[AR] Wie rijdt er met een hongaarse trens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie rijdt er met een hongaarse trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:42

Mijn merrie is niet echt een fan van de stang. Bitbandage vond ze verschrikkelijk, inmiddels gaat het redelijk goed met zeemleer om de liverpool. Iemand zei dat een hongaarse trens mss een optie voor haar was. Wie ment daar mee, welke ring gebruik je dan en hoe bevalt dat?

Dennis

Re: Wie rijdt er met een hongaarse trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:47

Hongaarse trens als in 4rings trens?
Daar rijd ik een van mijn merries ook op. Op een simpele liverpool kan je haar niet eens longeren (dan gaat ze compleet door het lint, met tongboog, zonder tongboog, met pompwerking, zonder pompwerking), gebroken B stang is niet veel beter, liverpool met myler mondstuk het zelfde.

Op een 4rings trens gaat het super. Ik ben niet zo'n fan van een trens voor de wagen, maar heb voldoende bitten geprobeerd en dit gaat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:53

Hoe werkt dat dan? Bovenste ring aan het hoofdstel en onderste aan het bit? Waar de leidsels aan? Ik kan nergens een afbeelding vinden. Heb wel zo'n bit in de winkel liggen dus kan het wel proberen.
Heb je een hefboom met zo'n bit? Mijn merrie is nog maar net beleerd dus ik wil wel wat te vertellen hebben.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:57

Er zitten 2 ringen los om het mondstuk. Die maak je vast gaan de bakstukken en je leidsels aan de ringen die door het mondstuk zitten.
Hier een foto (de duidelijste die ik zo kon vinden, maar nog niet ideaal).
http://home.planet.nl/~koome028/fotosbokt/Tutjekar9.jpg

Het werkt wel scherper dan een gewone trens, maar zonder hefboom die je bij een stang heb.