Leren liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naide_and_me

Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:26

Hoi!

Ik moet voor Dierengedrag een truc leren aan een dier, het mag uit een scene zijn van een film (bv, black beauty die stijgert) of er zelf 1 verzinnen. Natuurlijk heb ik het paard genomen, ik zou mijn fjord graag leren liggen en als dit al goed zou lukken, zou ik graag hem leren neerliggen bij het horen van een schot, dus precies dat hij zou worden doodgeschoten. Ik heb hier tot mei voor om hem dit aan te leren.
Ik zou graag jullie hulp vragen, hoe je dit het best leert. Ik ben momenteel met hem bezig om het compliment te leren en dit lukt al heel goed op zelfs een korte tijd dat ik hem het geleerd heb.

PS; als iemand nog iets toffer weet mag die dat altijd laten weten.

Alvast bedankt

ponyparadijs

Re: Leren liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:29

Ben je al bezig met vrijheids dressuur? Of wordt dit je eerste truc?

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:36

ponyparadijs schreef:
Ben je al bezig met vrijheids dressuur? Of wordt dit je eerste truc?

Ik heb mijn ander paard al geleerd om de spaanse pas te doen als ik dat doe met mijn been , dus dat ze mij na doet. En mijn fjord ben ik dus nu bezig met het compliment maar ik heb 2 jaar geleden wel op school clickertraining bij paarden gekregen en heb toen een shetlander op korte tijd leren een zakdoek aantikken die in de stal hing en dat ging wel goed.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 07:57

Weet iemand misschien ook een ander tof trucje?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:02

ik weet niet hoe het moet wat ik me alleen afvraag is of het verstandig is je paard te leren liggen bij een schot. als je dan daarlijk buiten rijd en er klinkt een knal gaat ie in eens liggen.

afleren doe je namenlijk niet 1,2,3 en lijkt me nou niet zo bevoordelijk voor het paard effe iets aan te leren voor dierendag en dan weer afte leren

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:03

Relien schreef:
ik weet niet hoe het moet wat ik me alleen afvraag is of het verstandig is je paard te leren liggen bij een schot. als je dan daarlijk buiten rijd en er klinkt een knal gaat ie in eens liggen.

afleren doe je namenlijk niet 1,2,3 en lijkt me nou niet zo bevoordelijk voor het paard effe iets aan te leren voor dierendag en dan weer afte leren

Ja, maar ik ga het hem ook niet leren. Want als ze gaan liggen krabben ze eerst zo met hun hoef op de grond en gaan dan liggen, dat is niet hoe het eruit ziet als een paard word neergeschoten.
Kga probere dat als ik fluit, hij zijn touw lostrekt als hij vaststaat zoals in hidalgo en de films van Zorro.

PS iemand een goed idee hoe je daaraan begint?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:28

Kostolany kon op commando "dood" liggen. Op de website van de fam. Langels kun je daar meer over vinden zoals foto's.

www.gestuet-haemelschenburg.de

Links het kopje: Kostolany zum Geburtstag

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:17

Bij ons op stal een shet die op commando dood kon liggen maar dat truukje heeft hij bij een vorige baas geleerd. Hier hoeft hij het nooit te doen. Zal morgen ff vragen hoe ze dat in elkaar steekt.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 22:01

pri_lady schreef:
Bij ons op stal een shet die op commando dood kon liggen maar dat truukje heeft hij bij een vorige baas geleerd. Hier hoeft hij het nooit te doen. Zal morgen ff vragen hoe ze dat in elkaar steekt.

Maar kga da ni doen, te moeilijk. Tog bedankt. Kga probere dat hij zijn eigen touw kan losdoen zoals in hidalgo
X