Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Silence schreef:Hallo bokkers,
Ik wil met Silence het werken aan de lange lijnen gaan oppakken.
Daarom heb ik de DVD van Piet Bakker aangeschaft.
Deze werkt met één lange doorlopende teugel.
Op internet ben ik dus gaan zoeken en heb wat mailcontact met een winkel die deze verkoopt.
Toen ik aangaf dat wij er nog echt mee moeten beginnen, raadde deze mij aan om geen lange doorlopende teugel te nemen, maar twee losse lijnen van ieder zo´n 6.5m.
Wat raden jullie aan als je ermee gaat beginnen? Inderdaad twee losse lijnen, of één lange doorlopende teugel?
Mij persoonlijk lijkt één doorlopende teugel makkerlijker, maar dat kan gevoel/idee zijn natuurlijk.
Alvast bedankt.

Silence schreef:Mij lijkt 1 doorlopende ook makkelijker. Twee losse lijnen lijkt me zo´n berg teugels in je handen.
Maar ik denk vraag het even na bij de mensen die al lange lijnen werk doen

ook met mijn paard (1.80m) en gebruik ook gewoon een slofteugel (en ook meerdere keren les gehad van PB)
. Wel goed als tip
Ik schaf inderdaad nog niet teveel aan, maar de teugel vind ik toch wel belangrijk dat die een beetje makkelijk in gebruik is, zodat we ook echt kunnen werken en ik niet continu aan het ruzieén ben met de lijnen

Zeker niet aangezien ik nog niet weet hoe dit gaat uitpakken natuurlijk. Als het echt iets voor ons is, kan dat later altijd nog.
ijslandermir schreef:Ook wij gebruiken 1 doorlopende teugel. Wij gebruiken ook een oude slofteugel (komt die nog eens van pas, we gebruiken hem nooit als slofteugel).
Mirjam
Zilfstar schreef:Ik heb er 2 klipjes (of hoe heten die dingen? Die ook aan een halstertouw zitten maar dan in lichter en kleiner formaat) aangemaakt zodat ze makkelijk aan het bit te maken zijn. Echt ideaal. Zit te denken deze ook aan de teugels te maken, dan wissel je makkelijk om. maar ja, is niet mijn hoofdstel, andere mensen kunnen er ook bij. Ben ik straks mijn klipjes kwijt.
Veel meer mensen bij ons op stal hebben dat, is heel makkelijk als je de teugels van je hoofdstel wil halen voor het longeren of lange lijnen.