaal een mooi Ritualspakket en een envelopje met een handgeschreven persoonlijk kaartje er in. Was ik al heel blij mee (heb ook in het onderwijs gewerkt, daar kreeg je meestal een mok of iets dergelijks). Toen zag ik dat er in de envelop ook nog een briefje van 50,- zat. Wauw nog blijer!
De volgende werkdag kregen we te horen dat er per abuis bij sommigen mensen vergeten was geld in de envelop te doen. Dus als dat bij jou het geval was moest je even naar de leidinggevende gaan en dan kreeg je dat alsnog.
Dus ik zeg tegen mijn collega nou ik was echt blij met die 50,-. Waarop mijn collega zegt: 50 euro? Bij mij zat er 150 in. Ze hebben er bij jou te weinig in gedaan. Dus ik schoorvoetend naar de leidinggevende dat er bij mij te weinig in zat. Krijg ik te horen: Nee hoor dat klopt. Het bedrag is per functie. Dus daar ging ik weer. Moest ik dit ook nog weer vertellen aan mijn collega natuurlijk. Vreselijk voelde ik me.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:26

komone schreef:

Wat ik aan Ikkeniet wilde meegeven was: geef iedereen hetzelfde pakket alsjeblieft. Als je een keer mee hebt gemaakt dat je minder krijgt dan de rest voelt dat zo verschrikkelijk. Je voelt je echt minder gewaardeerd. De nieuwe mensen krijgen dan eigenlijk te horen. Leuk dat je bij ons bent komen werken, maar je bent voor ons het nog niet waard om een volledig pakket te krijgen. Bewijs je eerst maar eens. Dat wil je toch niet uitdragen.
Degenen die dit verzinnen, vaak dus van hogerhand hebben het zelf waarschijnlijk nog nooit ervaren.

We krijgen allemaal een mooi Ritualspakket en een envelopje met een handgeschreven persoonlijk kaartje er in. Was ik al heel blij mee (heb ook in het onderwijs gewerkt, daar kreeg je meestal een mok of iets dergelijks). Toen zag ik dat er in de envelop ook nog een briefje van 50,- zat. Wauw nog blijer!
De volgende werkdag kregen we te horen dat er per abuis bij sommigen mensen vergeten was geld in de envelop te doen. Dus als dat bij jou het geval was moest je even naar de leidinggevende gaan en dan kreeg je dat alsnog.
Dus ik zeg tegen mijn collega nou ik was echt blij met die 50,-. Waarop mijn collega zegt: 50 euro? Bij mij zat er 150 in. Ze hebben er bij jou te weinig in gedaan. Dus ik schoorvoetend naar de leidinggevende dat er bij mij te weinig in zat. Krijg ik te horen: Nee hoor dat klopt. Het bedrag is per functie. Dus daar ging ik weer. Moest ik dit ook nog weer vertellen aan mijn collega natuurlijk. Vreselijk voelde ik me.

Ow wauw dat is ook echt niet netjes.. maar hoezo kunnen ze vergeten er geld in te doen.
Een andere functie is vaak meer verantwoordelijkheid etc maar dat is vaak al terug te zien in het loon, om dat in dit soort dingen ook nog te doen vind ik echt zo dom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:28

Bij ons krijgen de eerste lijn medewerkers ook een hoger bedrag aan VVV bonnen dan de gewone assemblagemedewerkers.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:34

Ik vind het prima als je een geldbedrag naar functie doet als je dat dan ook heel precies doet. Dus zoveel procent van je jaarsalaris of zo. En noem het dan een winstuitkering.
Nu kreeg mijn directe collega drie keer zoveel als ik. Haar salaris of verantwoordelijkheid (oké moeilijk te meten) is niet drie keer zoveel. Ze werkt ook nog eens parttime en ik fulltime. Dus qua salaris denk ik dat ik misschien zelfs nog meer verdien.
En vertel dit dan ook van te voren. Dan is het niet zo’n vervelende verrassing.
Laatst bijgewerkt door komone op 17-12-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:35

komone schreef:
Foutje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:46

Ik vind het raar onderscheid te maken in kerstpakketten. Bij ons krijgt iedereen hetzelfde, of je nu CEO of stagiair bent :).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:47

Mijn vorige werkgever keek ook naar hoe lang je in dienst was en toen verwisselden ze mij en een net begonnen collega met dezelfde achternaam. Dat salaris + bonus kwam binnen op vrijdagmiddag.
Ze hadden heel groots en feestelijk gedaan over het invoeren van die bonus en ik kreeg... 23 euro. -O-

Dat weet ik nog precies, ik ben er toen het hele weekend naar van geweest. Het bedrijf had de grootste jaaromzet uit hun hele bestaan gedraaid en ik kreeg een bonus waarvan je nog geen borrelplankje kon eten in de stad.
Uiteindelijk bleek het dus een foutje, maar dit soort dingen zijn echt gevaarlijk. Zo'n bonus kan meer kwaad doen dan goed, zeker als mensen weten dat er onderscheid wordt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 17-12-24 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:47

Ik snap inderdaad wat je bedoelt komone, wees er duidelijk over en leg afspraken oid vast.
Wij krijgen een bonus, in ons handboek ligt gewoon vast dat deze een x percentage is van je salaris (percentage afhankelijk van de behaalde bedrijfsdoelen) en hoeveel je van dat percentage krijgt is dan weer afhankelijk van je beoordeling. Is voor iedereen duidelijk en je beoordeling wordt vastgesteld op doelen die je in overleg met je leidinggevende opstelt (en dus ook passen bij je functie) en daarnaast je gedrag (waarbij ook weer vastgelegd is welk gedrag welke score krijgt). Weinig discussie over mogelijk en voor iedereen duidelijk.

Het kerstpakket zelf (cadeaubon) is voor iedereen gelijk. Ongeacht functie, hoe lang in dienst etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:48

komone schreef:

Oh wow, dat kan ik me helemaal voorstellen. Wat een enorm verschil, dat is gewoon gemeen :\.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:49

Naomi_Jortje schreef:
Ik snap inderdaad wat je bedoelt komone, wees er duidelijk over en leg afspraken oid vast.
Wij krijgen een bonus, in ons handboek ligt gewoon vast dat deze een x percentage is van je salaris (percentage afhankelijk van de behaalde bedrijfsdoelen) en hoeveel je van dat percentage krijgt is dan weer afhankelijk van je beoordeling. Is voor iedereen duidelijk en je beoordeling wordt vastgesteld op doelen die je in overleg met je leidinggevende opstelt (en dus ook passen bij je functie) en daarnaast je gedrag (waarbij ook weer vastgelegd is welk gedrag welke score krijgt). Weinig discussie over mogelijk en voor iedereen duidelijk.

Het kerstpakket zelf (cadeaubon) is voor iedereen gelijk. Ongeacht functie, hoe lang in dienst etc.

Maar daar maak je al een belangrijk onderscheid. Bonus vs kerstpakket. Dat is niet hetzelfde.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:52

Zoals je in het bericht van Komone kunt lezen kreeg ze een Ritualspakket met daarnaast nog een envelopje. Daarbij geeft ze aan 'Ik vind het prima als je een geldbedrag naar functie doet als je dat dan ook heel precies doet. Dus zoveel procent van je jaarsalaris of zo. En noem het dan een winstuitkering.'
Hier reageerde ik op met uitleg hoe dit bij ons geregeld is.