graag help nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeNniferTjj

graag help nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:31

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een falabella en daarmee doe ik aan vd maar ik wil nu ook aan nh beginnen maar ik heb dus een probleem. Gister begon ik er mee ,in zijn hok ( soort zandbak en open stal ) ik liet hem los met mij mee lopen maar hij loopt steeds weg en hapt in je. Van speelsigheid niet vijandig. Maar toch vindt ik het niet fijn en ik wil het afleren maar heb geen idee hoe. Want ik denk dat als hij het afgeleerd is nh ook beter gaat maar ik wil hem niet slaan ofzo zodat onze band slechter wordt . Ik wil juist een betere baan.

Alicia2u

Re: graag help nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:27

Wat voor ondersteuning heb je? Heb je bepaalde boeken gelzen of dvds gezien? Heb je les in NH van iemand.

Met NH begin je eigenlijk niet ineens met liberty; eerst bevestig je de band aan een touw/leadrope.
Ik stel voor dat je eerst wat meer informatie verzameld voordat je zelf aan gaat modderen, want met dit soort paarden/ponies kan het heel snel heel fout gaan.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:07

Ik kan me inderdaad aansluiten bij Alicia. Het is nodig om genoeg te weten voordat je ermee begint anders dan kan het goed mis gaan. Vraag in je omgeving naar feedback en probeer ergens eens een lesje nh te nemen.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:47

Ik zou duidelijk zijn met je eigen ruimte. Je hand achter je lichaam houden en hij mag niet vedder als die hand. Doet hij dat wel de andere kant op leren. Zo voorkom je het bijten. Doet hij het dan nog, dan achteruit laten lopen als hij je bijt.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:37

Waar woon je??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:30

Hoe doe je dat dan bij VD als hij hapt?

En hoe oud is hij, en hengst of ruin?