[AR] Extreem naar links trekken voor de kar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Extreem naar links trekken voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:14

Hallo,

ikweetnietofditwelgoedstaat Bloos

We zijn sinds kort weer begonnen om met Amber voor de kar te rijden. Amber is een 11-jarige D-pony met een dikke kont. Clown Ik heb nu zelf een stuk of 3 keer gemend (hoeschrijfjedat?) en het gaat best wel goed. Ze vindt het leuk en is braaf.
Het enige probleem is dat ze ontzettend naar links toe trekt. Ik moet echt de hele tijd druk op m'n rechterhand hebben om te zorgen dat we niet links in de berm belanden. Onder het zadel heeft ze hier helemaal geen last van. Iemand enig idee hoe dit kan komen en wat er aan te doen valt?
Verder vraag ik me af of er goede oefeningen onder het zadel zijn zodat ze voor de kar lekker ontspannen blijft lopen?

Ja. Ik ben inderdaad nog maar een nerd-menner, maar ik wil graag leren. Dus kom maar op met die tips!

Groetjes Eva.

Scum

Re: Extreem naar links trekken voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:38

--> AR

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:15

Rechts juist loslaten zodat ze die kant ook op kan gaan, zweep erbij houden aan de rechterkant alsof het je beenhulp is.
Hoe harder je rechts trekt des te grote is de kans dat ze juist de andere kant op gaat, meer korte ophoudinkjes geven

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:57

Linker stelling vragen en dan naar rechts drijven (met de zweep aan de linker kant). Zorgen dat je met je rechter leidsel mooi stil contact houdt en dan met je linker teugel zachtjes inwerken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:30

En als ze eenmaal aan de linkerkant van de weg is beland. Gewoon netjes terugsturen en niet gewoon naar rechts trekken.
Om het te voorkomen, regelmatig je paard recht stellen door een lichte ophouding op twee leidsels. Zodra je ook maar voelt dat ze naar links wilt vallen, meteen een rechterwending inzetten om haar rechts te houden.

Of gewoon wachten tot deze eigenaardigheid weer ophoudt Knipoog
Die van mij heeft het van het voorjaar ook gedaan. Nu doet hij het ohz, alleen maar links van de weg willen lopen. Agh, als er niets aankomt lekker laten lopen, anders netjes terug sturen naar rechts.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 18:13

Hartstikke bedankt, hier kan ik wat mee Lachen