Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) maar de draf is heel vlak waardoor het heerlijk zit en lang vol te houden is. 
)
)
maar hij doet nooit een poging om je eraf te gooien of om gemeen te trappen of te bijten ofzo. En om hem verzameld te krijgen, dat heeft veel tijd, geduld en training gekost. Dit heb ik bij meerdere dravers gezien omdat ze op de baan meer met het hoofd omhoog en de rug 'eruit gedrukt' lopen. Maar ze kunnen het wel.
de ene is rustig, de ander druk. als je zoekt naar een paard waar je buitenritten op kunt rijden, dan is een draver zeker geschikt voor je! ik heb zelf ook een draver, en deze kan ik heerlijk mee buitenrijden. bedenk alleen wel dat de draver wel liefste hard gaat! en dat ze voor sommige mensen zeer ongeschikt zijn. een draver kan je ook heus mee dresuren! dravers lette wel op alle kleine details zoals op hoe je rijd enzo! met een draver moet je gedult hebben, dus als hij niet luisterd niet gaan slaan schoppen of straffen ofzo, maar gewoon rustig blijven herhalen! als een draver iets niet snapt of iets wel snapt maar wat dan helemaal mis gaat dan word de draver snel teleurgesteld.
dus denk wel goe dna want een draver is best wel een ras met een gebruiksaanwijzing! veel succes!