[AR] onderzoek naar druk van het tuig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorette

onderzoek naar druk van het tuig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:08

Voor mijn opleiding ben ik een onderzoek aan het doen naar de druk van het tuig en de invloed hiervan op het gestel van het paard.
Ik zou graag weten of iemand weet of er wel eens eerder een onderzoek is gedaan op dit gebied? Wie heeft bijvoorbeeld bedacht op welke punten het tuig versterkt moet zijn met nylon en waarom? Is er wel eens een sensoronderzoek met behulp van een speciale pad gedaan (zoals dat wel eens is gebeurd met zadeldruk metingen)? Wie heeft voor mij antwoord op dit soort vragen?

Everest

Re: onderzoek naar druk van het tuig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:55

In wageningen in samenwerking met HAS Den Bosch is hier onderzoek naar gedaan.. En dan op zadeldruk, teugeldruk en singeldruk..
Dit is nog niet gedaan voor mentuig.. Lachen
Met zadeldruk e.d. dat staat namelijk ook nog echt in de kinderschoenen en daar zijn ze vollop mee bezig..
De vrouw die dat onderzocht is een docente van mij.. Misschien wil je contact met haar?

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:00

Ik weet dat in Oosterijk al jaren onderzoek wordt gedaan naar de biomechanica en kinematica van paarden, zadeldrukken etc.
Misschien moet je eens contact met hun opnemen.
http://movement-science.vu-wien.ac.at

Succes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:28

Jij doet onderzoek naar de druk van een mentuig en de gevolgen ervan en je vraagt ons waar je informatie daarover kan vinden? Ik mag toch aannemen dat je zelf ook de beschikking hebt over fatsoenlijke bronnen i.p.v. internet??

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:30

Mijn gedachte Sjonnie..