Parelli Patterns Figure 8 met Lance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelance

Parelli Patterns Figure 8 met Lance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:15

Oke.. ik durf het een keer aan..
Ook ik heb de parelli patterns in huis en vind ze helemaal super. Dit was de eerste dag en de tweede poging met Lance.. Mijn draw is op de circel nog niet zo goed.. maar voor de rest ben ik erg blij hoe Lance zich liet zien. Hij deed enorm zijn best. Lance is een LB-ex, maar kan ineens omslaan naar een RB-ex.. Deze momenten worden steeds minder en ik ben blij dat hij nu geen RB momenten had Haha! Is al heel wat voor ons Haha!

Ik maak genoeg foutjes, maar daar leren we van..

http://www.youtube.com/watch?v=_--btWFnwOw
enjoy.. (het filmpje is de eerste 1,5 minuten van wat verder weg gefilmd, wordt beter later Lachen )

tamary

Re: Parelli Patterns Figure 8 met Lance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:39

Patterns zijn bij mij in bestelling, maar van de 8-jes had ik al een boel gezien, en nu ook zelf mee bezig. Waar ik de mist in ging was niet draw, maar het wijken van de achterhand. Als ik dat op het goede moment doe gaat de draw vanzelf. In het filmpje heb ik de indruk dat hier bij jouw ook het probleem zit?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:17

Maar een draw is iets anders dan het 'disengagen' van de achterhand volgens mij.. Want de disengage gaat zonder problemen Lachen

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:05

Lance! Knap paard Vingers aflikken

Ziet er super uit hoor ! Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:38

pff moeilijke termen allemaal zeg. Kan iemand mij misschien wat uitleg geven?

Ik vind het een leuk filmpje om te zien. Ik ben met mijn jonge hengsten (een van 4 en een van 2) ook met zoiets bezig maar gaat nog niet zo goed als dit Tong uitsteken knap hoor
succes samen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:01

lovelance schreef:
Oke.. ik durf het een keer aan..
Ook ik heb de parelli patterns in huis en vind ze helemaal super. Dit was de eerste dag en de tweede poging met Lance.. Mijn draw is op de circel nog niet zo goed..

Wat is je reden voor het proberen van dit patroon op Level 2 nivo, in plaats van eerst op L1 nivo het patroon doorlopen?
Hij ziet er namelijk niet uit alsof hij het patroon zelf al kent.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:22

Omdat dit mijn tweede poging was. De eerste poging heb ik hem alleen laten stappen, zelf gaf hij een paar keer aan te willen draven. Ik kreeg hem op een gegeven moment niet meer gemotiveerd alleen in stap. Lance vind alles veel gaver als ie sneller kan. Maak het daardoor misschien moeilijker voor onszelf, maar had wel een vrolijk paard na afloop.

Thnx voor je advies in ieder geval. Ik ga m nog wel eens in stap proberen te houden om te kijken of het dan voor Lance misschien makkelijker wordt om het patroon te leren kennen.