Draver,is het iets voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Draver,is het iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:34

Ik heb al wel behoorlijk gezocht naar informatie,maar hier zitten toch veel draversgekken bij elkaar...

Ik ben,rustig,op zoek naar een paardje voor mezelf. In eerste instantie dacht ik aan een fjord,koel karakter,rustig..
Maar ik zag wat advertenties van dravers,en hoewel die uiteraard compleet anders zijn,spreken ze me wél aan.
Wat ik wil is recreatief rijden.Veeeeeel buitenritten,ook langere afstanden,maar ook wat grondwerk lijkt me leuk en soms wat dressuur in de bak. Enkele jaren terug heb ik een ongeluk gehad met mijn toenmalige paard(KWPN),daardoor ben ik een tikje angstig met buitenrijden.

Erna heb ik bijna 2 jaar een arabier gereden,en die vertrouwde ik volledig.Die kon ook hard gaan,en druk doen,maar ben geen tel bang voor hem geweest.Omdat hij me gewoon niet in de steek liet,hij zou nooit omdraaien of wegspurten,hoogstens 3 meter en dan klaar.
Dát karakter vind ik heerlijk,en,volgens mij vind je dat ook wel terug in de draver?
Natuurlijk zijn niet alle dravers hetzelfde,dat snap ik.
Maar wat ik zoek is betrouwbaarheid en eerlijkheid. Ik ben niet iemand die schopt en slaat,maar ben rustig en soms zelfs meer wat afwachtend,wil echt een band opbouwen.

Zou een draver iets voor me zijn? In het algemeen gezien?

Only_Hellen

Re: Draver,is het iets voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:47

Als jij zoekt naar een eerlijk paard en een paard dat graag wil werken, is een draver zeker iets voor je. Met name (maar dat is mijn persoonlijke mening) als ze ook nog gangenaanleg hebben. Heerlijk tijdens een buitenrit.

Ik ken er toevallig eentje die te koop staat. Ontzettend leuk dier. Ook met aanleg voor tolt.

[EA-TK-PP] Lieve recreatiemerrie

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:58

Als ik zo je beschrijving lees lijkt me een draver ook wel geschikt. Met die van mij kan ik lezen en schrijven en ze willen ontzettend graag voor je werken. Ik kan alles aan ze vragen en ze proberen het altijd. Ook zijn ze verbazingwekkend koel in hun hoofd, dapper en echte doorzetters.
Daarnaast kan je alles met ze doen. Grondwerken, lekker naar buiten, sprongentje, dressuren,. Een week stil staan en er weer op? Geen probleem, rij er zo mee weg.
En niet geheel onbelangrijk, ze zitten heerlijk! Niet perse de tölt (die de mijne pas heeft uitgevonden Haha! ) maar de draf is heel vlak waardoor het heerlijk zit en lang vol te houden is.

Enigste nadeel van dravers imo is dat niet iedereen een uitgekoerste draver kan rijden. Maar gelukkig worden er ook dravers aangeboden die nooit gekoerst hebben of na hun koersleven op de juiste manier zijn ingereden. Dus goed om je heen kijken, dan vind je de beste macht Haha!
En als je eens op een draver hebt gereden dan weet je meteen of het het paard voor je is Haha!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:47

Ik denk zeker dat een draver wat voor je is.
mijn dochter van 11 heeft er ook 1 en het is een super lief dier en makkelijk te rijden.
wil graag voor je werken maar is goed bij je te houden.
als onze draver ergens van schrikt springt ze alleen een keer aan de kant maar wegrennen doet ze niet.
meestal draaid ze zich gelijk om ,om te kijken waar ze van geschrokken is.
als je zelf een rustig karakter hebt en niet te hardhandig met paarden omgaat zou ik je zeker een draver aanraden!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:29

Ik denk dat een Draver zeker voor jou geschikt zal zijn, ik was mijn vertrouwen volledig kwijt, en door mijn paard ( ook een Draver )
is deze 100% terug, hij kan druk zijn, maar ik weet dat hij nooit iets zal doen.

We hebben een goede band,en hij wil voor me werken, een geweldig paard... zou niets anders meer willen Knipoog

Ik zou zeggen, ga bij wat verschilende Dravers kijken, en rijden !

(edit) weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom om te komen rijden ( hij is niet te koop hoor Tong uitsteken )

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:18

Het klinkt zo alsof een draver wel bij je past!!
Heb er zelf ook een (van 24) waar ik 'toevallig' aan gekomen ben, niet omdat ik opzoek was naar een draver zoals jij, maar heb nooit 1 seconde spijt gehad!!! (zie profiel voor foto's Pling )
Die ik heb is goudeerlijk, zolang je dat ook tegen hem bent. Het heeft even geduurd om een band met hem op te bouwen, hij is wat eenkennig. Uiteraard kan hij weleens druk doen en wedstrijden rijden is nog steeds een uitdaging Haha! maar hij doet nooit een poging om je eraf te gooien of om gemeen te trappen of te bijten ofzo. En om hem verzameld te krijgen, dat heeft veel tijd, geduld en training gekost. Dit heb ik bij meerdere dravers gezien omdat ze op de baan meer met het hoofd omhoog en de rug 'eruit gedrukt' lopen. Maar ze kunnen het wel.
Ik zou zeggen: ga ervoor!!

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:19

dravers zijn in het algemeen leuke paarden. Cool Pling Haha! de ene is rustig, de ander druk. als je zoekt naar een paard waar je buitenritten op kunt rijden, dan is een draver zeker geschikt voor je! ik heb zelf ook een draver, en deze kan ik heerlijk mee buitenrijden. bedenk alleen wel dat de draver wel liefste hard gaat! en dat ze voor sommige mensen zeer ongeschikt zijn. een draver kan je ook heus mee dresuren! dravers lette wel op alle kleine details zoals op hoe je rijd enzo! met een draver moet je gedult hebben, dus als hij niet luisterd niet gaan slaan schoppen of straffen ofzo, maar gewoon rustig blijven herhalen! als een draver iets niet snapt of iets wel snapt maar wat dan helemaal mis gaat dan word de draver snel teleurgesteld. Huilen dus denk wel goe dna want een draver is best wel een ras met een gebruiksaanwijzing! veel succes! Tong uitsteken Cool